Selkeästi alirikattuja purkkarimalleja?

Anonyymi

Moi,

on viime aikoina alkanut ottaa aivoon kovahkot tuulet ja windex vedessä seilaaminen, jatkuva reivaustarve ja ärsyttäneethän puuskatuulet kapeilla väylillä ovat aina.

Ajattelin hommata kunnolla "alirikatun" veneen, ei väliä vaikka sillä ei heikoilla tuulilla purjein pääsisikään mihinkään, mutta kunhan 11m/s ei olisi aina liikaa ja veemäistä kallistelua 14m/s puuskan sattuessa kohdalle?

Tottakai kallistuminen kuuluu purjehdukseen, mutta nykypaatti kulkee 2m/s tuulissa hyvin mutta 11 m/s alkaa olla liikaa ja epämiellyttävää kakkosreivilläkin.

Isossa on yhden käden pikareivit, kolmosreivi pitäisi laittaa koukulla, koska naruja tulisi jo liikaa eikä maston juuressa ole tilaa enempää.

Jotenkin kyllästyttää se, että harva se päivä "tuulee liikaa" jotta merelle viitsisi lähteä....

Jospa hommaan jonkun "alirikatun" vanhan paskan, joka ei vähästä hätkähdä?
Olen täysin kyllästynyt latistamaan purjeita 6 metrin sekuntituulilla, koska rättiä mastossa on niin paljon eikä keulapurjeen rullaus ihan hirveitä auta.

3

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile purjehtia pelkällä fokalla.

• Anonyymi

Tuohon sinun tilanteeseesi ei löydy apua veneistä.

• Anonyymi

Mulla on alirikattu tyylikäs vanha vene, tai oikeammin ylipainoinen. Runko on vanhanmallinen. On hyvin miellyttävä kovassa kelissä. Tyynessä kelissä ja luoviessa harmittaa. Voisi olla vene myynnissäkin. Lopullinen hintaluokka 50te.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3152
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2512
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      1989
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1657
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1474
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      76
      1425
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1418
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1105
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1059
    10. 135
      1037
    Aihe