Ongelma hevonen?

suomenhevonen

Minulla on 12v suomenhevonen. Muuten tosi hyvä käsitellä yms.Mutta on sellainen pahatapa ettei suostu kävelemään kotiin päin kun ollaan maastossa vaan juoksisi täyttäpäätä kotiin. Mikähän olisi sellainen juttu mitä voisi kokeilla ettei suokilla olisi sellainen hoppu?

6

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan..

hei.. tuli välillä noita ongelmia entisen hoitsuni kanssa.. kokeilin tälläista aina kun tuntuu että heppa lähtee käsistä niin jos voi kääntää voltille.. niin kauan kääntää kunnes heppa rauhoituu.. ja sitten taas matkaan.. ja jos ryöstää uudestaan ja uudestaan. hepat ei oo tyhmiä ne tajuu kyllä mikä meni vikaan.. onnea sulle!

• hirnuja

Jos olisi mahdollista että saisit jonkun rauhallisen heposen seuraksesi maastoon, niin tämä rauhallinen hepo-kaveri voisi mennä ensin ja tämä sinun "nahkaformulasi" voisi tulla jälkeenpäin;)Et päästäisi omaa hevostasi tämän eteen vaan menisitte rauhallisesti kotiin päin toisen perässä..

Turvallisia maastohetkiä! :D

• hepsakka

Oman suokkitammani kanssa on ollut kyseisiä ongelmia, mutta ne ratkaisin sillä, että ei käännytä takaisin, vaan kierretään toista kautta tallille. Välillä jos menen vain edestakaisen matkan niin toinen ihminen on yleensä jarruttelemassa maasta käsin heppaani. Kyllä tää on toiminut mukavasti :)

• Kikkarapää

Itse tein niin, et paluumatkalla hevoseni alkaessa tinttaroimaan, (ravisipsuttelemaan)laskeuduin alas ja talutin loppumatkan. Heppani tajusi rauhoittua vasta n. ½ vuoden kuluttua, kun kävittiin kolmesti viikossa maastossa. Toinen vaihtoehto on, et laukataan ja kiipeillään metsissä paljon, niin et heppa väsyy ja paluumatkalla käyskentelee kotiin rentona. Mun hepalla tämä toimii, kun ei siis enää ole ylimääräistä energiaa varastossaan. Olen tehnytmyös yhden ohjan pysähdyksiä, mut totesin, et hevoseni stressasi siitä paljon. Ei ollu kivaa.

• Kikkarapää

Kuulemma suomiputet ovat sellaisia "kotikissoja", et viihtyvät parhaiten kotitallissaan, eivätkä viihdy muualla kuin esim. muut rodut... En tiedä, pitääkö paikkaansa...

• Tinas

Vaihda kovemmat kuolaimet tai hacka moret. On sun helpompi pidellä heppa. Koitatte aina kävellä kotiin päin. Ja jos se tasii ja koittaa ryöstää, niin voin luvata ettei kaikilla kuolaimilla juokse alta pois. Istut vaan itse hiljaa satulassa, etkä välitä vaikka heppasi vähän tassisikin. Joku kaunis päivä se toteaa, että ei tästä mihinkään pääse ja tyytyy kävelemään. Kovemmissa kuolaimissa on vain se etu, että sun on helpompi pidttä ei heppa ryöstä. Ei nekään mitenkään muuten helpota hepan kotiin tulo hinkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      118
      2302
    2. 132
      1856
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      97
      1172
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1070
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      44
      1024
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      78
      981
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      965
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe