Minulla on 12v suomenhevonen. Muuten tosi hyvä käsitellä yms.Mutta on sellainen pahatapa ettei suostu kävelemään kotiin päin kun ollaan maastossa vaan juoksisi täyttäpäätä kotiin. Mikähän olisi sellainen juttu mitä voisi kokeilla ettei suokilla olisi sellainen hoppu?
Ongelma hevonen?
6
520
Vastaukset
- minä vaan..
hei.. tuli välillä noita ongelmia entisen hoitsuni kanssa.. kokeilin tälläista aina kun tuntuu että heppa lähtee käsistä niin jos voi kääntää voltille.. niin kauan kääntää kunnes heppa rauhoituu.. ja sitten taas matkaan.. ja jos ryöstää uudestaan ja uudestaan. hepat ei oo tyhmiä ne tajuu kyllä mikä meni vikaan.. onnea sulle!
- hirnuja
Jos olisi mahdollista että saisit jonkun rauhallisen heposen seuraksesi maastoon, niin tämä rauhallinen hepo-kaveri voisi mennä ensin ja tämä sinun "nahkaformulasi" voisi tulla jälkeenpäin;)Et päästäisi omaa hevostasi tämän eteen vaan menisitte rauhallisesti kotiin päin toisen perässä..
Turvallisia maastohetkiä! :D - hepsakka
Oman suokkitammani kanssa on ollut kyseisiä ongelmia, mutta ne ratkaisin sillä, että ei käännytä takaisin, vaan kierretään toista kautta tallille. Välillä jos menen vain edestakaisen matkan niin toinen ihminen on yleensä jarruttelemassa maasta käsin heppaani. Kyllä tää on toiminut mukavasti :)
- Kikkarapää
Itse tein niin, et paluumatkalla hevoseni alkaessa tinttaroimaan, (ravisipsuttelemaan)laskeuduin alas ja talutin loppumatkan. Heppani tajusi rauhoittua vasta n. ½ vuoden kuluttua, kun kävittiin kolmesti viikossa maastossa. Toinen vaihtoehto on, et laukataan ja kiipeillään metsissä paljon, niin et heppa väsyy ja paluumatkalla käyskentelee kotiin rentona. Mun hepalla tämä toimii, kun ei siis enää ole ylimääräistä energiaa varastossaan. Olen tehnytmyös yhden ohjan pysähdyksiä, mut totesin, et hevoseni stressasi siitä paljon. Ei ollu kivaa.
- Kikkarapää
Kuulemma suomiputet ovat sellaisia "kotikissoja", et viihtyvät parhaiten kotitallissaan, eivätkä viihdy muualla kuin esim. muut rodut... En tiedä, pitääkö paikkaansa...
- Tinas
Vaihda kovemmat kuolaimet tai hacka moret. On sun helpompi pidellä heppa. Koitatte aina kävellä kotiin päin. Ja jos se tasii ja koittaa ryöstää, niin voin luvata ettei kaikilla kuolaimilla juokse alta pois. Istut vaan itse hiljaa satulassa, etkä välitä vaikka heppasi vähän tassisikin. Joku kaunis päivä se toteaa, että ei tästä mihinkään pääse ja tyytyy kävelemään. Kovemmissa kuolaimissa on vain se etu, että sun on helpompi pidttä ei heppa ryöstä. Ei nekään mitenkään muuten helpota hepan kotiin tulo hinkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185443MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182828- 142688
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6022074Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1281827Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701372Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31138Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4001084Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077