Ongelma hevonen?

suomenhevonen

Minulla on 12v suomenhevonen. Muuten tosi hyvä käsitellä yms.Mutta on sellainen pahatapa ettei suostu kävelemään kotiin päin kun ollaan maastossa vaan juoksisi täyttäpäätä kotiin. Mikähän olisi sellainen juttu mitä voisi kokeilla ettei suokilla olisi sellainen hoppu?

6

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan..

hei.. tuli välillä noita ongelmia entisen hoitsuni kanssa.. kokeilin tälläista aina kun tuntuu että heppa lähtee käsistä niin jos voi kääntää voltille.. niin kauan kääntää kunnes heppa rauhoituu.. ja sitten taas matkaan.. ja jos ryöstää uudestaan ja uudestaan. hepat ei oo tyhmiä ne tajuu kyllä mikä meni vikaan.. onnea sulle!

• hirnuja

Jos olisi mahdollista että saisit jonkun rauhallisen heposen seuraksesi maastoon, niin tämä rauhallinen hepo-kaveri voisi mennä ensin ja tämä sinun "nahkaformulasi" voisi tulla jälkeenpäin;)Et päästäisi omaa hevostasi tämän eteen vaan menisitte rauhallisesti kotiin päin toisen perässä..

Turvallisia maastohetkiä! :D

• hepsakka

Oman suokkitammani kanssa on ollut kyseisiä ongelmia, mutta ne ratkaisin sillä, että ei käännytä takaisin, vaan kierretään toista kautta tallille. Välillä jos menen vain edestakaisen matkan niin toinen ihminen on yleensä jarruttelemassa maasta käsin heppaani. Kyllä tää on toiminut mukavasti :)

• Kikkarapää

Itse tein niin, et paluumatkalla hevoseni alkaessa tinttaroimaan, (ravisipsuttelemaan)laskeuduin alas ja talutin loppumatkan. Heppani tajusi rauhoittua vasta n. ½ vuoden kuluttua, kun kävittiin kolmesti viikossa maastossa. Toinen vaihtoehto on, et laukataan ja kiipeillään metsissä paljon, niin et heppa väsyy ja paluumatkalla käyskentelee kotiin rentona. Mun hepalla tämä toimii, kun ei siis enää ole ylimääräistä energiaa varastossaan. Olen tehnytmyös yhden ohjan pysähdyksiä, mut totesin, et hevoseni stressasi siitä paljon. Ei ollu kivaa.

• Kikkarapää

Kuulemma suomiputet ovat sellaisia "kotikissoja", et viihtyvät parhaiten kotitallissaan, eivätkä viihdy muualla kuin esim. muut rodut... En tiedä, pitääkö paikkaansa...

• Tinas

Vaihda kovemmat kuolaimet tai hacka moret. On sun helpompi pidellä heppa. Koitatte aina kävellä kotiin päin. Ja jos se tasii ja koittaa ryöstää, niin voin luvata ettei kaikilla kuolaimilla juokse alta pois. Istut vaan itse hiljaa satulassa, etkä välitä vaikka heppasi vähän tassisikin. Joku kaunis päivä se toteaa, että ei tästä mihinkään pääse ja tyytyy kävelemään. Kovemmissa kuolaimissa on vain se etu, että sun on helpompi pidttä ei heppa ryöstä. Ei nekään mitenkään muuten helpota hepan kotiin tulo hinkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3103
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      66
      678
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      663
    4. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      571
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      557
    6. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      520
    7. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      501
    8. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      489
    9. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      485
    10. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      17
      485
    Aihe