Autokoulu uusiksi

Anonyymi

Säikähdin pyöräretkellä kunnolla. Auto tuli eteen oikealta kuin ohjus. Minun vika oli,mutta ei saisi ajaa noin varomattomasti autolla. Luulin,että etu-ajo oikeus on minulla,vaikka se risteys olikin tasa-arvoinen. Tiellä on vain 40 metriä pituutta. Autoja tuolta tieltä tulee harvoin.

19

833

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lääkärintarkastus tulisi olla useammin

    • Anonyymi

      Saattoi olla textaaja.

    • Anonyymi

      Juu, todellakin tarvitset autokoulun uusiksi. Mikäli sinulla on ajokortti, edellytyksesi ajaa ovat selvästi heikentyneet.

      • Anonyymi

        Autoilijoilla on vastuu suojaamattomia ihmisiä kohtaan liikenteessä. Toki liikennesääntöjä pitää jokaisen noudattaa, eikä se poista sääntöjen noudattamisen velvoitetta jalankulkijoita ja pyöräilijöiltä. Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä.

        Turha on alkaa vinkumaan, että pyöräilijöiden ei tarvitse muka noudattaa sääntöjä, sillä tuossahan lukee nimenomaan täysin päinvastaista, mikäli vain ymmärtää mitä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijoilla on vastuu suojaamattomia ihmisiä kohtaan liikenteessä. Toki liikennesääntöjä pitää jokaisen noudattaa, eikä se poista sääntöjen noudattamisen velvoitetta jalankulkijoita ja pyöräilijöiltä. Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä.

        Turha on alkaa vinkumaan, että pyöräilijöiden ei tarvitse muka noudattaa sääntöjä, sillä tuossahan lukee nimenomaan täysin päinvastaista, mikäli vain ymmärtää mitä lukee.

        "Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
        Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
        Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.

        Kanssaliikkujien turvallisuudesta ja sen vastuusta on kyse. Hallituksen esityksessä uudeksi tieliikennelaiksi mainitaan tähän liittyviä asioita monessa kohtaa esitystä. Alla on vain yksi esimerkki.

        "Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."

        Hallituksen esitys on pohja nykyiselle tieliikennelaille ja esitys kertoo aika pitkälti sen, miten tieliikennelakia tulee tulkita.

        HE 180/2017
        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
        Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.

        Väitteesi ei taida pitää paikkansa liittyen siihen, että kuka maksaa mitäkin.

        Tiesitkö? Autoilija maksaa myös pyöräilijän törmäilyn, vaikka pyöräilijä olisi syyllinen
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5a756f31-ffff-476b-8e8c-4f4b5eddc770


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanssaliikkujien turvallisuudesta ja sen vastuusta on kyse. Hallituksen esityksessä uudeksi tieliikennelaiksi mainitaan tähän liittyviä asioita monessa kohtaa esitystä. Alla on vain yksi esimerkki.

        "Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."

        Hallituksen esitys on pohja nykyiselle tieliikennelaille ja esitys kertoo aika pitkälti sen, miten tieliikennelakia tulee tulkita.

        HE 180/2017
        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180

        Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?

        Kirjoitat sähköpotkulautailijoiden ja pyöräilijöiden käyttäytymisestä liikenteessä!

        Kirjoittamasi mukaan suurin osa heistä ajeleekin! Lisäksi erittäin paljon heistä on sitä mieltä, että jalankulkijan on helpompi väistää heitä. Näin on myös näissä keskusteluissa kirjoitettu.

        Liikenteessä liikkuessa ei todellakaan mene niin, että kenellä on helpompi väistää!

        Odotellaan nyt tänne kommentointia muutamilta, jotka ovat sitä mieltä että kyllä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat noudattavat liikennesääntöjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat sähköpotkulautailijoiden ja pyöräilijöiden käyttäytymisestä liikenteessä!

        Kirjoittamasi mukaan suurin osa heistä ajeleekin! Lisäksi erittäin paljon heistä on sitä mieltä, että jalankulkijan on helpompi väistää heitä. Näin on myös näissä keskusteluissa kirjoitettu.

        Liikenteessä liikkuessa ei todellakaan mene niin, että kenellä on helpompi väistää!

        Odotellaan nyt tänne kommentointia muutamilta, jotka ovat sitä mieltä että kyllä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat noudattavat liikennesääntöjä!

        Se, että sinulla on vaikeaa ei tarkoita, että muillakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?

        Luetun ymmärtäminen on melko oleellinen taito.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se autoilijan suurempi vastuu onkin, taloudellinen vastuu korvauksissa.

        "Nyt tullaankin yllättävään käänteeseen. Pyöräilijä saattaa hyvinkin olla korvausvelvollinen vahingonkorvausvastuulain perusteella."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt tullaankin yllättävään käänteeseen. Pyöräilijä saattaa hyvinkin olla korvausvelvollinen vahingonkorvausvastuulain perusteella."

        Asia selvitetään sitten kenties jälkikäteen tuon asian suhteen?


    • Anonyymi

      Näitä "ohjuksia" ikävä kyllä tulee vastaan tuon tuosta, vaikka itse menisikin liikennesääntöjen mukaan. Näissä tapauksissa varovaisuusvastuu liikenteessä jää pelkästään heikommalle osapuolelle, vaikkei niin saisi olla. Ja niinhän se tuppaa menemään, että itselle vaarallisia varotaan, mutta itselle vähemmän vaarallisia ei niin, tyyliin autoilija varoo rekkaa, mutta mopoilija taas vähemmän aiheuttaa huolta.

      • Anonyymi

        Tuo on juuri se jutun ydin liikenteen suhteen. Itselle vaarallisia varotaan kyllä, mutta usean lakipykälän mukaan pitää suojata ja varoa niitä, joille itse on vaarallinen. Tämä on se asia, joka tuppaa useammalla unohtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri se jutun ydin liikenteen suhteen. Itselle vaarallisia varotaan kyllä, mutta usean lakipykälän mukaan pitää suojata ja varoa niitä, joille itse on vaarallinen. Tämä on se asia, joka tuppaa useammalla unohtumaan.

        Näinhän tuo menee. Valtateillä taajamien lähistöllä ajetaan satasta, vaikka turvallinen nopeus pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden vuoksi olisi vain 30mkm/h.
        Tukkirekoille turvallinen nopeus olisi 20 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän tuo menee. Valtateillä taajamien lähistöllä ajetaan satasta, vaikka turvallinen nopeus pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden vuoksi olisi vain 30mkm/h.
        Tukkirekoille turvallinen nopeus olisi 20 km/h.

        Huono yritys. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Monen olisi syytä kerrata liikennesäännöt, riippumatta siitä millä tai miten liikenteessä liikkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe