Autokoulu uusiksi

Anonyymi

Säikähdin pyöräretkellä kunnolla. Auto tuli eteen oikealta kuin ohjus. Minun vika oli,mutta ei saisi ajaa noin varomattomasti autolla. Luulin,että etu-ajo oikeus on minulla,vaikka se risteys olikin tasa-arvoinen. Tiellä on vain 40 metriä pituutta. Autoja tuolta tieltä tulee harvoin.

19

911

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lääkärintarkastus tulisi olla useammin

    • Anonyymi

      Saattoi olla textaaja.

    • Anonyymi

      Juu, todellakin tarvitset autokoulun uusiksi. Mikäli sinulla on ajokortti, edellytyksesi ajaa ovat selvästi heikentyneet.

      • Anonyymi

        Autoilijoilla on vastuu suojaamattomia ihmisiä kohtaan liikenteessä. Toki liikennesääntöjä pitää jokaisen noudattaa, eikä se poista sääntöjen noudattamisen velvoitetta jalankulkijoita ja pyöräilijöiltä. Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä.

        Turha on alkaa vinkumaan, että pyöräilijöiden ei tarvitse muka noudattaa sääntöjä, sillä tuossahan lukee nimenomaan täysin päinvastaista, mikäli vain ymmärtää mitä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijoilla on vastuu suojaamattomia ihmisiä kohtaan liikenteessä. Toki liikennesääntöjä pitää jokaisen noudattaa, eikä se poista sääntöjen noudattamisen velvoitetta jalankulkijoita ja pyöräilijöiltä. Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä.

        Turha on alkaa vinkumaan, että pyöräilijöiden ei tarvitse muka noudattaa sääntöjä, sillä tuossahan lukee nimenomaan täysin päinvastaista, mikäli vain ymmärtää mitä lukee.

        "Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
        Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
        Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.

        Kanssaliikkujien turvallisuudesta ja sen vastuusta on kyse. Hallituksen esityksessä uudeksi tieliikennelaiksi mainitaan tähän liittyviä asioita monessa kohtaa esitystä. Alla on vain yksi esimerkki.

        "Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."

        Hallituksen esitys on pohja nykyiselle tieliikennelaille ja esitys kertoo aika pitkälti sen, miten tieliikennelakia tulee tulkita.

        HE 180/2017
        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silti autoilijoilla on hivenen suurempi vastuu tilanteissa joissa toinen osapuoli on jalankulkija tai pyöräilijä."
        Millähän tuon vastuun määrä mitataan? Taloudellinen vastuu ainakin on pyöräilijällä suurempi aiheuttamassaan onnettomuudessa, sillä hänelle tulevat maksettaviksi autoilijalle aiheutuneet korjauskulut tai kaskovakuutuksen omavastuu ja bonusmenetykset.

        Väitteesi ei taida pitää paikkansa liittyen siihen, että kuka maksaa mitäkin.

        Tiesitkö? Autoilija maksaa myös pyöräilijän törmäilyn, vaikka pyöräilijä olisi syyllinen
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5a756f31-ffff-476b-8e8c-4f4b5eddc770


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanssaliikkujien turvallisuudesta ja sen vastuusta on kyse. Hallituksen esityksessä uudeksi tieliikennelaiksi mainitaan tähän liittyviä asioita monessa kohtaa esitystä. Alla on vain yksi esimerkki.

        "Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."

        Hallituksen esitys on pohja nykyiselle tieliikennelaille ja esitys kertoo aika pitkälti sen, miten tieliikennelakia tulee tulkita.

        HE 180/2017
        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180

        Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?

        Kirjoitat sähköpotkulautailijoiden ja pyöräilijöiden käyttäytymisestä liikenteessä!

        Kirjoittamasi mukaan suurin osa heistä ajeleekin! Lisäksi erittäin paljon heistä on sitä mieltä, että jalankulkijan on helpompi väistää heitä. Näin on myös näissä keskusteluissa kirjoitettu.

        Liikenteessä liikkuessa ei todellakaan mene niin, että kenellä on helpompi väistää!

        Odotellaan nyt tänne kommentointia muutamilta, jotka ovat sitä mieltä että kyllä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat noudattavat liikennesääntöjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat sähköpotkulautailijoiden ja pyöräilijöiden käyttäytymisestä liikenteessä!

        Kirjoittamasi mukaan suurin osa heistä ajeleekin! Lisäksi erittäin paljon heistä on sitä mieltä, että jalankulkijan on helpompi väistää heitä. Näin on myös näissä keskusteluissa kirjoitettu.

        Liikenteessä liikkuessa ei todellakaan mene niin, että kenellä on helpompi väistää!

        Odotellaan nyt tänne kommentointia muutamilta, jotka ovat sitä mieltä että kyllä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat noudattavat liikennesääntöjä!

        Se, että sinulla on vaikeaa ei tarkoita, että muillakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse käyttää kypärää, ei valoja pimeänkään aikana, ei välittää väistämievelvollisuudesta,, saa ajella jalkakäytävällä, saa ajaa vastavirtaan yksisuuntaisella jne. Sitäkö tarkoitat?

        Luetun ymmärtäminen on melko oleellinen taito.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se autoilijan suurempi vastuu onkin, taloudellinen vastuu korvauksissa.

        "Nyt tullaankin yllättävään käänteeseen. Pyöräilijä saattaa hyvinkin olla korvausvelvollinen vahingonkorvausvastuulain perusteella."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt tullaankin yllättävään käänteeseen. Pyöräilijä saattaa hyvinkin olla korvausvelvollinen vahingonkorvausvastuulain perusteella."

        Asia selvitetään sitten kenties jälkikäteen tuon asian suhteen?


    • Anonyymi

      Näitä "ohjuksia" ikävä kyllä tulee vastaan tuon tuosta, vaikka itse menisikin liikennesääntöjen mukaan. Näissä tapauksissa varovaisuusvastuu liikenteessä jää pelkästään heikommalle osapuolelle, vaikkei niin saisi olla. Ja niinhän se tuppaa menemään, että itselle vaarallisia varotaan, mutta itselle vähemmän vaarallisia ei niin, tyyliin autoilija varoo rekkaa, mutta mopoilija taas vähemmän aiheuttaa huolta.

      • Anonyymi

        Tuo on juuri se jutun ydin liikenteen suhteen. Itselle vaarallisia varotaan kyllä, mutta usean lakipykälän mukaan pitää suojata ja varoa niitä, joille itse on vaarallinen. Tämä on se asia, joka tuppaa useammalla unohtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri se jutun ydin liikenteen suhteen. Itselle vaarallisia varotaan kyllä, mutta usean lakipykälän mukaan pitää suojata ja varoa niitä, joille itse on vaarallinen. Tämä on se asia, joka tuppaa useammalla unohtumaan.

        Näinhän tuo menee. Valtateillä taajamien lähistöllä ajetaan satasta, vaikka turvallinen nopeus pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden vuoksi olisi vain 30mkm/h.
        Tukkirekoille turvallinen nopeus olisi 20 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän tuo menee. Valtateillä taajamien lähistöllä ajetaan satasta, vaikka turvallinen nopeus pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden vuoksi olisi vain 30mkm/h.
        Tukkirekoille turvallinen nopeus olisi 20 km/h.

        Huono yritys. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Monen olisi syytä kerrata liikennesäännöt, riippumatta siitä millä tai miten liikenteessä liikkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3575
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      112
      2446
    3. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1700
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1532
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      92
      1411
    Aihe