Voinko vielä kuunnella juhannusseuroja jostakin? Äänitteinä.
Kertokaa jos tiedätte, kiinnostaisi kovin. Ei ollut tilaisuutta päästä niitä paikalle kuuntelemaan.
Lahden juhannusseurat
32
704
Vastaukset
- Anonyymi
Voit kuunnella seuroja Lappeenrannasta huomenna klo 12 ja 18. Käyttäjätunnus ja salasana on kuuntelu22.
- Anonyymi
No voi harmin nyt tämänkin luin vasta 21.41. Eli ohi meni.
Mutta kiitos tunnuksista, jos jatkuvat vielä keskiviikkona, yritän skarpata., kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi harmin nyt tämänkin luin vasta 21.41. Eli ohi meni.
Mutta kiitos tunnuksista, jos jatkuvat vielä keskiviikkona, yritän skarpata., kiitos.Kommentoin kommentointiani. Olin väärässä päivässä.
Tosiaan 29. ja 30. 6. onnistuin kuunnella iltaseurat.
Tuli aika "väkevää" tekstiä molemmilta herroilta. Selviä sääntöjä, onko se lakihenkeä yli evankeliumin, en tiedä!
Kynttiläkielto jäi ainakin mieleen. JA se, että pitää mennä kysymään joltakin, ketä saa äänestää seuraavissa eduskunta tai kunnallisvaaleissa.
Siis jos nuo vanhat herrat eivät tosiaan näe ja koe, että ovat oikeita omanvanhurskauden suurimpia esimerkkejä, mistä liikkeessä on kysymys?
Ovatko vain rahastamassa? Kyllä sellaiseenkin viitteitä jomman kumman herran puheessa oli. (LAPSILLE NEUVO VIEDÄ SAARNAAJALLE.....???? opetus rakentaa kristillisyyttä.) EN muista kumpi tämän neuvon antoi,. Oliko hyvä neuvo? Ja pyyteetön???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin kommentointiani. Olin väärässä päivässä.
Tosiaan 29. ja 30. 6. onnistuin kuunnella iltaseurat.
Tuli aika "väkevää" tekstiä molemmilta herroilta. Selviä sääntöjä, onko se lakihenkeä yli evankeliumin, en tiedä!
Kynttiläkielto jäi ainakin mieleen. JA se, että pitää mennä kysymään joltakin, ketä saa äänestää seuraavissa eduskunta tai kunnallisvaaleissa.
Siis jos nuo vanhat herrat eivät tosiaan näe ja koe, että ovat oikeita omanvanhurskauden suurimpia esimerkkejä, mistä liikkeessä on kysymys?
Ovatko vain rahastamassa? Kyllä sellaiseenkin viitteitä jomman kumman herran puheessa oli. (LAPSILLE NEUVO VIEDÄ SAARNAAJALLE.....???? opetus rakentaa kristillisyyttä.) EN muista kumpi tämän neuvon antoi,. Oliko hyvä neuvo? Ja pyyteetön????Heilläkin on elämä, tekevät ilmaista työtä, harmi kun en itse tajunnut rahaa viedä, mutta ei olisi kyllä rahat riittäneet niitä on niin paljon eikä raha voi yhdellekään heistä tarpeeksi antaa!
Mutta kysymys oli luottamuksesta, rahan antaminen on tapa, koska tekevät ilmaiseksi ja ovat muutenki töistä palkattomalla vapaalla, heilläkin on perhe kotonaan joka tarvitsee ruokaa vaimo ja lapset,
Mutta kyse oli luottamuksesta että lapsi luottaa saarnaajiin, ja kun on luottamus on myös uskallus avata tuntoa ja silloin voi käydä niin hyvin että uskaltaakin tunnustaa syntinsä niin he sitten saarnaavat korkeimman evankeliumin Jeesuksesta että kaikki synnit on anteeksi annettu!
Mutta ilman luottamista ei uskalla puhua heille,
Silloin jää evankeliumi kuulematta.
Siksi luottamusta on hyvä rakentaa jo lapsesta asti!
Mutta nämä oli mun ajatukset. Joku toinen voi sanoa toisen ajatuksen.
Mutta jos on halu saada elämän vettä sydämelleen, niin silloin et etsi vikoja heistä, koska et kaipaa elävää vettä, siksi etsit vikoja,
Ja siksi minun ei olisi pitänyt edes vastata sinulle,
Mutta halusin puolustaa heitä, koska he tekevät raskasta työtä; ilmaiseksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heilläkin on elämä, tekevät ilmaista työtä, harmi kun en itse tajunnut rahaa viedä, mutta ei olisi kyllä rahat riittäneet niitä on niin paljon eikä raha voi yhdellekään heistä tarpeeksi antaa!
Mutta kysymys oli luottamuksesta, rahan antaminen on tapa, koska tekevät ilmaiseksi ja ovat muutenki töistä palkattomalla vapaalla, heilläkin on perhe kotonaan joka tarvitsee ruokaa vaimo ja lapset,
Mutta kyse oli luottamuksesta että lapsi luottaa saarnaajiin, ja kun on luottamus on myös uskallus avata tuntoa ja silloin voi käydä niin hyvin että uskaltaakin tunnustaa syntinsä niin he sitten saarnaavat korkeimman evankeliumin Jeesuksesta että kaikki synnit on anteeksi annettu!
Mutta jos on halu saada elämän vettä sydämelleen, niin silloin et etsi vikoja heistä, koska et kaipaa elävää vettä, siksi etsit vikoja,
Mutta halusin puolustaa heitä, koska he tekevät raskasta työtä; ilmaiseksi!Minusta on väärin että seurakunta ei maksa heille. Sen he voisivat tehdä edes sen verran että heidän perheensä saavat ruokaa kotona! Pikkusen valoja tauluun aikuiset ihmiset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on väärin että seurakunta ei maksa heille. Sen he voisivat tehdä edes sen verran että heidän perheensä saavat ruokaa kotona! Pikkusen valoja tauluun aikuiset ihmiset!
Tai sitten ruotsin kristillisyys varmaan vie ruokaa sitten seuraavat 2-4viikkoa heidän perheilleen?
Eivät he varmaan omasta pussistaan maksa sitä, että he toivat iankaikkisen elämän sanat meidän korviimme ja sydämiimme?
Ja heidän pitäisi maksaa vielä siitä?
He maksavat että me saamme elää!
On kyllä sairasta vaikka ymmärrän kyllä hengellisesti että kuuluu olla näin, ettei ole palkkapappeja mutta
Aikuiset ihmiset vois vähän miettiä... kai niitten omat perheet tarvitsee syödä jotain! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten ruotsin kristillisyys varmaan vie ruokaa sitten seuraavat 2-4viikkoa heidän perheilleen?
Eivät he varmaan omasta pussistaan maksa sitä, että he toivat iankaikkisen elämän sanat meidän korviimme ja sydämiimme?
Ja heidän pitäisi maksaa vielä siitä?
He maksavat että me saamme elää!
On kyllä sairasta vaikka ymmärrän kyllä hengellisesti että kuuluu olla näin, ettei ole palkkapappeja mutta
Aikuiset ihmiset vois vähän miettiä... kai niitten omat perheet tarvitsee syödä jotain!Pitäisikö heidän perheensä vaimonsa ja lapsensa olla syömättä sen takia että me saamme heidän työnsä ja palveluksensa kautta iankaikkisen elämän sanat?
Onko minkäännäköistä empatiaa epäitsekkyyttä?
Kaikki minulle vaan armo ja lämmin seurakunta, maksakoot he minä otan vain rusinat pullasta!
Jos saisi jonkun osoitteen jonnekin esimerkiksi rauhan siteen sivuille niin mä voin joka kk laittaa jonkun pienen summan seurakunnalle, halusin tehdä sen jo aikaisemmin mutta en löytänyt mitään pankkitiliä mihin laittaa enkä kehtaa kysyä keneltäkään koska en halua siitä mitään numeroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö heidän perheensä vaimonsa ja lapsensa olla syömättä sen takia että me saamme heidän työnsä ja palveluksensa kautta iankaikkisen elämän sanat?
Onko minkäännäköistä empatiaa epäitsekkyyttä?
Kaikki minulle vaan armo ja lämmin seurakunta, maksakoot he minä otan vain rusinat pullasta!
Jos saisi jonkun osoitteen jonnekin esimerkiksi rauhan siteen sivuille niin mä voin joka kk laittaa jonkun pienen summan seurakunnalle, halusin tehdä sen jo aikaisemmin mutta en löytänyt mitään pankkitiliä mihin laittaa enkä kehtaa kysyä keneltäkään koska en halua siitä mitään numeroa.Vai onko jossakin jo ne, muistan että olisin jossakin nähnyt jossakin ehkä rauhan siteessä? Siis kotiin tulevassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heilläkin on elämä, tekevät ilmaista työtä, harmi kun en itse tajunnut rahaa viedä, mutta ei olisi kyllä rahat riittäneet niitä on niin paljon eikä raha voi yhdellekään heistä tarpeeksi antaa!
Mutta halusin puolustaa heitä, koska he tekevät raskasta työtä; ilmaiseksi!Onko oikein rakentaa lapsille luottamusta kyseisiin ihmisiin?
Miten niin ilmaiseksi, tiedätkö asiasta koko totuuden?
- Anonyymi
Voiko olis 10 miljoonaa antaisin 9seurakunnalle
Ja 1 miljoonalla perustaisin ison perheen ja toisin lapset seuroihin ja jos jotain jäisi ylitse antaisin vaimolle.
Mutta en tarvi sellaisia,
Kuhan kiusaan farisealaisia!- Anonyymi
Pärjään kyllä yksinkin ja semi köyhänä. Köyhyys on suhteellista riippuu kehen vertaa?
Keneen pitäisi verrata?
Farisealaiseen?:)
Koska sitte mä oon kyllä aika rikas :)
Koska mä oon saanu synnit anteeksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pärjään kyllä yksinkin ja semi köyhänä. Köyhyys on suhteellista riippuu kehen vertaa?
Keneen pitäisi verrata?
Farisealaiseen?:)
Koska sitte mä oon kyllä aika rikas :)
Koska mä oon saanu synnit anteeksi!Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä voi uskoa ihan hyvin ilman mitään tietoa esikoislestadiolaisten "vain me" -opista. Synnit voi saada anteeksi ilman esikoislestadiolaista . Ymmärsitkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä voi uskoa ihan hyvin ilman mitään tietoa esikoislestadiolaisten "vain me" -opista. Synnit voi saada anteeksi ilman esikoislestadiolaista . Ymmärsitkö?
Vain me tarkoittaa elämän veden virtaa!
Joka ei siitä juo,
Ei pelastu!
Jeesus ei makaa kuolleena haudassaan
Vaan elää opetuslapsiensa sydämillä!
Ja elää myös pienten lasten sydämillä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain me tarkoittaa elämän veden virtaa!
Joka ei siitä juo,
Ei pelastu!
Jeesus ei makaa kuolleena haudassaan
Vaan elää opetuslapsiensa sydämillä!
Ja elää myös pienten lasten sydämillä!Miten voisin sanoa tämän selkeämmin?
Jeesus ei makaa kuolleen uskon haudassa vaan on ylösnoussut ja elää!
Miksi ette usko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voisin sanoa tämän selkeämmin?
Miksi ette usko?Miten se liittyy kravattiin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se liittyy kravattiin ?
Entäs jos laittaa mustat tai siniset bokserit, liittykö ne jotenkin elävän uskon hautamakaukseen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se liittyy kravattiin ?
Se tahtoo väärissä Opin tuulissa olla niin että sisäisen uudestisyntymän sijaan tulee ulkoinen uudestisyntyminen, mutta sisäinen uudestisyntyminen vedestä ja hengestä jää uupumaan!
Silloin on varmasti karavattia miehillä ja naisilla koreaa heltta persettä ja kauniita koruja kun pitää näyttää kristityltä,
Eikä sillä ole niin suurta merkitystä sisäisellä mielen muutoksella ja veden kasteella eli omantunnon puhdistamisella ja Hengen uudistuksella eli Jeesuksen pyhittämisellä eli pukea päälle Kristuksen veriset häävaatteet pyhän Hengen vaikutuksen kautta!
Sillä vesi puhdistaa omantunnon mutta Jeesus Kristus pyhittää pyhän henkensä kautta!
Mutta jumalanlapsi on syntinen ja armoitettu samaan aikaan,
Ja se tulee siitä rakkaudesta Jeesusta kohtaan joka on syttynyt, että ei tahdo enää tehdä Jeesusta murheelliseksi, koska se on todellisuudessa niin,
Että kun Jeesus asuu sydämessäni, niin ei Jeesus vain tulee murheelliseksi vaan minä itse synnin kautta teen oman ruumiini murheelliseksi!
Ja kun se on raskasta vaeltaa murheen kanssa, siksi ei jumalanlapsi tahdo syntiä tehdä,
Ja jos johonkin joutuu, se on halu elämän veden lähteellä pestä itseänsä taas puhtaaksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tahtoo väärissä Opin tuulissa olla niin että sisäisen uudestisyntymän sijaan tulee ulkoinen uudestisyntyminen, mutta sisäinen uudestisyntyminen vedestä ja hengestä jää uupumaan!
Silloin on varmasti karavattia miehillä ja naisilla koreaa heltta persettä ja kauniita koruja kun pitää näyttää kristityltä,
Eikä sillä ole niin suurta merkitystä sisäisellä mielen muutoksella ja veden kasteella eli omantunnon puhdistamisella ja Hengen uudistuksella eli Jeesuksen pyhittämisellä eli pukea päälle Kristuksen veriset häävaatteet pyhän Hengen vaikutuksen kautta!
Sillä vesi puhdistaa omantunnon mutta Jeesus Kristus pyhittää pyhän henkensä kautta!
Ja se tulee siitä rakkaudesta Jeesusta kohtaan joka on syttynyt, että ei tahdo enää tehdä Jeesusta murheelliseksi, koska se on todellisuudessa niin,
Että kun Jeesus asuu sydämessäni, niin ei Jeesus vain tulee murheelliseksi vaan minä itse synnin kautta teen oman ruumiini murheelliseksi!
Ja kun se on raskasta vaeltaa murheen kanssa, siksi ei jumalanlapsi tahdo syntiä tehdä,
Ja jos johonkin joutuu, se on halu elämän veden lähteellä pestä itseänsä taas puhtaaksi!Virtain varsille kulkijat toinen toistansa kantavat!
Se on kaunis virsi mutta siinä on kalliit sanat niille jotka ovat synnistä kiusatut, ja nyt kun ymmärrän Jumalan valtakunnan salaisuuksia kun niitä on avautunut vähän niin huomaan tuon virren sanat aika kalliiksi. Vaikka en muista siitä enempää kuin tuon säkeen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virtain varsille kulkijat toinen toistansa kantavat!
Se on kaunis virsi mutta siinä on kalliit sanat niille jotka ovat synnistä kiusatut, ja nyt kun ymmärrän Jumalan valtakunnan salaisuuksia kun niitä on avautunut vähän niin huomaan tuon virren sanat aika kalliiksi. Vaikka en muista siitä enempää kuin tuon säkeen!onkohan siinä kyse hoitokokouksista?
kun ovet lukossa kiusattiin vanhoja ja uusia mummoja ja vaareja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos johonkin joutuu, se on halu elämän veden lähteellä pestä itseänsä taas puhtaaksi!eli kravatti on syntiä, niinhän tuossa kierrellen kaarrellen koitat sanoa.
ja sait monia rumia sanoja lyhyeen paatokseesi, miksi ?
yritätkö kilpailla leevin kanssa vai miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli kravatti on syntiä, niinhän tuossa kierrellen kaarrellen koitat sanoa.
ja sait monia rumia sanoja lyhyeen paatokseesi, miksi ?
yritätkö kilpailla leevin kanssa vai miksi?Kun sisäinen on muuttunut, sen jälkeen katso ulkoista, ja huomaa, et halua näyttää korealta, vaan se yksinkertainen jeesuslapsi joka siellä sydämessä asuu, ei se tahdo mitään huomiota hakea koreilla vaatteilla siitä on kysymys että sisäisestä tulee myös ulkoinen!
Mutta jos näkyy opettavan ulkoisen kautta sisäistä, en tiedä, ehkä hän ei ymmärrä mitä puhuu!
Kun sisäisestä tulee ulkoinen, ei niin päin, että ulkoisesta tulee sisäinen,
Sen takia pitää saarnata ensiksi niin että sydän herää parannus saarnan kautta ja hengellisen vesikasteen jälkeen kun on tullut uusi mieli, niin sitten voi koetella, miltä haluaa näyttää, sen Hengen ja mielen uudistuksen jälkeen joka sisällä on tapahtunut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sisäinen on muuttunut, sen jälkeen katso ulkoista, ja huomaa, et halua näyttää korealta, vaan se yksinkertainen jeesuslapsi joka siellä sydämessä asuu, ei se tahdo mitään huomiota hakea koreilla vaatteilla siitä on kysymys että sisäisestä tulee myös ulkoinen!
Mutta jos näkyy opettavan ulkoisen kautta sisäistä, en tiedä, ehkä hän ei ymmärrä mitä puhuu!
Kun sisäisestä tulee ulkoinen, ei niin päin, että ulkoisesta tulee sisäinen,
Sen takia pitää saarnata ensiksi niin että sydän herää parannus saarnan kautta ja hengellisen vesikasteen jälkeen kun on tullut uusi mieli, niin sitten voi koetella, miltä haluaa näyttää, sen Hengen ja mielen uudistuksen jälkeen joka sisällä on tapahtunut!Ja monesti se on niin ainakin itsellä ettei tahtoisi edes kaulus paitaa pukea, kun se ei tunnu siltä, mikä asuu sisällä, vaan sisällä asuu niin yksinkertainen Henki, että tahtoisi aivan niin kuin aasilla ratsastaa!
Mutta en tiedä, jos jollain on jotain muita kokemuksia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja monesti se on niin ainakin itsellä ettei tahtoisi edes kaulus paitaa pukea, kun se ei tunnu siltä, mikä asuu sisällä, vaan sisällä asuu niin yksinkertainen Henki, että tahtoisi aivan niin kuin aasilla ratsastaa!
Mutta en tiedä, jos jollain on jotain muita kokemuksia!Kauluspaita ja ylänappi kiinni, en tiedä saarnasivatko lapinmiehet niin, jos eivät oppi on muuttunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voisin sanoa tämän selkeämmin?
Miksi ette usko?Vaikeeta uskoa satuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja monesti se on niin ainakin itsellä ettei tahtoisi edes kaulus paitaa pukea, kun se ei tunnu siltä, mikä asuu sisällä, vaan sisällä asuu niin yksinkertainen Henki, että tahtoisi aivan niin kuin aasilla ratsastaa!
Mutta en tiedä, jos jollain on jotain muita kokemuksia!mistä te ostatte ne maalaamattomat autonne, kerrotko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta en tiedä, jos jollain on jotain muita kokemuksia!eikö se ole syntiä jos tahtoisi mutta ei kuitenkaan tee ?
miksi et hanki aasia, kyllä niitä on saatavana.
kyllä aasi on aina synnittömämpi kuin kiiltomaalattu auto!
pitää vain katsoa ettei ole partaa aasilla eikä ratsastajalla. ja miksi istuisit aasiraukan selässä, miksi et kanna aasia selässäsi häh!!
- Anonyymi
Muistakaa kertoo Jeesukselle et akuutisti tarvii nyt 600 000 💰💸talon ostoon tuli myyntiin juuri.
- Anonyymi
Hoitokokoukset liittyy eri palstalla kirjoittaviin lestadiolaisiin, tänne ne eivät ole kuuluneet enään vuosikymmeneen. Henkilöt jotka eivät tiedä mitään lestadiolaisuudesta mitään, sotkevat jatkuvasti keskustelut pelkäksi plörinäksi.
Kaikista muista lestadiolaisryhmistä poiketen esikoislestadiolaisuus eristäytyi kokonaan omaksi suljetuksi ryhmäkseen. Heillä ei ole enään hajaannuksen jälkeen mitää yhteyksiä evankelisluterilaiseen uskoonkaan eikä luterilaiseen tunnustukseen. Eikä mihinkään muihinkaan uskovien ryhmiin. Tietää kyllä, miten tynnyrissä keskenään muhimisesta lopulta tulee. "Vain me, hyvä me", kaikki pysähtyy tähän itsekeskeisyyden ja omahyväisyyden muuriin. Seisova vesi ei pysy raikkaana, sen me tiedämme jo luonnostakin.- Anonyymi
Hoitokokoukset taitavat nyt olla erittäin lähellä tätä "lapinvanhimpiin" uskoa?
- Anonyymi
Et menettäny mitään.
- Anonyymi
Eikä aasia tarvitse katsastaa joka vuosi, se jäi pois edellisestä synnittömästä viestistäni!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723560
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851598Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261307- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?62874Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765