On näköjään minunkin carinassa kaikki tyyppiviat..ohjaustehostin vuotaa ja kytkin ulahtaa, kyseessä siis -95 1,6 litran carina, mittarissa 110 000 (alkaa epäilyttää tuo lukema).
Kyselin tuota hammastankoa merkkiliikkeestä, kuulemma maksaa jotain 850 euroa, miten on mahdollista, että täällä jotkut kertovat merkkiliikkessä maksaneen suunnilleen saman verran paikalleen asennettuna? Saakohan mistään kautta halvemmalla uutta hammastankoa jos korjauttais jossain ei-merkkiliikkeessä? Meinaan vaan jos pelkkä osa maksaa saman kuin merkkiliikkeessä asennuksineen niin eipä tuota kannata ainakaan itse vaihtaa.
Carinan tyyppivikojen huolto?
16
5399
Vastaukset 16
- Paappa2
Tuossa on linkki, josta voisit kysellä hammastankoa. Heillä oli ainakin puolisen vuotta sitten aivan upouusiakin hyllyssä hintaan 500€. Tuo hammastankovuoto on ollut näiden englannin kukkasten ongelmana, kuten vaihteisto, vesipumppu ja herkästi kieroutuvat jarrulevytkin. Itsellä kanssa -95 Carina, nyt 220tkm ja vaihdettu jarrulevyt palat (125tkm),vesipumppu (165tkm) ja raidetangon sisänivel kummallekin puolelle (215tkm). Muuten ok, joten koputtamaan puuta..
http://www.autopurkaamomniemi.com/- Tojotisti
Teitääkseni mootttori vaihteisto paketti tulee kokonaisena Japanista joten tässä ei pitäisi olla eroa Japanissa kootuissa ja Englannissa kootuissa autoissa
- toytaan pettynyt
Paljonko jarrulevyjen palojen vaihto mahtaa maksaa?
Toytaa on kehuttu niin per*Äleesti, että erehdyin ostamaan. Nyt sitten aletaan maksaa lunnaita, kun olen ollut "onnellinen" omistaja vasta muutaman kuukauden.
Jarrut ravistaa eli ilmeisesti levyt kierot?
Mittarissa 150 000km, joten kohta kai sitten menee ohjaustehostin, ja sitten kytkin yms. Vesipumppu onkin jo vaihdettu.
Miten tämä Carina nyt sitten eroaakaan Opelista tai Fordista? Kysyn vaan. - ecotronic
toytaan pettynyt kirjoitti:
Toytaa on kehuttu niin per*Äleesti, että erehdyin ostamaan. Nyt sitten aletaan maksaa lunnaita, kun olen ollut "onnellinen" omistaja vasta muutaman kuukauden.
Mittarissa 150 000km, joten kohta kai sitten menee ohjaustehostin, ja sitten kytkin yms. Vesipumppu onkin jo vaihdettu.
Miten tämä Carina nyt sitten eroaakaan Opelista tai Fordista? Kysyn vaan.sama itsellä:koko ajan jotain remppaa ollut ( 1-v kokemus ), nyt vuotaa vesipumppu??, ainakin kusee nestettä tallin lattialle -97 140tkm,eipä tosiaan kovin luotettavaksi voi sanoa
- sippo
ecotronic kirjoitti:
sama itsellä:koko ajan jotain remppaa ollut ( 1-v kokemus ), nyt vuotaa vesipumppu??, ainakin kusee nestettä tallin lattialle -97 140tkm,eipä tosiaan kovin luotettavaksi voi sanoa
UK valmisteisessa Carinassa ongelmakohdat mitä olen kuullut
- ohjaustehostinvuoto. Raidetanko ilman päitä(sisempiä ja ulompia) maksaa 488e toyotalla, työt ja ohjauskulmat, yhteensä n. 800e
- kytkin. ei tarkempaa tietoa.
- vesipumppu. mulla vaihto 200.000km, mikä ok hihnan vaihdon yhteydessä..
- (etu)ovien helman ruostuminen. Korjaus teki 400 hyvässä pikkupajassa.
Ei nyt vielä kovin paljoa, mutta maineeseen nähden .. - ecotronic
sippo kirjoitti:
UK valmisteisessa Carinassa ongelmakohdat mitä olen kuullut
- ohjaustehostinvuoto. Raidetanko ilman päitä(sisempiä ja ulompia) maksaa 488e toyotalla, työt ja ohjauskulmat, yhteensä n. 800e
- kytkin. ei tarkempaa tietoa.
- vesipumppu. mulla vaihto 200.000km, mikä ok hihnan vaihdon yhteydessä..
- (etu)ovien helman ruostuminen. Korjaus teki 400 hyvässä pikkupajassa.
Ei nyt vielä kovin paljoa, mutta maineeseen nähden ..toinen kylki maalattiin listoihin asti etuovi sisältä: ruostetta... 450eur, ei ole kovin kaksinen tämä karinan sinkki, itsellä vuoti ensin öljyä = alhaalta suodattimen alta = banjo liitin paineventtiili ne sai kuntoon niin eiköhän viikon päästä jäähd-nestettä lattialla, seuraavaksi tietenkin tehostin alkaa vuotaan kun on tuon kusem.. aloittanut.
- ecotronic
Miten tämä Carina nyt sitten eroaakaan Opelista tai Fordista? Kysyn vaan.onhan tämä huonompi ajaa meteliä riittää sisällä em verrattuna, opeli oli aikaisemmin, mutta ennemmin kaarinalla: ei tuossa vielä kuitenkaan niin paljon vikoja kuin opelissa..
- Carinakin
Miten tämä Carina nyt sitten eroaakaan Opelista tai Fordista? Kysyn vaan.Sentään perushuoltoa vaadi... Ja noi etujarru sylinterit ja liukutapit kannattaa kerran vuodessa irrotella ja rasvailla kunnolla niin ei pääse jumittaan ja siten painamaan levyjä kieroon... Ei o kova homma... Ja jos ite jotain osaat niin satasella selviät jarrulevyistä ja paloista... Kunhan et ihan kalliimmasta paikasta osta...
- Julle
Eiköhän jostakin näistä löydy.
http://www.varaosahaku.fi/
http://www.autovahinkokeskus.fi/
http://www.takuupurkamot.fi/purkuosat.html
http://www.surffi.net/~koojii/ - plondi
Meille juuri vaidettiin ohjaustehostimen hammastanko. Osa maksoi hieman yli 500 euroa työt, ja korjaus tapahtui toyota merkkihuollossa, että aikamoisia vaihteluita tuntuu olevan..
- carina-95
Juu, kysyin varaosaliikkeestä niin hammastanko ei onneks maksanu "kuin" 590 euroa täälläkään, täytynee kysellä tulisko halvemmaks jossain pikkupajalla ja ostaa tanko ite vai viedä suoraan merkkiliikkeeseen.
- Carina-95
Niin, tehostimen vika on aika selkeä, mutta mikä tuossa kytkimessä ulahtaa, onko se jossain painelaakerissa vai missä?
- hessu
Huolto tuntee sen vian nimellä "kissa kytkimessä", se siellä naukaisee ta ulvahtaa.
Se on kuivahtanut painelaakeri... Carina E :n kytkinremppa on sen verran isompi juttu että kannattaa vaihtaa koko paineasetelma, ei vain laakeria
Kytkin kyllä toimii vielä 50 tkm vaikka vingahtaakin...
- Rexe
Mulla meni E-mallin Carinassa kytkin vaihtoon
125000 km.Rupesi ravistamaan liikkeelle lähdettäessä.Meni onneksi 3 kk:n takuuseen. - jarkko jp
Minulla on melkein 200tkm ajettu 1.6 carina.
Ilmeni täälläkin tuo ohjaustehostimen vuoto tosin ei ole vielä mitenkään runsasta, tarkkaillaan. Kytkin remppa muuten on huoltokirjan mukaan tehty 40tkm sitten, jota hieman ihmettelinkin. Toinen häiritsevä juttu on vaihteistosta aika-ajoin vaihtaessa kuuluva rusahdus joka ilmeisesti liittyy syncroihin? Paljonko noiden syncroni renkaiden uusiminen mahtaa kustantaa ja onkohan tuo vaihteisto vaurioitunut loppuneen kytkimen takia aikoinaan?- synkrot
muistaakseni kun kyselin toyota huollosta niin ukko arveli et päivän homma tekis jonku neljä- viissataa... Ei se kytkimestä johdu vaan heikoista synkrolevyistä jotka menee etenki kakkoselta ja kolmoselta mitä eniten käytetään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid135865En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43629Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21578Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110543- 36532
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 49490
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää119452Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22417