Kristuksen tuoksu

Anonyymi

Meillä Kristityillä ei ole mitään muuta merkittävää roolia (kaikki muut ovat toissijaisia) kuin se, että Kristus meidän kauttamme ilmestyisi ihmisille elämissämme.

2 Korinttolaiskirje 2:15-16
"Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa: näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tälläiseen kelvollinen?"

Me emme ole mitään ilman Jeesusta.

Mitä tarkoittaa että me olemme kuoleman haju kadotukseen joutuvien joukossa?

Jeesus sanoi:

Johanneksen evankeliumi 3:16
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Huomaa mennyt aikamuoto:"on Jumala maailmaa rakastanut". Se että Jumala antoi ainoan Poikansa ihmisten syntien sovitukseksi, on iankaikkinen totuus ei ainoastaan ajallinen, koska Kristus on iankaikkinen Jumala. Tämä totuus heijastuu kaikessa ihmisten tekemässä taiteessa sekä menneissä myyteissä, joissa sankarit uhraavat itsensä ja elämänsä toisten edestä, ja näissä toteutuu Raamatun sanat:

Roomalaiskirje 1:20
"Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa ... "

Kristuksen Henki puhui kauan ennen hänen lihaksi tulemistaan:

1 Pietari 1:10-11
"Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta, ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta."

Valitusvirsissä Kristuksen Henki puhuu seuraavasti:

Valitusvirret 1:12
"Eikö tämä koske teihin, kaikki ohikulkijat? Katsokaa ja nähkää: onko kipua, minun kipuni vertaista, joka on minun kannettavakseni pantu, jolla Herra on murehduttanut minut vihansa hehkun päivänä?"

nämä lienevät Jeesuksen sanoja ristillä kun hän kärsi meidän rangaistuksemme meidän puolestamme.

Valitusvirret 1:22
"Tulkoon kaikki heidän pahuutensa sinun kasvojesi eteen, pane heille kannettavaksi se, minkä olet minulle pannut kaikkien minun rikoksieni tähden. Sillä monet ovat minun huokaukseni, ja minun sydämeni on sairas."

Jeesus menee niin pitkälle, että sanoo Isälle:"Minä tein sen", kaikista meidän synneistämme, hän lukee ne omikseen. Mutta kun Jeesus oli osoittanut iankaikkisen ja loppumattoman armonsa ja rakkautensa, hänen pyyntönsä Isälle on, että kaikki ne jotka hänet katsovat ylen joutuisivat siihen piinaan jonka hän heidän edestään on läpikäynyt. Rakkaudella on yläraja ja se raja on Kristuksen rakkaudessa. Ristin tuollapuolen ei ole mitään toivoa.

Ilmestyskirja 14:10
"... häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä."

Pyhien enkelit ja Karitsa katsovat niihin jotka tulijärvessä ovat. Tässä näemme kuinka tuo Jeesuksen vaatima kosto pannaan täytäntöön.

Kun meissä Kristus ilmestyy ihmisille, niin ne ihmiset jotka häntä vastustavat, kohtaavat tuomarinsa.

Toisille Kristuksen ilmestyminen meidän kauttamme, on elämän tuoksu. He tulevat katumaan ja parannukseen ja kohtaavat Vapahtajansa. Uskovat Jeesukseen ja saavat syntinsä anteeksi Karitsan verellä. Näille Kristus meissä todistaa ylösnousemuksesta ja armosta jonka hän on meille lahjoittanut ristillä ja uskon tuomasta vanhurskaudesta.

33

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      haisiko paskalle ?

      • Anonyymi

        Niin se tuppaa olemaan, että paholaisen vallassa olevalle ihmiselle valhe ja pahuus tuoksuu kukkasilta. Ja kaikki totuus ja hyvä haisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se tuppaa olemaan, että paholaisen vallassa olevalle ihmiselle valhe ja pahuus tuoksuu kukkasilta. Ja kaikki totuus ja hyvä haisee.

        kenen vallassa minäolen !!! olen puhdas totuus , kuolin ja näin, että kuolemaan päättyy!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kenen vallassa minäolen !!! olen puhdas totuus , kuolin ja näin, että kuolemaan päättyy!!!

        Raamatun mukaan ihminen on "poisnukkunut" kuolleena. Kaikki herätetään tuomiolle lopulta. Eli ne ihmiset jotka ovat "kuolleet" ja myöhemmin virkoavat eloon eivät tietenkään kohtaa tuomiota ennenkuin Jumala herättää heidät tuomittavaksi aikojen lopulla. Kristityt herätetään kuolleista ennen muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan ihminen on "poisnukkunut" kuolleena. Kaikki herätetään tuomiolle lopulta. Eli ne ihmiset jotka ovat "kuolleet" ja myöhemmin virkoavat eloon eivät tietenkään kohtaa tuomiota ennenkuin Jumala herättää heidät tuomittavaksi aikojen lopulla. Kristityt herätetään kuolleista ennen muita.

        ....
        Jos joku käy kuoleman rajalla (tarkoitan kuolemalla poisnukkumista mikä on siihen asti voimassa kunnes herätetään tuomiolle), mutta virkoaa eloon, niin hänen tulisi sitä suuremmalla syyllä uskoa Jeesukseen ja kääntyä pois pahasta. Kun on kerran saanut vielä siihen mahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Jos joku käy kuoleman rajalla (tarkoitan kuolemalla poisnukkumista mikä on siihen asti voimassa kunnes herätetään tuomiolle), mutta virkoaa eloon, niin hänen tulisi sitä suuremmalla syyllä uskoa Jeesukseen ja kääntyä pois pahasta. Kun on kerran saanut vielä siihen mahdollisuuden.

        phineas gage ryhtyi heti jeesustelemaan 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Tämän saatanallisempaa Kristus-kuvaa on vaikea kuvitella. Mutta kaipa joku laittaa vielä tätä avaustakin paremmaksi. Meissä ihmisissä tuskin on mitään niin katalaa ja syvällä olevaa kuin uskonnollinen omahyväisyys, se avauksesta käy voimallisesti ilmi.
      Hyvin julistettu! Loit eteemme kuvan itseään ja uskoaan täynnä olevasta fariseuksesta,a jollaisia me kaikki luonnostamme olemme.
      Kun tämä piirre meissä pääsee valtaan, itse Jeesuksesta Kristuksesta tulee kostonhimoinen Perkele, eikä tämä muodonmuutos haittaa meitä omasta uskonnostamme hullaantuneita tippaakaan.
      Niinpä Isiksen ja fundamentalismikristillisyden välillä vallitsee ainoastaan aste-ero: molempien jumalat ovat jakomielitautisia hulluja.

      • Anonyymi

        Sinun kirjoituksesi myös kertoo miten suuri viha on ja pysyy pelastuksen vastustajissa.
        Ei ole tapaa olemassakaan jolla teille voisi pelastusta tarjota koska teidän herranne antaa teille niin suuren vihan Jumalaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kirjoituksesi myös kertoo miten suuri viha on ja pysyy pelastuksen vastustajissa.
        Ei ole tapaa olemassakaan jolla teille voisi pelastusta tarjota koska teidän herranne antaa teille niin suuren vihan Jumalaa vastaan.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Minä uskon Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen ja siihen, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti koko maalman itsensä kanssa. Se, mihin sinä uskot, on jotain aivan muuta. Siksi sinä noukit virkkuukoukulla Raamatusta täysin irrallisia jakeita, joilla kuvittelet tekeväsi evankeliumin tyhjäksi ja julistat omaa hirviöjumalaasi.


      • Anonyymi

        Minä hyväksyn että pelastaja on yksin Jeesus. Minä en päätä kenet hän saa ja voi pelastaa.

        Sinä suljet silmäsi Jeesuksen sanoilta.

        Luukkaan evankeliumi 12:45
        "Mutta jos palvelija sanoo sydämessään:'Herrani tulo viivästyy
        , ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille."

        Jeesus hakkaa kappaleiksikin. Ei kostonhimoisena vaan oikeudenmukaisessa vihassa. Jumala on valmistanut helvetin. Se on hänen oikeudenmukaisen vihansa luomus. Iankaikkinen ja sammumaton tuli kaikille niille, jotka eivät Jeesus halua rakastaa.

        Korotat ihmistä, väität ettei ihminen ansaitse Jumalan oikeudenmukaista vihaa ja teet täten myös ristin mitättömäksi, koska jos ihminen ei ansaitse tuota rangaistusta, niin Jeesus kävi sen läpi turhaan. Koska eihän armon ansainnut tarvitse synneilleen sovitusuhria tai armoa ylipäätään koska on ansainnut jo hyvän. Ota oppia ryöväristä:

        Luukkaan evankeliumi 23:41
        "Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saame, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."

        Me ihmiset ansaitsemme iankaikkisen tulen teoillamme. Mutta Jumala otti tuon rangaistuksen meidän puolestamme ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hyväksyn että pelastaja on yksin Jeesus. Minä en päätä kenet hän saa ja voi pelastaa.

        Sinä suljet silmäsi Jeesuksen sanoilta.

        Luukkaan evankeliumi 12:45
        "Mutta jos palvelija sanoo sydämessään:'Herrani tulo viivästyy
        , ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille."

        Jeesus hakkaa kappaleiksikin. Ei kostonhimoisena vaan oikeudenmukaisessa vihassa. Jumala on valmistanut helvetin. Se on hänen oikeudenmukaisen vihansa luomus. Iankaikkinen ja sammumaton tuli kaikille niille, jotka eivät Jeesus halua rakastaa.

        Korotat ihmistä, väität ettei ihminen ansaitse Jumalan oikeudenmukaista vihaa ja teet täten myös ristin mitättömäksi, koska jos ihminen ei ansaitse tuota rangaistusta, niin Jeesus kävi sen läpi turhaan. Koska eihän armon ansainnut tarvitse synneilleen sovitusuhria tai armoa ylipäätään koska on ansainnut jo hyvän. Ota oppia ryöväristä:

        Luukkaan evankeliumi 23:41
        "Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saame, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."

        Me ihmiset ansaitsemme iankaikkisen tulen teoillamme. Mutta Jumala otti tuon rangaistuksen meidän puolestamme ristillä.

        ....
        Nämä ovat Jeesuksen sanoja:

        Johanneksen ilmestys 21:6-8
        "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jeesus sanoo että pahantekijöiden osa on tulisessa järvessä. Se on hänen määräämänsä tuomio ja rangaistus. Jos haluaa tuntea Jeesuksen, niin nämäkin Raamatun kohdat on syytä lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hyväksyn että pelastaja on yksin Jeesus. Minä en päätä kenet hän saa ja voi pelastaa.

        Sinä suljet silmäsi Jeesuksen sanoilta.

        Luukkaan evankeliumi 12:45
        "Mutta jos palvelija sanoo sydämessään:'Herrani tulo viivästyy
        , ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille."

        Jeesus hakkaa kappaleiksikin. Ei kostonhimoisena vaan oikeudenmukaisessa vihassa. Jumala on valmistanut helvetin. Se on hänen oikeudenmukaisen vihansa luomus. Iankaikkinen ja sammumaton tuli kaikille niille, jotka eivät Jeesus halua rakastaa.

        Korotat ihmistä, väität ettei ihminen ansaitse Jumalan oikeudenmukaista vihaa ja teet täten myös ristin mitättömäksi, koska jos ihminen ei ansaitse tuota rangaistusta, niin Jeesus kävi sen läpi turhaan. Koska eihän armon ansainnut tarvitse synneilleen sovitusuhria tai armoa ylipäätään koska on ansainnut jo hyvän. Ota oppia ryöväristä:

        Luukkaan evankeliumi 23:41
        "Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saame, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."

        Me ihmiset ansaitsemme iankaikkisen tulen teoillamme. Mutta Jumala otti tuon rangaistuksen meidän puolestamme ristillä.

        Sinun Jeesuksesi on kuin Allah konsanaan.

        Sinä luet vertauskuvallista tekstiä ikään kuin kyse ei olisi vertauskuvasta. Tällaiseen lukutapaan kykenevät vain ymmärrykseltään lapsen asteelle jääneet vähä-älyiset ja psykopaatit.

        Jos Jumala otti "tuon rangaistuksen" meidän puolestamme, silloin ei ole olemassa enää mitään rangaistusta KENELLEKÄÄN, koskapa Jumala ei tee MITÄÄN puolinaisesti (toisin kuin sinä väität).

        Ja totta tosiaan: Jumalan Karitsa OTTI POIS maailman synnin. Mutta siitähän sinä vähät välität.

        Sinä vastustat kaikessa evankeliumia ja väännät sen iljettävällä tavalla kieroon omaksi vastakohdakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Nämä ovat Jeesuksen sanoja:

        Johanneksen ilmestys 21:6-8
        "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jeesus sanoo että pahantekijöiden osa on tulisessa järvessä. Se on hänen määräämänsä tuomio ja rangaistus. Jos haluaa tuntea Jeesuksen, niin nämäkin Raamatun kohdat on syytä lukea.

        Missä kohtaa siinä sanotaan, että kyse on TUOMIOSTA ja RANGAISTUKSESTA? Ei yhtikäs missään.

        Mutta koska sinä olet mistään mitään tietämätön moukka, sinä et tiedä edes niin alkeellista asiaa, että Raamatun ajan kirjoituksissa tuli symboloi aina PUHDISTUSTA eikä rangaistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun Jeesuksesi on kuin Allah konsanaan.

        Sinä luet vertauskuvallista tekstiä ikään kuin kyse ei olisi vertauskuvasta. Tällaiseen lukutapaan kykenevät vain ymmärrykseltään lapsen asteelle jääneet vähä-älyiset ja psykopaatit.

        Jos Jumala otti "tuon rangaistuksen" meidän puolestamme, silloin ei ole olemassa enää mitään rangaistusta KENELLEKÄÄN, koskapa Jumala ei tee MITÄÄN puolinaisesti (toisin kuin sinä väität).

        Ja totta tosiaan: Jumalan Karitsa OTTI POIS maailman synnin. Mutta siitähän sinä vähät välität.

        Sinä vastustat kaikessa evankeliumia ja väännät sen iljettävällä tavalla kieroon omaksi vastakohdakseen.

        Noita sanoja ei vertauskuvallisuus muuksi muuta. Sinä et ole kristitty. Risti on sinulle yhtä tyhjän kanssa ja sinä olet valehtelijoiden puolella, toisin kuin Jumala/Jeesus kuka haluaa kaikkien tekevän parannuksen ja uskovan häneen. Parannuksen teossakaan ei ole järkeä jos kaikki pelastuisivat. Ja se on Jumalan tahto että ihmiset kääntyisivät pois pahasta uskoen Jeesukseen, etteivät hukkuisi.

        Allah on täysin erilainen kuin minun Jumalani. Allah kehoittaa väkivaltaan maailmassa ja vihaan. Jeesus opettaa että viha tulee pahantekijöiden osaksi kun hän itse sen heille määrää. Se ei ole ihmisten vallassa. Jokainen ihminen ansaitsee Jumalan vihan. Siksi ilosanoma tarvittiin. Mutta vain uskomalla voi olla mieliksi Jumalalle ja saada syntinsä anteeksi. Uskottomien syntejä ei lopulta anneta anteeksi. Heitä rangaistaan ja se on heidän omaa syytänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita sanoja ei vertauskuvallisuus muuksi muuta. Sinä et ole kristitty. Risti on sinulle yhtä tyhjän kanssa ja sinä olet valehtelijoiden puolella, toisin kuin Jumala/Jeesus kuka haluaa kaikkien tekevän parannuksen ja uskovan häneen. Parannuksen teossakaan ei ole järkeä jos kaikki pelastuisivat. Ja se on Jumalan tahto että ihmiset kääntyisivät pois pahasta uskoen Jeesukseen, etteivät hukkuisi.

        Allah on täysin erilainen kuin minun Jumalani. Allah kehoittaa väkivaltaan maailmassa ja vihaan. Jeesus opettaa että viha tulee pahantekijöiden osaksi kun hän itse sen heille määrää. Se ei ole ihmisten vallassa. Jokainen ihminen ansaitsee Jumalan vihan. Siksi ilosanoma tarvittiin. Mutta vain uskomalla voi olla mieliksi Jumalalle ja saada syntinsä anteeksi. Uskottomien syntejä ei lopulta anneta anteeksi. Heitä rangaistaan ja se on heidän omaa syytänsä.

        Älä lässytä. Sinun Jeesuksesi on Allahin kopio. Se olet sinä, joka halveksit evankeliumin sanaa:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

        Nuo sanat eivät merkitse sinulle mitään ja silti sinä esittäydyt tällä palstalla "kristiittynä".

        Toinen Raamatun kohta, jonka päälle sinä oksennat, kuuluu:

        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin."

        Sinä asetat Jeesuksen Kristuksen uhrille lisäehtoja ja omia lisäyksiäsi eli halveksit Hänen ristinkuolemaansa. Ja kehtaat sen päälle "opettaa" täällä muita! Häpeä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita sanoja ei vertauskuvallisuus muuksi muuta. Sinä et ole kristitty. Risti on sinulle yhtä tyhjän kanssa ja sinä olet valehtelijoiden puolella, toisin kuin Jumala/Jeesus kuka haluaa kaikkien tekevän parannuksen ja uskovan häneen. Parannuksen teossakaan ei ole järkeä jos kaikki pelastuisivat. Ja se on Jumalan tahto että ihmiset kääntyisivät pois pahasta uskoen Jeesukseen, etteivät hukkuisi.

        Allah on täysin erilainen kuin minun Jumalani. Allah kehoittaa väkivaltaan maailmassa ja vihaan. Jeesus opettaa että viha tulee pahantekijöiden osaksi kun hän itse sen heille määrää. Se ei ole ihmisten vallassa. Jokainen ihminen ansaitsee Jumalan vihan. Siksi ilosanoma tarvittiin. Mutta vain uskomalla voi olla mieliksi Jumalalle ja saada syntinsä anteeksi. Uskottomien syntejä ei lopulta anneta anteeksi. Heitä rangaistaan ja se on heidän omaa syytänsä.

        "Noita sanoja ei vertauskuvallisuus muuksi muuta."

        Eli sinun "Jeesuksesi" on itse asiassa kaksi eläintä: välillä vuohieläinten alaheimoon kuuluvan nisäkkään poikanen ja välillä suurikokoinen kissaeläin, joka elää villinä Afrikan savanneilla ja pienenä populaationa Intiassa.

        Näinhän tämän on oltava, kun kerran vertauskuvallisuus EI SANOJA MUUKSI MUUTA.

        Toistataanpa: Tällaiseen lukutapaan kykenevät vain ymmärrykseltään lapsen asteelle jääneet vähä-älyiset ja psykopaatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lässytä. Sinun Jeesuksesi on Allahin kopio. Se olet sinä, joka halveksit evankeliumin sanaa:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

        Nuo sanat eivät merkitse sinulle mitään ja silti sinä esittäydyt tällä palstalla "kristiittynä".

        Toinen Raamatun kohta, jonka päälle sinä oksennat, kuuluu:

        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois MAAILMAN synnin."

        Sinä asetat Jeesuksen Kristuksen uhrille lisäehtoja ja omia lisäyksiäsi eli halveksit Hänen ristinkuolemaansa. Ja kehtaat sen päälle "opettaa" täällä muita! Häpeä!!!

        Olet valehtelija ja kirjoituksesi ovat inhottavia.

        2 Tessalonikalaiskirje 1:7-8
        "Herra Jeesus ilmestyy tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille."

        Hui "kauheaa", Jeesus/Jumala kostaa.

        Kadotustuomio johtuu ristin sanasta jota kadotukseen joutuvat eivät usko ja pitävät jopa hullutuksensa:

        1 Korinttolaiskirje 1:18
        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        Turhaa sinun on tähän mitään sönköttää. Valheesi on kaikkien nähtävillä jotka nämä lukevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Noita sanoja ei vertauskuvallisuus muuksi muuta."

        Eli sinun "Jeesuksesi" on itse asiassa kaksi eläintä: välillä vuohieläinten alaheimoon kuuluvan nisäkkään poikanen ja välillä suurikokoinen kissaeläin, joka elää villinä Afrikan savanneilla ja pienenä populaationa Intiassa.

        Näinhän tämän on oltava, kun kerran vertauskuvallisuus EI SANOJA MUUKSI MUUTA.

        Toistataanpa: Tällaiseen lukutapaan kykenevät vain ymmärrykseltään lapsen asteelle jääneet vähä-älyiset ja psykopaatit.

        "Tällaiseen lukutapaan kykenevät vain ymmärrykseltään lapsen asteelle jääneet vähä-älyiset ja psykopaatit"

        Aivan kuten psykopaatti lukee lakia itselleen mieliksi, sinä luet Raamattua joustaen omiin tuntemuksiisi. Siitä mistä toista tuomitset, siihen sinä itse syylistyt. Ne osat Raamattua ovat sinulle vertauskuvallisia joita et omiin jumalattomiin arvoihisi saa sopimaan. Yrjöttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet valehtelija ja kirjoituksesi ovat inhottavia.

        2 Tessalonikalaiskirje 1:7-8
        "Herra Jeesus ilmestyy tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille."

        Hui "kauheaa", Jeesus/Jumala kostaa.

        Kadotustuomio johtuu ristin sanasta jota kadotukseen joutuvat eivät usko ja pitävät jopa hullutuksensa:

        1 Korinttolaiskirje 1:18
        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        Turhaa sinun on tähän mitään sönköttää. Valheesi on kaikkien nähtävillä jotka nämä lukevat.

        Hei taapero.

        Tiedoksesi: koineekreikassa ei ole mitään KADOTUS-sanaa sen enempää kuin HELVETTI-sanaakaan. 1 Kor. 1:18:ssa Paavali puhuu niistä, jotka ovat kadoksissa. Kyse on tismalleen samasta ilmaisuksta kuin kadonnut lammas - ja kadonnut hopearaha -vertauksissa. (Eli sinun mielestäsi se lammas "joutui kadotukseen" samoin kuin se hopearaha!!! :D :D :D )

        Mutta TOTUUShan sinua ei näissä asioissa kiinnosta vaan verenhimoinen allah-jeesuksesi palvonta.

        Uudessa testamentissa esiintyy koineekreikassa sana θέλει (thelei), joka tarkoittaa tahtomista. Kun tahtojana on Jumala, mikään tai kukaan ei kykene estämään tuon tahdon toteutumista.

        Joh. 3:8: Tuuli puhaltaa, missä TAHTOO [θέλει (thelei)], ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.

        Joh. 5:21: Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän TAHTOO [θέλει (thelei)].

        Room. 9:18: Niin hän siis on armollinen, kenelle TAHTOO [θέλει (thelei)], ja paaduttaa, kenen TAHTOO [θέλει (thelei)].

        1 Tim. 2:4: joka TAHTOO [θέλει (thelei)] kaikki ihmiset pelastukseen ja totuuden tuntemiseen

        Raamatun eri suomennoksissa vähätellään Timoteus-kirjeen kohdassa Jumalan kaikkivaltiutta täysin keinotekoisilla ilmaisuilla "pelastuisivat" ja "tulisivat tuntemaan totuuden", vaikka alkukielessä merkitys on täysin yksiselitteinen, aivan samanlainen kuin ylempänä olevissa jakeissa.

        Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei taapero.

        Tiedoksesi: koineekreikassa ei ole mitään KADOTUS-sanaa sen enempää kuin HELVETTI-sanaakaan. 1 Kor. 1:18:ssa Paavali puhuu niistä, jotka ovat kadoksissa. Kyse on tismalleen samasta ilmaisuksta kuin kadonnut lammas - ja kadonnut hopearaha -vertauksissa. (Eli sinun mielestäsi se lammas "joutui kadotukseen" samoin kuin se hopearaha!!! :D :D :D )

        Mutta TOTUUShan sinua ei näissä asioissa kiinnosta vaan verenhimoinen allah-jeesuksesi palvonta.

        Uudessa testamentissa esiintyy koineekreikassa sana θέλει (thelei), joka tarkoittaa tahtomista. Kun tahtojana on Jumala, mikään tai kukaan ei kykene estämään tuon tahdon toteutumista.

        Joh. 3:8: Tuuli puhaltaa, missä TAHTOO [θέλει (thelei)], ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.

        Joh. 5:21: Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän TAHTOO [θέλει (thelei)].

        Room. 9:18: Niin hän siis on armollinen, kenelle TAHTOO [θέλει (thelei)], ja paaduttaa, kenen TAHTOO [θέλει (thelei)].

        1 Tim. 2:4: joka TAHTOO [θέλει (thelei)] kaikki ihmiset pelastukseen ja totuuden tuntemiseen

        Raamatun eri suomennoksissa vähätellään Timoteus-kirjeen kohdassa Jumalan kaikkivaltiutta täysin keinotekoisilla ilmaisuilla "pelastuisivat" ja "tulisivat tuntemaan totuuden", vaikka alkukielessä merkitys on täysin yksiselitteinen, aivan samanlainen kuin ylempänä olevissa jakeissa.

        Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Noniin. Kreikankielen dippainssi ilmestyi opettamaan "totuuksia" jotka ovat vain niiden "nerojen" löydettävissä jotka kääntävät Raamatun sanat oikein kun niitä on tuhansia vuosia käännetty "väärin".

        Kreikankielessä ei ole myöskään sanaa"Jumala" tai "Jeesus". Ne on keksittyjä. Mutta sanojen tarkoitus ei ole olla itse asia niinkuin sinun todella teoreettisessä ja turhanpäiväisessä maailmankuvassasi. Sanat ja nimet osoittavat itse asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin. Kreikankielen dippainssi ilmestyi opettamaan "totuuksia" jotka ovat vain niiden "nerojen" löydettävissä jotka kääntävät Raamatun sanat oikein kun niitä on tuhansia vuosia käännetty "väärin".

        Kreikankielessä ei ole myöskään sanaa"Jumala" tai "Jeesus". Ne on keksittyjä. Mutta sanojen tarkoitus ei ole olla itse asia niinkuin sinun todella teoreettisessä ja turhanpäiväisessä maailmankuvassasi. Sanat ja nimet osoittavat itse asiaan.

        ...
        Ja olet todellisuudessa ateisti. Kukaan ei voi olla noin epärehellinen ja uskoa todella Jumalaan kuka vihaa pahaa ja rankaisee pahasta (hyvä Jumala). Tai sitten uskot allahiin joka tekee vääriä tuomioita ja sallii valehtelun ja pahan tekemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin. Kreikankielen dippainssi ilmestyi opettamaan "totuuksia" jotka ovat vain niiden "nerojen" löydettävissä jotka kääntävät Raamatun sanat oikein kun niitä on tuhansia vuosia käännetty "väärin".

        Kreikankielessä ei ole myöskään sanaa"Jumala" tai "Jeesus". Ne on keksittyjä. Mutta sanojen tarkoitus ei ole olla itse asia niinkuin sinun todella teoreettisessä ja turhanpäiväisessä maailmankuvassasi. Sanat ja nimet osoittavat itse asiaan.

        Hei käännöstieteiden dippainssi (lue:vajakki)! Kreikan kielessä ON vastine sanalle "Jumala" - nimittäin Θεός (Theos) - ja Kristukselle Jeesukselle - Χριστὸς Ἰησοῦς (Christos Iēsous) - mutta EI sanoille "kadotus" ja "helvetti". Mutta jos ihminen on riittävän ääliö ollakseen tästä piittaamatta tästä faktasta, sitten on niin. Ja jos on aivan erityisen ääliö, sitten esiintyy suurena Raamatun tuntijana käyttäen Raamatun lähtökielenä suomea eikä koineekreikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei käännöstieteiden dippainssi (lue:vajakki)! Kreikan kielessä ON vastine sanalle "Jumala" - nimittäin Θεός (Theos) - ja Kristukselle Jeesukselle - Χριστὸς Ἰησοῦς (Christos Iēsous) - mutta EI sanoille "kadotus" ja "helvetti". Mutta jos ihminen on riittävän ääliö ollakseen tästä piittaamatta tästä faktasta, sitten on niin. Ja jos on aivan erityisen ääliö, sitten esiintyy suurena Raamatun tuntijana käyttäen Raamatun lähtökielenä suomea eikä koineekreikkaa.

        Matteus 25:46
        "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Tähän sinä toki kielikirurgina keksit sanoa ettei iankaikkisuus oikeasti tarkoita iankaikkisuutta eikä rangaistus rangaistusta. Niinhän te jotka ette Jeesusta/Jumalaa tunne teette. Haluatte väitellä sanoista ja niiden merkityksistä vaikka merkitykset on selvästi johdettavissa muiden kirjoitusten osien kautta. Helvetti = iankaikkinen rangaistus = kadotus = toinen kuolema.

        Tässäkään ei käytetä sanaa helvetti mutta sen kaltaista paikkaa kuvataan:

        Juudaksen kirje 1:7
        "samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta."

        Olet yksi selvä osoitus siitä että perkelekin osaa lukea ja vieläpä Raamattua. Olet inhottava valehtelija ja kohtalosi on, jos et parannusta tee, sama kuin kaikilla perkeleen enkeleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteus 25:46
        "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Tähän sinä toki kielikirurgina keksit sanoa ettei iankaikkisuus oikeasti tarkoita iankaikkisuutta eikä rangaistus rangaistusta. Niinhän te jotka ette Jeesusta/Jumalaa tunne teette. Haluatte väitellä sanoista ja niiden merkityksistä vaikka merkitykset on selvästi johdettavissa muiden kirjoitusten osien kautta. Helvetti = iankaikkinen rangaistus = kadotus = toinen kuolema.

        Tässäkään ei käytetä sanaa helvetti mutta sen kaltaista paikkaa kuvataan:

        Juudaksen kirje 1:7
        "samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta."

        Olet yksi selvä osoitus siitä että perkelekin osaa lukea ja vieläpä Raamattua. Olet inhottava valehtelija ja kohtalosi on, jos et parannusta tee, sama kuin kaikilla perkeleen enkeleillä.

        Hei VAJAKKI. Raamattua ei kirjoitettu alun perin suomeksi vaan kreikaksi. Idiootti.


    • Anonyymi

      Jeesus antoi itsensä niin suurena uhrina meidän kaikkien puolesta että ne jotka sen pelastuksen halveksivat joutuvat ansaitusti tallatuksi katujen lokaan.

      Jeesus joka niin suuren uhrin antoi on myös oikeuttettu ainoana henkilönä maailman kaikkeudessa kostamaan itse niille, jotka hänen tekoaan halveksivat.

      Kuka tuolla tulee Edomista, tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? "Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan."
      2 Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
      3 "Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni.
      4 Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi oli tullut.
      5 Ja minä katselin, mutta ei ollut auttajaa, ja minä ihmettelin, kun ei kukaan tueksi tullut. Silloin minun oma käsivarteni minua auttoi, ja minun vihani minua tuki.
      6 Ja minä tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudellani; minä vuodatin maahan heidän verensä."

      Ilmestyskirjasta :
      Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu viitta, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
      14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
      15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.

      • Anonyymi

        Sinä halveksit ja vähättelet Jeesuksen Kristuksen uhria.

        Lisäksi sinä teet hänestä kostonhimoisen ikään kuin Jumalan Rakkaus kykenisi kostonhimoon.
        Oletko sinä muslimi?


    • Anonyymi

      Uudessa testamentissa esiintyy koineekreikassa sana θέλει (thelei), joka tarkoittaa tahtomista. Kun tahtojana on Jumala, mikään tai kukaan ei kykene estämään tuon tahdon toteutumista.

      Joh. 3:8: Tuuli puhaltaa, missä TAHTOO [θέλει (thelei)], ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.

      Joh. 5:21: Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän TAHTOO [θέλει (thelei)].

      Room. 9:18: Niin hän siis on armollinen, kenelle TAHTOO [θέλει (thelei)], ja paaduttaa, kenen TAHTOO [θέλει (thelei)].

      1 Tim. 2:4: joka TAHTOO [θέλει (thelei)] kaikki ihmiset pelastukseen ja totuuden tuntemiseen

      Raamatun eri suomennoksissa vähätellään Timoteus-kirjeen kohdassa Jumalan kaikkivaltiutta täysin keinotekoisilla ilmaisuilla "pelastuisivat" ja "tulisivat tuntemaan totuuden", vaikka alkukielessä merkitys on täysin yksiselitteinen, aivan samanlainen kuin ylempänä olevissa jakeissa.

      Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

    • Anonyymi

      Tämänkin avauksen tehnyt valopää kaiketi sitten kuvittelee ITSE ja KALTAISTENSA säästyvän sekopääjumalansa raivolta mutta useiden muiden joutuvan sen kohteeksi. Eikä tajua, että tismalleen samalla tavoin ajattelevat omasta jumalastaan mm. ISIS-soturit.

      • Anonyymi

        Me emme tee väkivaltaa kenellekään, koska ei meidän tarvitse. Jumala on jo ilmoittanut tuomion ja se kohtaa niitä jotka eivät hänen Poikaansa tule rakastamaan, vaan ovat itserakkaita ja vastustavat hyvää ja totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme tee väkivaltaa kenellekään, koska ei meidän tarvitse. Jumala on jo ilmoittanut tuomion ja se kohtaa niitä jotka eivät hänen Poikaansa tule rakastamaan, vaan ovat itserakkaita ja vastustavat hyvää ja totuutta.

        Eli olet muslimi?


    • Me olemme kuoleman haju kadotukseen joutuville, miksi koska he eivä usko evankejumin sanomaan, se hulluutta niille sana rististä on hulluutta jota kadotukseen joutuvat, siinä on sen tuokusun salaisuus.

      • Anonyymi

        Hei vajakki. Alkukielessä ei esiinny sanaa "kadotus". Idiootti.


    • Anonyymi

      Jumala on rakkaus ja kaikkialtias, minkä seurauksena Hän haluaa kaikki ihmiset totuuden tuntoon ja pelastukseen. Niinpä lopulta kaikki pelastuvat.

      Ne, jotka tästä ajatuksesta kimmastuvat, edustavat tuhlaajapojan tarinan isoaveljeä. Ja myös erästä toista porukkaa:

      Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'. 9Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin. 10Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin. 11Kun he sen saivat, napisivat he perheenisäntää vastaan 12ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'. 13Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista? 14Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin. 15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?' 16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."

      Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!

      Tätä Jumalan KAIKKIVALTIASTA RAKKAUTTA eivät jotkut voi sulattaa.

      Kuvitella: näiden tuhlaajapojan isoveljien silmä on nurja - minkä tähden? Sen tähden, että JUMALA ON HYVÄ.

      Heitä puistattaa tässä maailman kaikkeudessa tasan yksi asia:

      JUMALAN HYVYYS.

      Kuinka kukaan voi olla nurja Jumalan HYVYYTTÄ kohtaan?
      Mikä taustalla oleva ajatus voi johtaa tällaiseen asenteeseen?

      Paavali paljastaa tuon ajatuksen esittäessään kysymyksen:
      Kuka on ensin antanut hänelle (Jumalalle) jotakin, joka olisi tälle korvattava?

      Pellolla raataneen isoveljen mielestä isän olisi tullut palkita hänen raadantansa niin, että pikkuveljen RAADANNAN PUUTE olisi käynyt ilmi. Isoveljen mielestä Jumala oli korvausvelvollinen HÄNELLE eikä suinkaan pikkuveljelle; pikkuveljen saama juhla-ateria itse asiassa tuhosi koko idean isän korvausvelvollisuudesta!!!

      Samoin viinitarhassa pitkään työskennelleet katsoivat antaneensa työpanoksellaan isännälleen jotakin, mikä ilman muuta oikeutti heidät hänen neuvonantajikseen - kertomaan hänelle, kuinka hänen tuli käyttää rahojaan!!!

      Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai KUKA ON OLLUT HÄNEN NEUVONANTAJANSA? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!

      Kun Paavali julistaa KAIKKIEN pelastumista, hän puhkeaa riemulliseen ylistykseen, sillä hän voi antaa KAIKEN kunnian Jumalalle, koskapa Jumalan rakkaus ja kaikkivaltius on vapauttanut hänet kuvittelemasta, että hän muka voisi ANTAA Jumalalle jotakin, mikä Jumalan tulisi hänelle jotenkin korvata, tai että hän voisi NEUVOA Jumalaa siinä, mitä Jumalan HYVYYS tarkoittaa.

      ------

      Moni kuvittelee, että antaessaan oman Poikansa ihmisten pilkattavaksi ja tapettavaksi Jumala loi ainoastaan asetelman, jossa ME ENSIN voimme antaa Hänelle jotakin - uskon Jeesukseen - joka Hänen tulee puolestaan korvata vanhurskauttamalla meidät.

      Tämä harhainen kuvitelma sisältää ajatuksen, että Jeesuksen antama vapaaehtoinen uhri ei lähtökohtaisesti vaikuttanut YHTIKÄS MITENKÄÄN YHTIKÄS MIHINKÄÄN; jos kukaan ei olisi koskaan uskonut eikä uskoisi Jeesukseen, hänen antamansa uhri jäisi täysin turhaksi ja merkityksettömäksi.

      Eli Jumalan aivoituksissa JEESUKSEN UHRIN ARVON MÄÄRITTELISI YKSINOMAAN SE, KUINKA IHMISET SUHTAUTUISIVAT SIIHEN - jos ihmiset eivät arvostaisi Jeesuksen uhria, ei sitä tekisi Jumalakaan.

      Toisin sanoen JUMALAN SILMISSÄ Jeesuksen kuolema ristillä oli pelkkä kulissi, tausta-asetelma JUMALAN JA IHMISTEN VÄLISELLE KAUPANKÄYNNILLE, jossa ihmisen on ENSIN annettava/esitettävä Jumalalle jotain, nimittäin usko Jeesukseen, joka Jumalan on siten korvattava ihmiselle vanhurskauttamalla tämä.

      Jeesuksen Kristuksen uhri muodostaa toisin sanoen eräänlaisen kulta- tai valuuttavarannon, jonka perusteella Jumala ja ihmiset voivat käydä keskenään kauppaa.

      Kuinkahan tämä näkemys soveltuu esim. siihen, että Jeesus kumosi aikoinaan temppelin esipihalla rahanvaihtajien pöydät ja ajoi heidät ruoskalla pelipaikoilta ulos?

      Ja kuinkahan tämä näkemys soveltuu Paavalin ajatukseen, jossa EI OLE TIETOAKAAN KAUPANKÄYNNISTÄ:

      "Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe