Miksi uskoisin, että on olemassa kaikkivaltias olento joka on tehnyt kaiken ja joka pystyy vaikuttamaan mihin tahansa, jos vain tahtoo, mutta jonka olemassaolosta tai vaikutuksesta ei löydy ensimmäistäkään kiistatonta havaintoa?
Meneekö kaikkivaltiaan kaikkivaltiuden rajat juuri siinä kohdassa että itseään hän ei voi osoittaa olemassa olevaksi vaikka ihan kaikkeen muuhun pystyy aina geenieditoinnista galaksien kokoamiseen?
Miksi Jumalasta tai Jumalan vaikutuksesta ei ole kiistattomia havaintoja
97
785
Vastaukset
- Anonyymi
Ajaton henki, joka on elämän ja olevaisuuden alkuperän taustalla. Ei tarvitse kravattia
esitellä sen enempää. Konkreettinen todiste on luonnossa, jota osaa ihmisetkin jakavat
Kaikki eliöt, varsinkin perheen perustavat nisäkkäät. Tai organismin, kuten muurahaiset ja mehiläiset. Luonnon kiertokulku.
Missä on todiste että elämä syntyy kemikaaleista
Nyt voi sekoittaa koeputkessa, mutta miten oli aikojen alussa. Tutkimus tulee loppupisteeseen kun ihminen hyväksyy Jumalan läsnäolon."Konkreettinen todiste on luonnossa, jota osaa ihmisetkin jakavat
Kaikki eliöt, varsinkin perheen perustavat nisäkkäät. Tai organismin, kuten muurahaiset ja mehiläiset. Luonnon kiertokulku. "
Miten nämä konkreettisesti todistavat Jumalan? Heitit vaan väitteitä laisinkaan perustelematta niitä.
"Missä on todiste että elämä syntyy kemikaaleista"
Ei missään (vaikka epäsuorasti asian voi päätellä siitä havainnosta, että elämä pohjimmiltaan perustuu kemiallisiin reaktioihin). Mutta avaus kysyi todisteita Jumalasta. Se, ettei jotain tiedetä, todistaa vai ettei jotain tiedetä. Se ei todista aukkojen Jumalasta.
Missä on todiste, että jumalisi loi elämän?
"Tutkimus tulee loppupisteeseen kun ihminen hyväksyy Jumalan läsnäolon."
Eli ilmeisesti sulla ole tarjota kuin sokeaa uskoa, ei todisteita.- Anonyymi
Miten tämä "ajaton henki" tai ruumiiton henki voi vaikuttaa fysikaaliseen maailmaan? Voiko fysikaalinen myös vastaavasti vaikuttaa tähän "henkeen"? Jos ei voi, niin miksi ei?
Ruumiittomia henkiä ei ole havaittu. Vai onko Jumala kuin jokin näkymätön kaasu? Silloin Jumala ei kyllä enää olisi henki vaan ainetta. - Anonyymi
Se että jotain ei tiedetä ei ole todiste muusta kuin tietämättömyydestä.
Edelleen kysymys jää miksi KAIKKIVALTIAS ei pysty osoittamaan kiistatta edes sitä, että on olemassa tai että pystyy vaikuttamaan ympäristöömme.
- Anonyymi
Jumala hoitaa vain hengellisen puolen, eikä puutu ihmisen vapaaseen tahtoon, jos puuttuisi, se ei olisi enää vapaa.
”…eikä puutu ihmisen vapaaseen tahtoon…”
Tästä seuraa se, ettei Jumala ole kaikkivaltias. Meillä on näkymätön, aineeton ja fysikaaliseen maailmaan vaikuttamaton henki, jolla ei ole edes vapaata tahtoa. Vaikuttaa mielisairaan deluusiolta, jos edes sitäkään.- Anonyymi
Tässä välttämässä ei ole mitään järkeä.
Miten ihmeessä se vaikuttaisi vapaaseen tahtoon jos joku jumalista esittäytyisi?
Raamatun Jumala ainakin Raamatun mukaan esiintyi paljonkin, mutta sitten lopetti kun alettiin kirjaamaan historiaa ylös. Aikamoinen vekkuli. - Anonyymi
Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
”…eikä puutu ihmisen vapaaseen tahtoon…”
Tästä seuraa se, ettei Jumala ole kaikkivaltias. Meillä on näkymätön, aineeton ja fysikaaliseen maailmaan vaikuttamaton henki, jolla ei ole edes vapaata tahtoa. Vaikuttaa mielisairaan deluusiolta, jos edes sitäkään.Olet melkoisen kova haukkumaan muita sairaaksi. Oletko itse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta on juttua Zoharissa.
https://www.sefaria.org/Zohar
Laita hakukenttään hakusana.Hakusana "Free will"
Makkot 10b:5
"sillä tiellä, jota ihminen haluaa edetä, häntä johdetaan ja autetaan"
Pirkei Avot 3:15
Kaikki on ennakoitavissa, mutta valinnanvapaus myönnetään, ja maailma tuomitaan hyvyydellä; Ja kaikki on teosten valta-aseman mukaista.
Berakhot 33b:23
"Ihmisellä on vapaa tahto palvella Jumalaa tai ei."
Mishneh Toora, Katumus 5-6
"Jokaisella on vapaa tahto; jos hän haluaa taipua hyvään tai pahaan polkuun..., on hänen kätensä voimissaan kurkottaa sitä kohti.
Tämä tiedetään siitä, mitä on kirjoitettu Tooraan, jossa sanotaan: "Katso, ihmisestä on tullut kuin yksi meistä, tuntemaan hyvän ja pahan" ( 1. Moos. 3.22 )), se on ikään kuin sanoisi: "Katso, tämä laji, ihminen, seisoo yksin maailmassa, eikä hänen kaltaistaan ole toista lajia, mitä tulee tähän, joka kykenee omasta tahdostaan järkensä ja ajatuksensa perusteella tuntea hyvät ja pahat, ja tehdä mitä tahansa hänen taipumusnsa käskee, eikä kukaan pidättäisi kättään tekemästä hyvää tai pahaa..."
Älkää antako ajatuksenne jäädä siihen, mitä muiden kansojen naurettavat typerykset ja suuri osa Israelin lasten ikävistä yksilöistä sanovat, että Pyhä määrää jokaisen ihmisen alkeellisessa tilassa, onko hänen oltava oikeudenmukainen vai jumalaton.
Asia ei ole niin. Jokainen ihminen pystyy olemaan oikeudenmukainen tai paha, viisas tai järjetön, armollinen tai armoton, kurja tai hyväntekijä, ja niin kaikissa muissa taipumuksissa.
Ei ole ketään, joka pakottaisi asioita hänen päällensä, tai määrää asioita häntä vastaan; joko vetääkseen häntä yhteen tai toiseen suuntaan, mutta hän yksin, omasta vapaasta tahdostaan, mielensä suostumuksella taipuu mille tahansa polulle, jota hän haluaa seurata.
Tästä Jeremia sanoi: "Korkeimman suusta ei lähde paha ja hyvä", mikä on kuin sanoisi, että Luoja ei määrää, että ihmisen tulisi olla joko hyvä tai huono.
Seurauksena tästä on, että syntinen yksin aiheutti vahinkoa itselleen. Siksi on sopivaa, että hän valittaa ja vuodattaa kyyneleitä, koska hän teki syntiä ja sen vuoksi, mitä hän teki sielulleen ja palkitsi sen pahalla.
Jopa tämä on seuraavan jakeen merkitys: "Miksi elävä ihminen valittaa, vai väkevä mies syntiensä tähden"?
Jälleen, hän jatkaa seuraavassa jakeessa nähdessään, että kaikki on meidän vallassamme, ja teimme kaiken pahan omasta vapaasta tahdostamme ja suostumuksestamme, meidän on todellakin soveliasta kääntyä katumukseen ja hylätä pahuutemme. vapaa tahto on käsissämme nyt ja silloin, kun teimme syntejä sanoen: "Etsikäämme ja koetkakaamme teitämme ja palatkaamme Herran tykö".
Ja tämä asia on suuri ja osatekijä, Tooran ja sen ohjeiden pylväs, aivan kuten sanotaan: "Olen asettanut eteesi tänä päivänä elämän ja hyvän ja kuoleman ja pahan" ( 5. Moos. 30.15 ) ), ja se on lisäksi kirjoitettu:
"Katso, minä asetan eteesi tänä päivänä siunauksen ja kirouksen". Tämä on kuin sanoisi, että voima on sinun käsissäsi, ja mitä tahansa inhimillistä toimintaa ihminen on taipuvainen jatkamaan, hänellä on vapaa tahto valita joko hyvä tai paha. Ja juuri tästä aiheesta johtuen sanotaan:
"Oi, kuka suo, että heillä olisi tällainen sydän, että he pelkäsivät Minua ja pitävät kaikki minun käskyni kaikkina aikoina" (Ibid. 5.26). Tämä on ikään kuin sanottaisiin, että Luoja ei pakota ihmislapsia eikä anna heille määräyksiä, että heidän tulisi tehdä hyvää tai pahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakusana "Free will"
Makkot 10b:5
"sillä tiellä, jota ihminen haluaa edetä, häntä johdetaan ja autetaan"
Pirkei Avot 3:15
Kaikki on ennakoitavissa, mutta valinnanvapaus myönnetään, ja maailma tuomitaan hyvyydellä; Ja kaikki on teosten valta-aseman mukaista.
Berakhot 33b:23
"Ihmisellä on vapaa tahto palvella Jumalaa tai ei."
Mishneh Toora, Katumus 5-6
"Jokaisella on vapaa tahto; jos hän haluaa taipua hyvään tai pahaan polkuun..., on hänen kätensä voimissaan kurkottaa sitä kohti.
Tämä tiedetään siitä, mitä on kirjoitettu Tooraan, jossa sanotaan: "Katso, ihmisestä on tullut kuin yksi meistä, tuntemaan hyvän ja pahan" ( 1. Moos. 3.22 )), se on ikään kuin sanoisi: "Katso, tämä laji, ihminen, seisoo yksin maailmassa, eikä hänen kaltaistaan ole toista lajia, mitä tulee tähän, joka kykenee omasta tahdostaan järkensä ja ajatuksensa perusteella tuntea hyvät ja pahat, ja tehdä mitä tahansa hänen taipumusnsa käskee, eikä kukaan pidättäisi kättään tekemästä hyvää tai pahaa..."
Älkää antako ajatuksenne jäädä siihen, mitä muiden kansojen naurettavat typerykset ja suuri osa Israelin lasten ikävistä yksilöistä sanovat, että Pyhä määrää jokaisen ihmisen alkeellisessa tilassa, onko hänen oltava oikeudenmukainen vai jumalaton.
Asia ei ole niin. Jokainen ihminen pystyy olemaan oikeudenmukainen tai paha, viisas tai järjetön, armollinen tai armoton, kurja tai hyväntekijä, ja niin kaikissa muissa taipumuksissa.
Ei ole ketään, joka pakottaisi asioita hänen päällensä, tai määrää asioita häntä vastaan; joko vetääkseen häntä yhteen tai toiseen suuntaan, mutta hän yksin, omasta vapaasta tahdostaan, mielensä suostumuksella taipuu mille tahansa polulle, jota hän haluaa seurata.
Tästä Jeremia sanoi: "Korkeimman suusta ei lähde paha ja hyvä", mikä on kuin sanoisi, että Luoja ei määrää, että ihmisen tulisi olla joko hyvä tai huono.
Seurauksena tästä on, että syntinen yksin aiheutti vahinkoa itselleen. Siksi on sopivaa, että hän valittaa ja vuodattaa kyyneleitä, koska hän teki syntiä ja sen vuoksi, mitä hän teki sielulleen ja palkitsi sen pahalla.
Jopa tämä on seuraavan jakeen merkitys: "Miksi elävä ihminen valittaa, vai väkevä mies syntiensä tähden"?
Jälleen, hän jatkaa seuraavassa jakeessa nähdessään, että kaikki on meidän vallassamme, ja teimme kaiken pahan omasta vapaasta tahdostamme ja suostumuksestamme, meidän on todellakin soveliasta kääntyä katumukseen ja hylätä pahuutemme. vapaa tahto on käsissämme nyt ja silloin, kun teimme syntejä sanoen: "Etsikäämme ja koetkakaamme teitämme ja palatkaamme Herran tykö".
Ja tämä asia on suuri ja osatekijä, Tooran ja sen ohjeiden pylväs, aivan kuten sanotaan: "Olen asettanut eteesi tänä päivänä elämän ja hyvän ja kuoleman ja pahan" ( 5. Moos. 30.15 ) ), ja se on lisäksi kirjoitettu:
"Katso, minä asetan eteesi tänä päivänä siunauksen ja kirouksen". Tämä on kuin sanoisi, että voima on sinun käsissäsi, ja mitä tahansa inhimillistä toimintaa ihminen on taipuvainen jatkamaan, hänellä on vapaa tahto valita joko hyvä tai paha. Ja juuri tästä aiheesta johtuen sanotaan:
"Oi, kuka suo, että heillä olisi tällainen sydän, että he pelkäsivät Minua ja pitävät kaikki minun käskyni kaikkina aikoina" (Ibid. 5.26). Tämä on ikään kuin sanottaisiin, että Luoja ei pakota ihmislapsia eikä anna heille määräyksiä, että heidän tulisi tehdä hyvää tai pahaa.Ja vielä samasta kirjasta:
"Oliko Jumalan määräys saanut ihmisen olemaan joko oikeudenmukainen tai jumalaton, vai oliko olemassa jokin pohjimmiltaan synnynnäinen jokin, joka vetää ihmisen jommallekummalle polulle, tai jollekin tiedon haaralle, tai tiettyyn taipumukseen, tai kaikkien toimien erityinen teko, kuten astrologit väittävät, kuinka Hän käski meitä profeettojen kautta tekemään näin ja olemaan tekemättä sitä, parantamaan tapojasi äläkä seuraa pahuuttasi, kun taas ihminen alkiotilastaan ... onko hänen käytöksestään annettu määräys tai hänen synnynnäinen luonne vetää häntä kohti tiettyä käyttäytymispolkua, josta hän ei voi poiketa?
Lisäksi, mikä tarve olisi sellaisissa olosuhteissa Tooralle kokonaan? Ja millä lailla ja minkä oikeusjärjestelmän mukaan jumalattomia voitaisiin rangaista, vai vain palkita?... Älkää nyt ihmetelkö ja kysykö: "Kuinka on mahdollista, että ihminen tekee mitä hänen sydämensä haluaa, ja että hänen koko toimintansa pysyy sisällään, koska hän huomaa, ettei hän voi tehdä mitään maailmassa ilman Mestarinsa lupaa, ja ilman Hänen tahtonsa, kuten jakeessa sanotaan:
"Mitä Herra tahtoi, sen Hän on tehnyt taivaassa ja maan päällä, merissä ja kaikissa syvyyksissä" (Ps. 135,6)?
Kaikki, mitä ihminen tekee, on Hänen tahtonsa mukaista, vaikka toimintamme ovatkin todella omissa käsissämme. Esimerkiksi: Kuten Luojan tahto on, että tuli ja ilma nousevat ylöspäin, ja että vesi ja maa laskeutuvat alas, tai että pallo pyörii ympyrässä, ja että muut universumin olennot noudattavat samalla tavalla omia luonnonlakejaan, kuten Hänen tahtonsa oli, että he ovat, niin oli myös Hänen tahtonsa, että ihmisellä on omissa käsissään käytösvapaus, ja että kaikki hänen tekonsa jäävät häneen, eikä häntä pakotettaisi tai vedettäisi, vaan hän omasta vapaasta tahdostaan, kuten Jumala on hänelle suonut, harjoittelee kaikkea, mitä ihminen voi tehdä.
Siksi hänet tuomitaan tekojen mukaan; jos hän teki hyvää, hänen palkitaan hyvällä; ja jos hän teki väärin, häntä rangaistaan; ja: "Niin kuin he ovat valinneet tiensä" ( Jes. 66.3 ); ja juuri tästä aiheesta Salomo sanoi:
"Iloitse nuori mies nuoruudessasi ja ilahdkoon sydämesi sinua nuoruutesi päivinä ja vaeltakoon sydämesi teitä ja silmiesi näkemissä; mutta tiedä sinä, että kaikista näistä asioista Jumala tuo sinut tuomiolle" ( Saar. 11. 9 ); ikään kuin sanoisi: "Totisesti, se on sinun käsissäsi, mutta sinun on tehtävä tili tuomiopäivänä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä samasta kirjasta:
"Oliko Jumalan määräys saanut ihmisen olemaan joko oikeudenmukainen tai jumalaton, vai oliko olemassa jokin pohjimmiltaan synnynnäinen jokin, joka vetää ihmisen jommallekummalle polulle, tai jollekin tiedon haaralle, tai tiettyyn taipumukseen, tai kaikkien toimien erityinen teko, kuten astrologit väittävät, kuinka Hän käski meitä profeettojen kautta tekemään näin ja olemaan tekemättä sitä, parantamaan tapojasi äläkä seuraa pahuuttasi, kun taas ihminen alkiotilastaan ... onko hänen käytöksestään annettu määräys tai hänen synnynnäinen luonne vetää häntä kohti tiettyä käyttäytymispolkua, josta hän ei voi poiketa?
Lisäksi, mikä tarve olisi sellaisissa olosuhteissa Tooralle kokonaan? Ja millä lailla ja minkä oikeusjärjestelmän mukaan jumalattomia voitaisiin rangaista, vai vain palkita?... Älkää nyt ihmetelkö ja kysykö: "Kuinka on mahdollista, että ihminen tekee mitä hänen sydämensä haluaa, ja että hänen koko toimintansa pysyy sisällään, koska hän huomaa, ettei hän voi tehdä mitään maailmassa ilman Mestarinsa lupaa, ja ilman Hänen tahtonsa, kuten jakeessa sanotaan:
"Mitä Herra tahtoi, sen Hän on tehnyt taivaassa ja maan päällä, merissä ja kaikissa syvyyksissä" (Ps. 135,6)?
Kaikki, mitä ihminen tekee, on Hänen tahtonsa mukaista, vaikka toimintamme ovatkin todella omissa käsissämme. Esimerkiksi: Kuten Luojan tahto on, että tuli ja ilma nousevat ylöspäin, ja että vesi ja maa laskeutuvat alas, tai että pallo pyörii ympyrässä, ja että muut universumin olennot noudattavat samalla tavalla omia luonnonlakejaan, kuten Hänen tahtonsa oli, että he ovat, niin oli myös Hänen tahtonsa, että ihmisellä on omissa käsissään käytösvapaus, ja että kaikki hänen tekonsa jäävät häneen, eikä häntä pakotettaisi tai vedettäisi, vaan hän omasta vapaasta tahdostaan, kuten Jumala on hänelle suonut, harjoittelee kaikkea, mitä ihminen voi tehdä.
Siksi hänet tuomitaan tekojen mukaan; jos hän teki hyvää, hänen palkitaan hyvällä; ja jos hän teki väärin, häntä rangaistaan; ja: "Niin kuin he ovat valinneet tiensä" ( Jes. 66.3 ); ja juuri tästä aiheesta Salomo sanoi:
"Iloitse nuori mies nuoruudessasi ja ilahdkoon sydämesi sinua nuoruutesi päivinä ja vaeltakoon sydämesi teitä ja silmiesi näkemissä; mutta tiedä sinä, että kaikista näistä asioista Jumala tuo sinut tuomiolle" ( Saar. 11. 9 ); ikään kuin sanoisi: "Totisesti, se on sinun käsissäsi, mutta sinun on tehtävä tili tuomiopäivänä".Samaa:
"Näin ollen meidän älyllisissä voimissamme ei ole tietää, millä tavalla Pyhä tuntee kaikki olennot ja niiden teot, mutta ihmisen käytös on ihmisen käsissä, ja että Pyhä ei vedä häntä eikä anna käskyjä häntä vastaan tehdä niin kuin hän tekee. Ja emme vain siksi, että olemme hyväksyneet uskonnon, tiedämme (ajattelemme), ettei ennaltamääräämistä ole olemassa,
..ja on vielä toinen synnin luokka, josta syntistä rangaistaan sekä tässä että tulevassa maailmassa. Se on sanonta syntisestä niin kauan kuin hän ei katunut; mutta jos hän katui, parannus on hänelle silloin haarniska rangaistusta vastaan.
Ja samassa määrin kuin ihminen tekee syntiä tietoisesti ja omasta tahdostaan, hänen tulee kääntyä parannukseen tietoisesti ja omasta vapaasta tahdostaan.
Akeidat Yitzchak 7:1:16
"On olemassa 3 tasoa tiedon hyvästä ja pahasta.
1) täydellinen ymmärtäminen;
2) Täysin virheelliset johtopäätökset;
3) Kahden edellisen sekoitus.
Jokainen, joka kuuluu kategoriaan 2, on kuin peto, joka ei tunne vasenta oikealta. Sellaiset ihmiset ovat villejä ja hillittömiä, eivät Adam. "Ja teidän lapsenne, jotka eivät tiedä tätä päivää hyvästä tai pahasta."
Luokka 1on se, joka tietää oikein olevansa syntynyt Jumalan kuvaksi, kuten Jumala itse on todistanut: "Tässä ihmisestä on tullut kuin yksi meistä" (1 Moos. 3,22 )).
Luokka 3, eli ne, joilla on vain osittainen ymmärrys, hämmentynyt tieto, ovat ihmisiä, jotka kaivautuvat tiedon lähteeseen tehden tutkimuksen itsetarkoituksensa, kuten tekivät Baabelin tornin rakentajat. Tähän luokkaan kuuluu suurin osa ihmislajeista.
Tiedon puu, vaikka se oli elämän puun vieressä, oli myös lähellä kaikkia muita puita. Eedenin puutarhan kohtauksen tarkkailijalla oli silloin 3 vaihtoehtoa. Hän saattoi jättää puun kokonaan huomioimatta, ja kutsua häntä ali-ihmisenä. Tai hän voisi huomata sen, ja kaikki sen houkuttelevat ominaisuudet, saada arvokkaita oivalluksia haistamalla sitä, koskettamalla sitä, ja ehkä jopa maistelemalla sitä, vaikka ei syö sen hedelmiä. Tuloksena olisi Jumalan kaltainen hyvän ja pahan arvostus.
Kuitenkin sen yksinomainen kiinnostus, jota kutsutaan "syömiseksi", kuluttaa sitä samalla, kun sen viehätys kuluttaa sitä, oli kiellettyä ja johtaisi kuolevaisuuteen, hylkäämiseen aineelliseen, fyysiseen. Syvä osallistuminen tuosta puusta syömiseen tuottaa seurauksena sen, että tällainen henkilö ei ole enää vastaanottavainen puhtaasti henkiselle/älylliselle, kuten elämänpuun edustamalle.
Siten ihminen menettää ankkurin "korkeampaan" maailmaan. Se mitä tapahtui Aadamille, kun hän käytti väärin tiedon puuta, on samanlaista, kuin mitä tapahtui kuningas Saulille sen jälkeen, kun tämä epäonnistui tappamaan Amalekin kuningasta, Jumalan henkilökohtainen suojelus, peruuntui... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä välttämässä ei ole mitään järkeä.
Miten ihmeessä se vaikuttaisi vapaaseen tahtoon jos joku jumalista esittäytyisi?
Raamatun Jumala ainakin Raamatun mukaan esiintyi paljonkin, mutta sitten lopetti kun alettiin kirjaamaan historiaa ylös. Aikamoinen vekkuli.Se, mitä ihmiset ovat kirjanneet , sitä käytät aseena uskossasi, että Jumalaa ei ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, mitä ihmiset ovat kirjanneet , sitä käytät aseena uskossasi, että Jumalaa ei ole?
En nimenomaan usko ihmisten väitteitä jumalista. Muuta näyttöä mistään jumalasta ei olekaan kuin ihmisten keksimät jutut.
Sitä odotellessa, että joku jumalista tulee esittäytymään ihan itse.
- Anonyymi
Sinun pitäisi tietysti pyrkiä kohtaamaan Hänet ennenkaikkea?
- Anonyymi
Oikeasti on kyse itsensä kohtaamisesta.
- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
No mitenkä Jumala kohdataan? Uskomalla sokeasti Jumalaan?
Lopettamalla uskominen, ja aloittamalla tietämisen. Jumala ei ole uskomisesta kiinni.
Kun ottaa maailman vastaan sellaisena kuin se on, tulee kaikki siihen sisältyvä mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti on kyse itsensä kohtaamisesta.
Olen kohdannut itseni taivaan laeista lukemalla (astr.) ja tullut ulos kaapista. Kuka uskaltaa laittaa minut työhön? Ei kukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Lopettamalla uskominen, ja aloittamalla tietämisen. Jumala ei ole uskomisesta kiinni.
Kun ottaa maailman vastaan sellaisena kuin se on, tulee kaikki siihen sisältyvä mukana."Lopettamalla uskominen, ja aloittamalla tietämisen. Jumala ei ole uskomisesta kiinni."
Mihin uskominen minun pitää lopettaa, miten se onnistuu , ja mitä "tietämisen aloittaminen" käytännössä tarkoittaa tarkoittaa?
Joku tällä palstalla totesi hyvin, että uskonto kielipeliä, ja juuri tällaisina hetkinä sen huomaa: uskovilla on kyllä tarjota hienon kuuluisia ajatelmia ja kehoituksia, mutta niiden varsinainen sisältö on täysin epäselvää.
"Kun ottaa maailman vastaan sellaisena kuin se on, tulee kaikki siihen sisältyvä mukana."
Mä otan maailman vastaan sellaisena kuin se on. Jumalaa ei näy mukana muuten kuin uskovaisten väitteissä.- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Lopettamalla uskominen, ja aloittamalla tietämisen. Jumala ei ole uskomisesta kiinni."
Mihin uskominen minun pitää lopettaa, miten se onnistuu , ja mitä "tietämisen aloittaminen" käytännössä tarkoittaa tarkoittaa?
Joku tällä palstalla totesi hyvin, että uskonto kielipeliä, ja juuri tällaisina hetkinä sen huomaa: uskovilla on kyllä tarjota hienon kuuluisia ajatelmia ja kehoituksia, mutta niiden varsinainen sisältö on täysin epäselvää.
"Kun ottaa maailman vastaan sellaisena kuin se on, tulee kaikki siihen sisältyvä mukana."
Mä otan maailman vastaan sellaisena kuin se on. Jumalaa ei näy mukana muuten kuin uskovaisten väitteissä.Siinä tapauksessa voisi luulla sinun olettavan, että historiaa ja ihmisiä ei ole ollut ennen sinua.
Jokainenhan voi tehdä itsepetosta, ja jättää tutkimatta mitä esi-isät ja kansat ovat sanoneet nk. henkimaailman asioista. Ja he eivät valehtele. Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa voisi luulla sinun olettavan, että historiaa ja ihmisiä ei ole ollut ennen sinua.
Jokainenhan voi tehdä itsepetosta, ja jättää tutkimatta mitä esi-isät ja kansat ovat sanoneet nk. henkimaailman asioista. Ja he eivät valehtele."Siinä tapauksessa voisi luulla sinun olettavan, että historiaa ja ihmisiä ei ole ollut ennen sinua."
Miten niin? Menneistä ihmisistä ja heidän vaikutuksesta on monenlaisia jälkiä. Ja lisäksi ihmisten olemassaolo on hyvin havainnoitu fakta. Tietysti on joitain yksilöitä, kuten Homeros tai pyhä Henrik, joiden olemassaolo on kyseenalaista, mutta se ei muuta sitä, että ihmisiä on selvästi ollut olemassa.
"Jokainenhan voi tehdä itsepetosta, ja jättää tutkimatta mitä esi-isät ja kansat ovat sanoneet nk. henkimaailman asioista."
Tarkoittaako tämä "tutkiminen" sitä, että muinaiset väitteet pitäisi vain sokeasti ja kritiikittä uskoa?
"Ja he eivät valehtele."
Millä keinolla voi tarkistaa heidän väitteidensä paikkansapitävyyden?
Ja kyllä mä uskoisin, että pääosin muinaiset ihmiset eivät valehdelleet henkimaailman asioista puhuessaan, vaan uskoivat vilpittömästi sanojensa olevan totta. Mutta se, ettei joku valehtele, ei automaattisesti tarkoita että hän puhuisi totta.
Kaikki väitteet eivät yhtä uskottavia toistensa kanssa. Jos jumalat olisivat yhtä yleisiä kuin ihmiset, ei minulla olisi lähtökohtaisesti mitään syytä epäillä, jos joku tulisi kertomaan jonkin minulle tuntemattoman jumalan olemassaolosta.
Kertoisitko nyt, että mihin uskominen minun pitää lopettaa, miten se onnistuu , ja mitä "tietämisen aloittaminen" käytännössä tarkoittaa?
- Anonyymi
> Miksi Jumalasta tai Jumalan vaikutuksesta ei ole kiistattomia havaintoja
Jumala on maailman luoja, näemme maailman, joten on totaalisen idioottimaista sanoa, ettei ole kiistattomia havaintoja."Jumala on maailman luoja, näemme maailman"
Mutta tuohan on puhtaasti määritelmään perustuva todista. Aivan tismalleen yhtä paljon todistusvoimaa on määritelmällä "hindujen Brahma on maailman luoja, näemme maailman, joten Brahma on olemassa". Voit määritellä jumalaasi niin paljon kuin jaksat, mutta niin kauan kuin et kykene todistamaan, että nuo määritelmät pitävät paikkansa, kyse on tyhjästä kielipelistä.- Anonyymi
Norsun pitkä kärsä ei ole todiste siitä, että afrikkalaiset kansantarut siitä, miten norsun pitkä kärsä on syntynyt, olisi totta. Ei voi sanoa, että tietenkin Limpopo -joen ikivanha krokotiili tarttui joelle juomaan tulleen ensimmäisen norsunpoikasen nenään ja venytti sen pitkäksi, koska norsullahan on pitkä kärsä.
Yhtä vähän elokehä todistaisi että luomistarut siitä, miten elokehä on syntynyt, olisi totta. - Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Jumala on maailman luoja, näemme maailman"
Mutta tuohan on puhtaasti määritelmään perustuva todista. Aivan tismalleen yhtä paljon todistusvoimaa on määritelmällä "hindujen Brahma on maailman luoja, näemme maailman, joten Brahma on olemassa". Voit määritellä jumalaasi niin paljon kuin jaksat, mutta niin kauan kuin et kykene todistamaan, että nuo määritelmät pitävät paikkansa, kyse on tyhjästä kielipelistä.> Mutta tuohan on puhtaasti määritelmään perustuva todista. Aivan tismalleen yhtä paljon todistusvoimaa on määritelmällä "hindujen Brahma on maailman luoja, näemme maailman, joten Brahma on olemassa".
Puhuin vain siitä, että meillä on kiistattomia havaintoja. Anonyymi kirjoitti:
> Mutta tuohan on puhtaasti määritelmään perustuva todista. Aivan tismalleen yhtä paljon todistusvoimaa on määritelmällä "hindujen Brahma on maailman luoja, näemme maailman, joten Brahma on olemassa".
Puhuin vain siitä, että meillä on kiistattomia havaintoja."Puhuin vain siitä, että meillä on kiistattomia havaintoja."
Luepa uudestaan oma viestisi. Siinä puhuit myös siitä, että Jumala on maailman luoja. Meillä on kiistattomia todistaita maailman olemassaolosta, mutta se, että maailman olemassaolo olisi kiistaton todiste Jumalasta, pohjaa vain uskonvaraiseen määritelmään- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Puhuin vain siitä, että meillä on kiistattomia havaintoja."
Luepa uudestaan oma viestisi. Siinä puhuit myös siitä, että Jumala on maailman luoja. Meillä on kiistattomia todistaita maailman olemassaolosta, mutta se, että maailman olemassaolo olisi kiistaton todiste Jumalasta, pohjaa vain uskonvaraiseen määritelmään>...Meillä on kiistattomia todistaita maailman olemassaolosta, mutta se, että maailman olemassaolo olisi kiistaton todiste Jumalasta, pohjaa vain uskonvaraiseen määritelmään
Samalla periaatteella ihmiset uskovat evoluution olevan totta. :D Anonyymi kirjoitti:
>...Meillä on kiistattomia todistaita maailman olemassaolosta, mutta se, että maailman olemassaolo olisi kiistaton todiste Jumalasta, pohjaa vain uskonvaraiseen määritelmään
Samalla periaatteella ihmiset uskovat evoluution olevan totta. :DEi, vaan ihmiset yleensä uskovat evoluutioon siksi, että siitä on todisteita, esim. nämä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet
Evoluution määritelmä (Eliöyhteisön perimän muutos sukupolvien kuluessa) ei ole uskonvarainen määritelmä, sillä eliöyhteisöjen perimä muuttuu havaitusti sukupolvien aikana.Anonyymi kirjoitti:
>...Meillä on kiistattomia todistaita maailman olemassaolosta, mutta se, että maailman olemassaolo olisi kiistaton todiste Jumalasta, pohjaa vain uskonvaraiseen määritelmään
Samalla periaatteella ihmiset uskovat evoluution olevan totta. :D>Samalla periaatteella ihmiset uskovat evoluution olevan totta. :D
Ei olet sitä mieltä, että luonnontieteet pitää romuttaa ja rakentaa uudelleen puhtaalta pöydältä, jossa maailma on 6000-10 000 vuotta vanha.
Nyt sitten vain antamaan paljon havaintoja uuden luonnontieteistön perustaksi.
- Anonyymi
jumala havainnot perustuvat mielenvikaisten aivotoimintoihin.
- Anonyymi
Siinä tapauksessa kaikki ihmiset ovat sellaisia, ja koska se on mahdotonta, täytyy kokemuksia pitää todenperäisinä.
Tutkimuksia on, mutta toiset eivät halua lukea niitä. Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa kaikki ihmiset ovat sellaisia, ja koska se on mahdotonta, täytyy kokemuksia pitää todenperäisinä.
Tutkimuksia on, mutta toiset eivät halua lukea niitä.>Tutkimuksia on, mutta toiset eivät halua lukea niitä.
Voithan silti linkittää niitä. Eikö oppienne mukaan riitä, että edes yksi tulee uskoon ja pelastetuksi Helvetin tulelta?Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa kaikki ihmiset ovat sellaisia, ja koska se on mahdotonta, täytyy kokemuksia pitää todenperäisinä.
Tutkimuksia on, mutta toiset eivät halua lukea niitä."koska se on mahdotonta, täytyy kokemuksia pitää todenperäisinä."
Millä keinolla erotat todenperäiseyt kokemukset epätosista? Maailma on täynnä eri uskontojen kannattajien kokemuksia Jumalastaan yms. ja ainakin osan täytyy olla väärässä sillä uskontojen opit ovat keskenään ristiriidassa. Tai sitten Jumala (tai jumalat) lähettävät piruuttaan ihmisille kaikenlaisiin uskontoihin sopivia kokemuksia.
"Tutkimuksia on, mutta toiset eivät halua lukea niitä."
Niin, esimerkiksi ihmeparanemisia koskevat tutkimukset tuppaavat olemaan sellaisia, että uskovat eivät halua niitä lukea. Niissä kun on kerta kerran jälkeen paljastunut että ihmeperanamisia ei löytynyt.
Tai jos tarkoitat, että on olemassa tutkimuksia, jota todistavat Jumalasta, niin linkkaa niitä toki, ole hyvä. Olisin kovin halukas lukemaan sellaisia.
- Anonyymi
Ehkä erikoisinta on mahdollisen universumimme, tai kenties multiversumin Jumalan äärimmäinen kiinnostuminen ihmisapinoihin. Se on ajatuksena hykerryttävän PÖLJÄ.
- Anonyymi
Kuka niin väittää? Onko yleisen elämän voiman nk. yleinen rakkauden voima vain yhdessä kohteessa?
- Anonyymi
Tarun kertomaan uskominen lienee luonteen heikkous .
- Anonyymi
Jumalan vaikutus näkyy uskovien homovihana.
- Anonyymi
Jumala ei homoja vihaa, koska taivaassa ei muita edes ole.
Eläimetkin siellä ovat homppeleita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei homoja vihaa, koska taivaassa ei muita edes ole.
Eläimetkin siellä ovat homppeleita.Väität siis käyneesi taivaassa?
- Anonyymi
Kyllä te uskovaiset hihhulit olette naurettavia ja tyhmiä.
Kaikki uskonnot ovat ihmisten keksimiä ja tarkoitettu hölmöjen paimentamiseen.
Miksi paavimobiilista puhkesi rengas kesken ajelun ja vilkuttelun?
Miksi toista paavia ammuttiin? jne.- Anonyymi
Hihhulin patenttivastaus on:"Tutkimattomat ovat Jumalan tiet"...
Silti hän "tutkii" niitä teitä kutsuen sitä teologiaksi.
- Anonyymi
Jumala ei voi esiintyä, koska hänen olemattomuutensa haittaa asiaa oleellisesti. Siksi ihmisten piti kirjoittaa jopa hänen sanansa, ns. Raamattu, hänen puolestaan.
Elämän syntymiselle on tosiaan ihan joku muu syy kuin ihmisen keksimän taruolennon "luomistyö".- Anonyymi
Eli yrität todistaa Jumalan olemassaolon pelkästään olevan raamatusta kiinni?!
Kaikki alkuasukkaat puhuvat Jumaluuksista ja korkeimmasta. Uskonto ja sen kokemukset kuuluvat luonnonlakiin. Kuka sitä ei ymmärtäisi?
<<Miksi Jumalasta tai Jumalan vaikutuksesta ei ole kiistattomia havaintoja>>
Kyllä panteistisesta Jumalasta ainakin näkyy todisteet kirjaimellisesti joka paikassa. Se riippuu ihan mistä Jumalasta puhut, että onko siitä todisteita vai ei.- Anonyymi
Se, että kuuta palvotaan jumaluutena ei tarkoita, että kuu olisi jumala. Se todistaa vain sen, että on ihmisiä, jotka pitävät kuuta jumalana.
Anonyymi kirjoitti:
Se, että kuuta palvotaan jumaluutena ei tarkoita, että kuu olisi jumala. Se todistaa vain sen, että on ihmisiä, jotka pitävät kuuta jumalana.
Kuunpalvonta ei ole panteismia.
- Anonyymi
Trexnonar kirjoitti:
Kuunpalvonta ei ole panteismia.
Ei välttämättä, mutta panteisti voi kyllä palvoa Kuuta jumaluuden ilmentymänä siinä missä mitä tahansa muutakin. Pointtihan tuskin kuitenkaan oli se vaan pointti lienee, ettei jonkin asian palvominen jumaluutena ole todiste palvonnan kohteen jumaluudesta.
- Anonyymi
On typerää puhua vain "Jumalasta" koska se jumala on erilainen jokaisella.
Faraoiden aikaan aurinko oli jumala.
Lehmät, rotat ja monet muutkin eläimet ovat joillekin jumalia.
Kaikenlaisia patsaita on palvottu jumalina satoja vuosia.
Jumalasta puhuessa pitäisi aina mainita mistä monista jumalista on milloinkin kyse.- Anonyymi
Jumalan nimeäminenkään ei yksilöi, sillä jokaisella uskovalla on jumalastaan eri käsitys.
- Anonyymi
Omarauha muistuttaa omakantaa
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/63ce5453-723f-45a6-a102-df670423c043
https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/1e7e32a1-a262-4394-bba6-2e54e9d50e4b
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e0193262-46b2-41b6-8540-1cd5ab2bf2fd
kirjureittenluoto avautuu pian.... Kysy uskoontulleilta, he kertovat kuinka Jumala on heihin vaikuttanut.
"he kertovat kuinka Jumala on heihin vaikuttanut."
Kyllä varmaan kaikille on selvää, että usko voi muuttaa ihmistä. Sen sijaan uskoville tuppaa olemaan epäselvää se, että usko ei ole todiste uskon kohteen olemassaolosta.
Kyllähän tyhjiä väitteitä Jumalan vaikutuksesta on vaikka kuinka paljon. Eri asia sitten onko niissä mitään perää.Michelarkangelo kirjoitti:
"he kertovat kuinka Jumala on heihin vaikuttanut."
Kyllä varmaan kaikille on selvää, että usko voi muuttaa ihmistä. Sen sijaan uskoville tuppaa olemaan epäselvää se, että usko ei ole todiste uskon kohteen olemassaolosta.
Kyllähän tyhjiä väitteitä Jumalan vaikutuksesta on vaikka kuinka paljon. Eri asia sitten onko niissä mitään perää.Uskoontulo on henkilökohtainen tunne ja nimenomaan tunne kuten esim. rakkaus. Missä Jumala on ? Mielestäni Jumala on tunne samassa paikassa missä muutkin tunteet ovat. Jumala katoaa kun aivojen toiminta loppuu, samoin kun ateismikin loppuu, ateismi on vain mielipide.
- Anonyymi
Uskoontulemisen voi tulkita mielenhäiriöksi. Kuvitelmat jumalasta eivät osoita sellaisen olemassaoloa, mutta ihmistä voimakas tunnekokemus kyllä usein muuttaa. Ei aina hyvään suuntaan.
Anonyymi kirjoitti:
Uskoontulemisen voi tulkita mielenhäiriöksi. Kuvitelmat jumalasta eivät osoita sellaisen olemassaoloa, mutta ihmistä voimakas tunnekokemus kyllä usein muuttaa. Ei aina hyvään suuntaan.
Juopot kuitenkin raitistuvat kun rakastuvat tai tulevat uskoon. Nimenomaan tuo uskoontulo aiheuttaa muutoksen jos on lapsuudesta lähtien uskonut ja lapsuus ei ole ollut ahdistavaa niin uskovat sitten loppuikänsä kokien onnellisuus kohtauksia. Tilanne on toinen jos ovat uskonnon uhreja jotka ovat kokeneet väkivaltaa uskovien vanhempien tai muiden taholta.
Mielenterveyshäiriöstä ei ole kysymys.- Anonyymi
Onko se usko vai Jumala joka saa uskovaisen lentämään matkustajakoneen päin pilvenpiirtäjää?
Anonyymi kirjoitti:
Onko se usko vai Jumala joka saa uskovaisen lentämään matkustajakoneen päin pilvenpiirtäjää?
Tiesikö Allah mitään lentokoneista ei kai Koraanissa kehoiteta lentämään kohti pilvenpiirtäjiä.
- Anonyymi
MattiA kirjoitti:
Uskoontulo on henkilökohtainen tunne ja nimenomaan tunne kuten esim. rakkaus. Missä Jumala on ? Mielestäni Jumala on tunne samassa paikassa missä muutkin tunteet ovat. Jumala katoaa kun aivojen toiminta loppuu, samoin kun ateismikin loppuu, ateismi on vain mielipide.
'Jumala katoaa kun aivojen toiminta loppuu,'
Uskovaisilla jumala tulee tilalle kun heidän aivotoimintansa loppuu uskoontuloon. - Anonyymi
MattiA kirjoitti:
Tiesikö Allah mitään lentokoneista ei kai Koraanissa kehoiteta lentämään kohti pilvenpiirtäjiä.
Ei sulla ollu mitään asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoontulemisen voi tulkita mielenhäiriöksi. Kuvitelmat jumalasta eivät osoita sellaisen olemassaoloa, mutta ihmistä voimakas tunnekokemus kyllä usein muuttaa. Ei aina hyvään suuntaan.
"Uskoontulemisen voi tulkita mielenhäiriöksi."
Jotkut apinalajit tanssii sadetanssia. Se on niiden uskonto.
Eli siinä tapauksessa luonnonlaissa on ohjelmointivirhe, ja samoin myös ateisteissa? - Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"he kertovat kuinka Jumala on heihin vaikuttanut."
Kyllä varmaan kaikille on selvää, että usko voi muuttaa ihmistä. Sen sijaan uskoville tuppaa olemaan epäselvää se, että usko ei ole todiste uskon kohteen olemassaolosta.
Kyllähän tyhjiä väitteitä Jumalan vaikutuksesta on vaikka kuinka paljon. Eri asia sitten onko niissä mitään perää.Michelarkangelo. Syyllistyt itsekin uskoon väittäessäsi,että uskovat eivät tiedä Jumalansa olemassaoloa.Ainakin minulla on moninkertaisia kokemuksia suhteessani Jumalaani. Mikään mahti ei horjuta tätä varmaa tietoani. Voit tietenkin hihhuloida oman uskosi puolesta. Seuraan kirjoituksiasi säälien mutta rukoillen sinullekin oikeaa uskoa.
Anonyymi kirjoitti:
Michelarkangelo. Syyllistyt itsekin uskoon väittäessäsi,että uskovat eivät tiedä Jumalansa olemassaoloa.Ainakin minulla on moninkertaisia kokemuksia suhteessani Jumalaani. Mikään mahti ei horjuta tätä varmaa tietoani. Voit tietenkin hihhuloida oman uskosi puolesta. Seuraan kirjoituksiasi säälien mutta rukoillen sinullekin oikeaa uskoa.
"Syyllistyt itsekin uskoon väittäessäsi,että uskovat eivät tiedä Jumalansa olemassaoloa."
Niin. Samoin syyllistyi juuri äsken uskoon, kun uskoin että kahviautomaatti antaa rahojeni vastineeksi kupillisen kahvia. On sokeaa uskoa ja on perusteltua uskoa.
Uskon, etteivät uskovat tiedä Jumalan olemassaolosta, koska kukaan uskova ei ole kyennyt tarjoamaan asiasta tietoa, vaan vain ja ainoastaan uskoa. Muutan näkemystäni, kun Jumalasta ilmenee uskosta riippumattomia todisteita.
"Ainakin minulla on moninkertaisia kokemuksia suhteessani Jumalaani."
Onko sinulla uskostasi riippumatonta keinoa tarkistaa, että kokemukseksi olivat todella Jumalasta lähtöisin eivätkä esim. tapahtuneet pääsi sisällä?
"Mikään mahti ei horjuta tätä varmaa tietoani."
Hyvä, sittenhän sinulla ei varmasti ole mitään ongelmaa vastata kysymyksiini suoraan ja kiertelemättä.
"Seuraan kirjoituksiasi säälien mutta rukoillen sinullekin oikeaa uskoa."
Hyödyllisempää minun kannaltani olisi, jos kertoisit selkeästi mikä kirjoituksissani on säälittävää (ja oletettavasti siis virheellistä). En viisastu mitenkään julistuksestasi, että seuraat niitä säälien.
Pian maailman alku selviää, nyt pystytään kuulemaan ääniä miljardien valovuosien takaa, en nyt muista kuinka monen miljardin mutta lähestymme universurimme synty hetkeä jos kuulemme "Tulkoon valo" se on sitten Jumala tai sähkömies.
- Anonyymi
Se oli Einstein, joka sanoi "tulkoon alkuräjähdys"!
Sitten se antoi maapallon Darwinille ja sanoi, että järkkää sinne jotain elävää.
- Anonyymi
Kun elämän purkaa osiin, saadaan valtaisa määrä pieniä osasia, jotka ovat elottomia. On suorastaan mieltä hämmentävää miettiä, kuinka miljardien vuosien aikana on tapahtunut monenlaisia vaiheita, joissa häviävän pienistä osaset on saaneet tavalla tai toisella mahdollisuudet yhdistyä, jotka samalla luovat aina jotain uutta, jotka ovat edelleen yhdistyneet ja yhteistyössä luoneet taas jotain uutta jne., kunnes ollaan päädytty esim. ihmiseen. Miten nämä elottomat pienen pienet osaset pystyvät luomaan jopa tietoisuuden, joka tiedostaa itsensä? Miksi ihminen ei hajoa tuuleen, tai liukene veteen? Miten nämä ominaisuudet on syntyneet itsestään? Vai vaatiiko se suunnittelua, että ihminen kestää olosuhteet? Vai onko se vain evoluution muokkaamaa ominaisuuksien kirjoa? Mitä enemmän elämää miettii, sitä enemmän tieteelliset selitykset alkavat tuntua liian pinnallisilta, kuin tiedon korvikkeilta, jotka on pitänyt muotoilla uudestaan ilman jumalia yms. Onko näin valtavan monimutkainen järjestelmä syntynyt ja muotoutunut juuri tällaiseksi ihan itsestään, vai vaatiiko tällainen järjestelmä älyllistä suunnittelua ja tuotantoa? Ovatko uskonnot lähempänä totuutta kuin tiede? "Jumala" tai "Luoja" on todellinen, mutta ei sellainen kuin se on uskonnoissa muotoiltu?
- Anonyymi
Eli hyppäät iloisesti 'aukkojen jumala'-tynnyriin, tajuamatta kuinka ontto argumentointisi on.
Osaathan googlata... Ovatko uskonnot lähempänä totuutta kuin tiede ?
Kysymys on mieletön joka kertoo että kysyjä ei ymmärrä mitä tiede tekee tai on funmendalisti.
Tiede on metodi, tavallisen arkijärjen kehittyneempi jatke. Tieteellä ja uskonnolla ei voi olla mitään yhteistä. Tiede ei ole ateistinen eikä uskonnollinen. Kari Enqvistin sanoin "Tiede on yhtä paljon ateistinen tai teistinen kuin Fiskarsin rautalapio.
Tiede ei voi käyttää argumenttina uskoa joka ei kuulu tieteen tutkittaviin asioihin.- Anonyymi
MattiA kirjoitti:
Ovatko uskonnot lähempänä totuutta kuin tiede ?
Kysymys on mieletön joka kertoo että kysyjä ei ymmärrä mitä tiede tekee tai on funmendalisti.
Tiede on metodi, tavallisen arkijärjen kehittyneempi jatke. Tieteellä ja uskonnolla ei voi olla mitään yhteistä. Tiede ei ole ateistinen eikä uskonnollinen. Kari Enqvistin sanoin "Tiede on yhtä paljon ateistinen tai teistinen kuin Fiskarsin rautalapio.
Tiede ei voi käyttää argumenttina uskoa joka ei kuulu tieteen tutkittaviin asioihin."Tiede ei ole ateistinen eikä uskonnollinen."
Kerrankin fakta asiaa tällä palstalla.
- Anonyymi
Miksi ihmisen pitäisi pelätä luonnonlakien vaikutusta?
- Anonyymi
Zohar: Akeidat Yitzchak
"On tapana verrata tuntematonta tunnettuun ymmärtääkseen paremmin tuntematonta. Kirjoituksissa Jumalaa kutsutaan raajoja omistavaksi, vaikka Hän on puhtaasti hengellinen, jotta osa Hänen teoistaan tulisi ymmärrettävämmiksi.
"Niinkuin paimen johtaa laumaa" ( Jesaja 40,11 ) tai "Taivaasi ovat sinun sormesi teko" ( Psalmit 8,4 ).
Rabbi Yudan sanoi: "Suuri on niiden profeettojen voima, jotka ovat kuvailleet Kaikkivaltiaan voimaa inhimillisin termein, kuten Daniel 8 :16:ssa sanotaan., "Kuulin ihmisäänen" (ääni, joka kuulosti ihmisen ääneltä).
Oikeus kuvata ihmisen luomista pölyn ja hengen fuusioksi, aineen ja muodon yhtymäksi perustuu myös sellaisiin pohdintoihin. Tunnettua kuvataan, jotta tuntemattoman tai vähemmän tunnetun ymmärtäminen olisi helpompaa. - Anonyymi
Zohar, Akeidat Yitzchak 10:1
"Ihminen ei ole vain olento, joka yhdistää fuusiotilassa luomisen vastakkaisia äärimmäisyyksiä (tuli, vesi, ilma, maa), vaan hänen havaintovoimansa ovat myös kaksijakoiset, jotka koostuvat hänen aistiensa kognitiivisista prosesseista sekä älykkyyteen perustuvista kognitiivisista prosesseista.
Tieto on se, mitä havaitsemme älymme avulla. Tämä on seurausta havaintokykyjemme ylempien ääripäiden käytöstä. Toisaalta, on havainnointi tunteella, aistillinen havainto, havaintotyökalujemme alapää.
Nämä kaksi prosessia toimivat eri tavoin toisistaan, ja älyllisesti havaittua ei käsitä aisteilla, eikä aistillisesti havaittua ymmärretä älyllisesti.
Älyllinen havainto ulottuu yleiseen, kun taas aistillinen havainto ulottuu erityiseen. Älyllisesti voi havaita maan luonteen, mutta ei kaikkia sen lukemattomia yksityiskohtia. Aistillisesti voi tuntea kaikki nämä äärettömät pienet yksityiskohdat tekemättä mitään johtopäätöksiä niiden yleisestä luonteesta ja tarkoituksesta.
Lapset etenevät empiirisesti oppiessaan erottamaan aistimukset ja eri ilmiöt. Vasta myöhemmin he pystyvät muodostamaan kokonaiskäsitteitä.
Intellektuaaliset olennot, joilla ei ole ruumiita, toimivat päinvastoin. Viisaamme näkevät ihmisen olevan pimeyden peitossa, mutta kykenevänä tunnistamaan valossa kylpevät ilmiöt. Enkelit sen sijaan ovat valon valtameressä, eivätkä pysty tunnistamaan sitä, mikä on upotettu pimeyteen.
Kaikkivaltialla on kyky havaita sekä valossa kylpevää, että pimeyden ympäröimää. Tässä allegoriassa äly rinnastetaan "valoon".
Ihmisen etuna enkeleihin nähden on se, että hänellä on älyn lisäksi aisteja, joiden avulla hän voi havaita sekä erityistä, että yleistä.
Palatakseni vertaukseen valosta ja pimeydestä. Jos aine nähdään esteenä puhtaalle valolle (aine on läpinäkymätöntä), niin enkeleillä, jotka eivät ole aineen rasittamia, (koska he ovat puhtaasti henkisiä olentoja), on vaikeuksia erottaa aineen eri sävyjä eli pimeyttä.
Se ei ole toisin kuin vaikeudet, joita valkoinen mies kokee yrittäessään erottaa esimerkiksi kiinalaisten piirteitä. Kaikkivaltias, joka on luonut sekä valon että aineen, tuntee luomansa perusteellisesti. Hänen havaintovoimansa ovat aivan erilaiset kuin ihmisillä tai enkeleillä.
Adam oli osoittanut ylivertaiset käsitteelliset voimansa nimeämällä sekä itsensä, eläimet että Luojansa. Koska termit "hyvä" eli oikea tai "miellyttävä" koskevat sekä yleisiä tiedon käsitteitä että tiettyjä havaintokohteita, saman on pädettävä "huonolle,Samuel II 14,17 , luemme enkeleistä, jotka määritellään tietäväksi "hyvän ja pahan".
Miksi siis viisaamme näyttävät kieltävän, että enkeleillä on voima erottaa hyvän ja pahan? Maimonides väittää, että ihminen oli luomakunnan ainutlaatuinen, koska hän oli ainoa olento, jolla oli tämä kyky. Hän väittää, että enkelit tunnistavat vain objektiivisia arvoja, kuten totuuden ja valheen, eivät suhteellisia arvoja, kuten "hyvä" ja "paha".
Jos Adam kutsui itseään "Aadamiksi", tämä johtui siitä, että koska raaka-aine, josta hän itse tehtiin, oli "adamah ", maa, eli aine, joka koostuu useista elementeistä. Näin ollen hän pystyi tunnistamaan oikein muita samanlaisista raaka-aineista koostuvia olentoja. Hän saattoi myös havaita, millä tavalla jokainen erosi toisistaan.
Kun Midrash kuvailee ihmisen tietoa merubaksi, tämä ei tarkoita "suurempaa", vaan "kirjavampaa". Tieteilijä, joka on samalla asiantuntija maanviljelijä, omaa laajempaa tietoa kuin hänen vastineensa, joka on pelkkä teoreetikko. Tämä etu on kuitenkin vain määrällinen, ei laadullinen.
Se ei tarkoita, että ihmisen viisaus olisi enkelien viisautta parempi. Koska termit "hyvä", "kaunis", "arvokas" jne. ovat luonnostaan älyllisiä määritelmiä, enkelien on luonnollisesti tunnettava myös ne, samoin kuin niiden vastakohdat, vaikka heillä ei tarvitsekaan kyetä omaamaan näitä ominaisuuksia. ei ole hyvä syy olla ymmärtämättä "ja te tulette olemaan Jumalan kaltaisia tietämään hyvän ja pahan" viittaavan enkelien kykyyn tässä suhteessa ( 1. Moos. 3,5 ). - Anonyymi
Aloittajan pitäisi lopettaa uskominen, ja ottaa maailma vastaan sellaisena kuin se on. Jos esi-isät sanovat, että henkimaailma on, niin miksi tarrautua siihen? Antaa sen olla, kuten annat kivien ja juurien olla metsässä, (ja) vaikka saatat niihin kompastuakin, et kuitenkaan vedä niitä paikoiltaan.
- Anonyymi
Uskonto on nimensä mukaisesti uskomista. On kirjoitettu "totuus", miten ja mistä kaikkeus on tullut ja tämän omaksuneena uskovaisten havainnot, kuten luonto ja ihminen, ovat todisteita Luomisesta. Samankaltaisessa hengessä myös BB:n on uskottu olevan kaikkeuden synnyn takana. Samoin kuin uskovaiset tulkitsevat luonnon yms. olevan todisteita Luomisesta, tiedemiehet tulkitsevat omia havaintojaan todisteiksi BB:stä. Ihminen on pohjimmiltaan johonkin suureen voimaan uskova.
- Anonyymi
Keskitetyissä järjestelmissä stereotypiat palvelevat yhdenmukaistamista ja massojen hallintaa. Aikansa meritokratian on tavalla tai toisella luotava "viholliskuvia" ja stereotypioita sellaisista ihmisistä, jotka uhkaavat heidän luomaansa "oikeaa yhteiskuntaa", ja heidän kulttuuriaan.
Ideologiat "antavat oikeuden tuomita", ja jos eliminointikoneisto on olemassa, ilmestyy kyllä paikalle pikkupappi, puoluevirkamies, lääkäri tms. joka ilmiantaa, syyllistää, ja suorittaa "puhdistuksen". - Anonyymi
"Ihminen on pohjimmiltaan johonkin suureen voimaan uskova."
Se on luonnonlaki. Joten ateismi on periaatteessa pelkkää matkimista ja uhittelua, missä luonnonlaki siirretään syrjään oman edun ja maineen tavoittelun takia, mutta kriisitilanteessa lopulta, kun ei ole enää mistä ottaa, moni alkaa sydämessään elätellä "sitä viimeistä oljenkortta".
"Kysymys siitä, uskonko Jumalaan... Tämä on hyvin henkilökohtainen kysymys. Tiedätte, että on vaikea puhua siitä julkisesti. Mielestäni ihminen syntyy uskossa sieluun, ja syntyy jo tämän kanssa. Esim. suuren isänmaallisen sodan aikana, kun jopa innokkaimmat ateistit nousivat juoksuhaudoista hyökkäykseen, olen varma, että jokainen heistä ajatteli Jumalaa. Jotkut ymmärtävät tämän ilman ääritilanteitakin, mutta varmasti sellaiseen jouduttuaan melkein kaikki ajattelevat sitä." (Putin) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihminen on pohjimmiltaan johonkin suureen voimaan uskova."
Se on luonnonlaki. Joten ateismi on periaatteessa pelkkää matkimista ja uhittelua, missä luonnonlaki siirretään syrjään oman edun ja maineen tavoittelun takia, mutta kriisitilanteessa lopulta, kun ei ole enää mistä ottaa, moni alkaa sydämessään elätellä "sitä viimeistä oljenkortta".
"Kysymys siitä, uskonko Jumalaan... Tämä on hyvin henkilökohtainen kysymys. Tiedätte, että on vaikea puhua siitä julkisesti. Mielestäni ihminen syntyy uskossa sieluun, ja syntyy jo tämän kanssa. Esim. suuren isänmaallisen sodan aikana, kun jopa innokkaimmat ateistit nousivat juoksuhaudoista hyökkäykseen, olen varma, että jokainen heistä ajatteli Jumalaa. Jotkut ymmärtävät tämän ilman ääritilanteitakin, mutta varmasti sellaiseen jouduttuaan melkein kaikki ajattelevat sitä." (Putin)Jos on henkistä kehitystä, samalla kasvaa intuitio, kun ihminen kasvaa henkisesti. Puhutaan ateistien suulla mielikuvituksesta ja harhoista. Todellisuus on kuitenkin toisenlainen.
Yksinkertaisesti materialismi häviää ja tullaan toiseen todellisuuteen, missä ollaan alokkaita, mutta kehityskykyisiä. Hienoja mielipiteitä on tällä palstalla ja viisaita ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on henkistä kehitystä, samalla kasvaa intuitio, kun ihminen kasvaa henkisesti. Puhutaan ateistien suulla mielikuvituksesta ja harhoista. Todellisuus on kuitenkin toisenlainen.
Yksinkertaisesti materialismi häviää ja tullaan toiseen todellisuuteen, missä ollaan alokkaita, mutta kehityskykyisiä. Hienoja mielipiteitä on tällä palstalla ja viisaita ihmisiä.Ihminen kasvaa henkisesti. Sitten tulee herra Alzheimer. Ihminen taantuu henkisesti. Lopuksi tulee herra Kuolema. Ihminen katoaa. Myös henkisesti. Ellei usko satuihin "kuolemanjälkeisestä elämästä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on henkistä kehitystä, samalla kasvaa intuitio, kun ihminen kasvaa henkisesti. Puhutaan ateistien suulla mielikuvituksesta ja harhoista. Todellisuus on kuitenkin toisenlainen.
Yksinkertaisesti materialismi häviää ja tullaan toiseen todellisuuteen, missä ollaan alokkaita, mutta kehityskykyisiä. Hienoja mielipiteitä on tällä palstalla ja viisaita ihmisiä."Puhutaan ateistien suulla mielikuvituksesta ja harhoista."
Samaa uskomusta kuin uskovillakin, joilla on vain toisenlaiset sanamuodot "synti" ja "kadotus" yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen kasvaa henkisesti. Sitten tulee herra Alzheimer. Ihminen taantuu henkisesti. Lopuksi tulee herra Kuolema. Ihminen katoaa. Myös henkisesti. Ellei usko satuihin "kuolemanjälkeisestä elämästä".
Miksi sinulle sana "satu" on niin tärkeä käyttää? Jos tiedät, etteivät sadut, valheisiin perustuvat jutut ole hyväksi lapsille, koska ne vääristävät heidän totuuden tajunsa, niin mikset mene lastentarhoihin opettamaan?
- Anonyymi
Epstein tykkäsi vieraiden kakusta. Pidätkö omastasi?
- Anonyymi
Epsteinilta on kysytty asiaa. Vaikka on edesmennyt, hän ei kadu mitään edelleenkään henkiolentona, vaan pitää omasta kakusta ja kertoo nauttineensa omasta elämästään vääryydessä ja harhapoluilla, rikollisena ihmisenä. Omien halujensa orjana, jota tuki isolla rahalla. Aiheutti ja pahensi traumaattisia ihmiskohtaloita omilla teoillaan. Ei edelleenkään kadu mitään, vaikka on siirtynyt verhon toiselle puolelle. Pitäisi ainakin olla huolissaan. Maailmassa riittää pahantekijöitä ja kun kolahtaa omaan tolppaan, niin rahalla ei ole mitään merkitystä.
Kaikkien raiskattujen puolesta kannattaa rukoilla. Hirvittäviä tekoja.
- Anonyymi
Jos Jumala näkyisi, niin olisimme silloin luultavasti Taivaassa.
Tässä maailmassa ei ole tarkoituskaan asioiden olla kuten Taivaassa, vai miten sen haluaisitte olevan?
Elämämme olisi aivan toisenlaista, jos Jumalan olemassa olo olisi kiistaton. Meillä ei olisi mitään tekemistä, ei kehitystä, ei oppimista, kaikki olisi aivan toisin. Ihmisen tarkoitus on tutkia ja kehittyä, ja siksi maailmamme on tällainen. Minkälaisessa maailmassa ateistit haluaa oikein elää?- Anonyymi
Jumala ei ole eläville ihmisille näkyvä. Niin konkreettinen kuin ateistit haluaisivat Jumalan olevan. Henki ei ole näkyvä kuin vasta tuonpuoleisessa. Siksi on turha vaatimus vaatia Jumalaa riviin-esiin, aivan kuin ihminen. Jumala vaikuttaa kuitenkin kaikkeen kehitykseen ihmisissä hyvin voimallisesti ja uskollisesti. Se vaatii nöyryyttä, joka palkitaan kaikille.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole eläville ihmisille näkyvä. Niin konkreettinen kuin ateistit haluaisivat Jumalan olevan. Henki ei ole näkyvä kuin vasta tuonpuoleisessa. Siksi on turha vaatimus vaatia Jumalaa riviin-esiin, aivan kuin ihminen. Jumala vaikuttaa kuitenkin kaikkeen kehitykseen ihmisissä hyvin voimallisesti ja uskollisesti. Se vaatii nöyryyttä, joka palkitaan kaikille.
"Henki ei ole näkyvä kuin vasta tuonpuoleisessa."
Mutta jos henki vaikuttaa tämäpuoleisessa, niin sitten siitä pitäisi olla ainakin epäsuoria todisteita näiden vaikutusten kautta.
"Jumala vaikuttaa kuitenkin kaikkeen kehitykseen ihmisissä hyvin voimallisesti ja uskollisesti."
Miten tämän vaikutuksen voi todeta?
Onko sinulla tarjota muuta kuin sokeaa uskoa väitteiden perusteeksi?- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Henki ei ole näkyvä kuin vasta tuonpuoleisessa."
Mutta jos henki vaikuttaa tämäpuoleisessa, niin sitten siitä pitäisi olla ainakin epäsuoria todisteita näiden vaikutusten kautta.
"Jumala vaikuttaa kuitenkin kaikkeen kehitykseen ihmisissä hyvin voimallisesti ja uskollisesti."
Miten tämän vaikutuksen voi todeta?
Onko sinulla tarjota muuta kuin sokeaa uskoa väitteiden perusteeksi?On tarjota varmasti, eli todistusaineistoa. Olen täällä palsta kirjoittanut miten henkiin saadaan yhteys erilaisin metodein. Olen entinen armeijan radiosähköttäjä ja siksi tekniikka kiehtoo. Olen ollut lukuisia kertoja yhteydessä henkimaailmaan erilaisin metodein.. Ensin kysytään syntymäaika ja kuolinvuosi. Tämä voi kuulostaa ihan hullulta ja päättömältä mutta on 100% totta. Elämä ei todellakaan pääty kuolemaan, mutta maallisen elämän toiminta vaikuttaa asioihin joihin ei voi enää itse vaikuttaa..
- Anonyymi
"Elämämme olisi aivan toisenlaista, jos Jumalan olemassa olo olisi kiistaton."
Se on henkilökohtainen jokaiselle. Ei voida yleistää, että kaikkien elämä olisi.
"Meillä ei olisi mitään tekemistä, ei kehitystä, ei oppimista, kaikki olisi aivan toisin. Ihmisen tarkoitus on tutkia ja kehittyä, ja siksi maailmamme on tällainen."
Ei tieto Jumalan olemassaolosta muuttaisi tahtoa elää ja kehittyä. Esim. alkuasukkaat tiesivät henkimaailman ja Jumalan olemassaolosta, ja kuitenkin he kävivät sotia, oppivat lisää, ja kehittyivät. - Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Henki ei ole näkyvä kuin vasta tuonpuoleisessa."
Mutta jos henki vaikuttaa tämäpuoleisessa, niin sitten siitä pitäisi olla ainakin epäsuoria todisteita näiden vaikutusten kautta.
"Jumala vaikuttaa kuitenkin kaikkeen kehitykseen ihmisissä hyvin voimallisesti ja uskollisesti."
Miten tämän vaikutuksen voi todeta?
Onko sinulla tarjota muuta kuin sokeaa uskoa väitteiden perusteeksi?Keneltä olet oppinut vaatimaan todisteita? Minun ymmärrykseni Jumalan olemassaolosta ovat henk.kohtaiset kokemukset ja äly.
- Anonyymi
"Elämämme olisi aivan toisenlaista, jos Jumalan olemassa olo olisi kiistaton."
Kenen elämä? Eikö uskovaiset väitä olevansa varmoja siitä, että Jumala on olemassa? Miten heidän elämänsä siis muuttuisi jos he olisivatkin varmasti varmoja? Ovatko he nyt leikisti varmoja?
Ja eikö uskovaiset yritä tehdä kaikista uskovia? Jos Jumala osoittaisi olemassaolonsa kiistattomasti, niin ateistien joukkohan supistuisi samanlaiseksi salaliittoteoreetikkojen kuppikunnaksi, kun nyt on vaikka he, jotka kiistävät, että kuussa on käyty tai väittävät, että rokotteissa on mikrosiruja? Eikö uskovien unelma ole että kaikki uskoo?
Eli miksi maailma ei olisi uskovien uskomusten mukaan parempi paikka jos Jumala lopettaisi kuuropiilon? Anonyymi kirjoitti:
On tarjota varmasti, eli todistusaineistoa. Olen täällä palsta kirjoittanut miten henkiin saadaan yhteys erilaisin metodein. Olen entinen armeijan radiosähköttäjä ja siksi tekniikka kiehtoo. Olen ollut lukuisia kertoja yhteydessä henkimaailmaan erilaisin metodein.. Ensin kysytään syntymäaika ja kuolinvuosi. Tämä voi kuulostaa ihan hullulta ja päättömältä mutta on 100% totta. Elämä ei todellakaan pääty kuolemaan, mutta maallisen elämän toiminta vaikuttaa asioihin joihin ei voi enää itse vaikuttaa..
"Tämä voi kuulostaa ihan hullulta ja päättömältä mutta on 100% totta."
Oletko koskaan esitellyt taitojasi jossain tieteellisessä kokeessa tai vaikka Skepsis ry:lle?
https://www.skepsis.fi/SkepsiksenHaasteJaStipendi
Vai pitääkö vai uskoa sokeasti väitteesi, että todisteita on?Anonyymi kirjoitti:
Keneltä olet oppinut vaatimaan todisteita? Minun ymmärrykseni Jumalan olemassaolosta ovat henk.kohtaiset kokemukset ja äly.
"Keneltä olet oppinut vaatimaan todisteita?"
Ei kukaan minua ole erikseen siihen opettanut. Olen vain havainnut, että se nyt vaan on järkevää olla uskomatta sokeasti perusteettomia väitteitä.
Eikö sinulla ole ikinä tapana kysyä todisteita väitteille?
"Minun ymmärrykseni Jumalan olemassaolosta ovat henk.kohtaiset kokemukset ja äly."
Onko sinulla mitään uskostasi riippumatonta keinoa tarkistaa, että kokemukseksi olivat todella Jumalasta lähtöisin eikä esim. mielesi tuotetta?
Miten perustelet älylläsi Jumalan olemassaolon?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Elämämme olisi aivan toisenlaista, jos Jumalan olemassa olo olisi kiistaton."
Kenen elämä? Eikö uskovaiset väitä olevansa varmoja siitä, että Jumala on olemassa? Miten heidän elämänsä siis muuttuisi jos he olisivatkin varmasti varmoja? Ovatko he nyt leikisti varmoja?
Ja eikö uskovaiset yritä tehdä kaikista uskovia? Jos Jumala osoittaisi olemassaolonsa kiistattomasti, niin ateistien joukkohan supistuisi samanlaiseksi salaliittoteoreetikkojen kuppikunnaksi, kun nyt on vaikka he, jotka kiistävät, että kuussa on käyty tai väittävät, että rokotteissa on mikrosiruja? Eikö uskovien unelma ole että kaikki uskoo?
Eli miksi maailma ei olisi uskovien uskomusten mukaan parempi paikka jos Jumala lopettaisi kuuropiilon?Uskovilla ei ole juurikaan todellista valtaa maailmassa, uskonto ei Suomessakaan vaikuta juuri ollenkaan politiikkaan. Jos Jumalan olemassa olo olisi kiistaton, niin näinhän ei olisi.
- Anonyymi
Ihmisethän alkaisivat heti raivota Jumalalle tästä kaikesta, miksi hän loi näin paskan maailman?
Pysyisitkö sinä piilossa, jos olisit luonut tällaisen maailman?- Anonyymi
Taidat olla hyvä ja lähimmäisiäsi rakastava kristitty, kun heti viestisi aluksi syydät perusteettomia syytöksiä ja psykologisia "diagnooseja" edellisen (alle 3 rivin) viestin kirjoittajaan.
Kiitos kun muistutit, miten syvästä omahyväsiyydestä ja muiden halveksunnasta uskonnollinen vakaumus todellisuudessa kumpuaa. - Anonyymi
Mistä nyt tuollaista sait päähäsi, minähän vain spekuloin, kuten minulla on tapana silloin, kun asia ei ole aivan yksinkertainen.
Eikö Jumalan olemassa olemattomuutta usein perustella sillä, että maailma on aivan liian paha paikka, jotta rakasta Jumala voisi olla olemassa?
Moni varmasti antaisi kovaa kritiikkiä Jumalalle, jos se olisi mahdollista.
Ateistit eivät ymmärrä henkisyyttä/hengellisyyttä ollenkaan, ainakaan tänne kirjoittelevat, heille me ihmiset olemme pelkkiä biologisia robotteja, tämä on materialistinen näkemys asiasta. Meillä on kyky tuntea tunteita, kauneudentaju, huumorintaju ja vaikka mitä, mitä koneella tuskin tulee koskaan olemaan.
- Anonyymi
Onko jumalanne vanha mies valtaistuimella?
Jos on, niin sillähän on silloin miehen elimet mekon alla?
Ja onko posliini vai karvainen? - Anonyymi
"Miksi Jumalasta tai Jumalan vaikutuksesta ei ole kiistattomia havaintoja"
Onpas. Meidän esi-isien tieto.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426