Aitouskovat taistelevat pyhintä vastaan

Anonyymi

Aitouskovat taistelevat suomalaisille pyhintä asiaa vastaan: demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan.

161

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ole noin yksinkertaista.
      Esim. USA:saa seuraava rebuplikaanien vaalivoitto voi muuttaa valtion yksinvaltaiseksi teokratiaksi.
      Turkin tie on uskonnollisten konservatiivien tie.
      Trumpista Erdocan?
      😁

      • Anonyymi

        Suomi ei kuulu Turkille eikä USAlle! Suomi on itsenäinen valtio eikä kopioi kummankaan maan päätöksentekosysteemiä. Suomessa on demokratia, jota kirkon hallintokaan ei väheksy, esivalta kun on Jumalan säätämyksen mukainen ja harvainvalta pahasta.


    • Anonyymi

      Tasa-arvo ja sivistys on suomalaisten arvoissa korkealle rankattu. Aitolaiset rankaavat ne taas ihan alas.

      • Anonyymi

        "Tasa-arvo ja sivistys on suomalaisten arvoissa korkealle rankattu. Aitolaiset rankaavat ne taas ihan alas." Nyt kirjoitat sairaan ristiriitaisesti, sillä nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia päinvastoin kun nämä trollit haluavat kieltää jopa kaiken mielipiteen ilmaisun, jos se ei ole heidän ajatusten mukaisia Venäjän trollien tapaan. Sama on askelten kaiku sielläkin. "Totuus on hyvä vain silloin, jos se palvelee trolleja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tasa-arvo ja sivistys on suomalaisten arvoissa korkealle rankattu. Aitolaiset rankaavat ne taas ihan alas." Nyt kirjoitat sairaan ristiriitaisesti, sillä nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia päinvastoin kun nämä trollit haluavat kieltää jopa kaiken mielipiteen ilmaisun, jos se ei ole heidän ajatusten mukaisia Venäjän trollien tapaan. Sama on askelten kaiku sielläkin. "Totuus on hyvä vain silloin, jos se palvelee trolleja."

        Aitolaiset ei ole kyllä mitään kansalaisoikeuksien esitaistelijoita. Täällä on aika halveksivasti kirjoitettu naisista, vaadittu Priden kieltämistä ja ihan jatkuvasti solvataan liberaaleja uskovia joilla on uskonnonvapautensa turvin oikeus olla liberaali uskova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tasa-arvo ja sivistys on suomalaisten arvoissa korkealle rankattu. Aitolaiset rankaavat ne taas ihan alas." Nyt kirjoitat sairaan ristiriitaisesti, sillä nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia päinvastoin kun nämä trollit haluavat kieltää jopa kaiken mielipiteen ilmaisun, jos se ei ole heidän ajatusten mukaisia Venäjän trollien tapaan. Sama on askelten kaiku sielläkin. "Totuus on hyvä vain silloin, jos se palvelee trolleja."

        Miten muka teidän aitolaisten vapautta on tässä maailmassa rajoitettu? Ynnä edelleen kysyn että mikä on se historiallinen valtio, jossa teillä "aitolaisilla" on ollut parempia elää kuin nykyisessä läntisessä maailmassa? Missä teitä on "vainottu" vähemmän?

        PS. Tiedän. Ei yhtäkään vastausta....


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tasa-arvo ja sivistys on suomalaisten arvoissa korkealle rankattu. Aitolaiset rankaavat ne taas ihan alas." Nyt kirjoitat sairaan ristiriitaisesti, sillä nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia päinvastoin kun nämä trollit haluavat kieltää jopa kaiken mielipiteen ilmaisun, jos se ei ole heidän ajatusten mukaisia Venäjän trollien tapaan. Sama on askelten kaiku sielläkin. "Totuus on hyvä vain silloin, jos se palvelee trolleja."

        ”…nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia…”

        Siinä tapauksessa he eivät kannata mm. Aito avioliitto ry;n toimintaa. Sillä Aary kuuluu juuri tuohon liikkeeseen eli Agenda Europeen. Sen tavoitteena on yksiselitteisesti vastustaa demokratiaa. Aluksi heillä on tavoitteena tehdä homoseksuaalisuudesta rangaistavaa, vastustaa naisliikkeiden toimia, vastustaa aborttia ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia.

        Siitä sitten asia laajenee ja yhteistyötä tehdään äärioikeiston kanssa.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Miten muka teidän aitolaisten vapautta on tässä maailmassa rajoitettu? Ynnä edelleen kysyn että mikä on se historiallinen valtio, jossa teillä "aitolaisilla" on ollut parempia elää kuin nykyisessä läntisessä maailmassa? Missä teitä on "vainottu" vähemmän?

        PS. Tiedän. Ei yhtäkään vastausta....

        Samalla lailla, kun sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi, on myös muillakin vapaus sanoa mielipiteensä. Onko vain sinulla ja sinun kanssasi samaa mieltä olevilla oikeus sanoa sanottavansa ja muut olkoot hiljaa. Älä käyttäydy kuin yksinvaltias, joka määrää, mitä toiset saa sanoa ja mitä ei.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”…nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia…”

        Siinä tapauksessa he eivät kannata mm. Aito avioliitto ry;n toimintaa. Sillä Aary kuuluu juuri tuohon liikkeeseen eli Agenda Europeen. Sen tavoitteena on yksiselitteisesti vastustaa demokratiaa. Aluksi heillä on tavoitteena tehdä homoseksuaalisuudesta rangaistavaa, vastustaa naisliikkeiden toimia, vastustaa aborttia ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia.

        Siitä sitten asia laajenee ja yhteistyötä tehdään äärioikeiston kanssa.

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.


      • Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        Viisasta kirjoitat kuten aina.


      • Monkki kirjoitti:

        Samalla lailla, kun sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi, on myös muillakin vapaus sanoa mielipiteensä. Onko vain sinulla ja sinun kanssasi samaa mieltä olevilla oikeus sanoa sanottavansa ja muut olkoot hiljaa. Älä käyttäydy kuin yksinvaltias, joka määrää, mitä toiset saa sanoa ja mitä ei.

        Niin kuin missä minä olen sanonut että sinä et saa uskoa niin kuin sinä tahdot? Tai missä olisin ollut kieltämässä teiltä esim kirkkossakäyntiä? On aivan turha yrittää heittäytyä tässä taas martyyriksi. Mutta ole nyt hyvä ja kerro mitä minä olen yrittänyt kieltää teiltä?

        Te saatte vapaasi uskoa siihen että maapallo on kuusituhatta vuotta vanha. Te saatte vapaasti vastustaa aborttia. Te saatte vapaasti olla sitä mieltä että homot ovat sairaita. Te saatte olla kaikkea tätä vapaasti omassa piirissänne. Mutta kun te yritätte tehdä näistä yleisiä lakeja, niin silloin hommaan saa puuttua.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kuin missä minä olen sanonut että sinä et saa uskoa niin kuin sinä tahdot? Tai missä olisin ollut kieltämässä teiltä esim kirkkossakäyntiä? On aivan turha yrittää heittäytyä tässä taas martyyriksi. Mutta ole nyt hyvä ja kerro mitä minä olen yrittänyt kieltää teiltä?

        Te saatte vapaasi uskoa siihen että maapallo on kuusituhatta vuotta vanha. Te saatte vapaasti vastustaa aborttia. Te saatte vapaasti olla sitä mieltä että homot ovat sairaita. Te saatte olla kaikkea tätä vapaasti omassa piirissänne. Mutta kun te yritätte tehdä näistä yleisiä lakeja, niin silloin hommaan saa puuttua.

        Anteeksi, jos ymmärsin väärin kirjoituksesi.

        Kun olen lukenut kirjoituksiasi, minulle tulee mieleen vanhempi, joka sanoo toisille sormea heristellen: " Ei saa sanoa noin, ei saa tehdä noin, ei saa olla sitä mieltä kuin sinä olet, sinun täytyy olla samaa mieltä kuin minä."

        Se varmaan johtuu siitä, että minulla oli äiti, joka oli todella vahva. Hän ei suvainnut muita mielipiteitä. Hän oli aina oikeassa, muut väärässä. Se vaikuttaa edelleen minussa ja kun luen kirjoituksia, monesti koen sen saman tunteen, kuin äitini kanssa. Minä olisin halunnut keskustella hänen kanssaan, mutta ei siitä tullut mitään, koska ei saanut koskaan kertoa, mitä mieltä itse oli. Tai, jos sattui sanomaan jotain, niin se oli lapsellista ja naurettavaa. Sen tiedän, että edelleen olen lapsellinen monissa asioissa.

        Katselen maailmaa omien silmälasieni läpi, välillä näen täällä kauneutta, lähinnä luonnossa, mutta sitten näen paljon pahaa, missä sydämeni on särkynyt monta kertaa. Sydämeni on revitty niin monta kertaa rikki, että minusta on tullut vihainen kaikelle sille julmuudelle, mitä täällä maailmassa on. Sitä julmuutta en meinaa kestää.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Anteeksi, jos ymmärsin väärin kirjoituksesi.

        Kun olen lukenut kirjoituksiasi, minulle tulee mieleen vanhempi, joka sanoo toisille sormea heristellen: " Ei saa sanoa noin, ei saa tehdä noin, ei saa olla sitä mieltä kuin sinä olet, sinun täytyy olla samaa mieltä kuin minä."

        Se varmaan johtuu siitä, että minulla oli äiti, joka oli todella vahva. Hän ei suvainnut muita mielipiteitä. Hän oli aina oikeassa, muut väärässä. Se vaikuttaa edelleen minussa ja kun luen kirjoituksia, monesti koen sen saman tunteen, kuin äitini kanssa. Minä olisin halunnut keskustella hänen kanssaan, mutta ei siitä tullut mitään, koska ei saanut koskaan kertoa, mitä mieltä itse oli. Tai, jos sattui sanomaan jotain, niin se oli lapsellista ja naurettavaa. Sen tiedän, että edelleen olen lapsellinen monissa asioissa.

        Katselen maailmaa omien silmälasieni läpi, välillä näen täällä kauneutta, lähinnä luonnossa, mutta sitten näen paljon pahaa, missä sydämeni on särkynyt monta kertaa. Sydämeni on revitty niin monta kertaa rikki, että minusta on tullut vihainen kaikelle sille julmuudelle, mitä täällä maailmassa on. Sitä julmuutta en meinaa kestää.

        Ihan oikein sinä ymmärsit.


      • Monkki kirjoitti:

        Anteeksi, jos ymmärsin väärin kirjoituksesi.

        Kun olen lukenut kirjoituksiasi, minulle tulee mieleen vanhempi, joka sanoo toisille sormea heristellen: " Ei saa sanoa noin, ei saa tehdä noin, ei saa olla sitä mieltä kuin sinä olet, sinun täytyy olla samaa mieltä kuin minä."

        Se varmaan johtuu siitä, että minulla oli äiti, joka oli todella vahva. Hän ei suvainnut muita mielipiteitä. Hän oli aina oikeassa, muut väärässä. Se vaikuttaa edelleen minussa ja kun luen kirjoituksia, monesti koen sen saman tunteen, kuin äitini kanssa. Minä olisin halunnut keskustella hänen kanssaan, mutta ei siitä tullut mitään, koska ei saanut koskaan kertoa, mitä mieltä itse oli. Tai, jos sattui sanomaan jotain, niin se oli lapsellista ja naurettavaa. Sen tiedän, että edelleen olen lapsellinen monissa asioissa.

        Katselen maailmaa omien silmälasieni läpi, välillä näen täällä kauneutta, lähinnä luonnossa, mutta sitten näen paljon pahaa, missä sydämeni on särkynyt monta kertaa. Sydämeni on revitty niin monta kertaa rikki, että minusta on tullut vihainen kaikelle sille julmuudelle, mitä täällä maailmassa on. Sitä julmuutta en meinaa kestää.

        Kyllä sinä ihan okein ymmärsit. Tuo nimimerkki kehuu olevansa opettaja.😼


      • Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        Oikein hyvin kirjoitettu ja sisällötäänkin aivan moitteeton kirjoitus. Olen samaa mieltä ja samalla hyvin surullinen, että nämä asiat ovat niin monelle ei-uskovaiselle epäselvää mössöä, jossa kaikki perusasiat ovat kadoksissa ja oman personallisuuden rajat ovat hämäriä. Pelkään pahoin, että tästä kaikesta ei seuraa mitään hyvää. Tuntuu ihan siltä, että pakostakin tästä seuraa kaaos, kun ajattelukin on yhtä kaaosta.

        Homouden ja trans-sukupuolisuuden hyväksyntä ja esilletuominen "luonnollisina" on pitkälti samaa kuin mielenterveysongelmien samantyyppinen hyväksyntä. Jos näitä asioita aletaan nähdä hyvinä ja niitä nostetaan esikuviksi lapsille, niin tietenkin tästä seuraa se, että hulluna on hyvä olla, että se on coolia ja kivaa. Yhteiskunta murenee ja kaikki on aivan mullin mallin. Ei hyvä juttu.


      • Anonyymi

        Päinvastoin. Perinteisesti uskovat kristityt nimenomaan arvostavat tasa-arvoa ja sivistystä.

        Te suvakit vain olette korruptoineet noiden sanojen merkityksen kuin 1984. Te ajatte fundamentalistista suvakki-totalitarismia, jossa "väärää" mieltä olevia valheelliseti panetellaan ja parjataan. Teille pinnallisuus ja teennäisyys on "sivistystä" ja suvakkien pakkovalta "tasa-arvoa". Te, arvon suvakit, olette säälittäviä ihmisiä, joilta totuus on kadonnut.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”…nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia…”

        Siinä tapauksessa he eivät kannata mm. Aito avioliitto ry;n toimintaa. Sillä Aary kuuluu juuri tuohon liikkeeseen eli Agenda Europeen. Sen tavoitteena on yksiselitteisesti vastustaa demokratiaa. Aluksi heillä on tavoitteena tehdä homoseksuaalisuudesta rangaistavaa, vastustaa naisliikkeiden toimia, vastustaa aborttia ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia.

        Siitä sitten asia laajenee ja yhteistyötä tehdään äärioikeiston kanssa.

        Agenda Europe pyrkii selvästi uskonnollis-äärioikeistolaiseen vallankumoukseen, jossa demokratia lopetettaisiin niin pian kuin mahdollista.


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Viisasta kirjoitat kuten aina.

        Jaa että "Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan" on viisasta puhetta? 😃

        Miksei yksikään parlamenttitason poliittinen taho missään EU-valtiossa aja tällaista, jos se kerran on edessä "kohta"? Mikä voima lainmuutoksen tuottaa, kun kerran eduskunta ei sitä tee?

        En tietenkään odota sinulta nytkään mitään järkevää vastausta.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Jaa että "Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan" on viisasta puhetta? 😃

        Miksei yksikään parlamenttitason poliittinen taho missään EU-valtiossa aja tällaista, jos se kerran on edessä "kohta"? Mikä voima lainmuutoksen tuottaa, kun kerran eduskunta ei sitä tee?

        En tietenkään odota sinulta nytkään mitään järkevää vastausta.

        ” Jaa että "Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan" on viisasta puhetta? 😃”

        Ei ole, se on sinun puhettasi. 😹


      • Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        >Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään.

        Tämä oli hyvä huomio. Joskus "unohdan" kaupassa tarkoituksella jonkin ostoksen kassalle, jolloin kassaneiti huutaa perääni: "HERRA, teiltä jäi...!"

        Todella miellyttävää kuulla tuo ennen taajaan viljelty arvonimi vielä näin Lopunaikoina. 😁


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään.

        Tämä oli hyvä huomio. Joskus "unohdan" kaupassa tarkoituksella jonkin ostoksen kassalle, jolloin kassaneiti huutaa perääni: "HERRA, teiltä jäi...!"

        Todella miellyttävää kuulla tuo ennen taajaan viljelty arvonimi vielä näin Lopunaikoina. 😁

        Kassaneidillä oli hyvä huumorintaju. 🤣🤣🤣


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Oikein hyvin kirjoitettu ja sisällötäänkin aivan moitteeton kirjoitus. Olen samaa mieltä ja samalla hyvin surullinen, että nämä asiat ovat niin monelle ei-uskovaiselle epäselvää mössöä, jossa kaikki perusasiat ovat kadoksissa ja oman personallisuuden rajat ovat hämäriä. Pelkään pahoin, että tästä kaikesta ei seuraa mitään hyvää. Tuntuu ihan siltä, että pakostakin tästä seuraa kaaos, kun ajattelukin on yhtä kaaosta.

        Homouden ja trans-sukupuolisuuden hyväksyntä ja esilletuominen "luonnollisina" on pitkälti samaa kuin mielenterveysongelmien samantyyppinen hyväksyntä. Jos näitä asioita aletaan nähdä hyvinä ja niitä nostetaan esikuviksi lapsille, niin tietenkin tästä seuraa se, että hulluna on hyvä olla, että se on coolia ja kivaa. Yhteiskunta murenee ja kaikki on aivan mullin mallin. Ei hyvä juttu.

        >Jos näitä asioita aletaan nähdä hyvinä ja niitä nostetaan esikuviksi lapsille, niin tietenkin

        Suurin osa "suvaitsevaisista" ei tietenkään näe homoutta heteroutta parempana vaan tasa-arvoisena. Homot tai transut peräti esikuviksi kohottavia on aivan olemattoman vähän.

        Ette nyt tunnu ymmärtävän, että pienen ikuisuuden seurannutta vähemmistöjen hylkimistä ja suoranaista vihaa seuraa vapauden koittaessa vahva vastareaktio prideineen. Kun vapaudesta on aikansa riemuittu, tilanne tasoittuu uomiinsa.

        En minäkään erityisesti tykkää että joka Helvetin sarjassa on oltava kiintiöhomoja tai -lesboja paljon enemmän kuin heitä todellisuudessa on, muta ymmärrän sen kuuluvaksi tähän aikaan, kun homoja ei tälle vuosituhannelle saakka ollut elokuvateollisuudessa juuri olemassakaan – ei vaikka eräät kuuluisimmat filmitähdetkin olivat kiinnostuneita lähinnä omasta sukupuolestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Perinteisesti uskovat kristityt nimenomaan arvostavat tasa-arvoa ja sivistystä.

        Te suvakit vain olette korruptoineet noiden sanojen merkityksen kuin 1984. Te ajatte fundamentalistista suvakki-totalitarismia, jossa "väärää" mieltä olevia valheelliseti panetellaan ja parjataan. Teille pinnallisuus ja teennäisyys on "sivistystä" ja suvakkien pakkovalta "tasa-arvoa". Te, arvon suvakit, olette säälittäviä ihmisiä, joilta totuus on kadonnut.

        >Perinteisesti uskovat kristityt nimenomaan arvostavat tasa-arvoa ja sivistystä.

        Voi hyvin olla noin ja kirkossa onkin, mutta konservatiivisissa fundislahkoissa ne ovat Saatanasta.

        Maailma on 6000 vuotta vanha, evoluutio huijausta, yliopistot jumalattomuuden pesiä, homoseksuaalisuus sairas kauhistus, "tiede" lainausmerkeissä... 🙄


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        "Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle"

        Jumalasi vaikutusvalta ei ulotu tässä maailmassa kuuppasi ulkopuolelle.

        "Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua."

        Sukurutsaa ja insestiä on lähinnä tavattu ääriuskonnollisissa piireissä. Muilla riittää järki siitä erossa pysymiseen.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        Paholainen on aitous kovan tärkein Jumala ja vihasaarna korvaa Jeesuksen sanan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tasa-arvo ja sivistys on suomalaisten arvoissa korkealle rankattu. Aitolaiset rankaavat ne taas ihan alas." Nyt kirjoitat sairaan ristiriitaisesti, sillä nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia päinvastoin kun nämä trollit haluavat kieltää jopa kaiken mielipiteen ilmaisun, jos se ei ole heidän ajatusten mukaisia Venäjän trollien tapaan. Sama on askelten kaiku sielläkin. "Totuus on hyvä vain silloin, jos se palvelee trolleja."

        No eivät kannata. En ole täällä tavannut yhtään uskista, joks tunnustaa YK ihmisoikeusjulistuksen kokonaan. Uskon, ajattelun ja sananvapaus kyllä kelpaa, sen nimissä käydään hyökkäykseen mm. homoja vastaan. Julistuksen toista puolta ei sitten haluta ymmärtää: näitä mainittuja vapauksia ei saa käyttää toista ihmisryhmää vastaan - ei vaikka lukisi mitä tahansa missä kirjassa ikinä. Vaikein pala uskikselle on se että ihmisoikeudet ovat uskoantoa korkeammalla. Tähän loppuu sinunkin hymistely ja kuvittelet tekeväsi ”hyvää” toiselle kun toteutat uskoasi.


      • Anonyymi

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitolaiset ei ole kyllä mitään kansalaisoikeuksien esitaistelijoita. Täällä on aika halveksivasti kirjoitettu naisista, vaadittu Priden kieltämistä ja ihan jatkuvasti solvataan liberaaleja uskovia joilla on uskonnonvapautensa turvin oikeus olla liberaali uskova.

        Ja kielenkäyttö niin järkyttävää kuin olla voi. Huorittelua ,nainen pukeutumiseen puuttumista ,homovastaisuutta ym. Eikö he vois vaan elää keskenään. Jos on liian vaikeaa he voivat luopua televisiosta ym. Ja kokoontua samoille nurkille. Elää kuten amassit usassa omine pukeutumis ym sääntöineen.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Miten muka teidän aitolaisten vapautta on tässä maailmassa rajoitettu? Ynnä edelleen kysyn että mikä on se historiallinen valtio, jossa teillä "aitolaisilla" on ollut parempia elää kuin nykyisessä läntisessä maailmassa? Missä teitä on "vainottu" vähemmän?

        PS. Tiedän. Ei yhtäkään vastausta....

        Wi niin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…nimenomaan uskovaiset, aitolaisetkin kai, kannattavat tasa-arvoa, ihmisoikeuksia, uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapautta, sivistystä sekä tietysti kansalaisoikeuksia ja laillisia vapauksia…”

        Siinä tapauksessa he eivät kannata mm. Aito avioliitto ry;n toimintaa. Sillä Aary kuuluu juuri tuohon liikkeeseen eli Agenda Europeen. Sen tavoitteena on yksiselitteisesti vastustaa demokratiaa. Aluksi heillä on tavoitteena tehdä homoseksuaalisuudesta rangaistavaa, vastustaa naisliikkeiden toimia, vastustaa aborttia ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia.

        Siitä sitten asia laajenee ja yhteistyötä tehdään äärioikeiston kanssa.

        Kiteyttää hienosti tuon rikollisuuden


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        Mene vuorille.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Viisasta kirjoitat kuten aina.

        Menkääpä kaukoitään. Ja laittakaa burkha päälle.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kuin missä minä olen sanonut että sinä et saa uskoa niin kuin sinä tahdot? Tai missä olisin ollut kieltämässä teiltä esim kirkkossakäyntiä? On aivan turha yrittää heittäytyä tässä taas martyyriksi. Mutta ole nyt hyvä ja kerro mitä minä olen yrittänyt kieltää teiltä?

        Te saatte vapaasi uskoa siihen että maapallo on kuusituhatta vuotta vanha. Te saatte vapaasti vastustaa aborttia. Te saatte vapaasti olla sitä mieltä että homot ovat sairaita. Te saatte olla kaikkea tätä vapaasti omassa piirissänne. Mutta kun te yritätte tehdä näistä yleisiä lakeja, niin silloin hommaan saa puuttua.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Agenda Europe pyrkii selvästi uskonnollis-äärioikeistolaiseen vallankumoukseen, jossa demokratia lopetettaisiin niin pian kuin mahdollista.

        Varokaamme sitä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Perinteisesti uskovat kristityt nimenomaan arvostavat tasa-arvoa ja sivistystä.

        Voi hyvin olla noin ja kirkossa onkin, mutta konservatiivisissa fundislahkoissa ne ovat Saatanasta.

        Maailma on 6000 vuotta vanha, evoluutio huijausta, yliopistot jumalattomuuden pesiä, homoseksuaalisuus sairas kauhistus, "tiede" lainausmerkeissä... 🙄

        Ja maapallo litteä. Hahahaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle"

        Jumalasi vaikutusvalta ei ulotu tässä maailmassa kuuppasi ulkopuolelle.

        "Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua."

        Sukurutsaa ja insestiä on lähinnä tavattu ääriuskonnollisissa piireissä. Muilla riittää järki siitä erossa pysymiseen.

        Näin se vaan on. Vaikka Tottakai ne väittää vastaan.sisäsiittoista sakkia. Siksi heiltä wi voi järkeä vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kielenkäyttö niin järkyttävää kuin olla voi. Huorittelua ,nainen pukeutumiseen puuttumista ,homovastaisuutta ym. Eikö he vois vaan elää keskenään. Jos on liian vaikeaa he voivat luopua televisiosta ym. Ja kokoontua samoille nurkille. Elää kuten amassit usassa omine pukeutumis ym sääntöineen.

        Näin voisivat tehdä. Mutta maallinen elämä vetää puoleensa ,seksi ,tavarat ,hyvinvointi.Ja


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eivät kannata. En ole täällä tavannut yhtään uskista, joks tunnustaa YK ihmisoikeusjulistuksen kokonaan. Uskon, ajattelun ja sananvapaus kyllä kelpaa, sen nimissä käydään hyökkäykseen mm. homoja vastaan. Julistuksen toista puolta ei sitten haluta ymmärtää: näitä mainittuja vapauksia ei saa käyttää toista ihmisryhmää vastaan - ei vaikka lukisi mitä tahansa missä kirjassa ikinä. Vaikein pala uskikselle on se että ihmisoikeudet ovat uskoantoa korkeammalla. Tähän loppuu sinunkin hymistely ja kuvittelet tekeväsi ”hyvää” toiselle kun toteutat uskoasi.

        Ja tässä "uskis" varmaankin tarkoitti lähinnä lahko-oppeja tunnustavia konservatiiviuskovaisia, joille liberaali kristitty on kuin itse Perkele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene vuorille.

        Saako mennä Salpausselän harjulle, kun ei ole korkeampaa paikkaa lähellä.


      • Monkki kirjoitti:

        Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä. Samoin kuin paholainen petti Eeva, samoin paholainen on pettänyt feminismin kannattajat.

        Jumalan laki on korkein täällä maailmassa, koska Jumala tietää, mikä on parasta ihmiselle. Mutta synti on sekoittanut totuuden ja valheen. Feministit ovat uskoneet valheen, he seuraavat valhetta, koska he eivät näe totuutta.

        Jeremia 1:5 "Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi". Jumala valmistaa lapsen äitinsä kohdussa. Lapsi saa kasvaa 9 kuukautta äitinsä kohdussa, kunnes hän on valmis syntymään. Kohdusta tuleekin monille surmapaikka, kohdusta, jonka pitäisi suojata lasta.

        Tämä maailma on mennyt hulluksi. Kohta ei tiedä, kuka on mies, kuka on nainen tai sukupuoleton olento. Kohta ei saa sanoa ketään rouvaksi, neidiksi, herraksi, tytöksi, pojaksi, jos vaikka siinä onkin sukupuoleton ja se saakin herneen nenään. Jos joku haluaa olla koira, niin hänelle pitää vaan sanoa, tse, tse, ettei vaan "koira" suutu.

        Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua. Isä voi mennä naimisiin tyttärensä tai poikansa kanssa, koska he rakastavat niin paljon toisiaan. Ja kun rakastaa, niin silloin kaikki on sallittua.

        ”Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä.”

        Feminismi on tuonut erittäin paljon hyvää. Nainen on nyt yhtäläisien oikeuksien parissa kuin mies ja hänellä on samat ihmisoikeudet, mitä miehillä.

        ”Kohta ei saa sanoa ketään…”
        ”Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua.”

        En sanot yhtä ja sitten toista :D .

        ”…minulle tulee mieleen vanhempi, joka sanoo toisille sormea heristellen: " Ei saa sanoa noin, ei saa tehdä noin, ei saa olla sitä mieltä kuin sinä olet, sinun täytyy olla samaa mieltä kuin minä."

        Niin, joillakin on voinut olla noin ahdasmieliset vanhemmat. Tätä perinnettä nyt pyrkii enemmän pitämään yllä jotkut hengelliset yhteisöt. Tälläkin palstalla on monta kertaa tullut esiin se, että jos toinen uskova ei ole samaa mieltä jonkun toisen uskovan kanssa, niin täsmälleen tuo asenne on välittömästi esillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja maapallo litteä. Hahahaa.....

        Jos menet seisomaan Pohjanmaalle keskelle peltoa niin litteältä näyttää vain hullu väittää sen olevan pyöreä. Mitä itse kokeneita todistuksia sinulla on maapallon pyöreydestä, olet vain kirjoista lukenut ja telkkarista katsonut, litteä se maapallo on.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä.”

        Feminismi on tuonut erittäin paljon hyvää. Nainen on nyt yhtäläisien oikeuksien parissa kuin mies ja hänellä on samat ihmisoikeudet, mitä miehillä.

        ”Kohta ei saa sanoa ketään…”
        ”Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua.”

        En sanot yhtä ja sitten toista :D .

        ”…minulle tulee mieleen vanhempi, joka sanoo toisille sormea heristellen: " Ei saa sanoa noin, ei saa tehdä noin, ei saa olla sitä mieltä kuin sinä olet, sinun täytyy olla samaa mieltä kuin minä."

        Niin, joillakin on voinut olla noin ahdasmieliset vanhemmat. Tätä perinnettä nyt pyrkii enemmän pitämään yllä jotkut hengelliset yhteisöt. Tälläkin palstalla on monta kertaa tullut esiin se, että jos toinen uskova ei ole samaa mieltä jonkun toisen uskovan kanssa, niin täsmälleen tuo asenne on välittömästi esillä.

        Kyllä Suomessa naisilla on ollut pitkän aikaa samat ihmisoikeudet kuin miehillä. Minä en ymmärrä sitä, mitkä ovat ne ihmisoikeudet, jotka naisilla pitäisi olla samat kuin miehillä. Minusta naisilla on jo samat ihmisoikeudet kuin miehillä, tuleeko sinulle joku sellainen ihmisoikeus, mikä naisilta puuttuu, mikä on miehillä.

        Feminismi ajaa sitä asiaa, että naisille pitäisi antaa valta hallita niin perheissä kuin firmoissakin. Minä olin kahdessa työpaikassa, missä naiset olivat olevinaan pomoja. He olivat kuin riivinrautoja. Heidän miehensä olivat mukavia, mutta vaimot olivat olevinaan sellaisia, jotka halusivat nöyryyttää alaisiaan. Ja sellaisia naisia on paljon, kun he saavat valtaa.

        Minulla oli mummo, joka oli pomo perheessä. Pappa oli hämäläinen ja mummo savolainen. Mummo päpätti koko päivän ja pappa raukka ei saanut sanottua sanaakaan siihen puheen lomaan. Äitini oli samanlainen liukaskielinen, isäni oli hiljainen. Se siitä feminismistä. Perhetilanteet ovat erilaisia riippuen paljon ihmisten luonteesta. Ajattelen, kuinka moni päpättävä nainen on lähettänyt miehensä toisaalle. Isänikin teki töitä ilta myöhään, että sai olla rauhassa äidin päpätykseltä. Äitini puolella naiset olivat kauheita pirttihirmuja.

        Onko se tasa-arvoa, että naiset jyräävät miehet omassa taistelussaan ja voivat nostaa itsensä korkealle ? Siellä omassa ylhäisyydessään voivat nautiskella vallanhimostaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Feminismi on tuonut paljon pahaa, sen juuret ovat syvyydestä.”

        Feminismi on tuonut erittäin paljon hyvää. Nainen on nyt yhtäläisien oikeuksien parissa kuin mies ja hänellä on samat ihmisoikeudet, mitä miehillä.

        ”Kohta ei saa sanoa ketään…”
        ”Kohta tämä maailma on mennyt niin hölmöksi, että kaikki on sallittua.”

        En sanot yhtä ja sitten toista :D .

        ”…minulle tulee mieleen vanhempi, joka sanoo toisille sormea heristellen: " Ei saa sanoa noin, ei saa tehdä noin, ei saa olla sitä mieltä kuin sinä olet, sinun täytyy olla samaa mieltä kuin minä."

        Niin, joillakin on voinut olla noin ahdasmieliset vanhemmat. Tätä perinnettä nyt pyrkii enemmän pitämään yllä jotkut hengelliset yhteisöt. Tälläkin palstalla on monta kertaa tullut esiin se, että jos toinen uskova ei ole samaa mieltä jonkun toisen uskovan kanssa, niin täsmälleen tuo asenne on välittömästi esillä.

        Millaisen kasvatuksen ovat saaneet ne nuoret, jotka polttavat taloja, varastavat, murhaavat ja tekevät kaikkea pahaa. Eikö heille ole opetettu lapsena mitään. Eikö heille ole opetettu mitään käytöstapoja, on vain ajateltu, kyllä maailma opettaa. Olisi ollut hyvä, jos olisi jotain opetettu.

        Lapsi tarvitsee kehittyäkseen rakkautta ja rajoja. Pienikin lapsi tarvitsee opetusta, että hän pystyisi olemaan toisten lasten kanssa. Lapsille pitäisi opettaa, ettei esim. saa kiusata ketään eikä tehdä muutakaan pahaa toisille.

        Minulla on täti, joka jäi leskeksi nuorena. Ihailin jo pienenä lapsena, kuinka hän kohteli lapsiaan. Hän antoi heille rakkautta. Ja siinä rakkauden ilmapiirissä hänen tyttärensä saivat kasvaa aikuiseksi.

        Tätini oli menettänyt kolme lasta, yksi kuoli heti syntymän jälkeen, toinen lapsista jäi 8 vuotiaana rattijuopon auton alle ja kuoli, kolmas lapsi kuoli viisi vuotiaana ihosyöpään. Hän näiden tapahtumien aikana otti Jeesuksen vastaan. Mies kuoli, kun nuorempi tyttö oli alle vuoden ikäinen. Ihailin tätä tätiäni ja ajattelinkin, jos joskus tulisin uskoon, haluaisin olla kuin tätini.


      • Monkki kirjoitti:

        Millaisen kasvatuksen ovat saaneet ne nuoret, jotka polttavat taloja, varastavat, murhaavat ja tekevät kaikkea pahaa. Eikö heille ole opetettu lapsena mitään. Eikö heille ole opetettu mitään käytöstapoja, on vain ajateltu, kyllä maailma opettaa. Olisi ollut hyvä, jos olisi jotain opetettu.

        Lapsi tarvitsee kehittyäkseen rakkautta ja rajoja. Pienikin lapsi tarvitsee opetusta, että hän pystyisi olemaan toisten lasten kanssa. Lapsille pitäisi opettaa, ettei esim. saa kiusata ketään eikä tehdä muutakaan pahaa toisille.

        Minulla on täti, joka jäi leskeksi nuorena. Ihailin jo pienenä lapsena, kuinka hän kohteli lapsiaan. Hän antoi heille rakkautta. Ja siinä rakkauden ilmapiirissä hänen tyttärensä saivat kasvaa aikuiseksi.

        Tätini oli menettänyt kolme lasta, yksi kuoli heti syntymän jälkeen, toinen lapsista jäi 8 vuotiaana rattijuopon auton alle ja kuoli, kolmas lapsi kuoli viisi vuotiaana ihosyöpään. Hän näiden tapahtumien aikana otti Jeesuksen vastaan. Mies kuoli, kun nuorempi tyttö oli alle vuoden ikäinen. Ihailin tätä tätiäni ja ajattelinkin, jos joskus tulisin uskoon, haluaisin olla kuin tätini.

        Sinulla on hyvä sydän ja elämänkokemuksen tuomaa viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitolaiset ei ole kyllä mitään kansalaisoikeuksien esitaistelijoita. Täällä on aika halveksivasti kirjoitettu naisista, vaadittu Priden kieltämistä ja ihan jatkuvasti solvataan liberaaleja uskovia joilla on uskonnonvapautensa turvin oikeus olla liberaali uskova.

        Priden kieltäminen on välttämätön tehtävä, koska se tuhoaa ihmisyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aitolaiset ei ole kyllä mitään kansalaisoikeuksien esitaistelijoita. Täällä on aika halveksivasti kirjoitettu naisista, vaadittu Priden kieltämistä ja ihan jatkuvasti solvataan liberaaleja uskovia joilla on uskonnonvapautensa turvin oikeus olla liberaali uskova.

        Kaikki ihmisoikeudet toteutuvat parhaiten totuudenmukaisella puhtaalla sydämen rakkaudella toisia ihmisiä kohtaan ja itsensä kunnioitamisena samanlaisena arvokkaana ihmisenä, kuin muutkin.

        Pahin ihmisoikeuksien rikkomien on itsekeskeisyys toisia vahingoittaen.

        Yhteiskunnastamme on katoamassa ihmisarvon ymärtäminen. Ihminen on arvokas jo sillä, että hän on ihminen.

        Jos tutkimme Raamatusta Jeesuksen elämää maanpäällä, siinä näemme täydellisimmän Rakkauden.


    • ”Aitouskovat taistelevat suomalaisille pyhintä asiaa vastaan: demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan.”

      Niin, kyseessä on oikeastaan tuo Vatikaanista alun perin alkanut liike, johon on tullut mukaan äärikonservatiiveja niin oikealta kuin uskonnolliselta taholta.

      Tämä on keskeistä tuossa agendassa: 11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media. Menetelmä on sama kuin terroristeilla – tehdä vapaasti toimivia soluja, jotka voivat liikkua huomaamattomasti. Tämä on nykyajan ”kulttuurisotaa”.

      Se saa rahaa venäläisiltä oligarkeilta, eteläamerikkalaiselta miljardööriltä, keskieurooppalaiselta aatelissuvulta ja brittiläiseltä ilmastonmuutosepäilijältä sekä korruptoituneilta italialailta politiikoilta sekä Yhdysvalloista kristilliseltä oikeistolta. Yhdysvalloista on virrannut 280 miljoona dollaria pimeästi eri puolille maailmaa.

      Tätä liikettä edustaa tietyt valtiolliset toimijat, kuten Vatikaani ja Venäjä sekä Yhdysvallat, joka muun muassa ohjailee toimintaa Geneve Consensus -yhteenliittymän, World Congress of Familiesin, Agenda Europe ja European Christian Political Movementin kautta. Tähän liittyy myös kristillisten juristien ryhmittymä Alliance Defending Freedom eli ADF, joka on avannut uusia toimistoja maailmalle ja lobbaa aggressiivisesti EU:ssa.

      Vaikka osalla on motivaationa uskonnollinen agenda, niin mukana on yhä enemmän äärioikeistolaisia, jotka tavoittelevat valtaan nousua. Varsinainen tavoite on tosiaan demokratian murtaminen ja totalitaaristen valtioiden kehittäminen.

      Ensin luodaan uhkakuvia. Niin sanottu ”kollektiivinen narsismi” – oman ryhmän pitäminen muita parempana yhdistettynä uskoon, että muut eivät arvosta sitä kylliksi – linkittyy usein uhattuna olemisen kokemuksiin. Näin manipuloidaan ihmisiä siis muuttamalla ensin ajattelua ja sitten luopumaan omista oikeuksistaan. Salakavalasti ja tosiaan uskontoa apuna käyttäen.

      Ordo Iurisin tuottaa Vatikaanissa opuksia oman workshoppin kautta. Ihmisiä opetetaan käyttämään uuskieltä, eli annetaan tarkat ohjeet siitä, mitä saa sanoa tai millaisia sanoja pitää käyttää, esimerkiksi sana perhe ei voi tarkoittaa homoja. Tadej Strehovec (katolinen pappi) opettaa käyttämään vastustajan kieltä tätä itseään vastaan. Kuten tälläkin palstalla moni yrittää tehdä. Tämän papin mielestä kannattaa puhua ihmisoikeuksien kielellä vapaudesta ja oikeudesta sen sijaan uskonnollista kieltä on syytä välttää. Totta kai sitten on asioita, jotka vain on vaiettava kuoliaaksi.

      Näin niitä mieliä yritetään muokata, jotta kansa paremmin alistuisi sitten sen pienen eliitin vallan alle ja luopuisi oikeuksistaan -jopa Raamatulla perustellen.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Laitetaan kuitenkin koko agenda näkyviin.

        1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)

        2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.

        3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.

        4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.

        5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.

        6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.

        7. Homot on kuvattava positiivisesti.

        8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.

        9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.

        10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.

        11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Laitetaan kuitenkin koko agenda näkyviin.

        1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)

        2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.

        3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.

        4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.

        5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.

        6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.

        7. Homot on kuvattava positiivisesti.

        8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.

        9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.

        10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.

        11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

        Varsinainen agenda on tämä.
        ”Laitetaan kuitenkin koko agenda näkyviin.”

        Ei ole, sillä tuollaista ei ole olemassa kuin tämän antigenderliikkeen laatimana. Sen vuoksi koska he käyttävät tuota omaa kieltään, sen voi suomentaa näin:

        1. Homouden inhottavuudesta ja syntisyydestä puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)
        2. Luterilaisten (katolisen ja anglikaanisten) kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homokielteistä teologiaa.
        3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.
        4. On vedottava Raamattuun ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.
        5. Tiettyjen uskovien on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.
        6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti juutalaiset rasismiin.
        7. Homot on kuvattava negatiivisesti.
        8. Homojen puolestapuhujat on leimattava: Asiallisilla perusteilla ei väliä.
        9. Homouden puolustajat on saatettava huonoon valoon.
        10. Heterofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.
        11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Laitetaan kuitenkin koko agenda näkyviin.

        1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)

        2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.

        3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.

        4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.

        5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.

        6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.

        7. Homot on kuvattava positiivisesti.

        8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.

        9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.

        10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.

        11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

        Arto TTT. Vastaa yhteen kysymykseen. Miten sinun elämä on muuttunut "huonommaksi" sen jälkeen kun homot ovat Suomessa saaneet mennä naimisiin? Tai miten se muuttuu huonommaksi taas ensi viikonloppuna kun pride-kulkue valtaa stadin?


      • Anonyymi

        Kirkon kohdalla tuo SETAN agenda on jo onnistunut :
        ". Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon kohdalla tuo SETAN agenda on jo onnistunut :
        ". Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media."

        Paitsi ettei Setalla tai muillakaan järjestöillä ole tuollaista agendaa :D
        Sen keksivät nämä antigendet tyypit ja levittävät tätäkin valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Laitetaan kuitenkin koko agenda näkyviin.

        1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)

        2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.

        3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.

        4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.

        5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.

        6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.

        7. Homot on kuvattava positiivisesti.

        8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.

        9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.

        10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.

        11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

        Noinhan se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on.

        Miksi yritätte hajottaa Kirkon ATTT:n kanssa, kun voisitte perustaa oman uskonsuuntauksenne mukaisen liikkeen?


      • mummomuori kirjoitti:

        Paitsi ettei Setalla tai muillakaan järjestöillä ole tuollaista agendaa :D
        Sen keksivät nämä antigendet tyypit ja levittävät tätäkin valhetta.

        Hmm...mielenkiintoista kuitenkin, kuinka tarkasti tämä väitetysti olematon "gay-agenda" on käytännössä toteutunut. :)


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Paitsi ettei Setalla tai muillakaan järjestöillä ole tuollaista agendaa :D
        Sen keksivät nämä antigendet tyypit ja levittävät tätäkin valhetta.

        Oli agendaa tai ei, mutta hyvin kuitenkin on mennyt tuota rataa kun homoudesta on alettu aktiivisemmin puhumaan. "Agenda" on kyllä toteutunut kohta kohdalta oikein hyvin.


      • mummomuori kirjoitti:

        Paitsi ettei Setalla tai muillakaan järjestöillä ole tuollaista agendaa :D
        Sen keksivät nämä antigendet tyypit ja levittävät tätäkin valhetta.

        Kyllä on se on Amerikasta lähtöisin.
        Löydät sen helposti googlaamalla. 😼


      • mummomuori kirjoitti:

        Paitsi ettei Setalla tai muillakaan järjestöillä ole tuollaista agendaa :D
        Sen keksivät nämä antigendet tyypit ja levittävät tätäkin valhetta.

        Täälläkin on sata kopiota mennyt rikki jo aikaa sitten. 🤮


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Kyllä on se on Amerikasta lähtöisin.
        Löydät sen helposti googlaamalla. 😼

        Juuri niin! Tuo koko ihmisvihaa tihkuva lista on keksitty juuri siellä.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Juuri niin! Tuo koko ihmisvihaa tihkuva lista on keksitty juuri siellä.

        Kyllä, homoliikkeen toimesta. 😸


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Kyllä, homoliikkeen toimesta. 😸

        Homoja vihaavan liikkeen toimesta, jos vielä tarkennamme.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Homoja vihaavan liikkeen toimesta, jos vielä tarkennamme.

        Homot ovat vain pelinappuloita homoliikkeille.
        Eli homo viha on se homoliikkeen liikkeelle paneva voima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homot ovat vain pelinappuloita homoliikkeille.
        Eli homo viha on se homoliikkeen liikkeelle paneva voima.

        Homot ovat heidän omille liikkeilleen pelinappuloita? Siis homot pelaavat itsellään? 😮

        Ehkä, lahkouskova tiennee tämänkin paremmin kiitos Jeesuksen, mutta homojen omasta mielestä homojen asiat ovat menneet huimasti parempaan päin tällä vuosituhannella. Ja siltä se näin sivustakin katsellen näyttää.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Homot ovat heidän omille liikkeilleen pelinappuloita? Siis homot pelaavat itsellään? 😮

        Ehkä, lahkouskova tiennee tämänkin paremmin kiitos Jeesuksen, mutta homojen omasta mielestä homojen asiat ovat menneet huimasti parempaan päin tällä vuosituhannella. Ja siltä se näin sivustakin katsellen näyttää.

        Erikoinen lahkosi tosiaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Laitetaan kuitenkin koko agenda näkyviin.

        1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)

        2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.

        3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.

        4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.

        5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.

        6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.

        7. Homot on kuvattava positiivisesti.

        8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.

        9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.

        10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.

        11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

        Kohta 10 kertoo juuri mitä sinä ja muut uskovaiset tekevät. Te vastustatte Raamattuun vedoten homoja ja haluatte ” parantaa” uskonne mukaisesti.

        Te kiellätte uskon varjolla YK ihmisoikeusjulistuksen toisen osan: uskon, ajattelun ja sananvapautta ei saa käyttää toista ryhmää vastaan ja riistää niiden oikeuksia.

        Ette edes sitä halua ymmärtää että se suojelee myös teitä. Te aloitetti tämä kultuuri (homo) sodan, homoilla ei olisi edes yhtä ajatusta teidän suuntaan jos antaisitte heidän olla rauhassa.

        Heteromiehenä vastusta kaikkea toisiin kohdistuvaa uskonnon varjolla tehtävää muiden normittamista. YK julistus kieltää tämän ihan siitä loogisesta syystä että uskontoja on satoja ja lahkoja tuhansia. Mitään ei voi todistaa oikeaksi ja pakottaa muita mukautumaan siihen, sehän on teokratiaa. Tasa-arvoinen yhteiskunta ei olisi siten mahdollinen.

        Teokratia onkin se mitä haluatte. Siksi ihailette Venäjän ja Unkarin ” kristillisyyttä”.


      • Anonyymi

        Varsinkin usassa on näitä profeettoja ,jotka keräävät elämässä epäonnistuneita ihmisiä piiriinsä ,keräävät heidän rahansa ,pelottelevat ,vievät lapsien neisyyden ,rankaisevat kaikesta. Loppupelissä kun homma murtuu ,myrkyttävät ,tai ampuvat " lampaansa". Olen lukenut näistä tapauksista paljon.tiedot on karanneista ja viranomaisilta. Näitä reppanoita on erityisen paljon Trumpin kannattajissa.oppimattomia tolloja.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Arto TTT. Vastaa yhteen kysymykseen. Miten sinun elämä on muuttunut "huonommaksi" sen jälkeen kun homot ovat Suomessa saaneet mennä naimisiin? Tai miten se muuttuu huonommaksi taas ensi viikonloppuna kun pride-kulkue valtaa stadin?

        Ei varmasti millään lailla


      • >Tadej Strehovec (katolinen pappi) opettaa käyttämään vastustajan kieltä tätä itseään vastaan. Kuten tälläkin palstalla moni yrittää tehdä.

        Jumalan tosi, niin tällä kuin monella muullakin palstalla. Venäjän-mielisten kielenkäyttö länsimielistä suurta enemmistöä kohtaan on täysin vastaavaa. Demokratia on mennyttä, korruptio rehottaa, vastustajat vaiennetaan, vaalit väärennetään, sotaa lietsotaan – siis meillä, ei suinkaan Venäjällä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yritätte hajottaa Kirkon ATTT:n kanssa, kun voisitte perustaa oman uskonsuuntauksenne mukaisen liikkeen?

        Kirkon liberaalit yrittävät hajottaa evlut kirkon koska he tuovat väärää oppia kirkkoon.


    • Anonyymi

      Raamatun sana on muuttumaton.

      • Anonyymi

        Demokratia ei ole suomalaislle kaikkein pyhin asia.
        Raamattu ilmoittaa sen selvästi, mikä on pyhintä:
        "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itesäsi."

        Valitettavasti Jumala on useimmille suomalaisille jäänyt taka-alalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demokratia ei ole suomalaislle kaikkein pyhin asia.
        Raamattu ilmoittaa sen selvästi, mikä on pyhintä:
        "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itesäsi."

        Valitettavasti Jumala on useimmille suomalaisille jäänyt taka-alalle.

        Johanneksen mukaan Jumalan rakastaminen tarkoittaa Hänen antamiensa käskyjen täyttämistä, ilmeisesti kukaan ei vielä ole vaivautunut kaikkia noudattamaan ja yhdenkin noudattamatta jättäminen ilmeisesti tarkoitti kaikkien kohtien täyttämättä jättämistä.

        Miten siis ihminen voisi väittää rakastavansa Jumalaa, kun jättää noudattamatta yhtäkin kohtaa Hänen antamistaa käskyistä?


    • No oikeastaan ei silloin kun se palvelee heidän tarkoituksiaan mutta totta kait silloin kun se takaa muille samat oikeudet.

      Esimerkiksi joka vuosi kauhistellaan Pride marssia vaikka tuohan kuuluu kansalaisoikeuksiin järjestää mielenilmaisuja, marsseja ja kokoontumisia kunhan vain muistaa hoitaa lupa-asiat kuntoon.

      Mikään ei siis estä aitouskovia järjestämästä jotain vastaavaa . Tässä tapauksessa tietenkin kyseessä olisi homovastainen marssi. Tuollaisen saa järjestää kunhan muistaa hoitaa nuo lupa-asiat ja sen, ettei banderolleissa saa olla suoranaista herjaa tai vihapuheita. Noihin saisi siis laittaa suoria lainauksia Raamatusta. Vaan eipä ole tuollaista tapahtumaa näkynyt.

      On siis aitouskovin aika turha kitistä kun toiset toteuttavat ainoastaan kansalaisoikeuksiaan. Ihan omaa syytään on jos laiskuuttaan ei sellaista itse viitsi.

      • Anonyymi

        onhan niitä aitouskovien marsseja ainakin menneinä vuosina ollut, -70 -luvulla oli ainakin joku keskiolut -myynnin vapautumisesta vastustajien marssi, ja mitä sitten pitää sisällää
        ns. "Jeesus"-marssi ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        onhan niitä aitouskovien marsseja ainakin menneinä vuosina ollut, -70 -luvulla oli ainakin joku keskiolut -myynnin vapautumisesta vastustajien marssi, ja mitä sitten pitää sisällää
        ns. "Jeesus"-marssi ??

        No nuohan vaan todistavat, että heillä on täsmälleen samat oikeudet järjestää marsseja.

        Melko vähissähän nuo taitavat nykyään olla mutta tuohan kertoo oikeastaan vain laiskuudesta jos nyt on uskominen heidän puheisiin kuinka heitä on niin paljon.


      • Anonyymi

        Tarkkaan ottaen mielenosoituksiin ei pyydetä mitään lupia, niistä tehdään vain ilmoitus. Suullinen ilmoitus riittää. Oikeus osoittaa mieltään on perustuslaillinen kansalaisoikeus, eli vaatimukset kieltää Pride ovat melko rankkoja perusoikeuksien rajoittamista vaativia näkemyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkaan ottaen mielenosoituksiin ei pyydetä mitään lupia, niistä tehdään vain ilmoitus. Suullinen ilmoitus riittää. Oikeus osoittaa mieltään on perustuslaillinen kansalaisoikeus, eli vaatimukset kieltää Pride ovat melko rankkoja perusoikeuksien rajoittamista vaativia näkemyksiä.

        Siinä mielessä kai pitää olla "lupa", että on paikkoja jotka eivät ole miekkarien käytettävissä. Poliisillahan voi olla sanomista esimerkiksi reitin suhteen. Mutta siis lähtökohtaisesti tehdään se ilmoitus.


    • Anonyymi

      Voihan sitä olla vielä pyhempiäkin arvoja.

    • Anonyymi

      En tiedä keitä tarkoitat "aitouskovilla", mutta kristityt eivät ole demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan. On tietenkin mahdollista, että wokettajat ovat vääristäneet tuonkin käsitteen, ja käyttävät sitä täysin eri merkitysessä, kuin mitä se tarkoittaa, kuten ovat tehneet mm. käsitteelle avioliito, ja sitten tuomitsevat kaikki ne, jotka eivät kumarra tätä uutta merkitystä ja sen perustalle rakennettua vihavasemmistouskonnollista oppia.

      • ”…mutta kristityt eivät ole demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan. ”

        Näin on, valtaosa ei kristityistä todellakaan vastusta demokratiaa tai olisi valmis luopumaan omista vapauksistaan.

        ”On tietenkin mahdollista, että wokettajat ovat vääristäneet tuonkin käsitteen, ja käyttävät sitä täysin eri merkitysessä, kuin mitä se tarkoittaa, kuten ovat tehneet mm. käsitteelle avioliito, ja sitten tuomitsevat kaikki ne…”

        No, tuo on sitten juuri niiden opettamia mielipiteitä, jotka haluaa murtaa demokratiaa.

        Et ehkä ole sitä itse tullut ymmärtäneeksi


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…mutta kristityt eivät ole demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan. ”

        Näin on, valtaosa ei kristityistä todellakaan vastusta demokratiaa tai olisi valmis luopumaan omista vapauksistaan.

        ”On tietenkin mahdollista, että wokettajat ovat vääristäneet tuonkin käsitteen, ja käyttävät sitä täysin eri merkitysessä, kuin mitä se tarkoittaa, kuten ovat tehneet mm. käsitteelle avioliito, ja sitten tuomitsevat kaikki ne…”

        No, tuo on sitten juuri niiden opettamia mielipiteitä, jotka haluaa murtaa demokratiaa.

        Et ehkä ole sitä itse tullut ymmärtäneeksi

        Kannatatko siis kaikille oikeutta olla omaa mieltään ja sanoa sen ääneen?
        Vai yrititkö taas ”vääriä” mielipiteitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatatko siis kaikille oikeutta olla omaa mieltään ja sanoa sen ääneen?
        Vai yrititkö taas ”vääriä” mielipiteitä?

        Kannatan, sillä saathan sinä täälläkin ilmaista mielipiteesi.


    • Anonyymi

      Sukupolvi ei näy ilman mekon korviin nostoa.

      • Anonyymi

        Sukupuoli.


    • Anonyymi

      Suomi takaisin. Valta papeille.

    • Anonyymi

      🥱 Demokratiassa ei ole mitään pyhää. Se on järjestely jossa valtion ja rikkaiden tuottama propaganda ohjaa kansan tahdon siihen mihin se halutaan. Valheiden taistelua vallasta se vaan on. Demokratiaa ja diktatuuria yhdistää esimerkiksi se että kummassakin ihminen on lopulta toisten ihmisten mielivallan alainen.
      Itse en äänestä, en pyri yhteiskuntaa muuttamaan, on parempaakin tekemistä kuin hukata aikaa moiseen. Jeesus tai Paavali eivät pyrkineet muuttamaan yhteiskuntajärjestystä. Kaikki ihmisten yritykset parantaa maailmaa ovat tuhoontuomittuja.

      • Anonyymi

        Demokratia on kuitenkin parempi kuin valkoihoisten lihaa syövien heterojen diktatuuri:
        Stalin, Hitler, Kim Sung, Puola, Unkari, Turkki, Kekkonen, Trump jne.
        Fatalismisi on typerää.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demokratia on kuitenkin parempi kuin valkoihoisten lihaa syövien heterojen diktatuuri:
        Stalin, Hitler, Kim Sung, Puola, Unkari, Turkki, Kekkonen, Trump jne.
        Fatalismisi on typerää.
        😁

        Poikkeus, Hitler oli vegaani ja Putin tärkeää mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demokratia on kuitenkin parempi kuin valkoihoisten lihaa syövien heterojen diktatuuri:
        Stalin, Hitler, Kim Sung, Puola, Unkari, Turkki, Kekkonen, Trump jne.
        Fatalismisi on typerää.
        😁

        Ai että toinen valhe on parempi kuin toinen? Natsi-saksassa natsit äänestettiin valtaan jos et tiennyt. Vain typerys laittaa uskonsa johtajiin tässä maailmassa. Toisaalta rakastat syntiä, niin tottakai laitat uskosi niihin jotka eivät pahuuttasi inhoa, vaan päinvastoin, antavat jopa tukensa pahuudellesi. Typerys minä olisin jos uskoni Jeesukseen olisi tyhjää, mutta sinun harmiksesi uskoni ei ole tyhjää ja turhaa. Jeesus tuhoaa vihollisensa lopulta, kaikki jotka häntä vastustavat, ja heidät heitetään tulijärveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että toinen valhe on parempi kuin toinen? Natsi-saksassa natsit äänestettiin valtaan jos et tiennyt. Vain typerys laittaa uskonsa johtajiin tässä maailmassa. Toisaalta rakastat syntiä, niin tottakai laitat uskosi niihin jotka eivät pahuuttasi inhoa, vaan päinvastoin, antavat jopa tukensa pahuudellesi. Typerys minä olisin jos uskoni Jeesukseen olisi tyhjää, mutta sinun harmiksesi uskoni ei ole tyhjää ja turhaa. Jeesus tuhoaa vihollisensa lopulta, kaikki jotka häntä vastustavat, ja heidät heitetään tulijärveen.

        Sitähän minäkin, ei jeesus ole mikään rakkaus.
        Toiset uskovaiset valehtelevat ilman häpeää aito Jeesuksesta!
        😁


      • ”Itse en äänestä, en pyri yhteiskuntaa muuttamaan, on parempaakin tekemistä kuin hukata aikaa moiseen.”

        No, ainahan on ollut niitä, jotka eivät halua käyttää oikeuksiaan. Onneksi valtaosa haluaa vaikuttaa ja olla mukana yhteiskunnan kehittämisessä.

        ”Jeesus tai Paavali eivät pyrkineet muuttamaan yhteiskuntajärjestystä. Kaikki ihmisten yritykset parantaa maailmaa ovat tuhoontuomittuja.”

        No tuota, oikeastaan he pyrkivät muuttamaan sitä aika lailla. He eivät hyväksyneet silloisia auktoriteetteja ja kapinoivat lakiuskontoa vastaan. He moittivat rikkaita heidän synneistään, opettivat avarakatseisuutta yli uskonnon rajojen jne.

        Ihmisten yritykset ovat olleet mielestäni hyvin, myös onnistuneita. Mutta eihän mikään ole koskaan täydellistä, koska olemme vain ihmisiä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minäkin, ei jeesus ole mikään rakkaus.
        Toiset uskovaiset valehtelevat ilman häpeää aito Jeesuksesta!
        😁

        Jeesuksen rakkaus loppuu ristille. Se kuka ei häntä rakasta takaisin joutuu kadotukseen. Kaltaisesi ihmiset haluavat tulla rakastetuiksi "sellaisina kuin ovat" mutta eivät osaa rakastaa takaisin. Jumalan kohdalla asia on vaan niin, että se on ihminen kenen pitää luopua pahuudestaan, eikä niin että Jumalan tulisi joustaa meidän typeryyksiin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Itse en äänestä, en pyri yhteiskuntaa muuttamaan, on parempaakin tekemistä kuin hukata aikaa moiseen.”

        No, ainahan on ollut niitä, jotka eivät halua käyttää oikeuksiaan. Onneksi valtaosa haluaa vaikuttaa ja olla mukana yhteiskunnan kehittämisessä.

        ”Jeesus tai Paavali eivät pyrkineet muuttamaan yhteiskuntajärjestystä. Kaikki ihmisten yritykset parantaa maailmaa ovat tuhoontuomittuja.”

        No tuota, oikeastaan he pyrkivät muuttamaan sitä aika lailla. He eivät hyväksyneet silloisia auktoriteetteja ja kapinoivat lakiuskontoa vastaan. He moittivat rikkaita heidän synneistään, opettivat avarakatseisuutta yli uskonnon rajojen jne.

        Ihmisten yritykset ovat olleet mielestäni hyvin, myös onnistuneita. Mutta eihän mikään ole koskaan täydellistä, koska olemme vain ihmisiä kaikki.

        Jeesus ja Paavali toimivat systeemin ulkopuolella, kutsuen ihmisiä luottamaan ja etsimään totista Jumalaa. Eivätkä todellakaan edistäneet mitään "avara katseisuutta yli uskonnon rajojen". Jeesus hakkaa kappaleiksi vihollisensa lopulta, kun tämä armon aikakausi päättyy.

        "Ihmisten yritykset ovat olleet mielestäni hyvin, myös onnistuneita. Mutta eihän mikään ole koskaan täydellistä, koska olemme vain ihmisiä kaikki."

        Et ilmeisesti ole historiaa lukenut kovin tarkkaan etkä seuraa tämän päivän tapahtumia. Esimerkiksi Ruotsin demokraattisesti valitut johtajat ovat tehneet kyseisestä maasta raiskausten ja aserikosten keskuksen euroopassa. Mutta "onneksi" on sentään tasa-arvoa, vihreyttä ja suvaitsevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Paavali toimivat systeemin ulkopuolella, kutsuen ihmisiä luottamaan ja etsimään totista Jumalaa. Eivätkä todellakaan edistäneet mitään "avara katseisuutta yli uskonnon rajojen". Jeesus hakkaa kappaleiksi vihollisensa lopulta, kun tämä armon aikakausi päättyy.

        "Ihmisten yritykset ovat olleet mielestäni hyvin, myös onnistuneita. Mutta eihän mikään ole koskaan täydellistä, koska olemme vain ihmisiä kaikki."

        Et ilmeisesti ole historiaa lukenut kovin tarkkaan etkä seuraa tämän päivän tapahtumia. Esimerkiksi Ruotsin demokraattisesti valitut johtajat ovat tehneet kyseisestä maasta raiskausten ja aserikosten keskuksen euroopassa. Mutta "onneksi" on sentään tasa-arvoa, vihreyttä ja suvaitsevaisuutta.

        ...
        Se että ihmiset äänestävät nämä valehtelijat valtaan kerta toisensa jälkeen kuvastaa kuinka pahoja ihmiset itse ovat. Kuinka suljetaan silmät ikäviltä totuuksilta vain että saa elää omaa itsekästä elämäänsä iloisesti ja uskottelee itselleen, että on mukana jossain hyvässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen rakkaus loppuu ristille. Se kuka ei häntä rakasta takaisin joutuu kadotukseen. Kaltaisesi ihmiset haluavat tulla rakastetuiksi "sellaisina kuin ovat" mutta eivät osaa rakastaa takaisin. Jumalan kohdalla asia on vaan niin, että se on ihminen kenen pitää luopua pahuudestaan, eikä niin että Jumalan tulisi joustaa meidän typeryyksiin.

        ....
        ja tuo asenteesi osoittaa ettet tiedä rakkaudesta yhtään mitään. Sinä hyväksikäyttäisit Jumalan rakkautta jos voisit tai oikeastaan hyväksikäytät sitä jo. Otat antamatta mitään takaisin. Kertoo myös miten halpana pidät hänet, vaikka hän on Jeesuksessa kuollut sinunkin syntiesi takia ja tuon takia hän pitää meidät elossa synneistämme huolimatta. Mitä Jumala voisi sinulle sen lisäksi enemmän antaa, että on kärsinyt sinun rangaistuksesi? Ei mitään. Mutta sinä koet oikeudeksesi käyttää aikasi häntä vastustamalla ja elämällä itsekkäästi itsellesi.


      • >Kaikki ihmisten yritykset parantaa maailmaa ovat tuhoontuomittuja.

        Oho! Itsestäänkö se sitten on parantunut? Vai etkö arvosta esimerkiksi aivan suunnattomasti parantunutta terveydenhuoltoamme ja valtavasta olemattomiin tippunutta lapsikuolleisuuttamme?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että toinen valhe on parempi kuin toinen? Natsi-saksassa natsit äänestettiin valtaan jos et tiennyt. Vain typerys laittaa uskonsa johtajiin tässä maailmassa. Toisaalta rakastat syntiä, niin tottakai laitat uskosi niihin jotka eivät pahuuttasi inhoa, vaan päinvastoin, antavat jopa tukensa pahuudellesi. Typerys minä olisin jos uskoni Jeesukseen olisi tyhjää, mutta sinun harmiksesi uskoni ei ole tyhjää ja turhaa. Jeesus tuhoaa vihollisensa lopulta, kaikki jotka häntä vastustavat, ja heidät heitetään tulijärveen.

        >Natsi-saksassa natsit äänestettiin valtaan jos et tiennyt.

        Ei äänestetty. Natsit saivat viimeisissä vapaissa vaaleissa jotain kolmanneksen äänistä. Luepa aihetta käsitteleviä kirjallisia tiiliskiviä.

        >Jeesus tuhoaa vihollisensa lopulta, kaikki jotka häntä vastustavat, ja heidät heitetään tulijärveen.

        Ai ihmettä! Että Jumala kykenee tuhoamaan luotunsa? Mikä voima, mikä moraali... 🥱


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Natsi-saksassa natsit äänestettiin valtaan jos et tiennyt.

        Ei äänestetty. Natsit saivat viimeisissä vapaissa vaaleissa jotain kolmanneksen äänistä. Luepa aihetta käsitteleviä kirjallisia tiiliskiviä.

        >Jeesus tuhoaa vihollisensa lopulta, kaikki jotka häntä vastustavat, ja heidät heitetään tulijärveen.

        Ai ihmettä! Että Jumala kykenee tuhoamaan luotunsa? Mikä voima, mikä moraali... 🥱

        "Ei äänestetty. Natsit saivat viimeisissä vapaissa vaaleissa jotain kolmanneksen äänistä. Luepa aihetta käsitteleviä kirjallisia tiiliskiviä."

        Kyllä äänestettiin. Samalla tapaahan meillä on nykyään yksipuolue järjestelmä. On kiistattomia "totuuksia" joihin kaikki puolueet ovat sitoutuneet. Natsi-saksassa samanlaiset "totuudet" tulivat "evankeliumiksi" jota alettiin toteuttamaan. Yhtä typeriä te olette kuin natsit.

        "Ai ihmettä! Että Jumala kykenee tuhoamaan luotunsa? Mikä voima, mikä moraali... 🥱"

        Ei siinä voimassa sinänsä ole mitään ihmeellistä. Jumala pystyy mihin vaan. Oikeuden toteutuminen siinä ihmeellistä on. Että kaikki kelvottomat tuhotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei äänestetty. Natsit saivat viimeisissä vapaissa vaaleissa jotain kolmanneksen äänistä. Luepa aihetta käsitteleviä kirjallisia tiiliskiviä."

        Kyllä äänestettiin. Samalla tapaahan meillä on nykyään yksipuolue järjestelmä. On kiistattomia "totuuksia" joihin kaikki puolueet ovat sitoutuneet. Natsi-saksassa samanlaiset "totuudet" tulivat "evankeliumiksi" jota alettiin toteuttamaan. Yhtä typeriä te olette kuin natsit.

        "Ai ihmettä! Että Jumala kykenee tuhoamaan luotunsa? Mikä voima, mikä moraali... 🥱"

        Ei siinä voimassa sinänsä ole mitään ihmeellistä. Jumala pystyy mihin vaan. Oikeuden toteutuminen siinä ihmeellistä on. Että kaikki kelvottomat tuhotaan.

        🥱🥱🥱


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Paavali toimivat systeemin ulkopuolella, kutsuen ihmisiä luottamaan ja etsimään totista Jumalaa. Eivätkä todellakaan edistäneet mitään "avara katseisuutta yli uskonnon rajojen". Jeesus hakkaa kappaleiksi vihollisensa lopulta, kun tämä armon aikakausi päättyy.

        "Ihmisten yritykset ovat olleet mielestäni hyvin, myös onnistuneita. Mutta eihän mikään ole koskaan täydellistä, koska olemme vain ihmisiä kaikki."

        Et ilmeisesti ole historiaa lukenut kovin tarkkaan etkä seuraa tämän päivän tapahtumia. Esimerkiksi Ruotsin demokraattisesti valitut johtajat ovat tehneet kyseisestä maasta raiskausten ja aserikosten keskuksen euroopassa. Mutta "onneksi" on sentään tasa-arvoa, vihreyttä ja suvaitsevaisuutta.

        ”Jeesus hakkaa kappaleiksi vihollisensa lopulta, kun tämä armon aikakausi päättyy.”

        Tämä veti vähäksi aikaa hiljaiseksi. Vai tällaista teille opetetaan…

        ”Et ilmeisesti ole historiaa lukenut kovin tarkkaan etkä seuraa tämän päivän tapahtumia.”

        Kyllä vain seuraan. Esim. tilannetta Unkarissa ja Puolassa, missä demokratiaa ajetaan alas oikein voimalla. Samaa tapahtuu Yhdysvalloissa, missä Trump on aloittanut sellaisen vyöryn demokratiaa vastaan, että pelottaa.

        Ruotsissa on vielä paljon vähemmän aserikoksia tai raiskauksia kuin mitä vaikka Yhdysvalloissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei äänestetty. Natsit saivat viimeisissä vapaissa vaaleissa jotain kolmanneksen äänistä. Luepa aihetta käsitteleviä kirjallisia tiiliskiviä."

        Kyllä äänestettiin. Samalla tapaahan meillä on nykyään yksipuolue järjestelmä. On kiistattomia "totuuksia" joihin kaikki puolueet ovat sitoutuneet. Natsi-saksassa samanlaiset "totuudet" tulivat "evankeliumiksi" jota alettiin toteuttamaan. Yhtä typeriä te olette kuin natsit.

        "Ai ihmettä! Että Jumala kykenee tuhoamaan luotunsa? Mikä voima, mikä moraali... 🥱"

        Ei siinä voimassa sinänsä ole mitään ihmeellistä. Jumala pystyy mihin vaan. Oikeuden toteutuminen siinä ihmeellistä on. Että kaikki kelvottomat tuhotaan.

        "Samalla tapaahan meillä on nykyään yksipuolue järjestelmä. "

        Ei vaan monipuolue järjestelmä. Suomessa on 24 puoluetta.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Samalla tapaahan meillä on nykyään yksipuolue järjestelmä. "

        Ei vaan monipuolue järjestelmä. Suomessa on 24 puoluetta.

        Ja kaikki "merkittävät" niistä ovat yhtä mieltä esim näistä:

        - Ilmasto pitää "pelastaa".
        - Lajikato pitää "estää".
        - Pitää olla suvakki kaikelle lasten surmaamisesta homosteluun.
        - Pitää kuulua natoon.
        - Pitää ottaa rokote ja kuunnella valtamediaa joka ohjaa kansan tahtoa.

        Selkästi Suomeen on muodostunut yksimielisyys määrätyissä asioissa. Kaikki puolueet, liitot, yritykset jne ovat enemmän tai vähemmän vihreitä. Tässä ei ole mitään jaloa koska kyse on rahasta ja ulkokultaisuudesta ja kasasta valheita.

        Puolueilla ei myöskään ole mitään suurta kannustinta ratkaista mitään oikeita ongelmia. Kansan suosio kun ei perustu siihen vaan kuvitteellisten ongelmiin joita heitellään ilmoille joilla voidaan perustella sen oman puolueen tarpeellisuus. Kun media ohjaa kansan huomion toisaalle, poliitikot ovat pakotettuja muodostamaan puolueen kannan seuraavaan typerään ja turhaan aiheeseen. Demokratia on tyhmän hupia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki "merkittävät" niistä ovat yhtä mieltä esim näistä:

        - Ilmasto pitää "pelastaa".
        - Lajikato pitää "estää".
        - Pitää olla suvakki kaikelle lasten surmaamisesta homosteluun.
        - Pitää kuulua natoon.
        - Pitää ottaa rokote ja kuunnella valtamediaa joka ohjaa kansan tahtoa.

        Selkästi Suomeen on muodostunut yksimielisyys määrätyissä asioissa. Kaikki puolueet, liitot, yritykset jne ovat enemmän tai vähemmän vihreitä. Tässä ei ole mitään jaloa koska kyse on rahasta ja ulkokultaisuudesta ja kasasta valheita.

        Puolueilla ei myöskään ole mitään suurta kannustinta ratkaista mitään oikeita ongelmia. Kansan suosio kun ei perustu siihen vaan kuvitteellisten ongelmiin joita heitellään ilmoille joilla voidaan perustella sen oman puolueen tarpeellisuus. Kun media ohjaa kansan huomion toisaalle, poliitikot ovat pakotettuja muodostamaan puolueen kannan seuraavaan typerään ja turhaan aiheeseen. Demokratia on tyhmän hupia.

        ”Selkästi Suomeen on muodostunut yksimielisyys määrätyissä asioissa. Kaikki puolueet, liitot, yritykset jne ovat enemmän tai vähemmän vihreitä.”

        Miksi ei voisi olla joissakin asioissa myös yksimielisyyttä? Etenkin kun niillä on kansan tuki.
        En oikein ymmärrä, mikä etu olisi jatkuvassa riitelyssä, sillä se estää päätösten tekoa.

        Mitä tarkoitat ”vihreillä”`? Sitäkö että luontoa pitää myös varjella ja suojella?

        ”Puolueilla ei myöskään ole mitään suurta kannustinta ratkaista mitään oikeita ongelmia.”

        Mitkä olisivat sitten niitä ”oikeita” ongelmia?

        ”Kun media ohjaa kansan huomion toisaalle, poliitikot ovat pakotettuja muodostamaan puolueen kannan seuraavaan typerään ja turhaan aiheeseen. Demokratia on tyhmän hupia.”

        Suomessa on aika monipuolinen media. Tietysti ne eniten seuratut ja ostetut saavat suurempaa sijaa, mutta eihän niitä kukaan pakota lukemaan. Ne toimivat markkinaperiaatteen mukaan – mitä eniten ostetaan eli mistä ihmiset ovat kiinnostuneita, sellaista materiaalia tuotetaan.

        Demokratia on tähän saakka ollut se paras valtiomuoto.


    • Anonyymi

      Kannattaisi kiinnittää huomiota myös siihen, että aitouskovat taistelevat myös Jumalaa vastaan syntihokemillaan, koska Luojajumalan sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, eikä saatanan kaltaiseksi. Löytyy 1.Moos.3:22.

    • Anonyymi

      Voiko käydä niin, että nautit ehtoollista demokraattisesti kaikesta huolimatta?

    • Anonyymi

      Samoin kyseiset uskovat vaikuttavat taistelevan Raamatun Sanaa vastaan, väittäessään lukevansa sieltä sellaista mitä sinne ei ole kirjoitettu.
      Ainoastaan heidän hyväksymänsä tapa uskoa on heidän mukaansa ainoa oikea, vaikka edes he itse tai kukaan muukaan nykyihminen Suomessa ei elä ja toimi edes uskossaan Raamatun Kirjoitusten kertomalla tavalla.
      Tuomitsevia sanoja viljellään ja kerskataan miten heidän omat syntinsä on saatu anteeksi, mutta muiden kohdalla anteeksianto puuttuu kun ei osata juuri heidän hyväksymällään tavalla uskoa.
      Silti kukaan ei vaivaudu edes noudattamaan Herran ihmisille antamia tehtäviä ja käskyjä vaikka ne eivät ole raskaat.
      Kerrotaan miten rakastetaan Jumalaa, vaikka tietoisesti jätetään noudattamatta Johanneksen aiheesta antamaa ohjetta.
      Mistä uskossa siis on kysymys, jos itseään Jeesuksen seuraajiksi väittävät eivät kuitenkaan ole Raamatussa Jeesuksen esittämän tunnusmerkistön mukaisia?
      Aivan kuin olisimme kaikki pelkkiä pelinappuloita vailla tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        Helluntalaisuus on oikeasti ainoa tie isäjumalan kotiin!


      • Anonyymi

        Niin, mutta - kuten Luther sanoi - Paavali opillaan haluaakin, että kristityt toimivat niin, että se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa, ja näinhän he toimivat. Ei heidän uskollaan ole mitään tekemistä totuuden kanssa tai edes Raamatun tai minkään hyvän. Silkkaa pahuutta. Heidän luonteessaan on jokin kieroutuma - kuten Paavali sanoi - luonnostaan jo vihattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta - kuten Luther sanoi - Paavali opillaan haluaakin, että kristityt toimivat niin, että se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa, ja näinhän he toimivat. Ei heidän uskollaan ole mitään tekemistä totuuden kanssa tai edes Raamatun tai minkään hyvän. Silkkaa pahuutta. Heidän luonteessaan on jokin kieroutuma - kuten Paavali sanoi - luonnostaan jo vihattavia.

        Eihän nyt tervepäisen ihmisen mukaan Jeesuksen kiduttaminen kuoliaaksi ole mikään hyvä ja hieno teko, kuten heidän mielestään. Eikä sitä ollut ristinjuurellakaan opetuslapset taputtamassa pieniä, karvaisia käsiään riemusta hihkuen, kuten uskovaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntalaisuus on oikeasti ainoa tie isäjumalan kotiin!

        Aivan! Vaikka hekään eivät elä ja toimi Raamatussa kerrotulla tavalla, niin silti ainoastaan juuri teidän tavallanne uskovat ovat oikeasti uskossa.
        Varmaan hienoa olla valittu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Vaikka hekään eivät elä ja toimi Raamatussa kerrotulla tavalla, niin silti ainoastaan juuri teidän tavallanne uskovat ovat oikeasti uskossa.
        Varmaan hienoa olla valittu

        Ei ole Raamatun tavalla kerrotusta kyse, vaan tämä näiden Isä Jumala on Jahve Saatana - ei ole eroa onko helluntalaisuus tai joku lahko vaiko peruskristinusko. Se on saatananpalvontaa aina, jos kyse on Jeesuksen ristille kiroamisesta Jumalana, mikä on kristinuskon perusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntalaisuus on oikeasti ainoa tie isäjumalan kotiin!

        Tämä oli varmaan vitsi, sillä helluntalaiset eivät täällä juuri koskaan myönnä olevansa hellareita.

        Mutta jos ei ole, niin onhan se vinkeää aatella että ennen 1900-lukua kaikki kristityt olisivat joutuneet Helvettiin...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Demokratia on vain yksi tapa järjestää valtion hallinnon perusta. Demokratia itsessään ei ole hyvä tai paha. Demokratia myös helposti muuttuu näennäisdemokratiaksi. Jolla on rahaa ja valtaa kontrolloida tiedotusvälineitä, kontrolloi vaalien tuloksia.

      • >Demokratia on vain yksi tapa järjestää valtion hallinnon perusta.

        Totisesti näin. Esimerkiksi perinnöllistä monarkiaa on testattu vuosituhansien ajan, ja monarkit ovat olleet siihen varsin tyytyväisiä.

        >Jolla on rahaa ja valtaa kontrolloida tiedotusvälineitä, kontrolloi vaalien tuloksia.

        EU:n alueella tämä on viety Unkarissa ylivoimaisesti pisimmälle. Siellä ei enää paljonkaan ole mediaa, jonka omistusta ei olisi siirretty pääministerin kavereille. Vapaata printtimediaa ei liene jäljellä lainkaan.


      • Liberaali demokratia on kaikista kokeilluista malleista paras tapa järjestää valtion hallinto.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Demokratia on vain yksi tapa järjestää valtion hallinnon perusta.

        Totisesti näin. Esimerkiksi perinnöllistä monarkiaa on testattu vuosituhansien ajan, ja monarkit ovat olleet siihen varsin tyytyväisiä.

        >Jolla on rahaa ja valtaa kontrolloida tiedotusvälineitä, kontrolloi vaalien tuloksia.

        EU:n alueella tämä on viety Unkarissa ylivoimaisesti pisimmälle. Siellä ei enää paljonkaan ole mediaa, jonka omistusta ei olisi siirretty pääministerin kavereille. Vapaata printtimediaa ei liene jäljellä lainkaan.

        "EU:n alueella tämä on viety Unkarissa ylivoimaisesti pisimmälle. "

        Näin ja Puola seuraa hyvänä kakkosena. Tällaiseen demokratian murentamiseen nämäkin pyrkivät, sillä juuri he ihannoivat tuollaista.


    • Eipä ole kovinkaan laaja tai monipuolinen aloitus. Voisihan sitä nyt vähän enemmän nähdä vaivaa aloitukseen. Olen pettynyt. Minun ei pitäisi olla pettynyt, vaan olisihan tähän pitänyt jo tottua. Palstan taso vain laskee Pridesta toiseen. ( Hmm...onkohan tässä jokin syy-seuraus-suhde, heh. )

      Mutta joo, siis asian esittäminen siten, että demokraattinen ihmisoikeusvaltio voidaan tulkita synonyymiksi homoseksuaalisuuden hyväksynnälle tai vaikka vain Pride-marssin vastustamiseksi, on kyllä hiukan tyhmää. Onhan demokratia muutakin. Ja samoin ihmisoikeusvaltio, vaikka en ole ihan varma mitä aloittaja tällä tarkoittaa.

      Tämä tulkinta olisi vältetty, jos aloittaja olisi hiukan enemmän antanut kontekstia omille väitteilleen ja miettinyt vähän mitä kirjoittaa. Eihän tuollaisen aloituksen aloittama keskustelu voi olla mitään muuta kuin vastakkainasettelua ja juupas-eikäs-jankkauksia.

      Joskus tulee mieleen, että olisi parempi, jos aloituksia saisi tehdä vain rekatut nimimerkit tai muuta sellaista. Ja vaikka jokin rajoitus siihenkin, että kuinka monta aloitusta saa laittaa.

      • Anonyymi

        Taas uskovainen vetää keskusteluun homouden, josta avauksessa ei ole sanaakaan.

        Ajattelevatko uskovaiset mitään muuta kuin homostelua? Mikä heitä vaivaa?


      • >Joskus tulee mieleen, että olisi parempi, jos aloituksia saisi tehdä vain rekatut nimimerkit tai muuta sellaista. Ja vaikka jokin rajoitus siihenkin, että kuinka monta aloitusta saa laittaa.

        Tietysti pitäisi olla tunnistautuminen koko paskassa ja vain yksi persoona jokaiselle, mutta taannoin ylläpito antoi ymmärtää (Venäjän trollauksen vastustamista koskeneessa avauksessaan) että s24:n tehtävä on myös toimia kanavana jossa ahistunut saa purkaa ahistustaan.

        Se on tietysti surkea lähtökohta keskustelulle, ja järkevät ihmiset, joihin tässä jakelussa tietysti sinutkin lasken, joutuvat sitten pujottelemaan kaiken maailman verbaalisten mummonpotkijoitten välissä ja kuuntelemaan heidän "kritiikkiään".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas uskovainen vetää keskusteluun homouden, josta avauksessa ei ole sanaakaan.

        Ajattelevatko uskovaiset mitään muuta kuin homostelua? Mikä heitä vaivaa?

        "Taas uskovainen vetää keskusteluun homouden, josta avauksessa ei ole sanaakaan."

        Kiitos kommentistasi. Jos olen tulkinnut aloittajan tekstiä väärin, niin pyydän anteeksi.

        Minä oletin, että kun aloituksessa puhutaan "aitouskovista", että se tarkoittaa niitä uskovaisia, jotka vastustavat Aito Avioliitto ry:n tavoin samaa sukupuolta olevien avioliittoa, joka siis käytännössä avautuu tarkoittamaan homojen avioliittoa.


      • Anonyymi
        Yksi.uskis kirjoitti:

        "Taas uskovainen vetää keskusteluun homouden, josta avauksessa ei ole sanaakaan."

        Kiitos kommentistasi. Jos olen tulkinnut aloittajan tekstiä väärin, niin pyydän anteeksi.

        Minä oletin, että kun aloituksessa puhutaan "aitouskovista", että se tarkoittaa niitä uskovaisia, jotka vastustavat Aito Avioliitto ry:n tavoin samaa sukupuolta olevien avioliittoa, joka siis käytännössä avautuu tarkoittamaan homojen avioliittoa.

        Homouden vastustaminen on erittäin tärkeä pointti juutalaisuudessa ja kristinuskossa.
        Ei ihme että se putkahtelee aina välillä esiin.
        Usein aloituksissa.
        😁


    • Anonyymi

      "Aitouskovat taistelevat suomalaisille pyhintä asiaa vastaan: demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan."

      Tottakait he taistelevat demokratiaa ja ihmisoikeuksia vastaan.

      Demokraattisessa ja ihmisoikeuksia kunnioittavassa yhteiskunnassa aitouskovat edustavat niin pientä marginaalista vähemmistöä että heidän yhteiskunnallinen vaikutusvaltansa on käytännössä nolla.

      Heille ainoa tapa saada vaikutusvaltaa on rikkoa demokratia ja saada työnnettyä tilalle teokraattinen totalitarismi. Millään muulla tavalla he eivät voi saada todellista yhteiskunnallista vaikutusvaltaa.

      Ja ilman vaikutusvaltaa he ovat pelkkä puskista huuteleva friikkilauma joista kukaan muu, heitä itseään lukuunottamatta, ei piittaa rotanpaskan vertaa.

      • Anonyymi

        Varsin pureva analyysi tilanteesta. Näiden ääriliikkeiden tarkoituksena on nimenomaan purkaa vallitseva tilanne. Joka Suomessa on ihmisoikeuksia kunnioittava demokraattinen kansalaisyhteiskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin pureva analyysi tilanteesta. Näiden ääriliikkeiden tarkoituksena on nimenomaan purkaa vallitseva tilanne. Joka Suomessa on ihmisoikeuksia kunnioittava demokraattinen kansalaisyhteiskunta.

        Kekkosen kuolema aloitti prosessin.


      • ”Heille ainoa tapa saada vaikutusvaltaa on rikkoa demokratia ja saada työnnettyä tilalle teokraattinen totalitarismi. Millään muulla tavalla he eivät voi saada todellista yhteiskunnallista vaikutusvaltaa.”

        Niin, tämän antigeder-liikkeen tavoite on muuttaa lait ”Raamatullisiksi”, vaihtaa koulujen biologian ym. opetus kreationismin eli ID:n mukaiseksi jne.

        Siis totta on, että he pyrkivät saamaan valtaa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Heille ainoa tapa saada vaikutusvaltaa on rikkoa demokratia ja saada työnnettyä tilalle teokraattinen totalitarismi. Millään muulla tavalla he eivät voi saada todellista yhteiskunnallista vaikutusvaltaa.”

        Niin, tämän antigeder-liikkeen tavoite on muuttaa lait ”Raamatullisiksi”, vaihtaa koulujen biologian ym. opetus kreationismin eli ID:n mukaiseksi jne.

        Siis totta on, että he pyrkivät saamaan valtaa.

        Ei kannata tehdä asiasta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Tämä on just sitä lokerointia ja mielipiteen hyväksymistä vain tietyn aatteen alle.
        Ei se tarkoita, että jos ei hyväksy gender-ideologiaa vastustaa biologiaa tai kannattaa kreotionismiä jne..
        Jokainen asia on oma lukunsa, mistä voi olla puolesta tai vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata tehdä asiasta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Tämä on just sitä lokerointia ja mielipiteen hyväksymistä vain tietyn aatteen alle.
        Ei se tarkoita, että jos ei hyväksy gender-ideologiaa vastustaa biologiaa tai kannattaa kreotionismiä jne..
        Jokainen asia on oma lukunsa, mistä voi olla puolesta tai vastaan.

        ”Ei se tarkoita, että jos ei hyväksy gender-ideologiaa vastustaa biologiaa tai kannattaa kreotionismiä jne…”

        Jos ylipäätään puhuu jostain gender-ideologiasta, silloin on omaksunut tuon valheen antigender -liikkeeltä – koska se on tuon liikkeen itsensä kehittämä.

        Tällä antigender -liikkeellä on oma agenda, johon nuo kuuluvat olennaisesti. Ymmärrän kyllä jos joku lankeaa sen retoriikkaan, jos se kuulostaan omissa korvissa hyvältä. Mutta on hyvä ottaa selvää siitä, miten nuo toimivat ja mitä tavoitteita niissä tosiasiallisesti ajetaan takaa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Ei se tarkoita, että jos ei hyväksy gender-ideologiaa vastustaa biologiaa tai kannattaa kreotionismiä jne…”

        Jos ylipäätään puhuu jostain gender-ideologiasta, silloin on omaksunut tuon valheen antigender -liikkeeltä – koska se on tuon liikkeen itsensä kehittämä.

        Tällä antigender -liikkeellä on oma agenda, johon nuo kuuluvat olennaisesti. Ymmärrän kyllä jos joku lankeaa sen retoriikkaan, jos se kuulostaan omissa korvissa hyvältä. Mutta on hyvä ottaa selvää siitä, miten nuo toimivat ja mitä tavoitteita niissä tosiasiallisesti ajetaan takaa.

        No onneksi sitä on vielä omilla aivoillaan ajatteleva, ettei tarvitse naulata ajatuksiaan minkään genderin tai anti-genderin alle. En pidä yhtään näistä nykyliikkeistä, jotka yrittävät kaventaa ajatuksia leimatakseen ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata tehdä asiasta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Tämä on just sitä lokerointia ja mielipiteen hyväksymistä vain tietyn aatteen alle.
        Ei se tarkoita, että jos ei hyväksy gender-ideologiaa vastustaa biologiaa tai kannattaa kreotionismiä jne..
        Jokainen asia on oma lukunsa, mistä voi olla puolesta tai vastaan.

        ”No onneksi sitä on vielä omilla aivoillaan ajatteleva, ettei tarvitse naulata ajatuksiaan minkään genderin tai anti-genderin alle. ”
        ”En pidä yhtään näistä nykyliikkeistä, jotka yrittävät kaventaa ajatuksia leimatakseen ihmisiä.”

        Voisi tuumata ,että aivan samaa mieltä olen.
        Asioista kannattaa ottaa selvää ja mm. välttää tuon antiger liikkeen luomaa omaa kieltä.

        Anti-gender -liike on luonut "gender-ideologian" retoriikan torjuakseen naisten oikeuksia sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia. Vaikka retoriikka vaihtelee eri maissa ja tilanteissa, niin tietyt ydinosat, kuten perinteisten sukupuoliroolien puolustaminen, ovat samanlaisia."

        Ordo Iurisin tuottaa Vatikaanissa opuksia oman workshoppin kautta. Ihmisiä opetetaan käyttämään uuskieltä, eli annetaan tarkat ohjeet siitä, mitä saa sanoa tai millaisia sanoja pitää käyttää, esimerkiksi sana perhe ei voi tarkoittaa homoja.

        Tadej Strehovec (katolinen pappi) opettaa käyttämään vastustajan kieltä tätä itseään vastaan. Kuten tälläkin palstalla moni yrittää tehdä. Tämän papin mielestä kannattaa puhua ihmisoikeuksien kielellä vapaudesta ja oikeudesta sen sijaan uskonnollista kieltä on syytä välttää. Totta kai sitten on asioita, jotka vain on vaiettava kuoliaaksi.

        Agenda Europen salainen ohjelmapaperi ”Restoring the Natural Order”, eli luonnollisen järjestyksen palauttaminen.” vuosi julkisuuteen, joten heidän tavoitteensa tiedetään.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”No onneksi sitä on vielä omilla aivoillaan ajatteleva, ettei tarvitse naulata ajatuksiaan minkään genderin tai anti-genderin alle. ”
        ”En pidä yhtään näistä nykyliikkeistä, jotka yrittävät kaventaa ajatuksia leimatakseen ihmisiä.”

        Voisi tuumata ,että aivan samaa mieltä olen.
        Asioista kannattaa ottaa selvää ja mm. välttää tuon antiger liikkeen luomaa omaa kieltä.

        Anti-gender -liike on luonut "gender-ideologian" retoriikan torjuakseen naisten oikeuksia sekä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia. Vaikka retoriikka vaihtelee eri maissa ja tilanteissa, niin tietyt ydinosat, kuten perinteisten sukupuoliroolien puolustaminen, ovat samanlaisia."

        Ordo Iurisin tuottaa Vatikaanissa opuksia oman workshoppin kautta. Ihmisiä opetetaan käyttämään uuskieltä, eli annetaan tarkat ohjeet siitä, mitä saa sanoa tai millaisia sanoja pitää käyttää, esimerkiksi sana perhe ei voi tarkoittaa homoja.

        Tadej Strehovec (katolinen pappi) opettaa käyttämään vastustajan kieltä tätä itseään vastaan. Kuten tälläkin palstalla moni yrittää tehdä. Tämän papin mielestä kannattaa puhua ihmisoikeuksien kielellä vapaudesta ja oikeudesta sen sijaan uskonnollista kieltä on syytä välttää. Totta kai sitten on asioita, jotka vain on vaiettava kuoliaaksi.

        Agenda Europen salainen ohjelmapaperi ”Restoring the Natural Order”, eli luonnollisen järjestyksen palauttaminen.” vuosi julkisuuteen, joten heidän tavoitteensa tiedetään.

        Agent Europe onm pelkkä kristo-fasistien julkisivu organisaatiolle jonka perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Agent Europe onm pelkkä kristo-fasistien julkisivu organisaatiolle jonka perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla.

        "...perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla."

        Jotakuinkin tuohon suuntaan. Maailmanvalloistusta siis.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "...perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla."

        Jotakuinkin tuohon suuntaan. Maailmanvalloistusta siis.

        ""...perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla."

        Jotakuinkin tuohon suuntaan. Maailmanvalloistusta siis."

        Mummomuori on oikeassa, maailmanvalloitus sitten kun Jeesus saapuu ja perustetaan taivaallinen Kuningaskunta missä rauha, rakkaus ja kaikkinainen autuus vallitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""...perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla."

        Jotakuinkin tuohon suuntaan. Maailmanvalloistusta siis."

        Mummomuori on oikeassa, maailmanvalloitus sitten kun Jeesus saapuu ja perustetaan taivaallinen Kuningaskunta missä rauha, rakkaus ja kaikkinainen autuus vallitsee.

        <<Mummomuori on oikeassa, maailmanvalloitus sitten kun Jeesus saapuu ja perustetaan taivaallinen Kuningaskunta missä rauha, rakkaus ja kaikkinainen autuus vallitsee<<

        Voisiko ajatella sitä rauhaa ja rakkautta ja kaikkinaista autuutta myös hiukkan homoille etukäteen? Vain ikään kuin malliksi teidän tulevasta kuningaskunnasta - tässä on tullu vähän kyyniseksi, että teistä sellaista edes löytyisi vaikka maailma käännettäisiin nuriperin ja lyötäisiin litteäksi kakuksi.

        Teillä on kummallinen ajatus, että Jeesuksen pitäisi hoitaa kaikki asiat teidän puolesta. Ensin vastata ristiin kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna sekä teurastettuna lampaana teidän pahoista teoistanne, että saatte Paavalin sanoin palvella lihalla synnin lakia, ja kun sillä synnillä on nyt sitten saatu 2000 vuodessa maailma totaalisen sekaisin, niin nyt sitten Jeesuksen pitäisi tulla tuomaan teille rauhaa ja rakkautta ja kaikkinaista autuutta.

        Mulla on vähän sellainen aavistus, että tulee kyllä kättä pidemmän kanssa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""...perimmäisenä tavoitteena on länsimaisen demokratian ja ihmisoikeuksien lakkauttaminen ja niiden korvaaminen Raamatun mukaisilla laeilla."

        Jotakuinkin tuohon suuntaan. Maailmanvalloistusta siis."

        Mummomuori on oikeassa, maailmanvalloitus sitten kun Jeesus saapuu ja perustetaan taivaallinen Kuningaskunta missä rauha, rakkaus ja kaikkinainen autuus vallitsee.

        ”…maailmanvalloitus sitten kun Jeesus saapuu ja perustetaan taivaallinen Kuningaskunta..”

        Ei kun ihan tämän maailman valloitusta tässä ajassa. Esim. Yhdysvaltain korkein oikeus on vallattu, ja sitä tavoitellaan muissakin maissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Mummomuori on oikeassa, maailmanvalloitus sitten kun Jeesus saapuu ja perustetaan taivaallinen Kuningaskunta missä rauha, rakkaus ja kaikkinainen autuus vallitsee<<

        Voisiko ajatella sitä rauhaa ja rakkautta ja kaikkinaista autuutta myös hiukkan homoille etukäteen? Vain ikään kuin malliksi teidän tulevasta kuningaskunnasta - tässä on tullu vähän kyyniseksi, että teistä sellaista edes löytyisi vaikka maailma käännettäisiin nuriperin ja lyötäisiin litteäksi kakuksi.

        Teillä on kummallinen ajatus, että Jeesuksen pitäisi hoitaa kaikki asiat teidän puolesta. Ensin vastata ristiin kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna sekä teurastettuna lampaana teidän pahoista teoistanne, että saatte Paavalin sanoin palvella lihalla synnin lakia, ja kun sillä synnillä on nyt sitten saatu 2000 vuodessa maailma totaalisen sekaisin, niin nyt sitten Jeesuksen pitäisi tulla tuomaan teille rauhaa ja rakkautta ja kaikkinaista autuutta.

        Mulla on vähän sellainen aavistus, että tulee kyllä kättä pidemmän kanssa...

        Vaikka en ole lainkaan samaa mieltä muusta, niin tästä olen ”Teillä on kummallinen ajatus, että Jeesuksen pitäisi hoitaa kaikki asiat teidän puolesta.”

        Niin, joillakin on kummallinen käsitys siitä, ettei heidän enää tarvitse ottaa mitään vastuuta mistään. Eli väistävät niitä seurauksia joita tekemisistään tai tekemättä jättämisistään tulee.


    • Anonyymi

      Aitolaisia eli räsäsläisiä ei ole paljon, mutta ovat sitäkin äänekkäämpiä.

      • Anonyymi

        Jaa, ”räsäsläisyyden” määristelmäkin on näköjään muuttunut


    • Anonyymi

      Näin tekevät. Muistuttaa Hitlerin touhuja.

      • Anonyymi

        Joo, Trumpilla on saksalaiset sukujuuret.
        Se on geeneissä!
        😁


    • Anonyymi

      Ja nyt antikristuksen järjestelmää vastaan.

      • Anonyymi

        Kaasu ja pesäpallomailat jälleen käyttöön?


      • Anonyymi

        Antikristuksen valtakunta muotoutuu mm. woketuskuvioiden kautta kovaa vauhtia, minkä Jeesus sitten tullessaan hävittää perusteellisesti ja tilalle rakennetaan Kuningaskunta minkä johdossa on kuningasten Kuningas Jeesus Kristus ja kaikkinaiset sota-aseet taotaan auroiksi ja muiksi apuvälineiksi rauhan työhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antikristuksen valtakunta muotoutuu mm. woketuskuvioiden kautta kovaa vauhtia, minkä Jeesus sitten tullessaan hävittää perusteellisesti ja tilalle rakennetaan Kuningaskunta minkä johdossa on kuningasten Kuningas Jeesus Kristus ja kaikkinaiset sota-aseet taotaan auroiksi ja muiksi apuvälineiksi rauhan työhön.

        Hän tulee juutalaisten kuninkaana ja kuninkaan sukulaisina hallitsevat epäjuutalaisia.
        Jutun juoni on kyllä tiedossa.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tulee juutalaisten kuninkaana ja kuninkaan sukulaisina hallitsevat epäjuutalaisia.
        Jutun juoni on kyllä tiedossa.
        😁

        Juutalaiset ovat edelleenkin Benjaminilaisia, Jeesus olisi ollut Israelilainen, joten juutalaisten kuningasta hänestä nyt vaan ei saa tekemälläkään - esiintyvät vihamiehinä Raamatussakin. Benjaminilaiset tuhosivat Israelin heimon (lue Tuomareiden kirjasta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antikristuksen valtakunta muotoutuu mm. woketuskuvioiden kautta kovaa vauhtia, minkä Jeesus sitten tullessaan hävittää perusteellisesti ja tilalle rakennetaan Kuningaskunta minkä johdossa on kuningasten Kuningas Jeesus Kristus ja kaikkinaiset sota-aseet taotaan auroiksi ja muiksi apuvälineiksi rauhan työhön.

        Te olettekin innokkaita wokettajia - menette joka yllytettyyn woketukseen mukaan, ryhdytte piirtelemään universumin kokoisia kuvioita maailmanlopuista ja antikristuksista ja ties mistä terveeseen järkeen sopimattomasta. Mitä te menette manipulointeihin? Eläkää ihmisiksi.


    • Anonyymi

      Elävät uskovat emme taistele poliittisella areenalla koska se puoli on jo tuhoon tuomittu. Käymme sotaa pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa, jotka maailman ihmisiä villitsevät kauhutekoihin kaikki tyyni.

      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo

        On hassua, että kristityt vastustavat kyseistä videota. Kyse on kuitenkin heidän uskonnostaan. Miksi he häpeävät uskontoaan? Vai eivätkö he halua, että totuus heistä paljastuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo

        On hassua, että kristityt vastustavat kyseistä videota. Kyse on kuitenkin heidän uskonnostaan. Miksi he häpeävät uskontoaan? Vai eivätkö he halua, että totuus heistä paljastuu?

        Manipulointia, massahysteeriaa - ikävää, että siellä on lapsiakin. Kyllä kait siinä perustana on jonkinlainen heidän uskontonsa, mutta miten niin normaalit uskovaiset 'vastustavat' kyseistä videota. Eivät kai he siitä ole vastuussa. Ihanko heidän pitäisi kaikkien mielipuolisten uskonnollisten murhaajienkin teot vastata tai näiden ihme kulttilahkojen, jotka Raamatun perusteella sulkevat itsensä maan alle, luoliin tai tekevät joukko itsemurhan? Mutta kyllähän tämä kertoo Raamatun mielipuolisesta manipulointivaikutuksesta, ja se ei tietenkään ole mikään hyvä asia, mutta Paavalin teksti on erittäin manipuloivaa. Kyllä sitä täyspäisinä pidetyillä ihmisillä on ihan omaa vastuu itsestään, että minkälaiseen uskontoon menevät mukaan - uhrien tilanne on sitten toinen.


      • Anonyymi

        Teidän Jahvenne esiintyykin itse todellisena sydänpupuna Vanhassa testamentissa.


      • ”Elävät uskovat emme taistele poliittisella areenalla…”

        Mitä tuo sitten tarkoittaneekaan niin silloin ei esim. Räsänen, Ahvio, Turunen, Puolimatka jne. ole ollenkaan ”eläviä” uskovia.

        ”Käymme sotaa pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa…”

        No, tuolla toki voitten ”taistella” noita teidän henkiolentojanne vastaan – ainakin mielikuvituksessa.


    • Anonyymi

      > Aitouskovat taistelevat suomalaisille pyhintä asiaa vastaan: demokraattista ihmisoikeusvaltiota vastaan.

      Suomi ei ole demokraattinen ihmisoikeusvaltio. Jos olisi, lapsia ei murhattaisi abortoimalla ilman hyvää syytä, eikä ihmisiä pakotettaisi ottamaan "rokotetta"...

      • Kyllä suomi on demokraattinen. Sen vuoksi otetaan huomioon kaikenlaiset kansalaiset, eikä eletä vain yhden uskonsuunnan fundamentalistien mukaan.


    • Anonyymi

      Suomi ei ole demokratia, eikä täällä vallitse totuuteen, rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen perustuvat ihmisoikeudet.

      Tuo on pelkkää bluffia ja illuusiota, tarkoituksellista valhetta.

    • Anonyymi

      Olet väärässä tuossa asiassa. Mies ja nainen ovat jumalalle yhtä arvokkaita. Heillä on erinlaiset fyysiset ja henkiset ominaisuudet. Mies ja nainen täydentävät toisiaan niin sopivasti, että jos he menevät yhteen, heistä tulee yksi.
      Kaikkien ei tarvitse mennä yhteen. Jumala on antanut myös mahdollisuuden näissä asioissa yksin elämiseen

      Mitä sitten tulee yhteiskunnalliseen asemaan ja elämiseen, meillä on oma paikkamme, joka voi myös vaihtua.
      Erityisen tärkeä on Raamatussa lähimmäisen ja vihollsenkin rakastaminen. Se on vastakohta itsekkydelle. Meidän uskovien on huolehditava heikommista ihmisistä. Me emme saa itse korottaa itseämme toistenyläpuolelle.

      Demokratia ei voi käytänössä toteutua kaikkialla. Eihän hammaslääkärillä voi olla tasa-arvoinen pätevyyttä päättää parhaasta auto korjauksesta.

      • Anonyymi

        > Mies ja nainen täydentävät toisiaan niin sopivasti, että jos he menevät yhteen, heistä tulee yksi.

        Ei tule. Heistä tulee kumppanit. Molemmilla on edelleen oma pää ja oma tahto. Näin ainakin pitäisi olla.


      • ”Heillä on erinlaiset fyysiset ja henkiset ominaisuudet. Mies ja nainen täydentävät toisiaan niin sopivasti…”

        Oikeasti joitakin eroja toki on fyysisellä puolella, mutta niitä kaikkia ei voi yleistää koskemaan kaikkia miehiä tai naisia. Henkiset ominaisuudet sen sijaan ovat samanlaisia.

        Jos ajatellaan koko sitä kirjoa, mitä esim. miehillä on keskenään, niin ne poikkeavat toisistaan enemmän kuin keskimäärin naiset ja miehet toisistaan. Sama naisten keskuudessa. Miehillä on mm. älykkyydessä keskinäisiä suuria eroja ja älyllisesti vajavaisia poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä.

        Niin, alapäitä voi sovitella toisiinsa, mutta ei se vielä takaa sitä, että ollaan ”täydentäviä” toisilleen. Siihen tarvitaan hyvin paljon muitakin ominaisuuksia, että se yhteiselämä onnistuu.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Heillä on erinlaiset fyysiset ja henkiset ominaisuudet. Mies ja nainen täydentävät toisiaan niin sopivasti…”

        Oikeasti joitakin eroja toki on fyysisellä puolella, mutta niitä kaikkia ei voi yleistää koskemaan kaikkia miehiä tai naisia. Henkiset ominaisuudet sen sijaan ovat samanlaisia.

        Jos ajatellaan koko sitä kirjoa, mitä esim. miehillä on keskenään, niin ne poikkeavat toisistaan enemmän kuin keskimäärin naiset ja miehet toisistaan. Sama naisten keskuudessa. Miehillä on mm. älykkyydessä keskinäisiä suuria eroja ja älyllisesti vajavaisia poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä.

        Niin, alapäitä voi sovitella toisiinsa, mutta ei se vielä takaa sitä, että ollaan ”täydentäviä” toisilleen. Siihen tarvitaan hyvin paljon muitakin ominaisuuksia, että se yhteiselämä onnistuu.

        Kyllä naisen sielunelämän ominaisuudet ovat, ainakin keskimäärin, erinlaiset kuin miehen.
        Eivät miehen ja naisen eroavaisuus jää vain fyysiselle tasolle. Koko hormonaalinen toimintakin en erinlainen ja sekin vaikuttaa jo sielulliseen elämämään.

        On myös selvää, että että miehen ja naisen luonnollinen keskinäinen kiintymys- suhde on yhtenevä vain tiettyjen toisilleen sopivien parien kesken. Tällaista parisuhdetta ei voi syntyä sattumanvaraisesti miesten ja naisten välille , vaan vaintoisilleen sopivien välille.

        Koskaan ei luonnollinen seksuaalinen suhde synny samaa sukupuolten välille, koska sellainen on täysin luonnon vastainen.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Heillä on erinlaiset fyysiset ja henkiset ominaisuudet. Mies ja nainen täydentävät toisiaan niin sopivasti…”

        Oikeasti joitakin eroja toki on fyysisellä puolella, mutta niitä kaikkia ei voi yleistää koskemaan kaikkia miehiä tai naisia. Henkiset ominaisuudet sen sijaan ovat samanlaisia.

        Jos ajatellaan koko sitä kirjoa, mitä esim. miehillä on keskenään, niin ne poikkeavat toisistaan enemmän kuin keskimäärin naiset ja miehet toisistaan. Sama naisten keskuudessa. Miehillä on mm. älykkyydessä keskinäisiä suuria eroja ja älyllisesti vajavaisia poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä.

        Niin, alapäitä voi sovitella toisiinsa, mutta ei se vielä takaa sitä, että ollaan ”täydentäviä” toisilleen. Siihen tarvitaan hyvin paljon muitakin ominaisuuksia, että se yhteiselämä onnistuu.

        Mummomuori käsittelee asiaa kovin yksipuolisesti, kuten feministiseen ajatteluun taipuvaiset yleisestikin.
        Tiede Blogit Rajankäyntiä:
        "Naiset ja miehet eroavat älykkyydessä
        31.5.2016 klo 17:20

        Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että jokainen yksilö arvioidaan omien eikä toisten, samaan (sukupuoli)ryhmään kuuluvien keskimääräisten ominaisuuksien perusteella. 185 cm pituinen on 185 cm pituinen, riippumatta sukupuolestaan. Taitava fyysikko on taitava fyysikko, riippumatta sukupuolestaan.
        ....
        Luotettavimmissa tutkimuksissa naisten ja miesten keskimääräisessä yleisälykkyydessä ei ole havaittu eroa. Naisten ja miesten älykkyys ei silti ole täysin samanlaista: älykkyyden jakautumisessa yksilöiden kesken on sukupuolten välisiä eroja.

        Vaihtelu on monissa kyvyissä suurempaa miesten keskuudessa. Miesten jakaumaa kuvaava (punainen) käyrä on siksi laakeampi ja leveämpi (kuin naisten sininen käyrä), vaikka keskiarvoa kuvaava huippu on samassa paikassa (kuten kuvassa). Suuremman vaihtelun vuoksi miehet ovat yliedustettuina jakauman molemmissa päissä: sekä poikkeuksellisen vähä- että korkeaälyisissä. Molemmista päistä löytyy tietysti myös naisia, mutta suhteessa vähemmän kuin miehiä.

        Vaihtelun määrän lisäksi eroja on älykkyyden lajeissa. Naiset ovat keskimäärin parempia laskemisessa, kielellisissä tehtävissä, oikeinkirjoituksessa sekä muistamaan sanoja, maamerkkejä ja kohteiden sijainteja. Miehet ovat keskimäärin parempia matemaattisessa päättelyssä sekä tilan, paikan ja esineiden avaruudellisessa hahmottamisessa.

        Sukupuolten väliset erot älyllisissä kyvyissä ovat evoluution ja eläintutkimuksen perusteella täysin odotettuja. Samat erot esiintyvät eri kulttuureissa, joten niiden taustalla on biologiset tekijät. Tulokset on toistettu useissa tieteellisissä tutkimuksissa, eivätkä ne olisi kenellekään uutinen ellei aihe olisi tabu.

        Monet yleiset uskomukset sukupuolten eroista ovat kuitenkin perusteettomia myyttejä, kuten väite siitä että naiset puhuisivat (kolme kertaa) enemmän kuin miehet. Kaikkiaan sukupuolten välillä on paljon enemmän yhtäläisyyksiä kuin eroja."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä naisen sielunelämän ominaisuudet ovat, ainakin keskimäärin, erinlaiset kuin miehen.
        Eivät miehen ja naisen eroavaisuus jää vain fyysiselle tasolle. Koko hormonaalinen toimintakin en erinlainen ja sekin vaikuttaa jo sielulliseen elämämään.

        On myös selvää, että että miehen ja naisen luonnollinen keskinäinen kiintymys- suhde on yhtenevä vain tiettyjen toisilleen sopivien parien kesken. Tällaista parisuhdetta ei voi syntyä sattumanvaraisesti miesten ja naisten välille , vaan vaintoisilleen sopivien välille.

        Koskaan ei luonnollinen seksuaalinen suhde synny samaa sukupuolten välille, koska sellainen on täysin luonnon vastainen.

        ”…sielunelämän ominaisuudet…”

        Oikeastaan aika hauska vanha ilmaisu. Eli tarkoittaa henkistä puolta ihmisessä.

        Totta tosin on, että fyysinen ja henkinen puoli ovat jatkuvassa vuorovaikutuksessa.
        Ei niissä silti niin paljon eroja ole, kuin jotkut kuvittelevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuori käsittelee asiaa kovin yksipuolisesti, kuten feministiseen ajatteluun taipuvaiset yleisestikin.
        Tiede Blogit Rajankäyntiä:
        "Naiset ja miehet eroavat älykkyydessä
        31.5.2016 klo 17:20

        Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että jokainen yksilö arvioidaan omien eikä toisten, samaan (sukupuoli)ryhmään kuuluvien keskimääräisten ominaisuuksien perusteella. 185 cm pituinen on 185 cm pituinen, riippumatta sukupuolestaan. Taitava fyysikko on taitava fyysikko, riippumatta sukupuolestaan.
        ....
        Luotettavimmissa tutkimuksissa naisten ja miesten keskimääräisessä yleisälykkyydessä ei ole havaittu eroa. Naisten ja miesten älykkyys ei silti ole täysin samanlaista: älykkyyden jakautumisessa yksilöiden kesken on sukupuolten välisiä eroja.

        Vaihtelu on monissa kyvyissä suurempaa miesten keskuudessa. Miesten jakaumaa kuvaava (punainen) käyrä on siksi laakeampi ja leveämpi (kuin naisten sininen käyrä), vaikka keskiarvoa kuvaava huippu on samassa paikassa (kuten kuvassa). Suuremman vaihtelun vuoksi miehet ovat yliedustettuina jakauman molemmissa päissä: sekä poikkeuksellisen vähä- että korkeaälyisissä. Molemmista päistä löytyy tietysti myös naisia, mutta suhteessa vähemmän kuin miehiä.

        Vaihtelun määrän lisäksi eroja on älykkyyden lajeissa. Naiset ovat keskimäärin parempia laskemisessa, kielellisissä tehtävissä, oikeinkirjoituksessa sekä muistamaan sanoja, maamerkkejä ja kohteiden sijainteja. Miehet ovat keskimäärin parempia matemaattisessa päättelyssä sekä tilan, paikan ja esineiden avaruudellisessa hahmottamisessa.

        Sukupuolten väliset erot älyllisissä kyvyissä ovat evoluution ja eläintutkimuksen perusteella täysin odotettuja. Samat erot esiintyvät eri kulttuureissa, joten niiden taustalla on biologiset tekijät. Tulokset on toistettu useissa tieteellisissä tutkimuksissa, eivätkä ne olisi kenellekään uutinen ellei aihe olisi tabu.

        Monet yleiset uskomukset sukupuolten eroista ovat kuitenkin perusteettomia myyttejä, kuten väite siitä että naiset puhuisivat (kolme kertaa) enemmän kuin miehet. Kaikkiaan sukupuolten välillä on paljon enemmän yhtäläisyyksiä kuin eroja."

        ”Mummomuori käsittelee asiaa kovin yksipuolisesti, kuten feministiseen ajatteluun taipuvaiset yleisestikin.”

        No, täällä pitää yksinkertaistaa välillä, koska lukutaidossa on monella puutteita.

        Tuossa artikkelissa on täsmälleen se, mitä tuossa edellä kirjoitin.

        ”…jokainen yksilö arvioidaan omien eikä toisten, samaan (sukupuoli)ryhmään kuuluvien keskimääräisten ominaisuuksien perusteella…”

        Näin asian tulisi olla. Tämä on aina syytä pitää mielessä.

        ”…naisten ja miesten keskimääräisessä yleisälykkyydessä ei ole havaittu eroa.”
        ”… älykkyyden jakautumisessa yksilöiden kesken on sukupuolten välisiä eroja.” ja ”…lisäksi eroja on älykkyyden lajeissa.”

        Nyt siirrytään näihin keskimääräisyyksiin. Eli keskimäärin eri älykkyydet jakautuvat näin, mutta olemassa siis on esim. matemaattisesti lahjakkaita naisia tai matemaattisen vähälahjaisia miehiä.

        ”Suuremman vaihtelun vuoksi miehet ovat yliedustettuina jakauman molemmissa päissä: sekä poikkeuksellisen vähä- että korkeaälyisissä.”

        Juuri näin.
        ”…suomalaisista kehitysvammaisista ihmisistä miehiä on enemmän kuin naisia (54 % vs. 46 %)…”
        ”Poikien ja miesten yliedustuksen syinä ovat autismikirjon häiriön 3-4 kertaa suurempi yleisyys miesten keskuudessa. Lisäksi X-kromosomiset oireyhtymät ilmenevät vain miehillä tai ovat miehillä vaikeampia.”
        Aivosäätiö ”Mitä on kehitysvammaisuus?”

        ”Monet yleiset uskomukset sukupuolten eroista ovat kuitenkin perusteettomia myyttejä…”

        Pitää täsmälleen paikkansa.

        Joten, oletko sinäkin feministi?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      115
      4704
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2202
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1678
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1554
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      321
      1543
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1471
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1373
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      128
      1305
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1269
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1147
    Aihe