Voisiko minulla olla adhd?

Anonyymi

Oon 16-vuotias. Aloitan kesän jälkeen lähärinä toisen asteen opinnot. Aloin epäillä jo yläasteella itselleni keskittymishäiriötä. Vihasin ja häpesin itseäni silloin. En halunnut näyttää kenellekkään että kaikki ei ole ok. Kuitenkin 9-luokalla oma luokanvalvoja oli lähellä lähettää tutkimuksiin muttei tehmyt sitä minun omasta pyynnöstä. Näin jälkeenpäin se oli paska idea kieltää asia. Geeniperimässä on herkkyytä keskittymishöiriöille sillä veljellä todettu add. Len sellainen perus sählääjä, joka unohtelee, ajatukset lähtee harhailemaan ja vaikuksia matikassa. Lisäksi häiriinnyn kaikesta häiriöstä vaikka se olisi joku auto joka näkyy ikkunasta. Ihan perus laskut erottin vaikita ja saatana ihan perus myyjänä unohtaa laskea jonkun tuotteen hintaan, myydä vanhalla kilohinnalla, unohtaa mitä oli tekemässä tms. Mahtaako edes mitään pystyä diagnosoimaan tämän ikäisenä. Onko ihan turhanpäiväistä käydä juttelemassa jollekkin koulupsygologille. En myöskään halua tätä asiaa vanhempieni tietoon, koska tiedän heidän ajattelevan tälläisistä asioista erittöin nihkeästi. Pystyykö edes niille juttelemaan asiasta ilman että laittaa minkäänlaista ilomoa vanhemmille että olen edes ollut siellä.

9

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulisi että vanhemmat olisi helpottuneita jos tutkitaan onko adhd tai jotain muuta. Koska sitä myöten saisit tukitoimia opiskeluun. Koulupsykologin kautta voisit hyvin päästä eteenpäin asioissa ja lääkäri tekee diagnoosin. Tsemppiä

      • Anonyymi

        Joo epäilen että ei ole kovin innoissaan. Vähättelee muutnekin kaikkea mt juttuja ja naureskelee että onneksi meijän lapset ei ole noin saamattomia ja laiskoja. Siksi en todellakaan halua heille kertoa asiasta ennen kuin olen 18- ja voin tehdä mitä itse haluan.


    • Anonyymi

      Eikö oikeasti kellään ole mielipidettä siitä onko tollaset ihan normaalia vai saattaako mulla olla adhd? Tunnistaako kukaan tuosta mitään oireita tai voisko noi selittyä jollain muulla. Nukun hyvin, syön hyvin ja muutnekin on elämässä kaikki muuten hyvin

    • Anonyymi

      No kyllähän tuossa on aika paljon adhd:n kaltaisia ja siihen sopivia oireita. Kyllä ne psygologit ilmoittaa käynneistäsi vanhemmille. Jotkut jopa saattavat ilmoittaa mitö olette puhuneet siellä en suosittele luottamaan niihin. Itse ole oppinut mielummin vain pitämään suuni kiinni.

    • Anonyymi

      Aika kauan ihmisillä kestää vastata vaikka noin sata ihmistä tämän aloituksen on lukenut????

    • Anonyymi

      Kannattaa vaan hakea tutkimuksiin. Olen yläkoulu ikäinen tyttö ja koulu lähetti mut ennen lomaa jonottamaan adhd tutkimuksiin. Suvussani on paljon keskittymisongelmia ja adhd:takin löytyy. Itselläni on jo oppimisvaikeudet ja keskittymisongelmat ja olen jo saanut tukitoimia eskarista lähtien koulussa mutta ei tiedetä riittävätkö tän hetkiset.

    • Anonyymi

      No en tiiä ehkä ku koululi vaihtus ni voisin kertoa sille terkkarille niist ongelmist tai emt. Jos en tälkertaa yrittäis olla siel vastaanotol liikkumatta ja mahollisimman normaalisti ni ehkä huomais ihan ite ne ongelmat ja lähettäis testeihi

    • Anonyymi

      Mitö mun pitäs tehä? Vaikuttaako adhdlta teistä? En halua turhan taiia mennä testeihin.

      • Anonyymi

        Jos suinkin voit päästä testeihin, mene!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe