Onko narsismia

Anonyymi

Onko se narsismia jos on todellisesti avuton ja toiset auttavat. Ei kuitenkaan minkään vamman vuoksi ole avuton, vaan perusterve ihminen joka ei vaan osaa auttaa itseään. Auttamisen kohde ajattelee aina itseään, hänellä on hätä, että hän ei saa sitä apua mitä tarvitsee ja hän takertuu aina siihen ihmiseen joka antaa hänelle sen avun. Hän suosii sitä ihmistä josta hänelle itselleen on hyötyä. Hän itse tarjoaa apuaan pikkuasioissa ja saa apua isoissa perusasioissa. Tuo että näkee ettei hän oikeasti tulisi toimeen sitoo auttajat auttamaan ja hän itse luulee sen kuuluvan olevan niin. Hän on aikuinen ei mikään nuori tai lapsi. Hän on aidosti säälittävä ja säälistä häntä kohtaan auttaja auttaa ja hän on tyytyväinen kun hänellä on joku joka huolehtii.

17

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin usein narsisti on hyväksikäyttäjä mutta se ei tarkoita että hän olisi avuton. Narsisti teettää muilla asiat jotka eivät häntä kiinnosta tai hyödytä. Arkisista puuhista ei saa mainetta ja kunniaa, joten ne hän jättää muille. Jos on kyse tilanteesta jossa voi päästä parrasvaloihin, silloin narsistilla kyllä löytyy motivaatiota. Hän voi ajaa julkisesti lasten asioita, tehdä paljonkin jonkun lapsiin liittyvän projektin eteen, mutta kotona oman lapsen asiat ei kiinnosta, niillä kun ei saa kuvaa lehteen.

      Raha ja omaisuus kelpaa aina narsistille. Narsisti loisii suvun mökillä ja esittelee tutuilleen omanaan, mutta häipyy varmasti kun olisi talkoiden aika. Kun kuolinpesää tyhjätään, narsisti on paikalla viemässä parhaat päältä, mutta katoaa kun pitäisi alkaa kantaa tavaraa ja siivota.

      Narsisti suuttuu verisesti jos häntä pidetään säälittävänä, hänhän on ylivertainen. Jos asiat menee pieleen tai ei etene, se on aina jonkun/jonkin muun vika, ei narsistin.

      Ja narsisti tarjoaa kyllä apua antaen samalla ymmärtää että sinä olet säälittävä/tyhmä/osaamaton. Avun saaminen on sitten toinen juttu, ei narsisti oikeasti halua auttaa, kyse on sinun alentamisesta ja itsensä ylentämisestä. Minulle narsisti on tarjonnut apua vihjaten etten itse ymmärrä huolehtia asioista. Heti perään voivotteli kun on niiiiiin kauheasti kiireitä ettei ehdi mitään. Nollasi siis avunpyynnön ja jos olisin siitä muistuttanut, olisin saanut haukut itsekkyydestä kun kehtaan pyytää vaikka hän on luhistumassa muutenkin kiireiden alle. Jos tosissani tarvitsisin apua, hän varmasti viivyttelisi jotta saisi minut anelemaan. Nöyryyttäminen on yksi narsistin lempipuuhista.

      Narsisti voi kyllä olla joissakin asioissa oikeasti avuton. Ylivertaisuusharha saa hänet luulemaan, että hän osaa ja ymmärtää paremmin kuin muut oletusarvoisesti. Lähipiirin narsisti on sählännyt yrityksensä asioiden kanssa koska ei ota selvää, vain olettaa. Perhe ja suku on sitten siivonnut jälkiä antamalla rahaa tai tekemällä pitkää päivää, mutta ei narsisti virhettään myönnä. Lähipiirin narsisti on myös avuton monen arjen askareen kanssa koska pyrkii välttelemään sellaisia, teettää muilla. Siinä on kyse haluttomuudesta, ei kyvyttömyydestä.

    • Anonyymi

      Vaikeata määritellä missä menee hyväksikäyttämisen raja. Se että henkilö antaa jotain takaisin vaikkakin mitätöntä suhteessa saamaansa tekee sen vaikeasti arvioitavaksi. Ja usein perusasiat saattavat olla ja ovatkin se tärkein perusta , Mutta se perusta ei ole näkyvissä, joten ympäristölle tulee käsitys että se avuton aina vain antaa. Varsinkin jos se pikku auttaminen tapahtuu näkyvästi.

      Kokonaisvaltainen elämänhallinta saattaa puuttua kokonaan, se ei kaikille kehity, heistä ei kasva aikuisia jotka vastaavat kaikesta, vaan he ovat edelleen lapsia jotka auttavat kuten lapsi auttaa. mutta saavat perusturvan elämälleen toisilta.

      • Anonyymi

        Meiltä varasti uskontolahkoiset hellari vaparit asunnosta tavaraa ajateltiin ensin heistä hyvää mutta muutama heistä olikin romani ja muutama Venäjältä Virosta ja Israelista yllätys.Jörkytys onkin suuri kun ajattelet että joku uskonto lahko olisi hyvien ihmisten lahko.Juu ei ole.Älkää ikinä uskoko mitään heidän houkutuksia.Valheita.Ei myös lomapaikoissa siellä on ammattihuijarit valmiina.Mukana molemmissa on huumeet ja huijaus.Sekin voi olla yllätys että avustustavarat myydään tai huumejengit myy tavaraa.Mikä on narsisti sekä joka ottaa sun asunnosta mukaan sun tavaroita?


    • Anonyymi

      Meilläkin oli ihminen joka oli meille kymmeniä vuosia kestävä riesa ja este ja palveltava, täysin avuton joka kuitenkin oli virallisesti terveen kirjoissa, mutta joka olisi saanut kuolla jo aikoja sitten ja sillä kuolemalla olisi vain ollut hyvä vaikutus meidän muiden elämään.

      • Anonyymi

        Hyi olette ilkeitä. Ihmisellä voi olla masennus tai päävamma väkivallasta kaatumisesta tai selkä vamma silloin liikkuu hitaasti koska kipuja. Joskus on niska jäykkä aiheuttaa ettei pää käänny kuin pitäisi ja veren sokerit heittää niin voi vaikka sammua kesken kaiken tai olla väsynyt. Ihmiset jää hoitamatta koska ketään ei tutkita.Hoitamaton diabetes voi olla vaikeaa sille ihmiselle tai naisilla hormonit.Kuulkaa kun vanhenette itse huomaatte kauhuksenne omituisia olotiloja vartalossa. Raitis ilma kävely ja salaatti hyvä pullo vesi keventää tietysti oloa.


      • Anonyymi

        Ihmisellä voi olla vaikka mitä lapsuuden traumoja ja narsistin uhrina vuosia olosta lukuisia syviä haavoja ja holhoavia vanhempia, jotka ovat aina tehneet paljon asioita henkilön puolesta, ettei aina pitäisi syyttää sitä avutontakaan henkilöä, vaan yrittää ymmärtää ja toki auttaakin, mutta pyrkiä pääsemään omille jaloilleen ja saamaan elämän syrjästä kiinni, sillä avuttomuudestakin voi tulla myös tottumus ja jos aina kannetaan avuttomalle henkilölle "toisten kalastamia kaloja syötäväksi", niin avuton ihminen lopulta tottuu siihen, että näin on ok, kun ympäristökään ei painosta riittävän selvästi sen tärkeyttä, että: "Tässä on onki, ole hyvä ja mene kalastamaan myös itse. Tuemme sinua jatkossakin, mutta yhä vähenevässä määrin enää tällä tavalla, koska olet täysin terve aikuinen, joten alas vähitellen totutella tekemisen kautta elämään niin kuin me kaikki muutkin, kiitos."

        T: Avuttomaksi kasvatettu, narsistin uhrina ja äärimmäisen koulukiusattuna vuosikausien ajan. Ehkä ne olivat syinä miksi minusta tuli tällainen, mutta yritän toipua ja kasvaa siitä pois ja pyytää ettei minun puolestani tehtäisi enää niin paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä voi olla vaikka mitä lapsuuden traumoja ja narsistin uhrina vuosia olosta lukuisia syviä haavoja ja holhoavia vanhempia, jotka ovat aina tehneet paljon asioita henkilön puolesta, ettei aina pitäisi syyttää sitä avutontakaan henkilöä, vaan yrittää ymmärtää ja toki auttaakin, mutta pyrkiä pääsemään omille jaloilleen ja saamaan elämän syrjästä kiinni, sillä avuttomuudestakin voi tulla myös tottumus ja jos aina kannetaan avuttomalle henkilölle "toisten kalastamia kaloja syötäväksi", niin avuton ihminen lopulta tottuu siihen, että näin on ok, kun ympäristökään ei painosta riittävän selvästi sen tärkeyttä, että: "Tässä on onki, ole hyvä ja mene kalastamaan myös itse. Tuemme sinua jatkossakin, mutta yhä vähenevässä määrin enää tällä tavalla, koska olet täysin terve aikuinen, joten alas vähitellen totutella tekemisen kautta elämään niin kuin me kaikki muutkin, kiitos."

        T: Avuttomaksi kasvatettu, narsistin uhrina ja äärimmäisen koulukiusattuna vuosikausien ajan. Ehkä ne olivat syinä miksi minusta tuli tällainen, mutta yritän toipua ja kasvaa siitä pois ja pyytää ettei minun puolestani tehtäisi enää niin paljoa.

        Ja lisäksi, jos aiempi viestini kuulosti jotenkin narsistiselta, kun syyttelin toisia ihan kuin itse olisin jotenkin täydellinen muka, niin annan ymmärtää etten lapsena raiskatuksi tulemiseni, vuosien narsistin hyväksikäytön ja koulukiusaamisten jälkeen koe olevani juuri mitään ja yhtä kaukana täydellisestä kuin itä on lännestä.

        Olin äärimmäisen ylpeä ennen niitä asioita, joten olen äärimmäisen kiitollinen niistä, että ne nöyryyttivät minua ja opettelivat olemaan kuvittelematta liikoja itsestäni.

        Vaikka aikoinaan olivatkin äärimmäisen kivuliaita ja hirveitä asioita, niin olen kiitollinen niistä, sillä pidän niitä Jumalan kaikessa hyvyydessään antamina elämän koulun läksyinä, että minä joka en ole ole yhtään mitään, kuin maan tomua voisin tulla edes vähän paremmaksi jatkuvasti kuin mitä olen millään hetkellä. Kiitos Jumalalle niistä valepukuisista suurista siunauksista, jotka minulle ihmissaastalle kaikessa hyvyydessään, viisaudessaan ja siitä että välittää minusta minua kohtaan antoi, ei kidutukseksi ja siitä että nauttisi kenenkään äärimmäisestä kärsimyksestä, vaan että paremmin ymmärtäisin jatkossa muita ihmisiä ja olla kuvittelematta liikoja itsestäni, mikä olikin äärimmäistä ennen näitä tapahtumia.

        Ensimmäinen Pietarin kirje 5:
        "5Samoin te, jotka olette nuorempia, tyytykää asemaanne vanhimpien alaisina. Ja te kaikki: pukeutukaa keskinäiseen nöyryyteen, sillä Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. 6Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät."

        Kaikille toivon vain hyvää, koska en voisi kuvitellakaan haluavani kenellekään samaa helvettiä mitä koin muiden tähden, mutta se fakta taitaa olla, että elämässä ei yhtään ketään pääse helpolla ja tärkeää on muistaa myös että elämästä vain 10% on kiinni tapahtuneista asioista ja kokonaiset huimat 90% siitä miten niihin suhtautuu, koska suhtautuminen tasan tarkkaan määrittää miten ne kokemukset vaikuttaa ja tuleeko ihmisestä katkera(bitter), vai parempi(better) niiden johdosta.

        Siunausta rakkaat sisaret ja veljet. Toivon teille kaikille pitkää ikää, rikkautta, rakkautta ja onnellista elämää🖖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi, jos aiempi viestini kuulosti jotenkin narsistiselta, kun syyttelin toisia ihan kuin itse olisin jotenkin täydellinen muka, niin annan ymmärtää etten lapsena raiskatuksi tulemiseni, vuosien narsistin hyväksikäytön ja koulukiusaamisten jälkeen koe olevani juuri mitään ja yhtä kaukana täydellisestä kuin itä on lännestä.

        Olin äärimmäisen ylpeä ennen niitä asioita, joten olen äärimmäisen kiitollinen niistä, että ne nöyryyttivät minua ja opettelivat olemaan kuvittelematta liikoja itsestäni.

        Vaikka aikoinaan olivatkin äärimmäisen kivuliaita ja hirveitä asioita, niin olen kiitollinen niistä, sillä pidän niitä Jumalan kaikessa hyvyydessään antamina elämän koulun läksyinä, että minä joka en ole ole yhtään mitään, kuin maan tomua voisin tulla edes vähän paremmaksi jatkuvasti kuin mitä olen millään hetkellä. Kiitos Jumalalle niistä valepukuisista suurista siunauksista, jotka minulle ihmissaastalle kaikessa hyvyydessään, viisaudessaan ja siitä että välittää minusta minua kohtaan antoi, ei kidutukseksi ja siitä että nauttisi kenenkään äärimmäisestä kärsimyksestä, vaan että paremmin ymmärtäisin jatkossa muita ihmisiä ja olla kuvittelematta liikoja itsestäni, mikä olikin äärimmäistä ennen näitä tapahtumia.

        Ensimmäinen Pietarin kirje 5:
        "5Samoin te, jotka olette nuorempia, tyytykää asemaanne vanhimpien alaisina. Ja te kaikki: pukeutukaa keskinäiseen nöyryyteen, sillä Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. 6Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät."

        Kaikille toivon vain hyvää, koska en voisi kuvitellakaan haluavani kenellekään samaa helvettiä mitä koin muiden tähden, mutta se fakta taitaa olla, että elämässä ei yhtään ketään pääse helpolla ja tärkeää on muistaa myös että elämästä vain 10% on kiinni tapahtuneista asioista ja kokonaiset huimat 90% siitä miten niihin suhtautuu, koska suhtautuminen tasan tarkkaan määrittää miten ne kokemukset vaikuttaa ja tuleeko ihmisestä katkera(bitter), vai parempi(better) niiden johdosta.

        Siunausta rakkaat sisaret ja veljet. Toivon teille kaikille pitkää ikää, rikkautta, rakkautta ja onnellista elämää🖖

        Mielenkiintoista kuitenkin se, että kun ei kuvittele itsestään juurikaan mitään, siitä on hyötyä, koska toisaalta vaikka ei asetakaan mitään rajoja sen suhteen mikä olisi itselleen mahdollista riittävän kovalla työllä, niin vaikka olisi maailman paras jossain, niin silti ei kokisi tarvetta ylpeyteen, koska ei olisi edelleenkään täydellinen, eikä sellaiseksi voisi missään perusasiassakaan koskaan tulla, vaan aina näkee itsessään ja omissa taidoistaan niin suunnattomasti virheitä ja epätäydellisyyksiä, jotka suorastaan pistää silmään, tai sitten fokus on kaiken koetun jälkeen enimmäkseen vain niissä, mutta siitäkin on se hyöty, että näkee paljon asioita joita pitäisi parantaa omassa elämässään ja toisaalta voimakas tarve ja halu kehittyä ja tulla paremmaksi ja ehkä tehdä enemmän töitä asioiden eteen mitä monet muut olisivat valmiina tekemään, eli suurista valepukuisista siunauksista näistä kaikista kärsityistä oppiläksyissä omassa elämässäni ollut kyse, tai sitten suhtautumiseni muuttaa ne vain hyödyllisiksi asioiksi ja siksi niistä olen ikuisesti kiitollinen Jumalalle, joka on hyvä ja haluaa parastaan lapsilleen, vaikka rankat asiat ei koskaan sillä hetkellä tuntuisi ollenkaan positiivisista ja myönteisiltä, vaan joita joutuu puimaan vuosikymmeniä ja joista kaikista en ole vieläkään päässyt täysin yli, vaan olen toipumassa niistä, vaikka voinkin paljon paremmin kuin vuosikausia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi olette ilkeitä. Ihmisellä voi olla masennus tai päävamma väkivallasta kaatumisesta tai selkä vamma silloin liikkuu hitaasti koska kipuja. Joskus on niska jäykkä aiheuttaa ettei pää käänny kuin pitäisi ja veren sokerit heittää niin voi vaikka sammua kesken kaiken tai olla väsynyt. Ihmiset jää hoitamatta koska ketään ei tutkita.Hoitamaton diabetes voi olla vaikeaa sille ihmiselle tai naisilla hormonit.Kuulkaa kun vanhenette itse huomaatte kauhuksenne omituisia olotiloja vartalossa. Raitis ilma kävely ja salaatti hyvä pullo vesi keventää tietysti oloa.

        Ihan niin, ihminen joka sairastuu ja tarvitsee apua mitätöidään ja sanotaan narsistiksi kevyiden perustein .
        Siis apu tämän päivän yhteiskunnassa on hyvin heikoilla
        Ihmisiä nimitellään narsistiksi , vaikka sairaus musertaa hänet ja tottakai silloin yrittää saada apua niiltä joita pitää ystävinään.pinnallinen ajattelu on nykypäivän elämää ja empatia on yksi sana mikä on häviämässä kokonaan yhteiskunnasta .
        Ei sairas ihminen ole narsisti , mutta nämä ilkeät ihmiset jotka eivät välitä muista ovat niitä narsisteja .
        Joten jokainen ihminen jolla sairaus tulee yhtäkkiä mukaan kuvioihin on ainostaan sairas , siis ei narsisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä voi olla vaikka mitä lapsuuden traumoja ja narsistin uhrina vuosia olosta lukuisia syviä haavoja ja holhoavia vanhempia, jotka ovat aina tehneet paljon asioita henkilön puolesta, ettei aina pitäisi syyttää sitä avutontakaan henkilöä, vaan yrittää ymmärtää ja toki auttaakin, mutta pyrkiä pääsemään omille jaloilleen ja saamaan elämän syrjästä kiinni, sillä avuttomuudestakin voi tulla myös tottumus ja jos aina kannetaan avuttomalle henkilölle "toisten kalastamia kaloja syötäväksi", niin avuton ihminen lopulta tottuu siihen, että näin on ok, kun ympäristökään ei painosta riittävän selvästi sen tärkeyttä, että: "Tässä on onki, ole hyvä ja mene kalastamaan myös itse. Tuemme sinua jatkossakin, mutta yhä vähenevässä määrin enää tällä tavalla, koska olet täysin terve aikuinen, joten alas vähitellen totutella tekemisen kautta elämään niin kuin me kaikki muutkin, kiitos."

        T: Avuttomaksi kasvatettu, narsistin uhrina ja äärimmäisen koulukiusattuna vuosikausien ajan. Ehkä ne olivat syinä miksi minusta tuli tällainen, mutta yritän toipua ja kasvaa siitä pois ja pyytää ettei minun puolestani tehtäisi enää niin paljoa.

        Mutta ihmiset saavat myös valtaa ja kontrollia auttamalla. Se voi mennä myös niinpäin, ettei sitä itsenäisyyttä sitten kestetä niin hyvin kuin annetaan ymmärtää. Eli kun tehdään päätöksiä pyritään ohjailemaan jne. Siinä on se kavala täydellisyyden tavoittelu myös taustalla jolloin virheisiin suhtaudutaan ylimitoitetun dramaattisesti ja syyllistäen. Ikäänkuin olisi ihmisiä erikseen joille ei virheitä sallita lainkaan. Minä ainakin olen alkanut sanoa ihmisille, että minäkin olen vain ihminen siinä missä muutkin ja etsin omaa polkuani. Joskus siihen kuuluu mutkia muualle. Mikään holhous ei näytä pelastavan narsulta kun ne eivät noudata mitään sääntöjä eivätkä myöskään juuri kunnioita lakeja ym. Se on heille ihan sama mikä auktoriteetti heille sanoo kun heitä ei samat säännöt kosketa kuin muita. Ja kun niitä narsuja on työpaikoilla ja kaveripiireissä myös niin tosi vaikeaa välttyä kokonaan. Jokainen joskus varmasti törmää narsuun, kuuluu hoviin joko tietäen tai tiedostamatta. Iän myötä sitä kyllä oppii pois sinisilmäisestä uskosta ihmisiin. Jotkut on pahoja ja he myös tietävät mitä tekevät.


    • Anonyymi

      Narsisti ei yleensä kyllä halua auttaa muita vilpittömästi. Ihminen joka uskaltaa pyytää apua ei nyt ole narsismin piirre mutta narsisti voi yrittää evätä sen ettei uhri saa apua tai tule nähdyksi omana itsenään. Narsu siis pyrkii vaikuttamaan siihen miten muut näkevät autettavan. Esim. Keksivät sairauksia joita ei ole tai sanovat että uhri vain kuvittelee asioita.

      • Anonyymi

        Yes. sir/miss/mrs. olen kanssasi samaa mieltä.
        Tässä mielestäni älyttömän hyvä narsismista kertova video:

        "Narsismi | Ihminen tavattavissa":
        https://youtu.be/7nVaaf8UDXo


    • Anonyymi

      Narsistin mielestä apua tarvitsevat ihmiset ovat riesa sillä he haluavat vain hyötyä muista. Jos ihminen ei kykene suoriutumaan hän on narsistin silmissä arvoton. Narsisti ei yleensä halua auttaa muita tai osaa käsitellä toisen avuttomuutta. Normaali ihminen myöntää lämpimästi ettei osaa auttaa ja ohjaa mistä apua voisi saada. Avuttoman ihmisen voi ohjata esim.aikuis sosiaalisen työn piiriin. Joskus narsisti tekee uhrista avuttoman jotta voi kontrolloida tätä. Uhri ei luota omaan pärjäämiseen. Narsisti saattaa luoda läheisriippuvuutta, mutta ei kuitenkaan halua olla vastuussa mistään. Eli jos puoliso esim. Sairastuu hän onkin riesa ja velvollisuudet loppuu siihen. Tärkeää on tietysti saada ihminen pois oikean avun piiriin. Avun tarpeen ilmaisu on normaalia.

      • Anonyymi

        Mutta joskus se on niin päin, että se autta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta joskus se on niin päin, että se autta

        Mutta joskus se on niin päin, että se "auttaja" tarjoaa apuaan koska voi kontrolloida autettavan sitä kautta. Esim.tarjoutuu ostamaan jotakin muttei kysy mistä autettava tykkää. Hän saattaa ostaa vain oman maun mukaista tavaraa, josta kuuluu olla kiitollinen. Narsistille jäädään kiitollisuuden velkaan. Joskus sellaisen autetaan toisiamme diilin takana voi olla se narsu, joka pyytääkin moraalin vastaista palvelusta. Tai luo käsityksen uhrista joka ei tee mitään, vain hän tekee.


    • Anonyymi

      Kannattaa tutkia huumemäärät myös nimittäin kaikki ei käytä huumeita omasta tahdosta vaan joku piikittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe