VB .NET ohjelman siirto-ongelma...?

erne31-

Joo elikkä mistähän mahtaa johtua sellainen ongelma kuin...

Olen tehnyt ohjelman VB .NET:llä omalla koneella ja kun siirrän sen viereiseen koneeseen, missä ei ole VB .NET:iä. Olen kylläkin asentanut sinne MDAC 2.8:n (jonka vaatii, koska tietokanta ohjelma) ja Framework 1.1 Redistributable Package:n.

Ohjelma toimii siis omalla koneellani, niinkuin olen sen tarkoittanutkin, mutta siinä viereisessä koneessa ei... Viereisessäkin koneessa toimii lähes oikein, mutta ikkunoiden päivitys tulee viiveillä, liikuttaessa ikkunasta toiseen tietoja hakiessa. Eli pitää antaa seuraava käsky ennen kuin ikkuna päivittyy oikeaksi. Todella ärsyttävä.

Eli lopuksi kysyisin asiasta tietäviltä, että mitä tiedostoja / paketteja pitää asentaa / kopioida normaalin exe-tiedoston lisäksi ja mistä ne löytyy... Tai mitä muuta vain tulee mieleen asian korjaamiseksi eli ajatuksia mistä voi moinen johtua...

Kiitos jo etukäteen.

3

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vbguru

      vai pelkästään kopioinut exe:n?

      Parempi tehdä asennuspaketti, silloin kaikki tarvittavat komponentit tulee mukaan.

      • erne31-

        Joo elikkä olen kopioinut pelkästään exe-tiedoston. En ole aikaisemmin tehnyt mitään ohjelmaa ko. ympäristöllä ja voisko saada sitten neuvoja miten sen asennuspaketin helpoiten saa tehtyä. Enkä ole muutenkaan tehnyt mitään asennus paketteja missään ohjelmointi ympäristössä


      • vbguru
        erne31- kirjoitti:

        Joo elikkä olen kopioinut pelkästään exe-tiedoston. En ole aikaisemmin tehnyt mitään ohjelmaa ko. ympäristöllä ja voisko saada sitten neuvoja miten sen asennuspaketin helpoiten saa tehtyä. Enkä ole muutenkaan tehnyt mitään asennus paketteja missään ohjelmointi ympäristössä

        Itse en ole käyttänyt .NET:ia,
        mutta perus-VB6, siitä voin todeta jotta,

        asennuspaketin teko lähtee liikkeelle Start-valikosta:
        Programs ->
        Microsoft Visual Basic 6.0 ->
        Microsoft Visual Basic 6.0 Tools ->
        Package and Deployment Wizard ->
        Package

        eli tuollainen ohjelma, Package and Deployment Wizard, (ja siitä Package)joka sitten aika hyvin kertoo mitä ollaan tekemässä.
        Se tietää, mitä komponentteja mukaan tarvii liittää ja jos käyttäjä haluaa vielä itse lisätä jotain, sekin onnistuu.

        Ja kun tuon on tehnyt loppuun, syntyy Package niminen kansio, jossa on mm. setup.exe ja muutama muu tiedosto. Tuon kansion sisältöineen kun siirtää siihen toiseen koneeseen ja käynnistää tuon setup.exe:n, niin asennuksen pitäisi mennä niin oikein kuin yleensä voi.

        Toivottavasti siinä .NET ohjelmointiympäristössä on vastaava paketinteko-ohjelma.

        Tämän paremmin en osaa neuvoa, etenkään kun en tuosta .NET:sta tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe