Pori - Iskelmä Festivaali 2022

Anonyymi

Kiitos upeasta Iskelmä Festivaalista. Hienoa, kun Poriin saadaan isoja, hyvin järjestettyjä tilaisuuksia, joihin Kirjurin Areena tarjoaa mahtavat puitteet. Artistit Suomen suurimpia nimiä. Valitettavasti lauantai myytiin loppuun ennen kuin minä sain sinne lippua, mutta eilen perjantaina olin konserttiyleisön joukossa.

Mieleen jäivät mahtavat artistit, paras mahdollinen ilma trooppisine öineen (yöllä klo 01:00 oli 23 C), onnistuneet järjestelyt, yleisö täynnä iloisia ihmisiä, paljon ruoka- ja juomapisteitä, niin paljon vessoja, ettei jonoja juuri ollut sekä lukemattomat vapaaehtoistyöntekijät, joiden voimin kaikki edellä mainittu oli mahdollista. Eilinen oli kyllä kesän paras ilta minulle ja näytti olevan monelle muullekin osallistujalle.

Eivätkä festarit olisi mieleenpainuvat festarit, jos siellä ei olisi sattumalta törmännyt johonkin upeaan naiseen, joka onnistui lumoamaan minut välittömästi. Hän kuitenkin hävisi aivan liian nopean tuttavuuden jälkeen ihmispaljouteen ilman, että onnistuin häntä enää illan aikana kohtaamaan. Tällaiset kohtaamiset kuuluvat festarikesään, vaikka jäittikin viiltävän tyhjyydentunteen sieluuni.

Lompakoissaan tyhjyydentunnetta pääsivät kokemaan kaikki benjihypyn hypänneet. Toki hypystä jäi varmaan muutakin mieleen kuin katevaraus pankkitilillä. Upeaa, kun uskalsitte. Näitä hurjapäitä oli ilo seurata. Hyppääjistä varmaan yli puolet oli hurjapäisiä naisia. Kundit tyytyivät katsomaan sivusta, kun kauniimpi sukupuoli näytti, miten homma hoidetaan.

8

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Dingon lopetettua settinsä hetki sitten ja J. Karjalaisen jo päästellessä täysillä ei voi kuin ihmetellä eilistä ja tätä päivää. Lavalle nousevat tänään vielä vaatimattomasti Kaija Koo ja Lauri Tähkä. Aivan uskomaton esiintyjäkaarti. Ei ihme, että molemmat päivät myytiin loppuun!

"Kiitos yleisö, teidän ansiosta Iskelmä Festivaali on tänäkin vuonna kesän paras tapahtuma!" lukee Pori Iskelmäfestivaalin nettisivuilla. Täällä Suomi24:n Pori-foorumilla lukee: "Kiitos artisteille, järjestäjille ja toimitsijoille. Teistä jokaisen ansiosta Iskelmä Festivaali oli tänäkin vuonna kesän paras tapahtuma!"

Jäämme haikein tunnelmin odottamaan ensi kesää, mutta antaa toki illan viimeisten artistien vetää sitä ennen settinsä. Alle neljä tuntia, niin festivaalit ovat ohi. Se on kesän surullisin hetki.

Kiitos vielä kaikille ystäville ja tutuille, joita näkyi festareilla perjantaina. Olette ihan parhaita. Nähdään taas ensi kesänä!

• Anonyymi

Ikkuna avoinna ja Lauri Tähkä kuuluu kotiin asti :). Tuli tosi nostalginen olo kun lauloi Pauhaavan sydämen. Biisin julkaisusta lähemmäs 15 vuotta ja tuntuu kuin se olisi ollut vasta eilen. Tässähän ihan herkistyy.

• Anonyymi

Eilinen oli varmaan ihan mahtava ilta Kirjurissa! Aika kuluu niin käsittämätöntä vauhtia. Moni suht tuore biisi onkin 10 vuotta vanha tai vielä vanhempi.

Itse olen tänään fiilistellyt Maaritin Jäätelökesällä. Biisissä on tajuttoman upea R&B ja soul henkinen svengaava soundi, liikuttavan melankoliset sanat, mutta silti upea kesäinen tunnelma. Jopa Jukka Pojan Vain Elämää -versio Jäätelökesästä on toimiva.

Jäätelökesä muistuttaa jo nyt heinäkuun alussa meitä kaikkia nauttimaan kesästä ihan täysillä joka päivä, koska pian kesä on ohi, uima-altaat tyhjennetään ja lapset kiirehtii kouluun. Posken rusketus häviää ja illat pimenee jouluun. Silloin on kiva muistella mennyttä kesää. Sitä henkilöä, joka jäi sun mieleen. Jäde makea, iho suolainen. Aina jano jää kieleen.

Jäätelökesä on julkaistu 1978. Se on Sami Hurmerinnan säveltämä ja Mikko Alatalon sanoittama laulu. Se on minulle tämän kesän biisi, en tiedä miksi. Iskee vaan niin hyvin. Kuunnelkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilinen oli varmaan ihan mahtava ilta Kirjurissa! Aika kuluu niin käsittämätöntä vauhtia. Moni suht tuore biisi onkin 10 vuotta vanha tai vielä vanhempi.

Itse olen tänään fiilistellyt Maaritin Jäätelökesällä. Biisissä on tajuttoman upea R&B ja soul henkinen svengaava soundi, liikuttavan melankoliset sanat, mutta silti upea kesäinen tunnelma. Jopa Jukka Pojan Vain Elämää -versio Jäätelökesästä on toimiva.

Jäätelökesä muistuttaa jo nyt heinäkuun alussa meitä kaikkia nauttimaan kesästä ihan täysillä joka päivä, koska pian kesä on ohi, uima-altaat tyhjennetään ja lapset kiirehtii kouluun. Posken rusketus häviää ja illat pimenee jouluun. Silloin on kiva muistella mennyttä kesää. Sitä henkilöä, joka jäi sun mieleen. Jäde makea, iho suolainen. Aina jano jää kieleen.

Jäätelökesä on julkaistu 1978. Se on Sami Hurmerinnan säveltämä ja Mikko Alatalon sanoittama laulu. Se on minulle tämän kesän biisi, en tiedä miksi. Iskee vaan niin hyvin. Kuunnelkaa.

Sami ja Maarit ovat Suomen ykkösmuusikoita, joiden arvo ymmärrettiin vasta parikymmentä vuotta jälkijunassa, vaikka suurimmat hittinsä tehtiin jo 80 luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sami ja Maarit ovat Suomen ykkösmuusikoita, joiden arvo ymmärrettiin vasta parikymmentä vuotta jälkijunassa, vaikka suurimmat hittinsä tehtiin jo 80 luvulla.

Jäätelökesä syntyi vaatimattomista lähtökohdista. Sami ja Maarit asuivat pienessä kerrostaloasunnossa. Maarit oli 25-vuotias ja Sami 23-vuotias, kun Jäätelökesä julkaistiin 1978. Mikko Alatalo oli 27-vuotias sanoittaessaan biisin.

Eivät tainneet tietää, että laulu soi vielä vuonna 2022 ja herättää ihmisissä tunteita. Niin se aika rientää.

• Anonyymi

Kiitos Pori! Oli huikeat festarit, hyviä artisteja ja mahtava sää. Lähdettiin toiselta paikkakunnalta tutustuun kaupunkiin ja yllätyttiin positiivisesti. Ihmiset oli ystävällisiä ja meininki rento. Kirjurinluoto on upea ja varsinkin yöllä ranta-alue näytti taianomaiselta valojen heijastuessa siihen. Saatiin hieno asunto Porin keskustasta viikonlopun ajaksi. Toiselle meistä ystävyksistä kävi vähän samoin. Katseet kohtasivat miehen kanssa ja sähköä oli ilmassa. Nopeasti tilanne kuitenkin katosi ihmismassaan. Ois ollut mielenkiintoista tietää enemmän, mutta jäi ainakin hyviä muistoja.

• Anonyymi

Hienoa kuulla, että olette viihtyneet Porissa. Täällä on usein rento meininki. Ihmiset ovat mukavampia, mitä päälle päin näyttää. Joskus voi tuntua, ettei ole heti samalla aaltopituudella porilaisten kanssa. Jos kysyy porilaiselta, "miten menee"? Vastaus saattaa olla: "Ei pask**pi päivä". Se tietysti tarkoittaa, että menee niin hyvin, ettei paremmin voisi mennä.

• Anonyymi

Satakunnassa vaikuttaa olevan rennompaa porukkaa kuin esim. Pirkanmaalla tai Uudellamaalla :) Festarit oli täydelliset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe