Hyvä kuunteleva psykiatri

Anonyymi

..tai psykiatrian erikoislääkäri hakusessa. Hämeenlinna, Helsinki, tai Tampere haarukassa. Lopullisesti kyllästynyt terveyskeskusten pallotteluun.
Takana vakavia mielenterveysongelmia lapsuudesta saakka. Harhaisuuttaa lähes psykoositasolle, muuttumassa vainoharhaisuudeksi ja pelottavaksi aggressiiviseksi vihan tunteeksi.
Hätä on suuri. Pelkään, että tapahtuu jotakin peruuttamatonta.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas on käsitteet hukassa. Psykiatri on psykiatrian erikoistunut lääkäri. Siis erikoislääkäri. Ei ole olemassa psykiatria ja psykiatrian erikoislääkäriä erikseen. Eri asia on sitten erikoistuva lääkäri joka ei ole vielä valmis psykiatri

      • Anonyymi

        Voi kiitos.
        No niinpäs olikin. Pääsitpä sinä pätemään, mutta auttaa et osaa.
        Voin kuule kertoa, että pienimpiä asioita, jotka ovat nyt minulla hukassa, ovat jotkin "käsitteet".
        Toivottavasti sinun henkinen hyvinvointisi kohenee, kun suoritat päivittäistä s24 viestin tarkastamista ja huomauttelet havaitsemistasi virheistä. Harrastus se on tuokin.
        -AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kiitos.
        No niinpäs olikin. Pääsitpä sinä pätemään, mutta auttaa et osaa.
        Voin kuule kertoa, että pienimpiä asioita, jotka ovat nyt minulla hukassa, ovat jotkin "käsitteet".
        Toivottavasti sinun henkinen hyvinvointisi kohenee, kun suoritat päivittäistä s24 viestin tarkastamista ja huomauttelet havaitsemistasi virheistä. Harrastus se on tuokin.
        -AP

        Semmoiset agressiiviset vihantunteet sieltä pölähti. Kuten vointiasi kuvasit.Ehkä kannattaa ottaa Google käteen ja alkaa etsimään ihan itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoiset agressiiviset vihantunteet sieltä pölähti. Kuten vointiasi kuvasit.Ehkä kannattaa ottaa Google käteen ja alkaa etsimään ihan itse

        Niin.

        Saitko niistä herättämistäsi vihatunteista jotakin hyvää itsellesi, kun et oikein muuten taida mielihyvää kokea? Sinun ja kaltaistesi vuoksi näitä s24:n palstoja olen aina vihannut.
        Kiitos muuten neuvosta. Luuletko, etten ole Googlannut? Ajattelin tyhmänä, että täällä joku empaattinen ihminen voisi avustaa. Kaikkihan Googlen kautta löydetyt psykiatrit ovat hyviä, jos he aikovat asiakkaita saada.

        Sinä kai olet entinen tarhakiusaaja, sittemmin koulukiusaaja, myöhemmin työpaikkakiusaaja. Varmaan psykiatin apua tarvitset itsekin, toivottavasti saat.
        Toisaalta, ehkä tämä netissä veetuillu antaa sinulle mielenrauhaa ja terapiaa, joten et kuormita mtt- palveluja. Kaikkea hyvää.

        -AP

        P.S. Omat juttuni ovat parempaan päin. Julkinen puoli otti lopulta tosissaan. Mutta se on vain se julkinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.

        Saitko niistä herättämistäsi vihatunteista jotakin hyvää itsellesi, kun et oikein muuten taida mielihyvää kokea? Sinun ja kaltaistesi vuoksi näitä s24:n palstoja olen aina vihannut.
        Kiitos muuten neuvosta. Luuletko, etten ole Googlannut? Ajattelin tyhmänä, että täällä joku empaattinen ihminen voisi avustaa. Kaikkihan Googlen kautta löydetyt psykiatrit ovat hyviä, jos he aikovat asiakkaita saada.

        Sinä kai olet entinen tarhakiusaaja, sittemmin koulukiusaaja, myöhemmin työpaikkakiusaaja. Varmaan psykiatin apua tarvitset itsekin, toivottavasti saat.
        Toisaalta, ehkä tämä netissä veetuillu antaa sinulle mielenrauhaa ja terapiaa, joten et kuormita mtt- palveluja. Kaikkea hyvää.

        -AP

        P.S. Omat juttuni ovat parempaan päin. Julkinen puoli otti lopulta tosissaan. Mutta se on vain se julkinen...

        Jopas parani nopeasti julkisen terveydenhoidon palvelut! Ehkä olet niin selvästi niiden tarpeessa, että viimein uskottiin. Mutta hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.

        Saitko niistä herättämistäsi vihatunteista jotakin hyvää itsellesi, kun et oikein muuten taida mielihyvää kokea? Sinun ja kaltaistesi vuoksi näitä s24:n palstoja olen aina vihannut.
        Kiitos muuten neuvosta. Luuletko, etten ole Googlannut? Ajattelin tyhmänä, että täällä joku empaattinen ihminen voisi avustaa. Kaikkihan Googlen kautta löydetyt psykiatrit ovat hyviä, jos he aikovat asiakkaita saada.

        Sinä kai olet entinen tarhakiusaaja, sittemmin koulukiusaaja, myöhemmin työpaikkakiusaaja. Varmaan psykiatin apua tarvitset itsekin, toivottavasti saat.
        Toisaalta, ehkä tämä netissä veetuillu antaa sinulle mielenrauhaa ja terapiaa, joten et kuormita mtt- palveluja. Kaikkea hyvää.

        -AP

        P.S. Omat juttuni ovat parempaan päin. Julkinen puoli otti lopulta tosissaan. Mutta se on vain se julkinen...

        Toivottavasti saat tarvitsemasi avun.

        Valitettavasti, sen mitä olen tätä foorumia seurannut, niin se auttaminen ei tunnu olevan tämän foorumin vakiokävijöiden ykkös agenda. Ei siis kannata jäädä odottelemaan, pelkästään täältä tulevia vinkkejä.

        En itse myöskään vaikuta sillä suunnalla, joten en osaa sinne suuntimaa antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti saat tarvitsemasi avun.

        Valitettavasti, sen mitä olen tätä foorumia seurannut, niin se auttaminen ei tunnu olevan tämän foorumin vakiokävijöiden ykkös agenda. Ei siis kannata jäädä odottelemaan, pelkästään täältä tulevia vinkkejä.

        En itse myöskään vaikuta sillä suunnalla, joten en osaa sinne suuntimaa antaa.

        05.07.2022 08:52 kirjoittaneelle:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Tiedän nämä palstat, harvoin täällä kohtaa muuta kuin viisastelua, kiusaamista ja trollausta. Mutta kokeilin, josko sattuisi olemaan oikea henkilö linjoilla.

        Toivotaan tosiaan, että asiat alkavat sujua.


    • Anonyymi

      Eikö ne ole terveysasemalta ohjanneet minnekkään psykiatrian poliklinikalle ?
      HUS:n alueella niitä ainakin on. Ja terveysasemalta pystyy saamaan lähetteen.

      • Anonyymi

        Ohjasihan ne.. Ei mitään lähetettä. Käskivät soittaa ja siellä taas kerrottiin heillä olevan parin kuukauden jonot. Kai vika on siinä, että pystyn käyttäytymään puhelimessa ja kasvokkainkin hoitohenkilökunnan kanssa asiallaisesti. Niille ei tunnu riittävän, että sanon minulla olevan todella paha olo.

        Luulevat kai, että olen jokin päihdetapaus, joka kyselee lääkkeitä vain laittaakseen päätään niillä sekaisin. Minulla ne lääkkeet toimivat kyllä juuri päin vastoin. Kun saan lääkkeeni en ole sekaisin.

        Kaipa hoitoonpääsy nopeutuisi, jos menisi terkkariin ja heittäisi odotustilassa pari kärrynpyörää eteen ja yhden taaksepäin... tai alkaisi laulaa :D
        Mutta kun ei viitsisi alkaa näyttelemään ihan sekopäätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjasihan ne.. Ei mitään lähetettä. Käskivät soittaa ja siellä taas kerrottiin heillä olevan parin kuukauden jonot. Kai vika on siinä, että pystyn käyttäytymään puhelimessa ja kasvokkainkin hoitohenkilökunnan kanssa asiallaisesti. Niille ei tunnu riittävän, että sanon minulla olevan todella paha olo.

        Luulevat kai, että olen jokin päihdetapaus, joka kyselee lääkkeitä vain laittaakseen päätään niillä sekaisin. Minulla ne lääkkeet toimivat kyllä juuri päin vastoin. Kun saan lääkkeeni en ole sekaisin.

        Kaipa hoitoonpääsy nopeutuisi, jos menisi terkkariin ja heittäisi odotustilassa pari kärrynpyörää eteen ja yhden taaksepäin... tai alkaisi laulaa :D
        Mutta kun ei viitsisi alkaa näyttelemään ihan sekopäätä.

        " Pystyn käyttäytymään..."
        Sekö on tarkoitus, jos sitä apua tarvitsee, niin vastaanotolla tai puhelimessa pitäisi sitten yrittää vaikuttaa hyvinkin pärjäävältä ?

        Jos menee huonosti, niin apua hakiessaan täytyy osoittaa, että menee huonosti. Toki ei tarvitse alkaa riehua mitenkään.
        Laulaminen tosin ei vahingoita ketään, että anna mennä vaan, ehkä apua siinä vaiheessa järjestyy.

        Onhan nää tilanteet turhauttavia, kun joka paikkaan on kamalat jonot ja joutuu odottelemaan aikoja ihan liian pitkään.
        Tsemppiä joka tapauksessa !


    • Anonyymi

      Kirjoitatko itse alan ihmisenä nostaaksesi ammattikuntasi osakkeita, vai oletko vain tyhmä? Veikkaan molempia.

      • Anonyymi

        Nyt jäi ihan kiinnostamaan, että millä mittarilla täällä mitataan ihmisen tyhmyyttä?

        Onko ihminen tyhmä, silloin kun hän yrittää kokeilla kaikki vaihtoehdot oman elämäntilanteensa parantamiseen?

        Onko ihminen silloin tyhmä, kun hän ei ole kokenut samoja lääkehaittoja tai vieroitusoireita, kun toinen ihminen?

        Onko ihminen tyhmä silloin, kun hän ei vain geneerisesti ole hoitovatainen, tai sairauden tunnoton?


      • Anonyymi

        Lapsena opetettiin, että se joka toista tyhmäksi sanoo, on sitä itse.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin psykiatrista menisin, jos siinä pelkällä kuuntelulla pärjäisi.

    • Anonyymi

      Varo ainakin Seppo Mäkistä, ottaa Hgissä Hietaniemessä vastaan. Läheiseni ei ole toipunut käynneistä vieläkään, luottamus psykiatreihin meni, kehuu itseään, ei välitä vaitiolovelvollisuudesta ym. Aatos-klinikalla on terveitä psykiatreja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe