Sinä kuolet, mitä sitten?

Anonyymi

Mitä kuoleman jälkeen?
Ratkaiseeko eletty elämä vai onko vain tyhjää?
Jotkut on kokenut muita asioita.
Elät ja kuolet,sekö siinä?

24

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro lisää.

      • Anonyymi

        USKO ITSEESI

        (Nuorille puhuttelu)

        Uskokaa itseenne, nuoret pojat ja tytöt, kun sielussanne herää ensimmäistä kertaa kysymys: kuka minä olen, miksi minä elän ja miksi kaikki ihmiset ympärilläni elävät? Ja tärkein, jännittävin kysymys: elänkö minä ja kaikki ihmiset ympärilläni näin? Uskokaa itseänne myös silloin, kun vastaukset näihin kysymyksiin ovat eri mieltä niiden vastausten kanssa, joita teille on opetettu lapsuudessanne, ovat eri mieltä sen elämän kanssa, jossa huomaatte elävänne yhdessä kaikkien ympärillänne olevien ihmisten kanssa. Älkää pelätkö tätä erimielisyyttä; päinvastoin, tietäkää, että tässä erimielisyydessä teidän ja kaikkien ympärillänne olevien ihmisten välillä ilmaistaan parasta, mitä teissä on, sitä jumalallista alkuperää, jonka ilmentyminen elämässä ei ole vain olemassaolomme tärkein, vaan ainoa tarkoitus. Älkää siis uskoko itseenne, tunnettuun yksilöön - …
        ...tsaarin poikaan tai tyttäreen, ministeriin tai työläiseen, kauppiaaseen tai talonpoikaan - vaan itseenne, tuohon ikuiseen, järkevään, hyvään elementtiin, joka elää meissä jokaisessa ja joka heräsi teissä ensimmäisenä ja kysyi teiltä nämä maailman olennaiset kysymykset sekä etsii ja vaatii niiden ratkaisua. Älkää siis uskoko ihmisiä, jotka kertovat teille alentuvasti hymyillen, että hekin etsivät kerran vastauksia näihin kysymyksiin, mutta eivät löytäneet niitä, koska muita vastauksia ei voi löytää kuin ne, jotka kaikki hyväksyvät.

        Älkää uskoko sitä, vaan uskokaa vain itseänne, älkääkä pelätkö erimielisyyttä ympärillänne olevien ihmisten näkemysten ja ajatusten kanssa, kunhan vastauksenne kysymyksiin, joita joudutte kohtaamaan, eivät perustu henkilökohtaisiin toiveisiinne vaan haluunne täyttää elämänne tarkoitus, tehdä sen voiman tahto, joka on lähettänyt teidät elämään. Uskokaa itseänne, varsinkin kun saamanne vastaukset saavat vahvistusta niistä inhimillisen viisauden ikuisista periaatteista…


        ... vilpittömästi, itsenäisesti, ei ulkoisen inspiraation vaikutuksen alaisena, vaan itsenäisesti ja vilpittömästi heränneenä elämänsä tärkeyteen, kyllä, älkää uskoko niitä, jotka sanovat teille, että teidän pyrkimyksenne ovat vain nuoruuden haaveilua, että hekin haaveilivat ja tavoittelivat samaa, mutta että elämä osoitti heille pian, että sillä on vaatimuksensa ja että meidän ei pidä haaveilla siitä, mitä elämämme voisi olla, vaan meidän on pyrittävä olemaan hyödyksi yhteiskunnalle, ja pyrittävä vain olemaan johdonmukaisia sen kanssa, mitä tekomme ovat parhaalla mahdollisella tavalla.

        Älkää myöskään uskoko, että erityisesti lisääntynyt aikamme vaarallinen kiusaus, joka koostuu siitä, että ihmisen korkein tarkoitus - on edistää uudelleenjärjestelyä nykyisten tietyssä paikassa tiettyyn aikaan yhteiskunnan, käyttäen tähän kaikki mahdolliset keinot, jopa suoraan vastakohta moraalinen parannus. Älkää uskoko tätä, sillä tämä tavoite ei ole mitään ennen sielussanne olevan jumalallisen periaatteen ilmenemistä. Ja tämä tavoite on väärä, jos se sallii sinun irtautua sielullesi luontaisesta hyvän alkulähteestä.

        Älkää uskoko tätä. Älkää uskoko, että hyvän ja totuuden oivaltaminen on mahdotonta sielussanne. Tällainen hyvän ja totuuden oivaltaminen ei ole mahdotonta ainoastaan sielussasi, vaan koko elämä, sekä sinun että kaikkien ihmisten elämä, on ainoastaan tässä, ja ainoastaan tämä oivaltaminen jokaisessa ihmisessä johtaa paitsi yhteiskunnan parempaan uudelleenjärjestelyyn myös koko ihmiskunnan hyvään, joka on tarkoitettu sille ja joka toteutuu ainoastaan jokaisen yksittäisen ihmisen henkilökohtaisten ponnistelujen kautta.

        Kyllä, luota itseesi, kun sielussasi ei puhu halu ylittää muut, erottua muista, olla voimakas, kuuluisa, maineikas, olla ihmisten pelastaja, vapauttaa heidät elämän haitallisesta järjestelystä (tällaiset toiveet usein korvaavat hyvän halun), vaan luota itseesi…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKO ITSEESI

        (Nuorille puhuttelu)

        Uskokaa itseenne, nuoret pojat ja tytöt, kun sielussanne herää ensimmäistä kertaa kysymys: kuka minä olen, miksi minä elän ja miksi kaikki ihmiset ympärilläni elävät? Ja tärkein, jännittävin kysymys: elänkö minä ja kaikki ihmiset ympärilläni näin? Uskokaa itseänne myös silloin, kun vastaukset näihin kysymyksiin ovat eri mieltä niiden vastausten kanssa, joita teille on opetettu lapsuudessanne, ovat eri mieltä sen elämän kanssa, jossa huomaatte elävänne yhdessä kaikkien ympärillänne olevien ihmisten kanssa. Älkää pelätkö tätä erimielisyyttä; päinvastoin, tietäkää, että tässä erimielisyydessä teidän ja kaikkien ympärillänne olevien ihmisten välillä ilmaistaan parasta, mitä teissä on, sitä jumalallista alkuperää, jonka ilmentyminen elämässä ei ole vain olemassaolomme tärkein, vaan ainoa tarkoitus. Älkää siis uskoko itseenne, tunnettuun yksilöön - …
        ...tsaarin poikaan tai tyttäreen, ministeriin tai työläiseen, kauppiaaseen tai talonpoikaan - vaan itseenne, tuohon ikuiseen, järkevään, hyvään elementtiin, joka elää meissä jokaisessa ja joka heräsi teissä ensimmäisenä ja kysyi teiltä nämä maailman olennaiset kysymykset sekä etsii ja vaatii niiden ratkaisua. Älkää siis uskoko ihmisiä, jotka kertovat teille alentuvasti hymyillen, että hekin etsivät kerran vastauksia näihin kysymyksiin, mutta eivät löytäneet niitä, koska muita vastauksia ei voi löytää kuin ne, jotka kaikki hyväksyvät.

        Älkää uskoko sitä, vaan uskokaa vain itseänne, älkääkä pelätkö erimielisyyttä ympärillänne olevien ihmisten näkemysten ja ajatusten kanssa, kunhan vastauksenne kysymyksiin, joita joudutte kohtaamaan, eivät perustu henkilökohtaisiin toiveisiinne vaan haluunne täyttää elämänne tarkoitus, tehdä sen voiman tahto, joka on lähettänyt teidät elämään. Uskokaa itseänne, varsinkin kun saamanne vastaukset saavat vahvistusta niistä inhimillisen viisauden ikuisista periaatteista…


        ... vilpittömästi, itsenäisesti, ei ulkoisen inspiraation vaikutuksen alaisena, vaan itsenäisesti ja vilpittömästi heränneenä elämänsä tärkeyteen, kyllä, älkää uskoko niitä, jotka sanovat teille, että teidän pyrkimyksenne ovat vain nuoruuden haaveilua, että hekin haaveilivat ja tavoittelivat samaa, mutta että elämä osoitti heille pian, että sillä on vaatimuksensa ja että meidän ei pidä haaveilla siitä, mitä elämämme voisi olla, vaan meidän on pyrittävä olemaan hyödyksi yhteiskunnalle, ja pyrittävä vain olemaan johdonmukaisia sen kanssa, mitä tekomme ovat parhaalla mahdollisella tavalla.

        Älkää myöskään uskoko, että erityisesti lisääntynyt aikamme vaarallinen kiusaus, joka koostuu siitä, että ihmisen korkein tarkoitus - on edistää uudelleenjärjestelyä nykyisten tietyssä paikassa tiettyyn aikaan yhteiskunnan, käyttäen tähän kaikki mahdolliset keinot, jopa suoraan vastakohta moraalinen parannus. Älkää uskoko tätä, sillä tämä tavoite ei ole mitään ennen sielussanne olevan jumalallisen periaatteen ilmenemistä. Ja tämä tavoite on väärä, jos se sallii sinun irtautua sielullesi luontaisesta hyvän alkulähteestä.

        Älkää uskoko tätä. Älkää uskoko, että hyvän ja totuuden oivaltaminen on mahdotonta sielussanne. Tällainen hyvän ja totuuden oivaltaminen ei ole mahdotonta ainoastaan sielussasi, vaan koko elämä, sekä sinun että kaikkien ihmisten elämä, on ainoastaan tässä, ja ainoastaan tämä oivaltaminen jokaisessa ihmisessä johtaa paitsi yhteiskunnan parempaan uudelleenjärjestelyyn myös koko ihmiskunnan hyvään, joka on tarkoitettu sille ja joka toteutuu ainoastaan jokaisen yksittäisen ihmisen henkilökohtaisten ponnistelujen kautta.

        Kyllä, luota itseesi, kun sielussasi ei puhu halu ylittää muut, erottua muista, olla voimakas, kuuluisa, maineikas, olla ihmisten pelastaja, vapauttaa heidät elämän haitallisesta järjestelystä (tällaiset toiveet usein korvaavat hyvän halun), vaan luota itseesi…

        Kyllä, luota itseesi, kun sielussasi ei puhu halu ylittää muut, erottua muista, olla voimakas, kuuluisa, maineikas, olla ihmisten pelastaja, vapauttaa heidät elämän haitallisesta järjestelystä (tällaiset toiveet usein korvaavat hyvän halun), vaan luota itseesi…




        ...Kyllä, luottakaa itseenne tuona erittäin tärkeänä aikana, jolloin jumalallisen alkuperänne tietoisuuden valo loistaa sielussanne ensimmäistä kertaa. Älkää sammuttako tätä valoa, vaan pitäkää siitä kaikin voimin huolta ja antakaa sen puhjeta. …
        ...


        Leo Tolstoi


    • Anonyymi

      Samsara.

      • Anonyymi

        Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur
        ...
         

                rūpera gaurava kena bhāi?
        anitya e kalevara kabhu nāhi sthiratara
                   śamana āile kichhu nāi
        e aṅga śītala habe ā̐khi spanda-hīna rabe
                chitāra āgune habe chhāi [1]

        Oi, veli! Miksi olet ylpeä kehostasi? Keho on väliaikainen. Se ei koskaan elä ikuisesti. Kun kuolema tulee, keho menettää kaiken. Se kylmenee, sen silmät muuttuvat liikkumattomiksi, ja se muuttuu tuhkaksi polttohautauspaikalla.

         

        ye mukha-saundarya hera darpaṇete nirantara
                      śva-śivāra ha-ibe bhojana
        ye vastre ādara kara’ yebā ābharaṇa para’
                   kothā saba rahibe takhana? [2]

        Tästä kehosta, jonka kasvoja ja kauneutta ihailet jatkuvasti peilin edessä, tulee koirien ja shakaalien ruokaa. Missä tulet säilyttämään vaatteet, joihin puet vartalosi, ja korut, joilla sitten koristelet sitä?

         

        dārā suta bandhu sabe śmaśāne tomāre labe
                     dagdha kari’ gṛhete āsibe
        tumi kā’ra ke tomāra ebe bujhi’ dekha sāra
                    deha-nāśa avaśya ghaṭibe [3]

        Vaimosi, lapsesi ja ystäväsi vievät sinut polttohautauspaikalle, polttavat sinut ja palaavat sitten kotiin. Kenelle sinä kuulut? Kuka kuuluu sinulle? Ymmärrä nyt tämä ja käsitä totuus. Ruumis tuhoutuu väistämättä.

         

        ...
        ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur
        ...
         

                rūpera gaurava kena bhāi?
        anitya e kalevara kabhu nāhi sthiratara
                   śamana āile kichhu nāi
        e aṅga śītala habe ā̐khi spanda-hīna rabe
                chitāra āgune habe chhāi [1]

        Oi, veli! Miksi olet ylpeä kehostasi? Keho on väliaikainen. Se ei koskaan elä ikuisesti. Kun kuolema tulee, keho menettää kaiken. Se kylmenee, sen silmät muuttuvat liikkumattomiksi, ja se muuttuu tuhkaksi polttohautauspaikalla.

         

        ye mukha-saundarya hera darpaṇete nirantara
                      śva-śivāra ha-ibe bhojana
        ye vastre ādara kara’ yebā ābharaṇa para’
                   kothā saba rahibe takhana? [2]

        Tästä kehosta, jonka kasvoja ja kauneutta ihailet jatkuvasti peilin edessä, tulee koirien ja shakaalien ruokaa. Missä tulet säilyttämään vaatteet, joihin puet vartalosi, ja korut, joilla sitten koristelet sitä?

         

        dārā suta bandhu sabe śmaśāne tomāre labe
                     dagdha kari’ gṛhete āsibe
        tumi kā’ra ke tomāra ebe bujhi’ dekha sāra
                    deha-nāśa avaśya ghaṭibe [3]

        Vaimosi, lapsesi ja ystäväsi vievät sinut polttohautauspaikalle, polttavat sinut ja palaavat sitten kotiin. Kenelle sinä kuulut? Kuka kuuluu sinulle? Ymmärrä nyt tämä ja käsitä totuus. Ruumis tuhoutuu väistämättä.

         

        ...
        ...

        Synnymme ja kuolemme yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes kyllästymme siihen ja alamme etsiä ulospääsyä.
        Elämästä elämään, kuolemasta kuolemaan. Samsara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnymme ja kuolemme yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes kyllästymme siihen ja alamme etsiä ulospääsyä.
        Elämästä elämään, kuolemasta kuolemaan. Samsara.

        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)
        ________________________



        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)
        ________________________



        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:

        Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).

        Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:

        Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).

        Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:

        Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).

        Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.

        Agami karma
        Tämä on tulevien syntymien karma, jos nykyinen syntymä ei ole viimeinen.

        Vikarma
        Väärät teot johtavat Jumalan lakien laiminlyöntiin, syntymän ja kuoleman kiertokulkuun, loputtomaan kärsimykseen ja eläimellisiin elämänmuotoihin syntymiseen. Vikarma on suoraan akarman vastakohta. Vikarma voi ilmetä neljässä eri toimintamuodossa.
        Vanhempiin kohdistuvat toimet.
        Perheeseen kohdistuvat toimet.
        Yhteiskuntaa vastaan suunnatut toimet.
        Ihmiskuntaa vastaan suunnatut toimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.

        KOLLEKTIIVINEN KARMA
        Ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikuttava karma on kollektiivista karmaa. Se on kaikkien tiettyyn kollektiiviin kuuluvien ihmisten yksilöllisen karman summa.

        jne. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.

        Karma - kosminen laki

        Koko länsimainen filosofia voidaan jakaa kahteen leiriin: toisaalta predestinaatio- tai kohtalo-oppiin ja toisaalta vapaan tahdon opin kannattajiin.
        Molemmat leirit ovat pitkittyneessä kiistassa, ja karman lain ymmärtäminen pystyy sovittamaan nämä kaksi sotaa käyvää osapuolta yhteen.
        Vaikka emme voi hallita kohtaloamme, se ei tarkoita, ettei meillä olisi vapaata tahtoa.
        Karma edustaa itse asiassa vain toiminnan neljättä vaihetta: sitä, mikä on jo tapahtunut (prarabdha).
        Edeltäviä vaiheita on kuitenkin 3
        Bija on ensimmäinen vaihe. Tarkoittaa kirjaimellisesti "siementä". Se on karma siemenen muodossa. Jos tekijät ovat suotuisia, karman hedelmä kasvaa siemenestä.
        Itse asiassa nämä ovat meidän toiveemme. Olipa kyseessä aineellinen tai henkinen halu, ne johtavat meidät tiettyihin päätöksiin: täytämmekö kyseisen halun vai emme. Tämä on toinen vaihe.

        Kūṭa-stha on päätöksentekovaihe. Tässä vaiheessa pystymme pysähtymään emmekä tee vaarallisia päätöksiä. Mutta jos toimiin silti ryhdytään, se on seuraava vaihe.
        Tässä yhteydessä on ymmärrettävä seuraava seikka. Halut ovat syntisiä ja ei-syntisiä. Joitakin niistä voidaan sietää, toisia ei. Joitakin haluja on jopa vaarallista sietää.
        __________
        Phalon mukkha
        Tämä vaihe tulee toiminnan jälkeen. Ketjureaktio on alkanut ja karman pyörä on pyörinyt. Ja sen seurauksena tämän reaktion viimeinen ketju olen jälleen minä. Edellisissä vaiheissa vallinnut vapaus on päättynyt.

        Tämän lain seurauksena toimintamme saa loogisen lopullisuuden: minun on pakko kokea sama. Tämä on vaihe - prarabdha.

        Näin ollen se, mitä kutsumme kohtaloksi, on reaktioita, jotka ovat tulleet meille karman lain mukaan. Ja aina näiden reaktioiden syynä olemme me itse. Paavalin sanomassa sanotaan: "Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää".
        ______________
        Karman luokat:
        Sanchita karma .
        Tämä on kaiken aikaisemmissa elämissä ja ihmissyntymissä kertyneen karman kokonaissaldo.

        Prarabha karma .
        Tämä on tämän syntymän "suotuisia" ja "epäsuotuisia" seurauksia. Prarabha karmaa ei voi muuttaa, sitä voi vain sietää ja tehdä siitä asianmukaiset johtopäätökset.

        Kriyaman karma
        Tämä on vapaan valinnan alue, joka rajoittuu prarabha karman ominaisuuksiin. Tässä maailmassa tehdyt teot luovat karmaa tulevia syntymiä varten (hyviä tai huonoja) tai johtavat vapautumiseen syntymien ja kuolemien kierrosta.
        Toiminnan laadun valinta riippuu tietoisuutemme laadusta. Tämä voi olla joko hurskas tai ei-hurskas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)
        ________________________



        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        Reinkarnaatio. Kuva:
        https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneisyydestä tulevaisuuteen.
        Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
        Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.

        KOLLEKTIIVINEN KARMA
        Ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikuttava karma on kollektiivista karmaa. Se on kaikkien tiettyyn kollektiiviin kuuluvien ihmisten yksilöllisen karman summa.

        jne. jne.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutteleva kuva.

        niiniin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutteleva kuva.

        niiniin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnymme ja kuolemme yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes kyllästymme siihen ja alamme etsiä ulospääsyä.
        Elämästä elämään, kuolemasta kuolemaan. Samsara.

        Tuollaisesta ei ole mitään näyttöä, vain väitteitä!

        Kannattaa aina muistaa, että uskonnollisten väitteiden takana on vain luuloa, ei näyttöä!


    • Anonyymi

      Menet joko Taivaaseen tai helvettiin. Usko Jumalaan ja Jeesukseen ja tee parannus synneistäsi niin pelastut kadotukselta eli helvetiltä.

      • Anonyymi

        Ja tämä on totuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä on totuus!

        Heh, mistään helvetistä ei ole minkäänlaista näyttöä.

        Synti, helvetti, ikuinen kidutus ym ym on vain papiston kehittämiä käsityksiä, joilla yrittävät saada ihmiset hallintaansa.

        Ei kannata niellä ihan mitä tahansa!


    • Anonyymi

      Uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä pelastumme. Nämä karma ja jälleensyntymishöpinät ovat saatanan valheita ja eksytyksiä. Jeesus rakastaa sinuakin ja haluaa sinunkin pääsevän taivaaseen, kun täältä lähtö tulee. Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sanoo Jumalan sana Raamattu.

      • Anonyymi

        Minä en todellakaan halua mihinkään taivaaseen tai 'ikuiseen elämään'!

        Kun olen kuollut, olen kuollut.

        Se siitä!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe