Vastatkaa Raamatusta, uskovaiset, kiitos

Anonyymi

Kommentoikaa tekin,mihin tarkoitukseen Raamattu maailmalle annettiin, kun se on muutamalle ateistille ylivoimainen asia ymmärtää.

Olisi kiva jos vastaaja ei olisi pilkkaaja, vaan asioista oikesti tietävä uskovainen. Kiitos!

22

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen takia että kun kuolema kohtaa, niin ei joudu kadotukseen vaan pääsee Jumalan luokse taivaaseen.

      • Anonyymi

        pyramidipeli joka ei koskaan paljastu 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pyramidipeli joka ei koskaan paljastu 🤣

        eikö otsake ollut sinulle tarpeeksi selkeä??


    • Anonyymi

      Tiede
      "Usko ja äly
      Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö."

      Joten ei ihmisen tarvitse olla ateisti ollakseen järkevä sillä viisaudesta ei ole kenenkään pakko luopua kuten uskontunnustuksen seurauksena tapahtuu nk tosi uskovaisille joiden joukossa on myös vakavan narsismisuuden ominaisuudet...
      -------------------------------------
      Ero kristillisten Jumalasta:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Lisää uskontunnustuksen antaneiden ominaisuuksista:
      "'Meillä ei ole ymmärrystä' 'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.' 'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.' 'Olemme syntisiä' 'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa' 'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' ja 'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'"

    • Anonyymi

      Alun perin kirjoitukset ja laki annettiin Israelin kansalle siksi kun se oli kadonttanut yhteyden Jumalaan eikä vaeltanut Jumalan tuntemisessa ilman että sille täytyi panna asiasta mustaa valkoisella. Joskaan ei silti asia yhtään sen paremmaksi siitä muuttunut. Kun kansa oli paatunut, niin se oli. Se mieltyi enemmän pakanoiden elämään kuin Jumalan seuraamiseen.

      Kun kielet ja kansat oli sekoitettu, niin vain Israelin kansalle jäi Jumalan tunteminen ja muut ns. pakanakansat vaelsivat omien mieltymystensä mukaan.

      Kun meno oli siten tietenkin täysin älytöntä, niin Jumalan suunnitelma oli palauttaa ihmiskuntaan Jumalan tunteminen Hengen kautta kuten se oli ennen lakeja ja käskyjä ollut. Tämän mahdollisesti se, että Jumala lähetti oman Poikansa ihmisen hahmossa sovittamaan kaiken sen mitä ihmiskunta oli rikkonut ja sen jälkeen nillä, jotka oikeasti uskoivat, oli mahdollisuus elää jälleen Hengessään Jumalan yhteydessä tarvitsematta koko ajan tutkia Raamatusta että saako tätä tehdä vai tätä, vaan heillä oli Jumalan tahdo sydämessään kuten aikojen alussa oli ollut.

      Jännäksi asian tekee se, että tätä eivät lähestulkoonkaan kaikki uskovat hyväksy siten kuten se on sanassa ilmoitettu, vaan he haluavat vanhan liiton, jossa on vain älyttömyyttä ja ainaista kinastelua mtä sitä voi tehdä ja mitä ei. Ja tämä seikka on kerrottu UT:ssa ja siitä varoitettu sekä pyritty ohjaamaan ihmisiä hengelliseen elämään.

      Joten Raamattu on verraton kirja. Vertaansa vailla oleva kertomus meistä kaikista ja meidän mielipiteistämme. Ei mikään viisastelumme mene yli sen.

    • Anonyymi

      raamattu luotiin Rooman valtakunnan tuhoamiseksi sisältäpäin ?

      • Anonyymi

        Noin voi asia nähdä mutta siinä tapauksessa raamattu saa aikaan tilanteen uskovaisille että tietämättään / ymmärtämättään eksytetään palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Kristittyjen itse hankkima historia todistaa varmuudella mainitun ilmiön totuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin voi asia nähdä mutta siinä tapauksessa raamattu saa aikaan tilanteen uskovaisille että tietämättään / ymmärtämättään eksytetään palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Kristittyjen itse hankkima historia todistaa varmuudella mainitun ilmiön totuudeksi.

        mitäs Jehovat täällä kristittyjen palstalla tekee, eikö oma lahko anna tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin voi asia nähdä mutta siinä tapauksessa raamattu saa aikaan tilanteen uskovaisille että tietämättään / ymmärtämättään eksytetään palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Kristittyjen itse hankkima historia todistaa varmuudella mainitun ilmiön totuudeksi.

        otsakkeeni kertoi että keneltä odottaisin vastauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitäs Jehovat täällä kristittyjen palstalla tekee, eikö oma lahko anna tarpeeksi.

        jos vastaa Raaamatusta, niin miksei


    • Anonyymi

      Raamattu sepitettiin yksinkertaisten ihmisten kusettamiseen. Siinä se lyhyesti.

    • Raamattu on kuvaus siitä, miten Jumala on aikojen kuluessa pyrkinyt eri tavoin rakentamaan yhteyttä ihmisiin. Hän on luonut heidät ja tavoittelee läheistä vuorovaikutusta heidän kanssaan. Hän on luvannut olla kaikkien niiden kanssa, jotka tarttuvat hänen tarjoamaansa vuorovaikutus- ja rakkaussuhteeseen, joka avautuu Jeesuksen kautta. Koska Jumala on elämä, hänen yhteyteensä tulleilla ihmisillä on ikuinen elämä.

      • Anonyymi

        Maailman eri kulttuureilla on yli 11-miljoonaa Jumalaa. Yhteistä niille kaikille, kristittyjenkin Jumalalle on se. ettei ketään voida tieteen tuella todistaa Maailman kaikkeutta luoneeksi.
        Joten uskomukset ovat eksytykseksi!
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        28:20 opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailman eri kulttuureilla on yli 11-miljoonaa Jumalaa. Yhteistä niille kaikille, kristittyjenkin Jumalalle on se. ettei ketään voida tieteen tuella todistaa Maailman kaikkeutta luoneeksi.
        Joten uskomukset ovat eksytykseksi!
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        28:20 opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."

        Objektiivis- tieteellinen maailmankuva tavoittaa vain osan todellisuudesta.


    • Anonyymi

      Jumala kertoo siinä kuka hän on, miten hän toimii, mitä hän ajattelee ja muistuttaa meitä siitä keitä me olemme. Hän loi meidät kuvakseen, mutta me olemme kaikki poikenneet siitä täydellisestä kuvasta. Tulleet pilakuviksi jotka eivät itsessään kelpaa kuin poltettaviksi. Kristus on täydellinen Jumalan kuva, ja hän oli Jumala ihmisenä. Evankeliumeissakin Jumala kertoo Jeesuksessa itsestään ja tuo ilmi ihmisten paatumusta. Samoin esimerkiksi Paavalin kirjeissä:

      Roomalaiskirje 1:21
      "Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat"

      Tässä on syy sille miksi Jumala nimenomaan ristinsä kautta pelastaa uskovat. Hän vain näki sen hyväksi. Tuo paljastaa meille hänen luonnettaan. Raamattu on annettu että tämän pelastavan opin löytäisivät ne jotka pelastuvat. Jumala on antanut sanansa uskomme vahvistajaksi kun näemme että kirjoitukset ovat totta ja sen sanat toteutuvat.

      Ei siis ole vain yhtä syytä sille miksi Jumala on antanut sanansa meille.

      • Anonyymi

        Kristittyjen Jumala ei ole sama kuin Kristillisten Kaikkivaltias Jumala jonka nimeen kristittyjen laittomuuden Jumalaa palvelette.


      • Anonyymi

        En ole kännissä sillä olen raitis ja elän terveellisesti!
        MUTTA
        Ja monet kristityt nauttivat Kaikkivaltiaan Jeesuksen pilkkaamisesta:
        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Barjeesusta palvelevien "herra ehtoollinen joka ehtoollisenna on laitettu korvaamaan Lait antaneen kaikki valtiaan Jeesuksen opin ehtoollisen ja siitä tietoisena Paavali antoi vakavan varoituksen TUOMIOSTA sitä haluaville joten ilmeisesti todellisuudessa ehtoollisessa tarjotaan Barjeesuksen lihaa ja verta.

        HUOM!!!
        1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."
        -
        SIIS pakana uskon uskovaiset syövät ihmisenkin lihaa uskossa, että saavat uhrin viisauden, tiedon, voiman jne...

        Kenen oppia ehtoollisia nauttivat noudattavat kun Kaikkivaltiaan asettama ehtoollinen on vain Hänen opetuslapsilleen ja Herran ehtoollisesta Paavali on antanut vakavan varoituksen! Kristillisten Kaikkivaltiaalla Jeesuksella ei ollut raamatun mukaan ylösnousseena ruumista vaan kristillisten opetuslapsen tarkistaman KEHO!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
        "Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita."


      • Anonyymi

        Niin, mutta se kristittijen laittomuuden; Paavalinne Jumala ei olekkaan saman kuin kristillisten Kaikkivaltias Jumala! Luke Paavalin tekstit tarkemmin. Paavali on raamatun tekstien mukaan edelleen Saatanaa "Herranaan" palveleva vaikka rukoili eroa kolme kertaa Saatanan enenkeleiden seurassa mutta ero jäi saamatta!
        Lue tämäkin kokonaan: 2. Kor. 4:4


    • Anonyymi

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Kun jotakin kansaa tai heimoa uhkaa loppu ja täystuho se kokoaa aikaansaannoksensa juuri ennen Lopun tuloa yksiin kansiin voittajakansojen luettavaksi. Harvoin toivossa, uskossa ja rakkaudessa elävä kansa tekee niin. Elävä kansa ei tarvii kirjoja siinä määrin. Jokaisella on puoliso ja Elon huoli huomisesta, valloitussodat ja kuninkaat. Eikä tarvetta selailla vanhojen kirjoituksia.

    • Anonyymi

      > Kommentoikaa tekin,mihin tarkoitukseen Raamattu maailmalle annettiin

      Jotta ihmiset voisivat oppia tuntemaan totuuden.

      • Anonyymi

        Niinpä! Totuuden siitä että raamatussa on laittomuuden ja hyvyyden Herrat!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe