silloin, kun työmaa on "kiinni"?
Valvooko poliisi koskaan työmaa-alueen nopeusrajoituksia
40
436
Vastaukset
- Anonyymi
Aina. Olen hyvin usein nähnyt sitä. Miksi kyselet? Onko joku mennyt lujempaa jossain?
Aja kuitenkin itse turvallisesti, ajat sitten mitä tahansa nopeutta.- Anonyymi
Poliisi valvoo missä ja milloin poliisia huvitta sitä tehdä.
Ainakin pari vuotta sitten Helsingistä lähtien nelostien sillankorjaustyömaiden kohdilla oli useinkin kamera-auto iltaisin töiden jo loputtua. Hyvin kuulemma tuli saalista kun oli muutama silta peräkkäin rempassa ja 50 km/h -rajoitus kuitenkin niiden välissäkin.
- Anonyymi
Kyllä poliisi näitä valvoo. Valitettavan harvoin silloin, kun ylinopeudesta voisi olla jotakin haittaakin. Yleensä valvontaa (lue = rahastusta) tapahtuu yleensä hiljaisen liikenteen aikaan, kun työntekijät ovat jo työnsä lopettaneet eikä mahdollisesta ylinopeudesta ole kenellekään mitään haittaa. Samoin olen nähnyt valvontaa joskus tietyön jo valmistuttua, mutta merkkien ollessa vielä paikoillaan. Kertoo paljon poliisin asenteista ja arvomaailmasta.
- Anonyymi
Ne myös pakottaa ihmiset ajamaan ylinopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne myös pakottaa ihmiset ajamaan ylinopeutta.
Juu ja siksi ne valvoo merkkien ollessa paikallaan, että muuten ei olisi mitä valvoa. Kyllä niitä rajoituksia pitää noudattaa, jos sellainen tien varressa on.
Sitä ei ole vielä nähty, että poliisi pystyttäisi itse nopeusrajoituksen ja alkaisi sitten mittailla nopeuksia sen jälkeen. Kai sekin aika vielä tulee, kun muualta ei enää tule saalista.
- Anonyymi
Ei ole mitenkäään tavatonta, että poliisi laittaa nopesrajoituskyltin itse pystyyn ja siirtyy parin sadan metrin päähän tutkailemaan
- Anonyymi
Kerro missä olet tällaisen nähnyt.... ei kyllä usko kukaan etkä varsinkaan sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro missä olet tällaisen nähnyt.... ei kyllä usko kukaan etkä varsinkaan sinä.
Ei tuollainen toiminta poliisilta mitenkään mahdottomalle tunnu. Onhan sentään kyseessä vakavasti mielenvikainen verovaroilla loisiva järjestäytynyt rikollisryhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollainen toiminta poliisilta mitenkään mahdottomalle tunnu. Onhan sentään kyseessä vakavasti mielenvikainen verovaroilla loisiva järjestäytynyt rikollisryhmä.
Salaliittoteorioille on oma palstansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliittoteorioille on oma palstansa.
Sinä voit työntää sen teoriasi vaikka prrsseseessi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliittoteorioille on oma palstansa.
Ei kyseessä ole mikään salaliittoteoria vaan varsin mahdollinen toiminta mainitun ryhmän toiminnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyseessä ole mikään salaliittoteoria vaan varsin mahdollinen toiminta mainitun ryhmän toiminnassa.
Tällaista en ole itse havainnut, mutta olen nähnyt tapauksia, missä poliisi on virittänyt tutkan alamäkeen heti nopeusrajoituksen muututtua pienemmäksi. Toiminta ei anna kovin hyvää kuvaa poliisin moraalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista en ole itse havainnut, mutta olen nähnyt tapauksia, missä poliisi on virittänyt tutkan alamäkeen heti nopeusrajoituksen muututtua pienemmäksi. Toiminta ei anna kovin hyvää kuvaa poliisin moraalista.
En minäkään mainittua toimintaa ole nähnyt, vaikka en yllättyisi vaikka moista jossain olisi harrastettu.
Tuo alamäessä oleva tai ohituskaistatiellä ohituskaistan juuri lopussa oleva tutkaaminen on poliisille varsin jokapäiväistä, moraaliltaan varsin arveluttavaa toimintaa.
Sama on tilanne noissa "peltipoliisien" paikkojen sijoittelussa. vaikka muuta poliisin toimesta on väitetty, niin on tieosuuksia joissa kameratolppa on juurikin sijoitettu aivan alamäen loppuun, tai erittäin lähelle sille alemman nopeuden alkuun paikassa jossa nopeus vaihtuu suuremmasta pienempään.
Joten ei poliisin moraalista tai liikenneturvallisuudesta välittämisestä voida edes puhua, onhan kyse vain ja ainoastaan sakkotulojen mahdollisimman suuresta ja helposta turvaamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään mainittua toimintaa ole nähnyt, vaikka en yllättyisi vaikka moista jossain olisi harrastettu.
Tuo alamäessä oleva tai ohituskaistatiellä ohituskaistan juuri lopussa oleva tutkaaminen on poliisille varsin jokapäiväistä, moraaliltaan varsin arveluttavaa toimintaa.
Sama on tilanne noissa "peltipoliisien" paikkojen sijoittelussa. vaikka muuta poliisin toimesta on väitetty, niin on tieosuuksia joissa kameratolppa on juurikin sijoitettu aivan alamäen loppuun, tai erittäin lähelle sille alemman nopeuden alkuun paikassa jossa nopeus vaihtuu suuremmasta pienempään.
Joten ei poliisin moraalista tai liikenneturvallisuudesta välittämisestä voida edes puhua, onhan kyse vain ja ainoastaan sakkotulojen mahdollisimman suuresta ja helposta turvaamisesta.Miksi niissä kohdissa ei saisi valvoa liikennettä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään mainittua toimintaa ole nähnyt, vaikka en yllättyisi vaikka moista jossain olisi harrastettu.
Tuo alamäessä oleva tai ohituskaistatiellä ohituskaistan juuri lopussa oleva tutkaaminen on poliisille varsin jokapäiväistä, moraaliltaan varsin arveluttavaa toimintaa.
Sama on tilanne noissa "peltipoliisien" paikkojen sijoittelussa. vaikka muuta poliisin toimesta on väitetty, niin on tieosuuksia joissa kameratolppa on juurikin sijoitettu aivan alamäen loppuun, tai erittäin lähelle sille alemman nopeuden alkuun paikassa jossa nopeus vaihtuu suuremmasta pienempään.
Joten ei poliisin moraalista tai liikenneturvallisuudesta välittämisestä voida edes puhua, onhan kyse vain ja ainoastaan sakkotulojen mahdollisimman suuresta ja helposta turvaamisesta.Poliisihan puolustautuu sillä, että heidän mukaansa muut viranomaiset määrittelevät kameran paikan. Hyvin usein Suomessa kamera on alamäessä, heti rajoituksen alentumisen jälkeen ja useasti vielä jonkin liikennemerkin tai valaisinpylvään katveessa piilossa. Nämä seikat asettavat outoon valoon väitteen, jonka mukaan nopeusvalvonnan tarkoitus on pelkästään liikenneturvallisuuden parantaminen. Ne henkilöt uskovat, jotka uskovat joulupukkiin ja muihin vastaaviin olentoihin. Vertailukohtaa voi hakea Ruotsista. Siellä kamerat ovat näkyvillä paikoilla. Lisäksi jokainen kamera on merkitty selvällä kyltillä muutamaa sataa metriä ennen ja lisäksi on kamerasta kertova ajoratamaalaus. Tällaiset pikkujutut osoittavat ruotsalaisten olevan henkisesti aika paljon suomalaisia edellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisihan puolustautuu sillä, että heidän mukaansa muut viranomaiset määrittelevät kameran paikan. Hyvin usein Suomessa kamera on alamäessä, heti rajoituksen alentumisen jälkeen ja useasti vielä jonkin liikennemerkin tai valaisinpylvään katveessa piilossa. Nämä seikat asettavat outoon valoon väitteen, jonka mukaan nopeusvalvonnan tarkoitus on pelkästään liikenneturvallisuuden parantaminen. Ne henkilöt uskovat, jotka uskovat joulupukkiin ja muihin vastaaviin olentoihin. Vertailukohtaa voi hakea Ruotsista. Siellä kamerat ovat näkyvillä paikoilla. Lisäksi jokainen kamera on merkitty selvällä kyltillä muutamaa sataa metriä ennen ja lisäksi on kamerasta kertova ajoratamaalaus. Tällaiset pikkujutut osoittavat ruotsalaisten olevan henkisesti aika paljon suomalaisia edellä.
Onko se kameran mittauskohta ennen vai jälkeen nopeusrajoitusmerkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niissä kohdissa ei saisi valvoa liikennettä?
Ei kyse ole liikennevalvonnan sallimisesta vaan siitä miten sitä valvontaa suoritetaan. Kyse on siitä onko mainituilla paikoilla tutkaamisella/ pöntön asettelulla liikenneturvallisuutta oleellisesti parantava vaikutus kuten poliisin toimesta väitetään, vai onko kyse juurikin mahdollisimman helposta rahastuksesta, moraalista jota poliisilla ei edes ole puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se kameran mittauskohta ennen vai jälkeen nopeusrajoitusmerkin?
Uuden mallinen kamera on usein sijoitettu niin, että se sijaitsee varsin lähellä nopeusrajoitusmerkin jälkeen jossa tuo nykykamera pystyy seuraamaan lähestyvää autoa seka ennen että jälkeen rajoitusmerkin. Kameran kyetessä seuraamaan autoa jopa 400 metriä ennen kameraa tarkan mittauskohdan tietänee ko. kohdalla vain poliisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden mallinen kamera on usein sijoitettu niin, että se sijaitsee varsin lähellä nopeusrajoitusmerkin jälkeen jossa tuo nykykamera pystyy seuraamaan lähestyvää autoa seka ennen että jälkeen rajoitusmerkin. Kameran kyetessä seuraamaan autoa jopa 400 metriä ennen kameraa tarkan mittauskohdan tietänee ko. kohdalla vain poliisi.
Noh ainaki Heinola Vaajakoski välilä kamerat on sellaisissa kohti joissa tai joita ennen ohitettiin aiemmin ja kovaa.
Keräsin vuoden dataa missä siinä välillä ohitetaan ja miten ja sitten toimitin listat eteenpäin.
Oli helppoa kun ajoi autoa jolla max sallittu 80 niin ohittelijoita riitti.
Nyt on sitten kameraa lähes jokaisessa kohti mun listalla johon liikenteenvalvojatkin oli kai ajatellut niitä laittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden mallinen kamera on usein sijoitettu niin, että se sijaitsee varsin lähellä nopeusrajoitusmerkin jälkeen jossa tuo nykykamera pystyy seuraamaan lähestyvää autoa seka ennen että jälkeen rajoitusmerkin. Kameran kyetessä seuraamaan autoa jopa 400 metriä ennen kameraa tarkan mittauskohdan tietänee ko. kohdalla vain poliisi.
Varmasti niin, mutta merkitystä on nimenomaan sillä, että mistä kohdasta järjestelmä mittaa nopeuden. Et halunnut vastata suoraan, joten helpotetaan: olen varma, että järjestelmä mittaa nopeuden rajoitusmerkin jälkeen. Oletko samaa mieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti niin, mutta merkitystä on nimenomaan sillä, että mistä kohdasta järjestelmä mittaa nopeuden. Et halunnut vastata suoraan, joten helpotetaan: olen varma, että järjestelmä mittaa nopeuden rajoitusmerkin jälkeen. Oletko samaa mieltä?
En pysty ottamaan kantaa tarkkaan mittauspisteeseen koska en tiedä, sen tietänee vain poliisi.
Toki voit olla varma aivan mistä haluat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh ainaki Heinola Vaajakoski välilä kamerat on sellaisissa kohti joissa tai joita ennen ohitettiin aiemmin ja kovaa.
Keräsin vuoden dataa missä siinä välillä ohitetaan ja miten ja sitten toimitin listat eteenpäin.
Oli helppoa kun ajoi autoa jolla max sallittu 80 niin ohittelijoita riitti.
Nyt on sitten kameraa lähes jokaisessa kohti mun listalla johon liikenteenvalvojatkin oli kai ajatellut niitä laittaa.Onnittelut, olet varsin suurella varmuudella esimerkki kotipoliisista jonka suurin nautinto liikenteessä on muiden tekemien mahdollisten, todellisten tai kuviteltujen virheiden kyttääminen.
Kirjoituksellasi vahvistit ja varmistit sitä yleistä käsitystä, että tolpat on juurikin sijoitettu suurimman sakotus hyödyn saamiseksi. Liikenteen sujuvuus ja joustavuus metrilleen johonkin kohtaan sidottuna on edustamallesi ajattelulle ja käytännön toteutuksilla mitattuna varsin tyypillinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pysty ottamaan kantaa tarkkaan mittauspisteeseen koska en tiedä, sen tietänee vain poliisi.
Toki voit olla varma aivan mistä haluat.Pystyisit kyllä, mutta et halua, koska se osoittaisi, miten naurettavaa on rähjätä nopeusrajoitusmerkkien lähellä olevista nopeusvalvontakameroista.
- Anonyymi
Nojaa.. Poliisin valvonta loppui käytännössä liikkuvan poliisin lakkauttamiseen, mitä nyt pirpanoiden ekana koulupäivänä kyttäävät hieman enempi. Nopeuskyltit ovat pääosin suosituksia.
- Anonyymi
Ajonopeudet tietyömaiden kohdalla ovat aivan sairaat. Jokaiselta lähtis kortti iäksi joa olis valvontaa.
- Anonyymi
Tapon yrityksestä joutaakin lähteä
- Anonyymi
En ole ikinä huomannut ainakaan.
Enkä ikinä aamuliikenteen nopeuksia pk-sedulla.. siinä olisi monella raksapakun kuskille kortti hyllyllä niillä nopeuksilla mitä ajelevat mutta pääseehän sitä ilman korttiakin, kun valvontaa ei ole.- Anonyymi
Tämä just, vähän kellon ajasta riippuen välillä menee näitä joitain raksapakuja ja nopeudet on 80 alueella minimissään 110 ja ylärajan rajoittaa sen mitä paku kulkee... yli 110-180..
Perässä menee sitten raksaukkoja imussa.. Eihän nämä kortilla mitään tee ja näin espoolaisena ei espoossa poliisi tule vastaan viikottain, hyvä jos edes kuukausittain niin mitä pelkoa olisi mistään valvonnasta, kortitta ajosta ja missä sen kortin menettäisi kun voi sanoa en edes muista onko koskaan aamu liikenteessä ollu poliisin liikennevalvontaa länsiväylä - kehä II - Turunväylä (no siellä on joskus muuten, muulloinkin!)..
- Anonyymi
Näi tossa Malmilla. Hiljainen tie. 30km rajoitus ja kamera-auto. Ei niitä valtateillä näy,missä kiskotaan yli 50km ylinopeuksia tietöissä
- Anonyymi
Nuo tietyöalueiden mahdolliset ylinopeudet selittyvät pitkälti sillä, että rajoitusalueet usein alkaa kilometri kaupalla ennen työmaata ja sama on tilanne työmaan jälkeen. Samoin, vaikka työmaalla ei ole viikkoon ollut ristin sielua niin silti ne rajoitusmerkit sillä tienvarressa vaan tököttää. Onko siis ihme ettei aivan kaikki näitä "unohtuneita" rajoituksia noudata? TM-lehti äskettäin mittaili nopeuksia näillä mainituilla alueella ja niinhän siinä kävi, että jopa poliisi ajoi rajoitusta nopeammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo tietyöalueiden mahdolliset ylinopeudet selittyvät pitkälti sillä, että rajoitusalueet usein alkaa kilometri kaupalla ennen työmaata ja sama on tilanne työmaan jälkeen. Samoin, vaikka työmaalla ei ole viikkoon ollut ristin sielua niin silti ne rajoitusmerkit sillä tienvarressa vaan tököttää. Onko siis ihme ettei aivan kaikki näitä "unohtuneita" rajoituksia noudata? TM-lehti äskettäin mittaili nopeuksia näillä mainituilla alueella ja niinhän siinä kävi, että jopa poliisi ajoi rajoitusta nopeammin.
Paljonko sakkosi pienenee tolla selityksellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko sakkosi pienenee tolla selityksellä?
En ole tuosta tai mistään muustakaan sakkoja saanut, joten tuolta osin kysymyksesi on turha ja aiheesta poikkeava.
- Anonyymi
Mitä väliä valvooko vai ei?! Nopeusrajoituksia tulee kyetä noudattamaan, vaikka kukaan ei olisi kyttäämässä. Jos ajaminen ahdistaa niin paljon ettei pysty nopeusrajoituksien mukaan ajamaan, niin homma kannattaa silloin jättää muiden tehtäväksi.
- Anonyymi
Eihän kukaan ole väittänyt ajamisen ahdistavan, kysehän oli ja on rajoitusmerkkien työmaa alueiden varsin "väljästä" ja jopa unohtuneesta merkkien sijoittelusta. Olet varmasti, jos ylipäätään liikenteessä liikut, joka kohdallasi on oletettavasti varsin vähäistä, jollei jopa olematonta, tuon myös itse huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kukaan ole väittänyt ajamisen ahdistavan, kysehän oli ja on rajoitusmerkkien työmaa alueiden varsin "väljästä" ja jopa unohtuneesta merkkien sijoittelusta. Olet varmasti, jos ylipäätään liikenteessä liikut, joka kohdallasi on oletettavasti varsin vähäistä, jollei jopa olematonta, tuon myös itse huomannut.
Kyllä jotakuta ahdistaa. Ei täällä muuten asiasta olisi kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jotakuta ahdistaa. Ei täällä muuten asiasta olisi kirjoitettu.
Voitko edes kuvitella tilanteen jossa kansalainen ihan ilman ahdistusta kirjoittaisi/kommentoisi asiaan joka koskee ja koskettaa tien korjaus/remontti alueella tapahtuvaa liikenteen nopeusrajoituksia?
- Anonyymi
Minä en päätä vaiva rajoituksen syyllä. Noudatan,kun on. Kaahatkoon muut ohi puolta nopeammin!
- Anonyymi
Varsin oikea asenne, kunhan et mahdollista ohittajaa häiritse tai vaaranna.
- Anonyymi
Rajoitukset eivät ole vain työmaalla työskentelevien turvaksi vaan myös autoilijoiden itsensä parhaaksi. Työmaa-alueella on normalista poikkeavia liikennejärjestelyitä ja työkoneita, jollaiseen autoilijan vauhdin lähtiessä lapasesta voi törmääminen koitua autoilijan kohtaloksi.
Kun nämä poikkeavat liikennejärjestelyt palautuvat normaaleiksi, silloin nopeusrajoituksetkin palaavat normaalille tasolle.- Anonyymi
Olet oikeassa, mutta tässä keskustelussa onkin ollut pointtina alhaiset rajoitukset paikoissa, joissa ei ole mitään töitä menossa tai työn jo valmistuttua paikoilleen unohtuneet rajoitusmerkit sekä poliisin tutkailut edellä mainituissa tilanteissa. Silloin kun ihmiset ja koneet ovat tositoimissa työmaalla, matalat rajoitukset ovat hyvinkin perusteltuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899