Uberin lobbaustoiminnasta Suomessa

Anonyymi

Alla olevassa artikkelissa kuvataan, kuinka läheiset suhteet Uberin lobbareilla oli v:n 2018 Liikennepalvelulain takseja koskevan osan valmistelutyöhön osallistuneisiin suomalaisiin päättäjiin:
https://yle.fi/uutiset/74-20000080

13

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskustalaiset halusivat yhteiskuntavastuuttoman huijarifirman Suomeen, joka ei maksa veroja mihinkään.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sama Yangon kanssa. Sen vakoilutoiminnan sallisivat demarit Lipponen, Harakka ja Marin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Yangon kanssa. Sen vakoilutoiminnan sallisivat demarit Lipponen, Harakka ja Marin.

        Lipponen,,1995, miten hän on vastuussa perseelleen menneestäu taksiuudistuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lipponen,,1995, miten hän on vastuussa perseelleen menneestäu taksiuudistuksesta?

        Lipponen salli venäläisen vakoiluyhtiön eli Yango taksin tulon Suomeen. Lipponen on konsulttina myös Venäjän kaasuputkissa.


    • Anonyymi

      Kaveri alkoi uberkuskiksi kun kyllästyi hanttihommiin. Ehti ajaakin jonkun aikaa, mutta sitten kun piti maksaa lainmukaiset vakuutukset ja muut maksut, totesi ettei käteen jäänytkään enää mitään ja lopetti.

    • Anonyymi

      Tässä vanha artikkeli taksialaln lobbauksesta. Hyvä että Uber onnistui ja ala vapautettiin kilpailulle. Hinnoittelu on vapaata ja vastuu asiakkaalla kuten se pitääkin olla. Samalla tavalla toimii muutkin toimialat. Tosin muilta toimialoilta puuttuu se itkeminen mitä sääntelyn suojissa lihonneet taksarit harrastavat.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001423510.html

      • Anonyymi

        Kuka itkee?? Käyttäjät /asiakkaat. Jopa Ay-politikot ja kokoomus toverit. Kallista, luotettava uus ja paikallistuntemus, näistä on huudettu. Riitelevät jossain asema-aukiolla. Polisithan ovat sitä varten valvomaan ja pamputtamaan. Ainoa huono puoli on että verotulot vähentyneet valtiolle. Mikä ala tuhottaisiin seuraavaksi:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka itkee?? Käyttäjät /asiakkaat. Jopa Ay-politikot ja kokoomus toverit. Kallista, luotettava uus ja paikallistuntemus, näistä on huudettu. Riitelevät jossain asema-aukiolla. Polisithan ovat sitä varten valvomaan ja pamputtamaan. Ainoa huono puoli on että verotulot vähentyneet valtiolle. Mikä ala tuhottaisiin seuraavaksi:)

        Ne vanhat kartellitaksit on edelleen saatavilla jos joku niitä vielä kaipaa. Niiden saatavuus on varmasti parempi kuin ennen ja nykyään sun ei tarvi maksaa 5€ per puhelu kuten ennen. Nykyään on vaihtoehtoja mikä on kuluttajalle hyvä asia. Toki se on vanhalle isännälle huono homma kun tuli kilpailua alalle.

        Oma taksinkäyttö on moninkertaistunu vapautuksen jälkeen juurikin uusien kohtuuhintaisten palveluiden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne vanhat kartellitaksit on edelleen saatavilla jos joku niitä vielä kaipaa. Niiden saatavuus on varmasti parempi kuin ennen ja nykyään sun ei tarvi maksaa 5€ per puhelu kuten ennen. Nykyään on vaihtoehtoja mikä on kuluttajalle hyvä asia. Toki se on vanhalle isännälle huono homma kun tuli kilpailua alalle.

        Oma taksinkäyttö on moninkertaistunu vapautuksen jälkeen juurikin uusien kohtuuhintaisten palveluiden takia.

        Ei kukaan tee ilmaista työtä. Jos työllä ei elä niin houkutus vilppiin on suuri. Pelkäätkö käyttää taksia yönpimeydessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tee ilmaista työtä. Jos työllä ei elä niin houkutus vilppiin on suuri. Pelkäätkö käyttää taksia yönpimeydessä?

        Siinä taas perus taksarin ajattelua. Normaalisti ihminen ajattelee että jos työllä ei elä niin vaihdetaan alaa. Taksarit eivät osaa tehdä muuta joten ainoa vaihtoehto on kusettaa ja siksi harmaa talous on aina kukoistanut taksialalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne vanhat kartellitaksit on edelleen saatavilla jos joku niitä vielä kaipaa. Niiden saatavuus on varmasti parempi kuin ennen ja nykyään sun ei tarvi maksaa 5€ per puhelu kuten ennen. Nykyään on vaihtoehtoja mikä on kuluttajalle hyvä asia. Toki se on vanhalle isännälle huono homma kun tuli kilpailua alalle.

        Oma taksinkäyttö on moninkertaistunu vapautuksen jälkeen juurikin uusien kohtuuhintaisten palveluiden takia.

        Eikö oo hianoo, että amerikkalainen kaupallinen yhtiö masinoi Suomeen uuden liikennelain, kertoo virkamiehille, miten homma toimii.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe