Alla olevassa artikkelissa kuvataan, kuinka läheiset suhteet Uberin lobbareilla oli v:n 2018 Liikennepalvelulain takseja koskevan osan valmistelutyöhön osallistuneisiin suomalaisiin päättäjiin:
https://yle.fi/uutiset/74-20000080
Uberin lobbaustoiminnasta Suomessa
13
56
Vastaukset
- Anonyymi
Keskustalaiset halusivat yhteiskuntavastuuttoman huijarifirman Suomeen, joka ei maksa veroja mihinkään.
- Anonyymi
Uberin entinen päälobbari käänsi kelkkansa ja oli tietovuodon takana:
The Guardian: Tiedot Uberin laittomuuksista paljasti kyytipalveluyhtiön entinen päälobbari
https://www.hs.fi/talous/art-2000008939717.html?share=8e59540b01116a81e58bacbbe1e86ad0- Anonyymi
Sama Yangon kanssa. Sen vakoilutoiminnan sallisivat demarit Lipponen, Harakka ja Marin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama Yangon kanssa. Sen vakoilutoiminnan sallisivat demarit Lipponen, Harakka ja Marin.
Lipponen,,1995, miten hän on vastuussa perseelleen menneestäu taksiuudistuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lipponen,,1995, miten hän on vastuussa perseelleen menneestäu taksiuudistuksesta?
Lipponen salli venäläisen vakoiluyhtiön eli Yango taksin tulon Suomeen. Lipponen on konsulttina myös Venäjän kaasuputkissa.
- Anonyymi
Kaveri alkoi uberkuskiksi kun kyllästyi hanttihommiin. Ehti ajaakin jonkun aikaa, mutta sitten kun piti maksaa lainmukaiset vakuutukset ja muut maksut, totesi ettei käteen jäänytkään enää mitään ja lopetti.
- Anonyymi
Tässä vanha artikkeli taksialaln lobbauksesta. Hyvä että Uber onnistui ja ala vapautettiin kilpailulle. Hinnoittelu on vapaata ja vastuu asiakkaalla kuten se pitääkin olla. Samalla tavalla toimii muutkin toimialat. Tosin muilta toimialoilta puuttuu se itkeminen mitä sääntelyn suojissa lihonneet taksarit harrastavat.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001423510.html- Anonyymi
Kuka itkee?? Käyttäjät /asiakkaat. Jopa Ay-politikot ja kokoomus toverit. Kallista, luotettava uus ja paikallistuntemus, näistä on huudettu. Riitelevät jossain asema-aukiolla. Polisithan ovat sitä varten valvomaan ja pamputtamaan. Ainoa huono puoli on että verotulot vähentyneet valtiolle. Mikä ala tuhottaisiin seuraavaksi:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka itkee?? Käyttäjät /asiakkaat. Jopa Ay-politikot ja kokoomus toverit. Kallista, luotettava uus ja paikallistuntemus, näistä on huudettu. Riitelevät jossain asema-aukiolla. Polisithan ovat sitä varten valvomaan ja pamputtamaan. Ainoa huono puoli on että verotulot vähentyneet valtiolle. Mikä ala tuhottaisiin seuraavaksi:)
Ne vanhat kartellitaksit on edelleen saatavilla jos joku niitä vielä kaipaa. Niiden saatavuus on varmasti parempi kuin ennen ja nykyään sun ei tarvi maksaa 5€ per puhelu kuten ennen. Nykyään on vaihtoehtoja mikä on kuluttajalle hyvä asia. Toki se on vanhalle isännälle huono homma kun tuli kilpailua alalle.
Oma taksinkäyttö on moninkertaistunu vapautuksen jälkeen juurikin uusien kohtuuhintaisten palveluiden takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne vanhat kartellitaksit on edelleen saatavilla jos joku niitä vielä kaipaa. Niiden saatavuus on varmasti parempi kuin ennen ja nykyään sun ei tarvi maksaa 5€ per puhelu kuten ennen. Nykyään on vaihtoehtoja mikä on kuluttajalle hyvä asia. Toki se on vanhalle isännälle huono homma kun tuli kilpailua alalle.
Oma taksinkäyttö on moninkertaistunu vapautuksen jälkeen juurikin uusien kohtuuhintaisten palveluiden takia.Ei kukaan tee ilmaista työtä. Jos työllä ei elä niin houkutus vilppiin on suuri. Pelkäätkö käyttää taksia yönpimeydessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan tee ilmaista työtä. Jos työllä ei elä niin houkutus vilppiin on suuri. Pelkäätkö käyttää taksia yönpimeydessä?
Siinä taas perus taksarin ajattelua. Normaalisti ihminen ajattelee että jos työllä ei elä niin vaihdetaan alaa. Taksarit eivät osaa tehdä muuta joten ainoa vaihtoehto on kusettaa ja siksi harmaa talous on aina kukoistanut taksialalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne vanhat kartellitaksit on edelleen saatavilla jos joku niitä vielä kaipaa. Niiden saatavuus on varmasti parempi kuin ennen ja nykyään sun ei tarvi maksaa 5€ per puhelu kuten ennen. Nykyään on vaihtoehtoja mikä on kuluttajalle hyvä asia. Toki se on vanhalle isännälle huono homma kun tuli kilpailua alalle.
Oma taksinkäyttö on moninkertaistunu vapautuksen jälkeen juurikin uusien kohtuuhintaisten palveluiden takia.Eikö oo hianoo, että amerikkalainen kaupallinen yhtiö masinoi Suomeen uuden liikennelain, kertoo virkamiehille, miten homma toimii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska513387- 1532035
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli1971678Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1311583- 801135
- 2341094
Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä266996- 122926
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari52909- 72855