Ihmisoppien ongelma on valhe ja pelastuvien valikoiminen oman korvasyyhyn mukaan.
Kristuksen evankeliumi on tasapuolinen, se kutsuu rosvon ja ryövärinkin samalle juhla-aterialle.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ap. t. 13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
1. Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Uskovaksi muuntautuneen pirun ja hänen muita paremapaa uskovaista näyttelevät orjansa tuntee juuri ***) valikoimisesta. Toisia piru nostaa ja toisia laskee. Järjen päätelmin ja yhdistysten isäin säädösten perusteella valitaan pelastuvat. Ikäänkuin pelastus iankaikkiseen elämään olisi ihmisten teoissa tai ihmisten päätettävissä!!! Lihan tyydyttämistä se on tämä häslääminen Kristuksessa vanhurskaiden tuomarina ja Kristuksen sovintoveren pilkkaajana.
Vaan millanen sanoma kuuluu Kristuksen seurakunnasta ->
Ilm. 22:16 Minä, Jeesus,
- lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
- Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat:
- "Tule!"
- Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
- Ja joka janoaa, tulkoon,
. ja *** joka tahtoo ***, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Pelastuminen iankaikkiseen elämään ei ole, Jumalan kiitos, jätetty yhdenkään kolpötöörin kouraan. Hävetkää te Kristuksen sanan ja Kristuksen evankeliumin pilkkaajat.
Te ette tee vain omaa tietänne vaikeaksi, - te olette vaikeuttamassa heikkouskoisten ihmisten vaellusta ihmisopeillanne ja ihmiskäskyillänne. 👹
Ihmisoppien "evankeliumi on lähtöisin ihmisistä
24
107
Vastaukset
- Anonyymi
Ookko nää noin vihainen?
- Anonyymi
Syystäkin olen vihainen heille, jotka arkoja pelokkaita uskovia ihmisiä hallitsevat kaiken maailman itse keksityillä säädöksillä. Tiedän nimittäin omasta kokemuksesta mitä se on! Soisin jokaisen ihmisoppien ja ihmiskäskyjen kuormia kantavan vapautuvan tällaisista taakoistaan vapaaseen uskomiseen.
Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Gal. 5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Gal. 5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
Gal. 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, ...
... vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
Gal. 5:8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
Hyvin tiedän, että ehkä muutamaa johtavaa puhujaa lukuun ottamatta esikoislestadilaiset sanankuulijat ovat vilpittömässä uskossa siihen, että näitä liikkeen säädöksiä tuleekin noudattaa, ja Kristukseen vapaasti uskovat tuleekin tuomita pilkata ja halveksia. Tämä opetuskulttuuri on liikkeeseen sisään rakennettu, isiltä pojille siirtynyt, jo usean sukupolven ajan jo. Siitä luopuminen Jumalan lasten vapauteen ei ole suinkaan helppo asia.
Jokin koettelemus usein tarvitaan, ennen kun ihminen pääsee oikealle tielle, Jumalan ikuisen lahjan vastaanottajaksi, - ilman omia ansioita. Jumala armon ja anteeksiantamuksen varassa eläväksi, pieneksi ihmiseksi, armahdetuksi syntiseksi.- Anonyymi
22. Niille on tapahtunut se totinen sananlasku: koira syö oksennuksensa*, ja pesty sika rypee rapakossa jälleen.
Eivät tarvitse parannusta eli mielenmuutosta eli sydämen uskoa Jeesukseen Kristukseen, jonka tarve herää siitä kuin synti saarnataan synniksi ja sen takia eivät myöskään kirkkikset tarvitse armoa niin kuin matteus saarnaa 18luvussa;
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaassa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Heillä on vain uskon alkio joka ei edes nuhtele heitä synnistä, jos nuhtelisi, tulisivat kyllä armo eli vesilähteiden tykö kuulemaan armoevankeliumia Jeesuksen nimeen; kaikki synnit on anteeksi annettu!
Heille riittää uskon alkio, vähän uskovat Jeesuksen vähän perkeleeseen sekä että vähän kumpaakin!
Ja niin luulevat pääsevänsä perille taivaan valtakuntaan!
Se sama nuori mies, pyörin nyt vähän jokapaikassa koska tykkään ärsyttää teitä. Raamattuakin olen lukenut 2-3 päivää mitä nyt joskus 10vuotta sitte luin.
Muita eipä sitä tarvitse niin paljon lukea kun on sitä voidetta mistä Johannes puhuu 1kirjeessä 2luvussa;
27. Ja se voide, jonka te häneltä saaneet olette, pysyy teissä, ja ette tarvitse, että joku teitä opettaa*; vaan niinkuin se voide teitä kaikista opettaa, niin on se tosi ja ei valhe, ja niinkuin se teitä opetti, niin myös te hänessä pysykäät.
- Anonyymi
Kirkkikset voisivat aloittaa siitä että alkaisivat uskomaan ->koko<- sydämestään Jeesukseen Kristukseen, ehkä heilläkin heräisi sitten synnin tunto ja tarve kuulla armoevankeliumia Jeesuksesta, mutta koska eivät tahdo uskoa Jeesukseen koko sydämestään niin siksi pitää herätellä heitä sitten saarnaamalla synti synniksi, jos heräisivät edes sen saarnan kautta että näkevät itsensä niin kuin ovat eli sikoja, jos alkaisivat sen jälkeen uskomaan koko sydämestään Jeesukseen Kristukseen ja ottaisivat hänet jokapäiväiseen elämään, ettei olisi niin kuin nyt on kirkkiksillä että Jeesus on heidän matkassa kirkossa mutta kirkon takana ovat sitten taas perkeleen matkassa, kun se ei ole oikeaa kristinuskoa!
Se on sikailua ja Jeesuksen Kristuksen veren tallaamista ja halveksimista!- Anonyymi
Oikein siis sanotte että usko Jeesukseen mutta sen teette vain Kirkossa mutta kirkon takana uskotte enemmän perkelettä!
Sano kirkkis arjessa kun tekee mieli harrastaa luonnon vastaista seksiä tai tekee mieli katsoa huoran persettä kadulla tai tekee mieli kittaa viinaa tai huumeita, tai tekee mieli koreilla ja hempeillä tai tekee mieli harrastaa itse saastaisuutta vaikka olet Pyhän Hengen temppeli, tai tekee mieli olla osana maailman riennoissa ja huveissa,
Sano silloin;
Minä uskon Jeesukseen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein siis sanotte että usko Jeesukseen mutta sen teette vain Kirkossa mutta kirkon takana uskotte enemmän perkelettä!
Sano kirkkis arjessa kun tekee mieli harrastaa luonnon vastaista seksiä tai tekee mieli katsoa huoran persettä kadulla tai tekee mieli kittaa viinaa tai huumeita, tai tekee mieli koreilla ja hempeillä tai tekee mieli harrastaa itse saastaisuutta vaikka olet Pyhän Hengen temppeli, tai tekee mieli olla osana maailman riennoissa ja huveissa,
Sano silloin;
Minä uskon Jeesukseen!Mutta uskosi taitaa jäädä sinne kirkkoon!
- Anonyymi
Matt. 6:24 osoittaa selkeästi senkin. Ja vaikka kaapin.
- Anonyymi
Jumala olkoon kanssasi kiitos tästä, tällä ärsytänkin heitä jatkossa, kiitos paljon!
Matteus 6luku
24. V. Ei kenkään voi palvella kahta herraa; sillä taikka hän tätä vihaa ja toista rakastaa, taikka hän tähän suostuu ja toisen ylönkatsoo. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala olkoon kanssasi kiitos tästä, tällä ärsytänkin heitä jatkossa, kiitos paljon!
Matteus 6luku
24. V. Ei kenkään voi palvella kahta herraa; sillä taikka hän tätä vihaa ja toista rakastaa, taikka hän tähän suostuu ja toisen ylönkatsoo. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.Vaikka tuo oli matheukselta aika siveästi eli kauniisti sanottu,
Mutta minulla ei ole tarvetta kaunistella;
Et voi palvella Jeesusta Kristusta ja saatanaa samaan aikaan, jompaankumpaan uskot eli saatanaan jos kumpaakin vähän,
Koska jos Jeesukseen Kristukseen uskot silloin olet Kristuksessa ja hän sinussa!
Mutta kirkko uskovaiset uskovat Kirkossa ja kirkon takana huoraavat, se on uskoa Kirkossa ja kirkon takana olla ilman uskoa!
Sellaiset eivät ole jäseniä Kristuksessa jotka eivät elä uskossa eli uskosta joka päivä.
Välillä nuolevat saatanan persettä ja välillä Kirkossa veisaavat hoosiannaa! Se on kirkkouskoa Mutta ei sellainen taida viedä taivaaseen varsinkaan kun eivät edes pyydä edes syntejään anteeksi vaan silloinkin kun uskovat Kirkossa, ikäänkuin unohtavat vanhat synnit mitä ovat tehneet ja kolkuttavat omallatunnolla Mutta anteeksi ei tarvitse pyytää, kyllä Jeesus heitä iloisesti taivaaseen viepi kun kerran viikossa veisaavat Kirkossa hoosiannaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka tuo oli matheukselta aika siveästi eli kauniisti sanottu,
Mutta minulla ei ole tarvetta kaunistella;
Et voi palvella Jeesusta Kristusta ja saatanaa samaan aikaan, jompaankumpaan uskot eli saatanaan jos kumpaakin vähän,
Koska jos Jeesukseen Kristukseen uskot silloin olet Kristuksessa ja hän sinussa!
Mutta kirkko uskovaiset uskovat Kirkossa ja kirkon takana huoraavat, se on uskoa Kirkossa ja kirkon takana olla ilman uskoa!
Sellaiset eivät ole jäseniä Kristuksessa jotka eivät elä uskossa eli uskosta joka päivä.
Välillä nuolevat saatanan persettä ja välillä Kirkossa veisaavat hoosiannaa! Se on kirkkouskoa Mutta ei sellainen taida viedä taivaaseen varsinkaan kun eivät edes pyydä edes syntejään anteeksi vaan silloinkin kun uskovat Kirkossa, ikäänkuin unohtavat vanhat synnit mitä ovat tehneet ja kolkuttavat omallatunnolla Mutta anteeksi ei tarvitse pyytää, kyllä Jeesus heitä iloisesti taivaaseen viepi kun kerran viikossa veisaavat Kirkossa hoosiannaa!Muista nulikka lääkkeet!
- Anonyymi
Kenelle nämä omiin tekoihinsa uskovat luulevat saarnaavansa?
Säälittävää kyllä, mutta sokeus on hämmästyttävän syvää. Millään eivät voi nöyrtyä armon alle.
Millaisena pellenä te Kristusta pidätte, kun elämänne onnistuu paremmin omin voimin ja Jeesuksen omia panetellen?
Voiko ihminen tosiaan olla niin paatunut omalta tunnoltaan, että omat syntinsäkin näkee toisissa?
Jokainen on tasan yhtä syntinen, eli 100%.
Yksikään ihminen ei ole synnittömämpi, kun kaikki muutkin ihmiset. Kysymys on vain siitä, nöyrtyykö ihminen syntiseksi (tunnustamaan syntinsä) ja syntisenä Jumalan armon vastaanottajaksi.
Halveksiva panettelu ei vaadi muuta kun tunnottoman pirullisen ihmisen. Evankeliumin vastaanottaminen sen sijaan vaatii kieltämään kokonaan itsensä, (siis tunnustamaan mahdottomuutensa pelastua, ilman Kristusta. Mitään osa kristittyä tai siivosyntistä ei kristinuskossa tunneta, kaikki ovat murhaajia huoria ja varkaita, kadotustuomion ansainneita.
Omanvanhurskauden palvelijat sen sijaan ovat TOTAALILLE syntiturmelukselleen sokeita, autuutensa tienaajapoikia ja tyttöjä. Itsensä pettäjiä, taakkojen kantajia. Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettujen pilkkaajia.
Pirullinen ileilevä mielikuva, jota te Jeesuksen omiin heijastatte, tulee teidän omasta saastaisuudestanne.- Anonyymi
Paavalin kirje roomalaisille 8 luku
13. Sillä jos te lihan jälkeen elätte, niin teidän pitää kuoleman; mutta jos te lihan työt hengen kautta kuoletatte*, niin te saatte elää.
14. II. Sillä kaikki, jotka Jumalan Hengeltä vaikutetaan, ne ovat Jumalan lapset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin kirje roomalaisille 8 luku
13. Sillä jos te lihan jälkeen elätte, niin teidän pitää kuoleman; mutta jos te lihan työt hengen kautta kuoletatte*, niin te saatte elää.
14. II. Sillä kaikki, jotka Jumalan Hengeltä vaikutetaan, ne ovat Jumalan lapset.Joo osuvasti sanottu Paavali, he todella elävät lihan jälkeen kuolemaan, sellaisia ovat kirkikset uskovat enemmän saatanaa kuin Jeesusta Kristusta ja palvelevat jäsenillään mieluumin saatanaa kuin hengessä Jeesusta Kristusta mutta he ovatkin niitä SS opetuslapsia ja kirkkouskovaisia.
- Anonyymi
Jeesus tarjoaa rauhan tietä. Sen saat aivan lahjaksi, kun sen uskot, sen omistat.
Ihminen pelstuu yksin armosta, yksin uskosta, yksin kristuksen tähden. Joka muuta tietä tarjoaa taivaaseen, hän on valehtelija.
Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.- Anonyymi
Se on oikein mitä sanot, mutta teidän kirkkouskovaisten usko jää sinne kirkkoon, siitä on kyse, arjessa uskotte sitten enemmän saatanaa kuin Jeesusta Kristusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on oikein mitä sanot, mutta teidän kirkkouskovaisten usko jää sinne kirkkoon, siitä on kyse, arjessa uskotte sitten enemmän saatanaa kuin Jeesusta Kristusta!
Pidä lahkolainen turpasi kiinni. Itse uskot heräätysliikkeesi johtajia enemmän kuin Kristusta.
- Anonyymi
Vieläkö oli lisää kysymyksiä pitäisi nukkumaan mennä kohta?
- Anonyymi
Joko loppu räksytys?
Olisin voinu kyllä läpi yön jatkaa mutta huomenna on työpäivä.
Ehkä parempi näin sitten.
Laestadius sanoo että mykkä koira pitää hirttää mutta koirat ovat vääriä opettajia kyllä koirille pitäisi se kuono koppa laittaa, oppisivat olemaan hiljaa, mutta toisaalta koirat on ihan hyviä ystäviä kun tuovat seuraa, vaikka räksyttävätkin välillä mistä sattuu aina itsekään ymmärtäen edes mistä ja miksi.
Mutta toisaalta koirista saa seuraa, mutta niitä pitää välillä muistaa ruokkia, koska muuten ne kuolevat. Parhaiten koiria ruokkii koiran ruoalla, mutta koska minä en syö koiran ruokaa niin siksi en voi valitettavasti sinua ruokkia, koska en luonnostaan osaa puhua kuin totuutta anteeksi hirveästi!
Olen todella pahoillani, mutta mies räksyttää vaikka vl palstalle siellä saatat saada ruokaakin samanmielisten seurasta!- Anonyymi
Siis tämä oli avaajalle olen se nuori lahkolainen.
Joka ei usko vain sunnuntaisin vaan ma-su!
Kirkkikset kyllä varmasti uskovat Jeesukseen su klo seurat alkaa-seurat päättyy välisen ajan. Se on oikein,
Mutta onkohan se kuitenkaan kristinuskoa jos 6päivää 7stä uskoo saatanaa ja 1 7stä Jeesusta?
Silkasta mielenkiinnosta kysyn? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tämä oli avaajalle olen se nuori lahkolainen.
Joka ei usko vain sunnuntaisin vaan ma-su!
Kirkkikset kyllä varmasti uskovat Jeesukseen su klo seurat alkaa-seurat päättyy välisen ajan. Se on oikein,
Mutta onkohan se kuitenkaan kristinuskoa jos 6päivää 7stä uskoo saatanaa ja 1 7stä Jeesusta?
Silkasta mielenkiinnosta kysyn?Vaikka ei kyllä noin pahoja saisi kysyä, voivat loukkaantua vielä kun kannattavat sitä priideäkin ja kaikkea tämmöistä tasa arvoa ja hiljaista hyväksyntää, asioista ei saisi heidän mielestään puhua oikeilla nimillä hyshys vaan antaa huoran rauhassa ottaa siemenet ahteriinsa ja antaa homojen rauhassa lisääntyä ja täyttää maa hyshys vaan, kyllä Jeesukseen sitten sunnuntaina taas uskomme se riittää ma-la sitten saatanan kelkassa se on näin menny aina ja hyvin on toiminu hyshys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ei kyllä noin pahoja saisi kysyä, voivat loukkaantua vielä kun kannattavat sitä priideäkin ja kaikkea tämmöistä tasa arvoa ja hiljaista hyväksyntää, asioista ei saisi heidän mielestään puhua oikeilla nimillä hyshys vaan antaa huoran rauhassa ottaa siemenet ahteriinsa ja antaa homojen rauhassa lisääntyä ja täyttää maa hyshys vaan, kyllä Jeesukseen sitten sunnuntaina taas uskomme se riittää ma-la sitten saatanan kelkassa se on näin menny aina ja hyvin on toiminu hyshys!
Mutta sille ei kannata kallistaa korvaa että vierus maa on sodassa, eihän se meihin liity eikä siihen syntieläämään jossa maapallo elää, koska kyllä Jeesus Kristus taitaa rauhan tuoda mutta saatana sodan ja mellakat!
Aamen!
Iankaikkisesti Aamen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sille ei kannata kallistaa korvaa että vierus maa on sodassa, eihän se meihin liity eikä siihen syntieläämään jossa maapallo elää, koska kyllä Jeesus Kristus taitaa rauhan tuoda mutta saatana sodan ja mellakat!
Aamen!
Iankaikkisesti Aamen!Saatanan eli synnin kautta tulee viha ja sodat mutta Jeesuksen Kristuksen kautta ilo ja rauha ja keskinäinen rakkaus!
Ette kö te saatanan lapset ja orjat sitä näe, vai ettekö sokeudessanne ymmärrä hullu kansa!? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan eli synnin kautta tulee viha ja sodat mutta Jeesuksen Kristuksen kautta ilo ja rauha ja keskinäinen rakkaus!
Ette kö te saatanan lapset ja orjat sitä näe, vai ettekö sokeudessanne ymmärrä hullu kansa!?Mitä enemmän luovutte uskosta Jeesukseen Kristukseen, sitä enemmän teette syntiä, ja sitä enemmän tulee vihaa ja sotaa synnin kautta, jossa asuu saatana ja saatana vaikuttaa vihan eli murhan hengen synnin kautta, ja sitä suuremmalla syyllä Jumala tuhoaa tämän Sodoman ja Gomorran ja Baalin alttarin!
Te jotka teette kevytmielisesti syntiä, tietäkää että synnissä asuu saatana ja saatana on murhan isä!
Ja kaikki sodat ovat siinneet saatanasta eli synnistä! Joka syntiä palvoo viettelee itsensä vihaan!
Palvokaa sen takia ennemmin uskon kautta Jeesusta Kristusta ja kuolettakaa lihan himot hengen kautta!
Joo minä olen se nuori esikoislestaadiolainen lahkolainen ja palvon isiä ja alttareita, kuitenkaan edessäni ei ole yhtäkään ihmistä jota en nuhtelisi, niin olen tuominnut itseni synnin takia uskomaan Jeesukseen, niin olen tuominnut seurakunnan saarnaajat vedettömyyden takia koska katuva ryöväri tarvitsee vettä janoonsa, ja niin tuomitsen myös teidät epäuskon takia ja synninpalvonnasta uskomaan Jeesukseen Kristukseen joka päivä, ei siis ole yhtäkään jota en olisi nuhdellut, myös itseni sanon vääräksi lihani puolesta, kenen palvelija minä siis olen lahkon vai Jeesuksen Kristuksen todistaja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän luovutte uskosta Jeesukseen Kristukseen, sitä enemmän teette syntiä, ja sitä enemmän tulee vihaa ja sotaa synnin kautta, jossa asuu saatana ja saatana vaikuttaa vihan eli murhan hengen synnin kautta, ja sitä suuremmalla syyllä Jumala tuhoaa tämän Sodoman ja Gomorran ja Baalin alttarin!
Te jotka teette kevytmielisesti syntiä, tietäkää että synnissä asuu saatana ja saatana on murhan isä!
Ja kaikki sodat ovat siinneet saatanasta eli synnistä! Joka syntiä palvoo viettelee itsensä vihaan!
Palvokaa sen takia ennemmin uskon kautta Jeesusta Kristusta ja kuolettakaa lihan himot hengen kautta!
Joo minä olen se nuori esikoislestaadiolainen lahkolainen ja palvon isiä ja alttareita, kuitenkaan edessäni ei ole yhtäkään ihmistä jota en nuhtelisi, niin olen tuominnut itseni synnin takia uskomaan Jeesukseen, niin olen tuominnut seurakunnan saarnaajat vedettömyyden takia koska katuva ryöväri tarvitsee vettä janoonsa, ja niin tuomitsen myös teidät epäuskon takia ja synninpalvonnasta uskomaan Jeesukseen Kristukseen joka päivä, ei siis ole yhtäkään jota en olisi nuhdellut, myös itseni sanon vääräksi lihani puolesta, kenen palvelija minä siis olen lahkon vai Jeesuksen Kristuksen todistaja?Mutta eivät he saarnaajat vedettömiä ole, vaan he ovat hitaita todistamaan syntejä anteeksi, he monesti odottavat enemmän merkkejä katumuksesta!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829