Miettiköön kukin kohdallaan, mistä hengestä Jumalan lasten panetteleminen lähtee.
Esikoiset ry:n toimintaan voi jokainen tutustua ihan itse, ja tehdä omat johtopäätökset. Kenekään ei tarvitse olla panettelijoiden levittämien valheiden varassa.
Härski helvetillä pelottelu, ja tietämättömyys esikoislestadiolaisen johdon eksymisestä oman vanhurskauden vietäväksi 1990 luvulla, on tämä syy, miksi monet muoret eivät uskaltaneet lähteä esikoislestadiolaisuudesta, sen ryhdyttyä muutaman kellokkaan johdolla separatistiksi, vaikka kuului kirkkoon.
Tämä öljymies ei tunne edes kristinuskon keskeisiä perusteita, sääli poikaparkaa.
Ap. t. 16:30 Ja hän ***) (Filippin vanginvartija) vei heidät ulos ja sanoi:
"Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Ap. t. 16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
Ihmisopit on kamalan vaarallia, kuten täällä olevien herjaajien viesteistä voi jokainen lukea. Kun ei lueta Raamattua ja verrata sitä saatuun opetukseen, niin on helppo eksyä sellaisen joukon mukaan, joka kehuu omia ja panettelee Jeesukseen uskovia röyhkeästi.
Sokea on sokea, ellei syntinen nöyrry ottamaan armosta ilman ansioita vastaan Jeesuksen vanhurskauden pukua. Jeesuksen puku ei ole kaupan, että sen voisi lunastaa esimerkiksi kuulumalla johonkin itseään ylistävään uskonnolliseen yhdistykseen, tai joillain muilla ajallisilla avuilla.
Panettelu evankeliumin julistamisen sijasta
8
235
Vastaukset
- Anonyymi
Miten ’ihmisoppi’ tulee konkreettisesti esille uskonelämässä?
- Anonyymi
Hyvin monella tapaa. Perustana kaikissa ihmisopeissa on ihmisen pohjaton halu tulla joksikin muuksi Luojansa edessä, kun kadotuksen ansainneeksi roistoksi. Ihmisopit ovat siis seurausta YLPEYDESTÄ. Totuus nimittäin on, että me kaikki ihmiset olemme kadotuksen ansainneita roistoja Luojamme edessä.
Tässä tilassa, (kun Jumalan sana on riisunut meiltä kaiken kuvittelun itsestämme), meillä on alttius etsiä Jeesusta Kristusta, välimiestä, joka on sovittanut ihmiset Jumalan kanssa, vuodattamalla VIATTOMAN verensä ja antamalla henkensä meidän syntiemme sovitukseksi.
Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettuina, USKOSSA eläen, me olemme
VANHURSKAUTETTUJA. Syyllinen on julistettu syyttömäksi, toisen kärsittyä hänen rangaistuksensa.
Jos omavanhurskaus saa korottaa ihmisoppien kautta ihmisen suureksi, hän alkaa katselemaan muita alaspäin (ylenkatsoo muita). Hän ei enään julista syntisille Jeesusta Kristusta pelastukseksi, vaan alkaa mainostamaan omia "öljyjään", omia parannuksiaan ja katumisiaan, omaa paremmuuttaan muihin Jeesukseen uskoviin verrattuna. Hän tekee ITSESTÄÄN mitan, jolla mittailee mahdollisia pelastuvia. Jumalan sana ei olekkaan hänelle mittari, vaan hän itse. - Anonyymi
Siten ettei se anna lupaa poiketa raamatun opeista, näillä kirkkouskovaisilla kun on tapana poimia vain rusinat pullasta,
Heidän mielestään kristinusko on yksi kappale: usko Herraan Jeesukseen!
Vaikka raamattu ei siitä todista, jos näin olisi, ei siellä muuta kirjoitettaisi!
Mutta usko yksinään ilman henkeä on kuollut!
Siksi on parempi pysyä Jeesuksen omissa opeissa kun ne eivät jätä tulkinnoille varaa; Jeesus sanoo että vedestä ja hengestä pitää syntyä!
Mutta Paavali sanoo uskosta,
Mutta Jeesus vedestä ja hengestä!
No se on sinun asiasi jos sinä Jeesusta taikka Paavalia uskot enemmän!
Mutta jos tarkastelemme Paavalin sanoja hengessä eikä järjen valossa, niin usko on samalla tavalla kuin laki, kurittaja Kristuksen luokse, mutta kuka on armahtaja?
Onko se usko taikka laki, ei vaan jeesus Kristus itse henkensä kanssa ja hän on myös vesi itse, jonka me ihmisoppilaiset otamme uskolla vastaan sydämiimme!
Mutta me olemme nuoria ja harhaisia, mutta onneksi vaitolla on oikea usko ja öljyä lampussa sekä nikodeemuksella eli erikoiset ry seurakunnalla, heidän ansiostaan saamme kuulla välillä kokonaisen Opin, joka on muutakin kuin yksi kappale usko joka on Kristuksesta yksi jäsen Mutta ei koko ruumis, koska ruumis ilman henkeä on kuollut, jos vaikka sinä koko ruumiin omistaisit mutta sinulta puuttuu Henki, olet sinä kuollut ja et elävä!
Voi meitä harhateille eksyneitä nuoria, Lapin paavit meitä niin eksyttää, voi meitä raukkoja kun olemme niin alasti nyt ja ilman häävaatteita voi meitä!
- Anonyymi
Luuk. 18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
Luuk. 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
Luuk. 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Luuk. 18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Luuk. 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
Luuk. 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."- Anonyymi
Nimenomaan mutta ne farisealaiset ovat niitä kirkkoudkovaisia, he eivät ole koskaan itkeneet syntejään!
Mutta vaikka meillä 1600 tai 2000 ruumista seurakunnassa mutta kaikista niistä puuttuu Henki, niin se on vain läjä ruumiita, jos ja kun yhdessäkään niissä ei ole henkeä eli elämää!
Niin on myös usko ilman henkeä joka vaikuttaa Hengen kautta elävän uskon hedelmät, niin on usko ilman tekoja kuollut, koska usko ilman henkeä on vain kuollut ruumis ja ei silleen elä, vaikka ruumis kaunis ja korea olisikin, mutta koska Jumala puhaltaa ruumiiseen Hengen, nousee silloin ruumis kuolleen unesta elämään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan mutta ne farisealaiset ovat niitä kirkkoudkovaisia, he eivät ole koskaan itkeneet syntejään!
Mutta vaikka meillä 1600 tai 2000 ruumista seurakunnassa mutta kaikista niistä puuttuu Henki, niin se on vain läjä ruumiita, jos ja kun yhdessäkään niissä ei ole henkeä eli elämää!
Niin on myös usko ilman henkeä joka vaikuttaa Hengen kautta elävän uskon hedelmät, niin on usko ilman tekoja kuollut, koska usko ilman henkeä on vain kuollut ruumis ja ei silleen elä, vaikka ruumis kaunis ja korea olisikin, mutta koska Jumala puhaltaa ruumiiseen Hengen, nousee silloin ruumis kuolleen unesta elämään!Mutta voi meitä harhaisia nuoria kun me tällaista opetamme! Parempi varmasti olisi mennä jonon jatkoksi kuolleeseen läjään ruumiita! Jotka teuraaksi menevät Jumalan vihan viina kuurnaan johon mädänneet viinimarjat heitetään!
Minä en siitä viinaluurnasta sen enempää tiedä, kirjoitin mistä ajatus tuli olkoot se hyvä siinä sitten, jos joku siitä jotakin ymmärtää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta voi meitä harhaisia nuoria kun me tällaista opetamme! Parempi varmasti olisi mennä jonon jatkoksi kuolleeseen läjään ruumiita! Jotka teuraaksi menevät Jumalan vihan viina kuurnaan johon mädänneet viinimarjat heitetään!
Minä en siitä viinaluurnasta sen enempää tiedä, kirjoitin mistä ajatus tuli olkoot se hyvä siinä sitten, jos joku siitä jotakin ymmärtää!Niin se pitää tarkentaa vielä, onko minulle näitä Lapin paavit opettanut, ei vaan se Henki joka minussa asuu, ei minun tarvitse Raamattua avata tietääkseni mitä siellä lukee, vaan se Henki joka on raamatun kirjoittanut, kyllä myös tietää mitä siellä kirjoitetaan ja sen sisällön eli tarkoituksen, mutta kuolleen tarkoitus ei ole elää, vaan kuolleet heitetään hautaan ja annetaan mädäntyä siellä siihen asti että luut näkyvät! Mutta joissa Henki on, he elävät ja tallaavat maata jaloillansa ja puhuvat kielellä ja ylistävät luotuja ja luojaansa! Niin hekin jotka ymmärrystä vailla ovat, eivät sen takia että ymmärrys jotakin olisi, vaan myös järjettömät Hengen kautta elävät! Niin herää myös kuolleet henkiin kuin Herran Henki puhaltaa heihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se pitää tarkentaa vielä, onko minulle näitä Lapin paavit opettanut, ei vaan se Henki joka minussa asuu, ei minun tarvitse Raamattua avata tietääkseni mitä siellä lukee, vaan se Henki joka on raamatun kirjoittanut, kyllä myös tietää mitä siellä kirjoitetaan ja sen sisällön eli tarkoituksen, mutta kuolleen tarkoitus ei ole elää, vaan kuolleet heitetään hautaan ja annetaan mädäntyä siellä siihen asti että luut näkyvät! Mutta joissa Henki on, he elävät ja tallaavat maata jaloillansa ja puhuvat kielellä ja ylistävät luotuja ja luojaansa! Niin hekin jotka ymmärrystä vailla ovat, eivät sen takia että ymmärrys jotakin olisi, vaan myös järjettömät Hengen kautta elävät! Niin herää myös kuolleet henkiin kuin Herran Henki puhaltaa heihin!
Ja se on luonnollista että ruumis ilman henkeä on kuollut!
Mene nyt nikodeemus kuolleen äitisi haudalle ja sano hänelle ala uskomaan! Jos hän siitä heräisi henkiin ja sinun kanssasi taas juttelisi,
Mutta jos taidat henkiä hallita, eli jos Jumalan Henki puhaltaa äitisi kuolleen ruumiin ylitse silloin hän kyllä virkoaa jälleen ja elää niin kuin elävät ja tallaa maata niin kuin sinä ja ei ole enää kuollut!
Mutta haudassa makaa nyt paljon kuolleita, mahtaakohan he herätä koskaan henkiin jos ei Jumalan Henki koskaan puhalla heidän päällensä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4285799Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1962032Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3691895- 1231110
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51044- 28971
- 76858
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60854Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55743- 37734