Humaanien ateistien määrä on laskussa

Anonyymi

Humaanien ateistien määrä on laskussa. Nyt vain noin 10 % on humaaneja, kun aiemmin heitä oli yli puolet kaikista ateisteista. Luonnontieteellisillä aloilla toimivia on nyt noin 90 %.

Mistä tämä johtuu?

Arvelen syynä olevan arvojen muutos kohti militanttia ateismia. Luonnontieteilijöistä valtaosa on militantteja ateisteja, jotka uskovat evoluutioon ja kelpoisimman säilymiseen elämän ja kuoleman taistelussa. Ei liene epäselvää kumpaan joukkoon ateistit kuuluvat ja kumpaan taas teistit?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei säily kuolemalta, ei , vaikka olisi kuinka uskovainen hyvänsä. Kysymyshän on uskosta, ei todellisuudesta.

      • Anonyymi

        kristinuskoa.
        Penikoita ja ymmärtämättömiä.


    • Anonyymi

      On aivan selvää,että me ateistit emme enää aio sietää vuohipaimenten homeista maailmanselitystä tavaavien uskisten puuttumista jopa yksilöiden henkilökohtaiseen elämään,puhumattakaan julkisesta elämästä!
      Nyt on tulossa stoppi kamelikuskien tarinoiden määräysvallalle demokratiassamme!

    • Luonnontieteet ovat tukeneet humanismin kehitystä. Renesanssi ja sitä seurannut tieteellinen vallankumous karistivat Raamatun auktoriteettiaseman pois ja korosti järkeä ja havaintoihin perustuvaa tietoa. Humanismi kehittyi valistuksen ajalla. Valistuksessa korostettiin tiedon ja järjen merkitystä. Tieto ja järki tuli luonnontieteistä ja sen metodeista. Esimerkiksi luonnontieteellinen fakta 'seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäistä' on auttanut muuttamaan humanistisia arvoja niin, ettei eri tavalla suuntautuneita enää polteta ja heitetä katoilta alas.

      • Anonyymi

        NasuMarttaViktor, olet laajentanut nikkikokoelmaasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        NasuMarttaViktor, olet laajentanut nikkikokoelmaasi.

        Ei saaatana mitkä psykoosit 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Minua ärsyttää se, kun hihhulit tuomitsevat minun seksuaalisen suuntaukseni haureudeksi, huorinteoksi ja perversioksi. Olen jo nuoruudesta asti harjoittanut seksiä mies- ja naispuolisten henkilöiden kanssa, joihin rakastun helposti. Pidän myös parinvaihdosta ja orgioista eli ryhmäseksistä: rakastan jokaista, jonka kanssa seksiä harjoitan. Rakastun helposti myös esineisiin kuten dildoihin, nukkeihin ja pehmoleluihin.

        Olen panseksuaali. Koska se on synnynnäistä, niin kenelläkään ei ole oikeutta tuomita minua tavoista, joilla harjoitan seksiä rakastamieni ihmisten ja esineiden kanssa.

        En pidä siitä, että Setassa ei tiedetä seksuaalisen suuntauksen olevan synnynnäistä. He kirjoittavat näin:

        "Toisaalta seksuaalinen suuntautuminen voi muuntua elämänkaaren aikana – erityisesti naisilla – joten ikääntyneetkin voivat havaita itsessään ennen tuntemattomia eroottisia ja emotionaalisia tuntemuksia samaa sukupuolta kohtaan."

        https://seta.fi/sateenkaaritieto/seksuaalinen-suuntautuminen/

        Täyttä soopaa tuo, sillä seksuaalinen suuntaus on synnynnäinen, eikä se voi muuttua.

        Tiedemiehet ovat niin ikään ihan pihalla asioista, kun eivät pidä homoseksuaalisuutta synnynnäisenä. Mistä moinen typeryys johtuu?

        "Science-lehdessä julkaistussa tutkimuksessa kerrotaan, että ihmisen kantama geenimuoto ei kerro mitään siitä, tuleeko henkilö joskus harrastamaan seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa.

        Kansainvälisen tutkijaryhmän toteuttama laaja perimänlaajuinen assosiaatiotutkimus paljasti, että henkilön geenimuodot eivät ennusta merkityksekkäästi sitä, aikooko tämä harrastaa seksiä oman sukupuolensa edustajan kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/jattitutkimus-ihmisella-ei-ole-homogeenia/

        Alkuperäinen lähde:
        Large-scale GWAS reveals insights into the genetic architecture of same-sex sexual behavior
        https://www.science.org/doi/10.1126/science.aat7693

        Mihin sitä voi luottaa, kun ei edes tiedemiehiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua ärsyttää se, kun hihhulit tuomitsevat minun seksuaalisen suuntaukseni haureudeksi, huorinteoksi ja perversioksi. Olen jo nuoruudesta asti harjoittanut seksiä mies- ja naispuolisten henkilöiden kanssa, joihin rakastun helposti. Pidän myös parinvaihdosta ja orgioista eli ryhmäseksistä: rakastan jokaista, jonka kanssa seksiä harjoitan. Rakastun helposti myös esineisiin kuten dildoihin, nukkeihin ja pehmoleluihin.

        Olen panseksuaali. Koska se on synnynnäistä, niin kenelläkään ei ole oikeutta tuomita minua tavoista, joilla harjoitan seksiä rakastamieni ihmisten ja esineiden kanssa.

        En pidä siitä, että Setassa ei tiedetä seksuaalisen suuntauksen olevan synnynnäistä. He kirjoittavat näin:

        "Toisaalta seksuaalinen suuntautuminen voi muuntua elämänkaaren aikana – erityisesti naisilla – joten ikääntyneetkin voivat havaita itsessään ennen tuntemattomia eroottisia ja emotionaalisia tuntemuksia samaa sukupuolta kohtaan."

        https://seta.fi/sateenkaaritieto/seksuaalinen-suuntautuminen/

        Täyttä soopaa tuo, sillä seksuaalinen suuntaus on synnynnäinen, eikä se voi muuttua.

        Tiedemiehet ovat niin ikään ihan pihalla asioista, kun eivät pidä homoseksuaalisuutta synnynnäisenä. Mistä moinen typeryys johtuu?

        "Science-lehdessä julkaistussa tutkimuksessa kerrotaan, että ihmisen kantama geenimuoto ei kerro mitään siitä, tuleeko henkilö joskus harrastamaan seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa.

        Kansainvälisen tutkijaryhmän toteuttama laaja perimänlaajuinen assosiaatiotutkimus paljasti, että henkilön geenimuodot eivät ennusta merkityksekkäästi sitä, aikooko tämä harrastaa seksiä oman sukupuolensa edustajan kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/jattitutkimus-ihmisella-ei-ole-homogeenia/

        Alkuperäinen lähde:
        Large-scale GWAS reveals insights into the genetic architecture of same-sex sexual behavior
        https://www.science.org/doi/10.1126/science.aat7693

        Mihin sitä voi luottaa, kun ei edes tiedemiehiin?

        Otan vain tämän Tekniikan Maailman otsikon (Jättitutkimus: Ihmisellä ei ole ”homogeeniä”). Miten ihmeessä näinkin tasokkaalta lehdeltä pääsee tällainen ripuliturahdus? Vaikka ihmisen genomi on kartoitettu, todennäköisesti ikinä ei kyetä selvittämään, miten ihminen rakentuun tuon yksinkertaisen neljästä emäksestä koostuvan DNA -juosteen ohjaamana. Geenit muodostavat monimutkaisia säätelyverkkoja ja todellakaan ominaisuudet eivät ole yksinkertaisia yksi geeni - yksi ominaisuus kytkentöjä.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Gene_regulatory_network

        Päin vastoin on olemassa tutkimuksia, joiden mukaan homous on periytyvää. Se periytyy äidin kautta. Tutkimusten mukaan homomiesten äidin sisaruksilla oli keskimäärin enemmän jälkeläisiä kuin heterojen verrokkiryhmällä. Todennäköisesti on olemassa geenimuunnos, joka lisää naisten jälkeläisten määrää (ei siis hedelmällisyyttä) ja sen sivutuotteena on miespuolisia homojälkeläisiä.

        Jos tuollaista tuubaa menee väittämään niin on aivan perusteltua väittää samalla logiikalla "Jättitutkimus: Jumalaa ei ole olemassa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ärsyttää se, kun hihhulit tuomitsevat minun seksuaalisen suuntaukseni haureudeksi, huorinteoksi ja perversioksi. Olen jo nuoruudesta asti harjoittanut seksiä mies- ja naispuolisten henkilöiden kanssa, joihin rakastun helposti. Pidän myös parinvaihdosta ja orgioista eli ryhmäseksistä: rakastan jokaista, jonka kanssa seksiä harjoitan. Rakastun helposti myös esineisiin kuten dildoihin, nukkeihin ja pehmoleluihin.

        Olen panseksuaali. Koska se on synnynnäistä, niin kenelläkään ei ole oikeutta tuomita minua tavoista, joilla harjoitan seksiä rakastamieni ihmisten ja esineiden kanssa.

        En pidä siitä, että Setassa ei tiedetä seksuaalisen suuntauksen olevan synnynnäistä. He kirjoittavat näin:

        "Toisaalta seksuaalinen suuntautuminen voi muuntua elämänkaaren aikana – erityisesti naisilla – joten ikääntyneetkin voivat havaita itsessään ennen tuntemattomia eroottisia ja emotionaalisia tuntemuksia samaa sukupuolta kohtaan."

        https://seta.fi/sateenkaaritieto/seksuaalinen-suuntautuminen/

        Täyttä soopaa tuo, sillä seksuaalinen suuntaus on synnynnäinen, eikä se voi muuttua.

        Tiedemiehet ovat niin ikään ihan pihalla asioista, kun eivät pidä homoseksuaalisuutta synnynnäisenä. Mistä moinen typeryys johtuu?

        "Science-lehdessä julkaistussa tutkimuksessa kerrotaan, että ihmisen kantama geenimuoto ei kerro mitään siitä, tuleeko henkilö joskus harrastamaan seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa.

        Kansainvälisen tutkijaryhmän toteuttama laaja perimänlaajuinen assosiaatiotutkimus paljasti, että henkilön geenimuodot eivät ennusta merkityksekkäästi sitä, aikooko tämä harrastaa seksiä oman sukupuolensa edustajan kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/jattitutkimus-ihmisella-ei-ole-homogeenia/

        Alkuperäinen lähde:
        Large-scale GWAS reveals insights into the genetic architecture of same-sex sexual behavior
        https://www.science.org/doi/10.1126/science.aat7693

        Mihin sitä voi luottaa, kun ei edes tiedemiehiin?

        <<Minua ärsyttää se, kun hihhulit tuomitsevat minun seksuaalisen suuntaukseni haureudeksi, huorinteoksi ja perversioksi. Olen jo nuoruudesta asti harjoittanut seksiä mies- ja naispuolisten henkilöiden kanssa, joihin rakastun helposti. Pidän myös parinvaihdosta ja orgioista eli ryhmäseksistä: rakastan jokaista, jonka kanssa seksiä harjoitan. Rakastun helposti myös esineisiin kuten dildoihin, nukkeihin ja pehmoleluihin.

        Olen panseksuaali. Koska se on synnynnäistä,>>

        En ole kuullut kenenkään ateistin tai edes setalaisen puolustavan panseksuaalisuutta, parinvaihtoa, fetissejä ja orgioita synnynnäiseksi suuntaukseksi. Mistä sait päähäsi, että tuo kaikki olisi synnynnäistä sen sijaan, että olisi opittua ja valittua?

        Tieteellä on taipumus kehittyä parempaan suuntaan. Aiemmat virheet korjataan ja niin on tässäkin jättitutkimuksessa. Huomattiin, että vastoin aiempia arvauksia homoseksuaalisuus ei olekaan perinnöllistä. Tähän tutkimukseen voidaan siis luottaa. :)


    • Anonyymi

      Havaintoihin perustuva tiede on koko ajan jälkijunassa, koska pitää tulla meta-analyysejä ennenkuin saadaan konfirmaatio yleismaailmallisesti. Jeesus ei heittele seksuaalisesti poikkeavia katolta, eikä Hän ole tavallinen taplaaja missään suhteessa mitä me olemme ihmisinä. Dimensio on korkein ja siksi myös vakuuttavin.

      • Anonyymi

        Ensimmäisestä virkkeestä alkaen täysin sisällyksetöntä ja merkityksetöntä diibadabaa.
        Esimerkiksi: "Jeesus ei heittele seksuaalisesti poikkeavia katolta"
        Ei tietenkään koska Jeesus on taruolento kuten yksisarvinen.
        Sen sijaan suuri osa ristinuskoa julistavista kirkoista ja lahkoista heittää homoseksuaalit tuliseen järveen ikuisiksi ajoiksi kitumaan Perkeleen kidutettavaksi.


    • Anonyymi

      JOS ja KUN tiedostamme, että ympärillämme ja maailmassa on paljon vääryyttä ja pimeyttä, se tarkoittaa, että tiedostamme myös oikeuden ja valon ovat olemassa, kenties aivan lähellä ja jo meissä. Annetaan siis niiden lisääntyä. Kauheinta olisi olla sokea ja tiedostamaton. Pessimismi on yksipuolisesti pimeyden tiedostamista mutta valon kieltämistä.

    • Anonyymi

      Ateistit saisivat tehdä parannuksen. Ei mitään järkeä vastustaa kristinuskoa.
      Penikoita ja ymmärtämättömiä. Hengellinen läpivalaisu.

      • Anonyymi

        SIIS: kristinusko: Penikoita ja ymmärtämättömiä. Hengellinen läpivalaisu.

        - sen puolestaan huomaa siitä, että tehdään tännekin avaus ja poistetaan se. Miksi Kristityt ovat niin lapsellisia?

        Valaisu tehdään näemmä viinalla. uskovaiset evankelistat juovat paljon.


    • Anonyymi

      Luonnontieteilijöistä suurimmalle osalle kysymys jumalasta on niin merkityksetön, ettei heitä voi pitää edes ateisteina. Ateismi vaatisi edes sen verran kiinnotusta uskontoon, että näkisi mielekkääksi vastustaa sitä. Luonnontieteilijöistä useimmilla ei ole kiinnostusta edes sitä vertaa.
      Esko Valtaoja sanoi olevansa pakana. Olisiko se oikea ilmaus.

      • Anonyymi

        Amerikassa fundamentalistiset kristinuskoiset pyrkivät saamaan kouluun opetusta luomisopista muiden luonnontieteiden rinnalle. Ne ovat menneet siinä niin pitkälle, että pyrkivät piilottamaan sen nimen älykkään suunnittelijan alle.

        Kyllä ihan varmasti luonnontieteilijöitä rupeaa asia kiinnostamaan kun sitä pyritään tuomaan pseudotieteenä esimerkiksi lapsille.


    • Humaanin logistiikka näkyy alla?

      "Wikipedia: inhimillinen, ihmisystävällinen, suvaitsevainen".

      Sana ateisti on väärin perustein johdatettu rankkaan sanaan:
      Kieltäminen!

      Itse uskon evoluutioon koska se Fakta.
      Raamattu on taas Fiktio.

      Silti en kiellä ketään jumalaan uskovaa
      uskomasta siihen!

      • Anonyymi

        Mitä hyödyttäisikään kieltää?

        Ei usko katoa toista kieltämällä ja hänen uskontonsa harjoittamista rajoittamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyödyttäisikään kieltää?

        Ei usko katoa toista kieltämällä ja hänen uskontonsa harjoittamista rajoittamalla.

        Joo, ei järki ilmesty komentelemalla!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1527
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1379
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1179
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1123
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe