Kyllä olis ihana, kansikin näissä umpilaminaattia, jonkun tiedon mukaan tuuman verran paksuutta! Sailboatdatan mukaan tasan puolet painosta on kölissä. Tykkään itse Brittien veneistä, siellä ei juuri muuta olekkaan kuin vaikeita kelejä, veneet sen mukaisia. Leveyttäkin kivasti ton ikäiseksi, tilava salonki näyttäis olevan, siis muualta katsottujen kuvien perusteella. Jos mulle riittäisi tuon majoituskapasiteetti niin olis itseä miellyttävän näköinen vene malli, myös ominaisuuksiltaan
https://m.nettivene.com/purjevene/halmatic/892116
Halmatic 30, kulkija kaikille merille!
26
1001
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla keskustelua ja kokemuksia näistä, myös kuvaa vanhasta lehden artikkelista, missä hyvää sisäkuvaa.
https://forums.ybw.com/index.php?threads/halmatic-30.516362/ - Anonyymi
Ja toinen ilmoitus https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Purjevene_99767678.htm
Ja vanha ilmoitus, jossa paremmin tietoa esim moottorista https://m.nettivene.com/purjevene/halmatic/837539 - Anonyymi
Toi yksilö kyllä tuotannon loppupäästä, hyvä asia sikäli, mutta onko jatkettu kannessa umpilaminaatilla vai koskeeko se tieto vanhempia malleja?
- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut paljonko tuuma on? Ja mitä se umpilaninaattina painaisi?
- Anonyymi
Tuuma umpilaminaattia E-lasikuidusta tehtynä painaa 45 kg/m^2.
Eli 20 Neliötä kantta painaa 900 kg.
20 neliötä kylkeä toiset 900 kg, ja pohjan ja kölin pintalaminaatit yhteensä minimissään 1200 kg. Yhteensä 3 tonnia palkistot, verhoilu, kalusteet, muu sisustus, riki ja heloitus sekä tankit puolillaan vähintäänkin tonnin lisää. yhteensä 4 tonnia, joten painokälin osuudeksi jäisi esite painolla alle puolitonnia. Ei olisi lähelläkään 50% kölipainosuhdetta, vaan pikemminkin 10%.
Tai vaihtoehtoisesti kokonaismassan pitäisi olla 8 tonnia veneellä, jonka vesilinja on vajaat 7 m.
Aikamoinen uppotukki siis olisi kyseessä. Tuolla painolla pohjan pinta-ala olisi laskettua suurempi, joten niin olisi sen painokin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuuma umpilaminaattia E-lasikuidusta tehtynä painaa 45 kg/m^2.
Eli 20 Neliötä kantta painaa 900 kg.
20 neliötä kylkeä toiset 900 kg, ja pohjan ja kölin pintalaminaatit yhteensä minimissään 1200 kg. Yhteensä 3 tonnia palkistot, verhoilu, kalusteet, muu sisustus, riki ja heloitus sekä tankit puolillaan vähintäänkin tonnin lisää. yhteensä 4 tonnia, joten painokälin osuudeksi jäisi esite painolla alle puolitonnia. Ei olisi lähelläkään 50% kölipainosuhdetta, vaan pikemminkin 10%.
Tai vaihtoehtoisesti kokonaismassan pitäisi olla 8 tonnia veneellä, jonka vesilinja on vajaat 7 m.
Aikamoinen uppotukki siis olisi kyseessä. Tuolla painolla pohjan pinta-ala olisi laskettua suurempi, joten niin olisi sen painokin.Ei päästä noin korkeisiin tiheyksiin normaalimenetelmillä. Ehkä infuusiolla tai prepregillä päästään. Käsin- tai ruiskulaminoinnilla ollaan 1300-1500 kg/m3, jolloin tuuman paksuinen painaa 33-38 kg/m2. Tolkuttoman painava kuitenkin ja 30-jalkaisen kannen umpilaminaatti on 1/3-1/4 tuosta.
- Anonyymi
Kiva vene. Oletko pitkään yrittänyt myydä?
- Anonyymi
Olipa taas mieltä ylentävä kommentti.
Mikä saa ihmisen ajattelemaan noin ja saada vielä itsensä tuomaan nuo ajatukset julki?
Mielestäni tuo aloitus ei vaikuta myyjän kommentilta ja vaikka olisikin, niin mitä se meille muille kuuluu.
Ylläpito varmasti puuttuu myyntiyrityksiin, jos sellaisia alkaa tänne ilmestyä.
Tuskin on tuumaa umpilaminaattia kannessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas mieltä ylentävä kommentti.
Mikä saa ihmisen ajattelemaan noin ja saada vielä itsensä tuomaan nuo ajatukset julki?
Mielestäni tuo aloitus ei vaikuta myyjän kommentilta ja vaikka olisikin, niin mitä se meille muille kuuluu.
Ylläpito varmasti puuttuu myyntiyrityksiin, jos sellaisia alkaa tänne ilmestyä.
Tuskin on tuumaa umpilaminaattia kannessa.Kyllä sellainen tulee mieleen aina kun joku varauksetta ihailee nettiveneessä myynnissä olevaa venettä. En tiedä olisiko sellainen suurikaan synti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sellainen tulee mieleen aina kun joku varauksetta ihailee nettiveneessä myynnissä olevaa venettä. En tiedä olisiko sellainen suurikaan synti.
Joskus jopa myyjä keskustelee itsensä kanssa venewn hienoista ominaisuuksista. Eipä hätää, ennen pitkään muut tuovat kritiikinkin keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sellainen tulee mieleen aina kun joku varauksetta ihailee nettiveneessä myynnissä olevaa venettä. En tiedä olisiko sellainen suurikaan synti.
Ootte niin synkissä vesissä vaan itse että kaikki myönteisyys ärsyttää teikäläisiä 😂
Minä oon nostellut useampien veneiden myynti-ilmoituksia, ja en nyt varauksetta veneitä ihastele, mutta seuraan kyllä vähintään viikoittain myynnin ilmoituksia ja varsinkin nuo reissuveneeksi soveliaat saa rispectiä. Tää tän keskustelun Halmatic 30 on itselle ihan uusi vene tyyppi. Ei varmaan Suomessa kovin yleinen. Kiva näistä olisi keskustella, eikä vain lukea synkkiä epäluuloisia syytteleviä murahteluja 🙂
Varmaan näette kirjoitustyylistä ja otsikon asettelusta että mun aloittama myös toi Hurley 20. Ja on ollut jokunen muukin. Ni väänelkää nyt vaan keskenänne naamaanne siellä, itse vaan nauran ja purjehdin hyvillä mielin sekä opintomielessä uteliaisuudesta seuraan myynti-ilmoituksia ja jatkossakin nostan keskusteluun joitakin ja saan niihin erilaisia kommentteja, tosi mukaviakin ja hyvää keskustelua välillä syntyy.
- Anonyymi
Jos noissa masto istuu kannella, niin voi kai niillä tienoin ollakkin tuuman laminoinnit. Tuskin kyllä kaikkialla. Paikoin pohjassa lasikuitupaattien alkuaikoina käyttivät kyllä melko paksuja laminointeja varmuuden vuoksi. Toisaalta oma 31 jalkanen painaa 4000 ja 1600 kölissä. Ni jos ton kölissä 2250, ja samanverran muussa veneessä, niin ei toi ihan överiksi ole laminaattipaksuuksissa voitu vedellä. Kun ikäänkuin omaani kevyempi muun kuin kölin osalta, ja mun vene ei oo kosteri eikä mikään paksulti laminoitu eikä mallia uppotukki. Toi tuuma oli jonkun heitto tuolla linkittämäläni foorumilla.
No pääpointti kuitenkin, kansirakenteet ehkä umpilaminaattia, se on hienoa vanhan veneen kohdalla.
T. Aloituspostaaja- Anonyymi
Ikävästi vaan umpilaminaatti kansi hikoilee sisältäpäin loppukesästä! Lämmpoäri kunnon tuuletuksella tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävästi vaan umpilaminaatti kansi hikoilee sisältäpäin loppukesästä! Lämmpoäri kunnon tuuletuksella tarvitaan.
Miten niin hikoilee sisälle päin, en kyllä ymmärrä höpinääsi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin hikoilee sisälle päin, en kyllä ymmärrä höpinääsi...
Kiva jos kondensoi vaan rakenteen pinnoille eikä sinne balsoihin. Luulisi kyllä jo sisäverhoilujen tasaavan lämpötilaeroja, niin ettei sisäpinta kondensoi. Kyseisessä veneessä näköjään diesel kamina, jossain ilmoituksista lukee että Reflex.
Eipä toi 20 000 ole mikään lahjahinta mielestäni. Liekö tinkivaraa tosi ostajalle, vai eikö juuri sitä ole ollut ja siksi edelleen myymättä?
Onko kukaan foorumin ystävistä ns vedellyt meneen tollasella?
T. Alotuspostaaja jota aina syytetään niiden veneiden myyjäksi joita olen tälleen nostellut keskusteluun. Melkoinen venekauppias olisinkin, jos se totta olisi 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin hikoilee sisälle päin, en kyllä ymmärrä höpinääsi...
Noin se menee. Sinne sisäpuolelle tosiaankin muodostuu kondenssivesikerros, koska ulko- ja sisäpinnalla on lämpötilaero.
Kerrosrakenteessa sitä ”hikoilua” ei tapahdu, koska lämpötilaero ulkopinnan ja sisäpinnan välillä on pieni.
Sinne välikerrokseen ei kondenssia muodostu, koska siellä ei ole vapaasti liikkuvaa ilmaa.
Umpilaminaatti pinnan hikoilu on syksyllä kyllä todella ikävä ominaisuus.
Mitä enemmän lämmität sitä enemmän hikoilee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se menee. Sinne sisäpuolelle tosiaankin muodostuu kondenssivesikerros, koska ulko- ja sisäpinnalla on lämpötilaero.
Kerrosrakenteessa sitä ”hikoilua” ei tapahdu, koska lämpötilaero ulkopinnan ja sisäpinnan välillä on pieni.
Sinne välikerrokseen ei kondenssia muodostu, koska siellä ei ole vapaasti liikkuvaa ilmaa.
Umpilaminaatti pinnan hikoilu on syksyllä kyllä todella ikävä ominaisuus.
Mitä enemmän lämmität sitä enemmän hikoilee.Vaati kyllä sen, että kuitu on paljaana/maalattuna. En ole kyllä koskaan nähnyt veneitä, joissa ei olisi jotain liimattu pintooihin estämään kondensoitumista katoissa ja suurelta osin myös seinissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaati kyllä sen, että kuitu on paljaana/maalattuna. En ole kyllä koskaan nähnyt veneitä, joissa ei olisi jotain liimattu pintooihin estämään kondensoitumista katoissa ja suurelta osin myös seinissä.
Tuota paljasta laminaattia juuri tarkoitin.
Olen nähnyt kuinka eräässä keskieurooppalaisessa -70 luvun veneessä oli jätetty cockpitin sisäpuoliset laipiot eristämättä, joka näkyi pistopunkan sisäpuolella kondenssina.
Nykyveneissä ei kondenssia juurikaan pääse näkemään, sillä kehitys on kehittynyt D. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se menee. Sinne sisäpuolelle tosiaankin muodostuu kondenssivesikerros, koska ulko- ja sisäpinnalla on lämpötilaero.
Kerrosrakenteessa sitä ”hikoilua” ei tapahdu, koska lämpötilaero ulkopinnan ja sisäpinnan välillä on pieni.
Sinne välikerrokseen ei kondenssia muodostu, koska siellä ei ole vapaasti liikkuvaa ilmaa.
Umpilaminaatti pinnan hikoilu on syksyllä kyllä todella ikävä ominaisuus.
Mitä enemmän lämmität sitä enemmän hikoilee.Kun sekä ulko- että sisälämpötila pysyvät samana, on paremmin edistävällä kerrosrakenteella suurempi lämpötilaero pintojen välillä. Tämä siksi, että lämpöä paremmin johtavalla umpilaminaatilla sisäpinta jää selvästi sisälämpötilaa kylmemmäksi, siksihän ko pinta nimenomaan kondensoi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaati kyllä sen, että kuitu on paljaana/maalattuna. En ole kyllä koskaan nähnyt veneitä, joissa ei olisi jotain liimattu pintooihin estämään kondensoitumista katoissa ja suurelta osin myös seinissä.
Sisäverhoilu ei mahdu painobudjettiin veneellä, jossa olisi väitetysti painavaa umpilaminaattia joka paikassa, jopa kannessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sekä ulko- että sisälämpötila pysyvät samana, on paremmin edistävällä kerrosrakenteella suurempi lämpötilaero pintojen välillä. Tämä siksi, että lämpöä paremmin johtavalla umpilaminaatilla sisäpinta jää selvästi sisälämpötilaa kylmemmäksi, siksihän ko pinta nimenomaan kondensoi!
En lähde tuota kirjoitustasi enempää ihmettelemään.
Kun kondenssivettä on näkyvissä, niin silloin läsnä on kylmä pinta ja lämmin ilma, jonka sisältämä kosteus tiivistyy sille kylmälle pinnalle.
Tuossa on se tärkein viesti mistä tässä jutussa oli puhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva jos kondensoi vaan rakenteen pinnoille eikä sinne balsoihin. Luulisi kyllä jo sisäverhoilujen tasaavan lämpötilaeroja, niin ettei sisäpinta kondensoi. Kyseisessä veneessä näköjään diesel kamina, jossain ilmoituksista lukee että Reflex.
Eipä toi 20 000 ole mikään lahjahinta mielestäni. Liekö tinkivaraa tosi ostajalle, vai eikö juuri sitä ole ollut ja siksi edelleen myymättä?
Onko kukaan foorumin ystävistä ns vedellyt meneen tollasella?
T. Alotuspostaaja jota aina syytetään niiden veneiden myyjäksi joita olen tälleen nostellut keskusteluun. Melkoinen venekauppias olisinkin, jos se totta olisi 😂Ei voi tietää kuka on ja kuka ei, mutta kieltämättä tällainen tulisi itsellekin mieleen jos olisin myymässä. Ensin kysyn viattomasti kokemuksia, sitten kehun ja muutaman viestin päästä laitan linkin. Luuletko ettei kenellekään olisi tullut mieleen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi tietää kuka on ja kuka ei, mutta kieltämättä tällainen tulisi itsellekin mieleen jos olisin myymässä. Ensin kysyn viattomasti kokemuksia, sitten kehun ja muutaman viestin päästä laitan linkin. Luuletko ettei kenellekään olisi tullut mieleen?
Öö, eihän tässä ketjussa ollut mitään selittämääsi porrastettua juonta. Heti aloituksessa oli myyntiveneen linkki ihmettelyineen.
- Anonyymi
Kun Youtubesta katsoo, niin erittäin paljon on videoita koskien näitä Halmatic 30 paatteja. Ihan aito bluewater risteilijä näyttäisi olevan, ja veneitä joihin voi luottaa enempi kun itseensä.
Tossa joku vetelee kelissä Biscayn vesillä
https://youtu.be/-s0hE-mNcV4 - Anonyymi
Tässä kivan oloista seiluuta sekä videoiden tekoa ja paattina Halmatic 30. Canarialta Cap Verdelle tässä uusimmassa vedellään meneen.
https://youtu.be/ZHxxLGLlHuU
Voiko ton parempaa venettä edes olla, jos yksin tai kaksin reissataan isoilla vesillä.- Anonyymi
Laittaa vähän lisää, niin saa sen alumiinirunkoisen veneen, joka oli kuitenkin paljon isompi ja umpialumiinia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004997404- 2272588
- 262561
- 1591879
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145- 741143