Halmatic 30, kulkija kaikille merille!

Anonyymi

Kyllä olis ihana, kansikin näissä umpilaminaattia, jonkun tiedon mukaan tuuman verran paksuutta! Sailboatdatan mukaan tasan puolet painosta on kölissä. Tykkään itse Brittien veneistä, siellä ei juuri muuta olekkaan kuin vaikeita kelejä, veneet sen mukaisia. Leveyttäkin kivasti ton ikäiseksi, tilava salonki näyttäis olevan, siis muualta katsottujen kuvien perusteella. Jos mulle riittäisi tuon majoituskapasiteetti niin olis itseä miellyttävän näköinen vene malli, myös ominaisuuksiltaan

https://m.nettivene.com/purjevene/halmatic/892116

26

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toi yksilö kyllä tuotannon loppupäästä, hyvä asia sikäli, mutta onko jatkettu kannessa umpilaminaatilla vai koskeeko se tieto vanhempia malleja?

    • Anonyymi

      Oletko koskaan ajatellut paljonko tuuma on? Ja mitä se umpilaninaattina painaisi?

      • Anonyymi

        Tuuma umpilaminaattia E-lasikuidusta tehtynä painaa 45 kg/m^2.
        Eli 20 Neliötä kantta painaa 900 kg.
        20 neliötä kylkeä toiset 900 kg, ja pohjan ja kölin pintalaminaatit yhteensä minimissään 1200 kg. Yhteensä 3 tonnia palkistot, verhoilu, kalusteet, muu sisustus, riki ja heloitus sekä tankit puolillaan vähintäänkin tonnin lisää. yhteensä 4 tonnia, joten painokälin osuudeksi jäisi esite painolla alle puolitonnia. Ei olisi lähelläkään 50% kölipainosuhdetta, vaan pikemminkin 10%.
        Tai vaihtoehtoisesti kokonaismassan pitäisi olla 8 tonnia veneellä, jonka vesilinja on vajaat 7 m.
        Aikamoinen uppotukki siis olisi kyseessä. Tuolla painolla pohjan pinta-ala olisi laskettua suurempi, joten niin olisi sen painokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuuma umpilaminaattia E-lasikuidusta tehtynä painaa 45 kg/m^2.
        Eli 20 Neliötä kantta painaa 900 kg.
        20 neliötä kylkeä toiset 900 kg, ja pohjan ja kölin pintalaminaatit yhteensä minimissään 1200 kg. Yhteensä 3 tonnia palkistot, verhoilu, kalusteet, muu sisustus, riki ja heloitus sekä tankit puolillaan vähintäänkin tonnin lisää. yhteensä 4 tonnia, joten painokälin osuudeksi jäisi esite painolla alle puolitonnia. Ei olisi lähelläkään 50% kölipainosuhdetta, vaan pikemminkin 10%.
        Tai vaihtoehtoisesti kokonaismassan pitäisi olla 8 tonnia veneellä, jonka vesilinja on vajaat 7 m.
        Aikamoinen uppotukki siis olisi kyseessä. Tuolla painolla pohjan pinta-ala olisi laskettua suurempi, joten niin olisi sen painokin.

        Ei päästä noin korkeisiin tiheyksiin normaalimenetelmillä. Ehkä infuusiolla tai prepregillä päästään. Käsin- tai ruiskulaminoinnilla ollaan 1300-1500 kg/m3, jolloin tuuman paksuinen painaa 33-38 kg/m2. Tolkuttoman painava kuitenkin ja 30-jalkaisen kannen umpilaminaatti on 1/3-1/4 tuosta.


    • Anonyymi

      Kiva vene. Oletko pitkään yrittänyt myydä?

      • Anonyymi

        Olipa taas mieltä ylentävä kommentti.
        Mikä saa ihmisen ajattelemaan noin ja saada vielä itsensä tuomaan nuo ajatukset julki?

        Mielestäni tuo aloitus ei vaikuta myyjän kommentilta ja vaikka olisikin, niin mitä se meille muille kuuluu.
        Ylläpito varmasti puuttuu myyntiyrityksiin, jos sellaisia alkaa tänne ilmestyä.

        Tuskin on tuumaa umpilaminaattia kannessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas mieltä ylentävä kommentti.
        Mikä saa ihmisen ajattelemaan noin ja saada vielä itsensä tuomaan nuo ajatukset julki?

        Mielestäni tuo aloitus ei vaikuta myyjän kommentilta ja vaikka olisikin, niin mitä se meille muille kuuluu.
        Ylläpito varmasti puuttuu myyntiyrityksiin, jos sellaisia alkaa tänne ilmestyä.

        Tuskin on tuumaa umpilaminaattia kannessa.

        Kyllä sellainen tulee mieleen aina kun joku varauksetta ihailee nettiveneessä myynnissä olevaa venettä. En tiedä olisiko sellainen suurikaan synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellainen tulee mieleen aina kun joku varauksetta ihailee nettiveneessä myynnissä olevaa venettä. En tiedä olisiko sellainen suurikaan synti.

        Joskus jopa myyjä keskustelee itsensä kanssa venewn hienoista ominaisuuksista. Eipä hätää, ennen pitkään muut tuovat kritiikinkin keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellainen tulee mieleen aina kun joku varauksetta ihailee nettiveneessä myynnissä olevaa venettä. En tiedä olisiko sellainen suurikaan synti.

        Ootte niin synkissä vesissä vaan itse että kaikki myönteisyys ärsyttää teikäläisiä 😂

        Minä oon nostellut useampien veneiden myynti-ilmoituksia, ja en nyt varauksetta veneitä ihastele, mutta seuraan kyllä vähintään viikoittain myynnin ilmoituksia ja varsinkin nuo reissuveneeksi soveliaat saa rispectiä. Tää tän keskustelun Halmatic 30 on itselle ihan uusi vene tyyppi. Ei varmaan Suomessa kovin yleinen. Kiva näistä olisi keskustella, eikä vain lukea synkkiä epäluuloisia syytteleviä murahteluja 🙂

        Varmaan näette kirjoitustyylistä ja otsikon asettelusta että mun aloittama myös toi Hurley 20. Ja on ollut jokunen muukin. Ni väänelkää nyt vaan keskenänne naamaanne siellä, itse vaan nauran ja purjehdin hyvillä mielin sekä opintomielessä uteliaisuudesta seuraan myynti-ilmoituksia ja jatkossakin nostan keskusteluun joitakin ja saan niihin erilaisia kommentteja, tosi mukaviakin ja hyvää keskustelua välillä syntyy.


    • Anonyymi

      Jos noissa masto istuu kannella, niin voi kai niillä tienoin ollakkin tuuman laminoinnit. Tuskin kyllä kaikkialla. Paikoin pohjassa lasikuitupaattien alkuaikoina käyttivät kyllä melko paksuja laminointeja varmuuden vuoksi. Toisaalta oma 31 jalkanen painaa 4000 ja 1600 kölissä. Ni jos ton kölissä 2250, ja samanverran muussa veneessä, niin ei toi ihan överiksi ole laminaattipaksuuksissa voitu vedellä. Kun ikäänkuin omaani kevyempi muun kuin kölin osalta, ja mun vene ei oo kosteri eikä mikään paksulti laminoitu eikä mallia uppotukki. Toi tuuma oli jonkun heitto tuolla linkittämäläni foorumilla.

      No pääpointti kuitenkin, kansirakenteet ehkä umpilaminaattia, se on hienoa vanhan veneen kohdalla.

      T. Aloituspostaaja

      • Anonyymi

        Ikävästi vaan umpilaminaatti kansi hikoilee sisältäpäin loppukesästä! Lämmpoäri kunnon tuuletuksella tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävästi vaan umpilaminaatti kansi hikoilee sisältäpäin loppukesästä! Lämmpoäri kunnon tuuletuksella tarvitaan.

        Miten niin hikoilee sisälle päin, en kyllä ymmärrä höpinääsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin hikoilee sisälle päin, en kyllä ymmärrä höpinääsi...

        Kiva jos kondensoi vaan rakenteen pinnoille eikä sinne balsoihin. Luulisi kyllä jo sisäverhoilujen tasaavan lämpötilaeroja, niin ettei sisäpinta kondensoi. Kyseisessä veneessä näköjään diesel kamina, jossain ilmoituksista lukee että Reflex.

        Eipä toi 20 000 ole mikään lahjahinta mielestäni. Liekö tinkivaraa tosi ostajalle, vai eikö juuri sitä ole ollut ja siksi edelleen myymättä?

        Onko kukaan foorumin ystävistä ns vedellyt meneen tollasella?

        T. Alotuspostaaja jota aina syytetään niiden veneiden myyjäksi joita olen tälleen nostellut keskusteluun. Melkoinen venekauppias olisinkin, jos se totta olisi 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin hikoilee sisälle päin, en kyllä ymmärrä höpinääsi...

        Noin se menee. Sinne sisäpuolelle tosiaankin muodostuu kondenssivesikerros, koska ulko- ja sisäpinnalla on lämpötilaero.

        Kerrosrakenteessa sitä ”hikoilua” ei tapahdu, koska lämpötilaero ulkopinnan ja sisäpinnan välillä on pieni.
        Sinne välikerrokseen ei kondenssia muodostu, koska siellä ei ole vapaasti liikkuvaa ilmaa.

        Umpilaminaatti pinnan hikoilu on syksyllä kyllä todella ikävä ominaisuus.
        Mitä enemmän lämmität sitä enemmän hikoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee. Sinne sisäpuolelle tosiaankin muodostuu kondenssivesikerros, koska ulko- ja sisäpinnalla on lämpötilaero.

        Kerrosrakenteessa sitä ”hikoilua” ei tapahdu, koska lämpötilaero ulkopinnan ja sisäpinnan välillä on pieni.
        Sinne välikerrokseen ei kondenssia muodostu, koska siellä ei ole vapaasti liikkuvaa ilmaa.

        Umpilaminaatti pinnan hikoilu on syksyllä kyllä todella ikävä ominaisuus.
        Mitä enemmän lämmität sitä enemmän hikoilee.

        Vaati kyllä sen, että kuitu on paljaana/maalattuna. En ole kyllä koskaan nähnyt veneitä, joissa ei olisi jotain liimattu pintooihin estämään kondensoitumista katoissa ja suurelta osin myös seinissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaati kyllä sen, että kuitu on paljaana/maalattuna. En ole kyllä koskaan nähnyt veneitä, joissa ei olisi jotain liimattu pintooihin estämään kondensoitumista katoissa ja suurelta osin myös seinissä.

        Tuota paljasta laminaattia juuri tarkoitin.
        Olen nähnyt kuinka eräässä keskieurooppalaisessa -70 luvun veneessä oli jätetty cockpitin sisäpuoliset laipiot eristämättä, joka näkyi pistopunkan sisäpuolella kondenssina.

        Nykyveneissä ei kondenssia juurikaan pääse näkemään, sillä kehitys on kehittynyt D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee. Sinne sisäpuolelle tosiaankin muodostuu kondenssivesikerros, koska ulko- ja sisäpinnalla on lämpötilaero.

        Kerrosrakenteessa sitä ”hikoilua” ei tapahdu, koska lämpötilaero ulkopinnan ja sisäpinnan välillä on pieni.
        Sinne välikerrokseen ei kondenssia muodostu, koska siellä ei ole vapaasti liikkuvaa ilmaa.

        Umpilaminaatti pinnan hikoilu on syksyllä kyllä todella ikävä ominaisuus.
        Mitä enemmän lämmität sitä enemmän hikoilee.

        Kun sekä ulko- että sisälämpötila pysyvät samana, on paremmin edistävällä kerrosrakenteella suurempi lämpötilaero pintojen välillä. Tämä siksi, että lämpöä paremmin johtavalla umpilaminaatilla sisäpinta jää selvästi sisälämpötilaa kylmemmäksi, siksihän ko pinta nimenomaan kondensoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaati kyllä sen, että kuitu on paljaana/maalattuna. En ole kyllä koskaan nähnyt veneitä, joissa ei olisi jotain liimattu pintooihin estämään kondensoitumista katoissa ja suurelta osin myös seinissä.

        Sisäverhoilu ei mahdu painobudjettiin veneellä, jossa olisi väitetysti painavaa umpilaminaattia joka paikassa, jopa kannessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sekä ulko- että sisälämpötila pysyvät samana, on paremmin edistävällä kerrosrakenteella suurempi lämpötilaero pintojen välillä. Tämä siksi, että lämpöä paremmin johtavalla umpilaminaatilla sisäpinta jää selvästi sisälämpötilaa kylmemmäksi, siksihän ko pinta nimenomaan kondensoi!

        En lähde tuota kirjoitustasi enempää ihmettelemään.

        Kun kondenssivettä on näkyvissä, niin silloin läsnä on kylmä pinta ja lämmin ilma, jonka sisältämä kosteus tiivistyy sille kylmälle pinnalle.
        Tuossa on se tärkein viesti mistä tässä jutussa oli puhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva jos kondensoi vaan rakenteen pinnoille eikä sinne balsoihin. Luulisi kyllä jo sisäverhoilujen tasaavan lämpötilaeroja, niin ettei sisäpinta kondensoi. Kyseisessä veneessä näköjään diesel kamina, jossain ilmoituksista lukee että Reflex.

        Eipä toi 20 000 ole mikään lahjahinta mielestäni. Liekö tinkivaraa tosi ostajalle, vai eikö juuri sitä ole ollut ja siksi edelleen myymättä?

        Onko kukaan foorumin ystävistä ns vedellyt meneen tollasella?

        T. Alotuspostaaja jota aina syytetään niiden veneiden myyjäksi joita olen tälleen nostellut keskusteluun. Melkoinen venekauppias olisinkin, jos se totta olisi 😂

        Ei voi tietää kuka on ja kuka ei, mutta kieltämättä tällainen tulisi itsellekin mieleen jos olisin myymässä. Ensin kysyn viattomasti kokemuksia, sitten kehun ja muutaman viestin päästä laitan linkin. Luuletko ettei kenellekään olisi tullut mieleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tietää kuka on ja kuka ei, mutta kieltämättä tällainen tulisi itsellekin mieleen jos olisin myymässä. Ensin kysyn viattomasti kokemuksia, sitten kehun ja muutaman viestin päästä laitan linkin. Luuletko ettei kenellekään olisi tullut mieleen?

        Öö, eihän tässä ketjussa ollut mitään selittämääsi porrastettua juonta. Heti aloituksessa oli myyntiveneen linkki ihmettelyineen.


    • Anonyymi

      Kun Youtubesta katsoo, niin erittäin paljon on videoita koskien näitä Halmatic 30 paatteja. Ihan aito bluewater risteilijä näyttäisi olevan, ja veneitä joihin voi luottaa enempi kun itseensä.

      Tossa joku vetelee kelissä Biscayn vesillä

      https://youtu.be/-s0hE-mNcV4

    • Anonyymi

      Tässä kivan oloista seiluuta sekä videoiden tekoa ja paattina Halmatic 30. Canarialta Cap Verdelle tässä uusimmassa vedellään meneen.

      https://youtu.be/ZHxxLGLlHuU

      Voiko ton parempaa venettä edes olla, jos yksin tai kaksin reissataan isoilla vesillä.

      • Anonyymi

        Laittaa vähän lisää, niin saa sen alumiinirunkoisen veneen, joka oli kuitenkin paljon isompi ja umpialumiinia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      108
      6937
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      4138
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3561
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      390
      1893
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1438
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      34
      1418
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      51
      1240
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1048
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      168
      996
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      980
    Aihe