Pystyykö Yamarin 470 Big Fish -92 asentaa kölirautaa?
Kölinhan tulisi olla tarpeeksi paksu että siihen saisi ruuvattua rosteriraudan kiinni. Kellän kokemusta asiasta?
Yamarin 470 BF kölirauta??
5
1180
Vastaukset
- heh
Olen pohdiskellut asiaa mutta en ole venettä lähtenyt reijittämään eli en osaa vastata kysymyksiisi, mutta eikö kannattaisi liimata ohuehko, 1-1,5mm, hst-peltisuikale keulapuolen suojaksi. Kestää kalliolle rantautumista 100 kertaa paremmin kuin muovi eli ainakin omaan käyttöön riittäisi kymmeniksi vuosiksi.
- Kölirauta
Köliraudan asennus on ehdottoman kannattavaa, jos koskaan on tarvetta rantautua muualle kuin laituriin.
Suosittelen kuitnekin, ettet tee asennusta itse! Varmasti mainitsemaasi veneeseen rauta löyty ja se pitää kiinnittää pienillä hartsiin upotetuilla ruuveilla. Liimaamisesta et saa kuin harmia.
Kölin paksuudesta en osaa sanoa, muuta ruuvien ei tarvitse olla pitkiä. Kölin vahvuutta kannattanee kysäistä lähimmältä Yamarin-jälleenmyyjältä.- heh
Onko kokemuksia liimamisesta?
Millä liimalla epäonnistui?
Olen miettinyt myös kölin suojausta mutta reijittämään venettä en lähde eli jos liimalla ei pysy niin saa olla koko rauta.
- R K-S
kaikissa näissä "sarjavalmistetuissa" lasikuituveneissä on aivan liian ohut köli. Paksuus ehkä 10-12 mm. Jos poraat siihen reiät ja laitat köliraudan ruuveilla kiinni, niin varmasti alkaa vuotaa. Harkitse muovilistaa, joka liimataan kiinni.
- Köli
Kyselin asiaa Yamarinin kotisivun kautta. Kahden ja puolen kuukauden odottelun jälkeen tuli vastaus! Köliraudan asennus onnistuu kuulemma kyllä Yamarin 470 BF -92 veneeseen. Tehtaalla ei ole valmista rautaa mutta teettämällä tai tekemällä itse sellainenhan se onnistuu. Täytyy tarkemmin katsoa kuinka pyöreä köli on ja sitten pohtia kannattaa koko raudan asennukseen ryhtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917375- 373917
- 453490
- 2332663
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402413
- 1292349
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202125- 451932