Yamarin 470 BF kölirauta??

Köli

Pystyykö Yamarin 470 Big Fish -92 asentaa kölirautaa?
Kölinhan tulisi olla tarpeeksi paksu että siihen saisi ruuvattua rosteriraudan kiinni. Kellän kokemusta asiasta?

5

1180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Olen pohdiskellut asiaa mutta en ole venettä lähtenyt reijittämään eli en osaa vastata kysymyksiisi, mutta eikö kannattaisi liimata ohuehko, 1-1,5mm, hst-peltisuikale keulapuolen suojaksi. Kestää kalliolle rantautumista 100 kertaa paremmin kuin muovi eli ainakin omaan käyttöön riittäisi kymmeniksi vuosiksi.

• Kölirauta

Köliraudan asennus on ehdottoman kannattavaa, jos koskaan on tarvetta rantautua muualle kuin laituriin.

Suosittelen kuitnekin, ettet tee asennusta itse! Varmasti mainitsemaasi veneeseen rauta löyty ja se pitää kiinnittää pienillä hartsiin upotetuilla ruuveilla. Liimaamisesta et saa kuin harmia.

Kölin paksuudesta en osaa sanoa, muuta ruuvien ei tarvitse olla pitkiä. Kölin vahvuutta kannattanee kysäistä lähimmältä Yamarin-jälleenmyyjältä.

• heh

Onko kokemuksia liimamisesta?

Millä liimalla epäonnistui?

Olen miettinyt myös kölin suojausta mutta reijittämään venettä en lähde eli jos liimalla ei pysy niin saa olla koko rauta.

• R K-S

kaikissa näissä "sarjavalmistetuissa" lasikuituveneissä on aivan liian ohut köli. Paksuus ehkä 10-12 mm. Jos poraat siihen reiät ja laitat köliraudan ruuveilla kiinni, niin varmasti alkaa vuotaa. Harkitse muovilistaa, joka liimataan kiinni.

• Köli

Kyselin asiaa Yamarinin kotisivun kautta. Kahden ja puolen kuukauden odottelun jälkeen tuli vastaus! Köliraudan asennus onnistuu kuulemma kyllä Yamarin 470 BF -92 veneeseen. Tehtaalla ei ole valmista rautaa mutta teettämällä tai tekemällä itse sellainenhan se onnistuu. Täytyy tarkemmin katsoa kuinka pyöreä köli on ja sitten pohtia kannattaa koko raudan asennukseen ryhtyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7375
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3917
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3490
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2663
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2632
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2413
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2349
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2249
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2125
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1932
    Aihe