Uskokaa tai älkää, mulla se on ukkonen. Menen suoraan sanottuna ihan paniikkiin. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, hikoilen, vatsa sekaisin, oksettaa, tulee tukehtumisen tunne ja keho vapisee. Mikä lääke tähän tehoaisi? Kerroin tästä psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta sanoi ettei kuulemma voi määrätä lääkettä ennen kuin olen tavannut lääkärin. Tämä on tosi ärsyttävää, koska pelko vaikuttaa muhun tosi paljon...
Mikä aiheuttaa paniikkihäiriön?
6
390
Vastaukset
- Anonyymi
Autonomisen hermoston toiminnassa on häikkää jos nuin voimakkaat oireet tulee ukkosesta.
Hoida autonomisen hermoston toiminta kuntoon että se ei aktivoidu liiikaa mistään ärsykkeestä.Sitä voidaan hoitaa tietyillä lisä ravinteilla jotka tukee hermoston toimintaa normaaliksi. - Anonyymi
Tiedän miltä se tuntuu , itselläni oli alle 30 kymppisenä sellainen kausi , kun salama iski niin joka kerta oksensin ja niin kamala olo ettei sitä edes osaa kuvata , se meni sitten ohitse ihan itsestään muutamassa vuodessa Olen miettinyt mistä se johtui mutta en ole löytänyt syytä .
Istuin kellarin. Rappusilla ja pidin silmiä kiinni etten näkisi salamaa Vaan tunsin sen joka kerta koko kehossani . Yritä hengitellä syvään ja anna ulospuhalluksen olla hieman pidempi mitä ilman sisään ottaminen. Sen ohjeen sain ystävältäni silloin, hän oli lääkäri .Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.
- Anonyymi
cassiopeia_82 kirjoitti:
Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.
Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.
Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?
Tsemppiä jokatapauksessa. Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.
Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?
Tsemppiä jokatapauksessa.Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...
- Anonyymi
cassiopeia_82 kirjoitti:
Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...
Sä haluut lääkityksen sen takia että kesällä saattaa ukkostaa.Jos sä haluut lääkityksen niin sä joudut käyttää niitä myös muulloin kun ukkosella.Haluutko oikeesti psyykelääkityksen ukkosen takia.Jos sattuu kesän aikana ukkostaa muutaman kerran niin haluut lääkkeet jotka voi aiheuttaa haittavaikutumksia ja sitten niihin haittavaikutuksiin omat lääkeet.Koita hyvä ihminen sietää se ukkonen,jos et halua popsia pillreitä loppuikäsi ukkosen takia.Olisko terapia aluksi parempi juttu kuin pillerit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592