Mikä aiheuttaa paniikkihäiriön?

Uskokaa tai älkää, mulla se on ukkonen. Menen suoraan sanottuna ihan paniikkiin. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, hikoilen, vatsa sekaisin, oksettaa, tulee tukehtumisen tunne ja keho vapisee. Mikä lääke tähän tehoaisi? Kerroin tästä psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta sanoi ettei kuulemma voi määrätä lääkettä ennen kuin olen tavannut lääkärin. Tämä on tosi ärsyttävää, koska pelko vaikuttaa muhun tosi paljon...

6

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autonomisen hermoston toiminnassa on häikkää jos nuin voimakkaat oireet tulee ukkosesta.
      Hoida autonomisen hermoston toiminta kuntoon että se ei aktivoidu liiikaa mistään ärsykkeestä.Sitä voidaan hoitaa tietyillä lisä ravinteilla jotka tukee hermoston toimintaa normaaliksi.

    • Anonyymi

      Tiedän miltä se tuntuu , itselläni oli alle 30 kymppisenä sellainen kausi , kun salama iski niin joka kerta oksensin ja niin kamala olo ettei sitä edes osaa kuvata , se meni sitten ohitse ihan itsestään muutamassa vuodessa Olen miettinyt mistä se johtui mutta en ole löytänyt syytä .
      Istuin kellarin. Rappusilla ja pidin silmiä kiinni etten näkisi salamaa Vaan tunsin sen joka kerta koko kehossani . Yritä hengitellä syvään ja anna ulospuhalluksen olla hieman pidempi mitä ilman sisään ottaminen. Sen ohjeen sain ystävältäni silloin, hän oli lääkäri .

      • Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.


      • Anonyymi
        cassiopeia_82 kirjoitti:

        Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.

        Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.

        Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?

        Tsemppiä jokatapauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.

        Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?

        Tsemppiä jokatapauksessa.

        Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...


      • Anonyymi
        cassiopeia_82 kirjoitti:

        Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...

        Sä haluut lääkityksen sen takia että kesällä saattaa ukkostaa.Jos sä haluut lääkityksen niin sä joudut käyttää niitä myös muulloin kun ukkosella.Haluutko oikeesti psyykelääkityksen ukkosen takia.Jos sattuu kesän aikana ukkostaa muutaman kerran niin haluut lääkkeet jotka voi aiheuttaa haittavaikutumksia ja sitten niihin haittavaikutuksiin omat lääkeet.Koita hyvä ihminen sietää se ukkonen,jos et halua popsia pillreitä loppuikäsi ukkosen takia.Olisko terapia aluksi parempi juttu kuin pillerit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe