Mikä aiheuttaa paniikkihäiriön?

Uskokaa tai älkää, mulla se on ukkonen. Menen suoraan sanottuna ihan paniikkiin. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, hikoilen, vatsa sekaisin, oksettaa, tulee tukehtumisen tunne ja keho vapisee. Mikä lääke tähän tehoaisi? Kerroin tästä psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta sanoi ettei kuulemma voi määrätä lääkettä ennen kuin olen tavannut lääkärin. Tämä on tosi ärsyttävää, koska pelko vaikuttaa muhun tosi paljon...

6

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Autonomisen hermoston toiminnassa on häikkää jos nuin voimakkaat oireet tulee ukkosesta.
      Hoida autonomisen hermoston toiminta kuntoon että se ei aktivoidu liiikaa mistään ärsykkeestä.Sitä voidaan hoitaa tietyillä lisä ravinteilla jotka tukee hermoston toimintaa normaaliksi.

• Anonyymi

Tiedän miltä se tuntuu , itselläni oli alle 30 kymppisenä sellainen kausi , kun salama iski niin joka kerta oksensin ja niin kamala olo ettei sitä edes osaa kuvata , se meni sitten ohitse ihan itsestään muutamassa vuodessa Olen miettinyt mistä se johtui mutta en ole löytänyt syytä .
      Istuin kellarin. Rappusilla ja pidin silmiä kiinni etten näkisi salamaa Vaan tunsin sen joka kerta koko kehossani . Yritä hengitellä syvään ja anna ulospuhalluksen olla hieman pidempi mitä ilman sisään ottaminen. Sen ohjeen sain ystävältäni silloin, hän oli lääkäri .

• Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.

• Anonyymi
        cassiopeia_82 kirjoitti:

Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.

Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.

Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?

Tsemppiä jokatapauksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.

Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?

Tsemppiä jokatapauksessa.

Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...

• Anonyymi
        cassiopeia_82 kirjoitti:

Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...

Sä haluut lääkityksen sen takia että kesällä saattaa ukkostaa.Jos sä haluut lääkityksen niin sä joudut käyttää niitä myös muulloin kun ukkosella.Haluutko oikeesti psyykelääkityksen ukkosen takia.Jos sattuu kesän aikana ukkostaa muutaman kerran niin haluut lääkkeet jotka voi aiheuttaa haittavaikutumksia ja sitten niihin haittavaikutuksiin omat lääkeet.Koita hyvä ihminen sietää se ukkonen,jos et halua popsia pillreitä loppuikäsi ukkosen takia.Olisko terapia aluksi parempi juttu kuin pillerit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      52
      5438
    2. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      420
      4721
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3889
    4. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      185
      3382
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      14
      2566
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      21
      2322
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2238
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      152
      2072
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      128
      2039
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1509
    Aihe