Mikä aiheuttaa paniikkihäiriön?

Uskokaa tai älkää, mulla se on ukkonen. Menen suoraan sanottuna ihan paniikkiin. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, hikoilen, vatsa sekaisin, oksettaa, tulee tukehtumisen tunne ja keho vapisee. Mikä lääke tähän tehoaisi? Kerroin tästä psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta sanoi ettei kuulemma voi määrätä lääkettä ennen kuin olen tavannut lääkärin. Tämä on tosi ärsyttävää, koska pelko vaikuttaa muhun tosi paljon...

6

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autonomisen hermoston toiminnassa on häikkää jos nuin voimakkaat oireet tulee ukkosesta.
      Hoida autonomisen hermoston toiminta kuntoon että se ei aktivoidu liiikaa mistään ärsykkeestä.Sitä voidaan hoitaa tietyillä lisä ravinteilla jotka tukee hermoston toimintaa normaaliksi.

    • Anonyymi

      Tiedän miltä se tuntuu , itselläni oli alle 30 kymppisenä sellainen kausi , kun salama iski niin joka kerta oksensin ja niin kamala olo ettei sitä edes osaa kuvata , se meni sitten ohitse ihan itsestään muutamassa vuodessa Olen miettinyt mistä se johtui mutta en ole löytänyt syytä .
      Istuin kellarin. Rappusilla ja pidin silmiä kiinni etten näkisi salamaa Vaan tunsin sen joka kerta koko kehossani . Yritä hengitellä syvään ja anna ulospuhalluksen olla hieman pidempi mitä ilman sisään ottaminen. Sen ohjeen sain ystävältäni silloin, hän oli lääkäri .

      • Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.


      • Anonyymi
        cassiopeia_82 kirjoitti:

        Eilen tuli paniikkikohtaus hammaslääkärissä. Oksennuksen maku suussa, onneksi sain tasattua hengityksen ja rauhoitettua itseni. Pelkään siis myös hammaslääkäriä, mutta tällä kertaa hammaslääkäri oli mahtava ja tsemppasi loppuun asti mua. Käynnin jälkeen tuli sitten isompi kohtaus ja kävin jopa psykiatrisessa päivystyksessä. Osastolle en päässyt, mutta olin viime yön siskoni luona. Nyt saan onneksi lomailla pari yötä hotellissa. Ensi viikolla on onneksi kuntoutus, niin saa muuta ajateltavaa.

        Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.

        Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?

        Tsemppiä jokatapauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut sen käsityksen, että hammaslääkäriä varatessa voi jo mainita että on hampilääkäri kammoa, niin osaavat varata enempi aikaa jne.

        Mitä ukkoseen tulee, niin en tiedä, onko siihen olemassa muuta lääkettä kuin "siedätyshoito" Toki voi vetää rauhottavia, mutta onko se ratkaisu pitkässä juoksussa?

        Tsemppiä jokatapauksessa.

        Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...


      • Anonyymi
        cassiopeia_82 kirjoitti:

        Hammaslääkäri meni lopuksi hyvin, kun sain hengitettyä nenän kautta ja myös itse hammaslääkäri tsemppasi mua tosi paljon. Nyt taas eilen oli sellainen ukonilma, että vietin yön alakerran vessassa, kun sinne ei salamat näy eikä se jyrinä kuulu. Jossain vaiheessa mies lähti käymään kaupassa ja mä olin jo niin peloissani, että meinasin soittaa ambulanssin paikalle...

        Sä haluut lääkityksen sen takia että kesällä saattaa ukkostaa.Jos sä haluut lääkityksen niin sä joudut käyttää niitä myös muulloin kun ukkosella.Haluutko oikeesti psyykelääkityksen ukkosen takia.Jos sattuu kesän aikana ukkostaa muutaman kerran niin haluut lääkkeet jotka voi aiheuttaa haittavaikutumksia ja sitten niihin haittavaikutuksiin omat lääkeet.Koita hyvä ihminen sietää se ukkonen,jos et halua popsia pillreitä loppuikäsi ukkosen takia.Olisko terapia aluksi parempi juttu kuin pillerit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2111
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      72
      1529
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1245
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe