Minulla todettu parisen vuotta sitten diabetes ja lääkkeinä lantus ja novorapid. Toimii ihan hyvin paitsi ihan kamala ripuli vaivannut parisen vuotta. Onko vastaavaa ongelmaa muilla? Voiko olla lääkkeestä johtuvaa vai jostain ihan muusta.
Diabetes ja ripuli
7
1618
Vastaukset
- Anonyymi
En ole kuullut että lantus aiheuttaisi ripulia, olen käyttänyt lantusta toistakymmentä vuotta. Onko verensokeriarvosi olleet hyvät lantuksella ja novolla? Korkea verensokeri saattaa aiheuttaa ripulia, tietysti syitä on paljon muitakin.
- Anonyymi
Jokainen ihminen reagoi eri lailla lääkkeisiin , joten se lääke joka sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle , niin että ei voi koskaan sanoa että ” en ole kuulut että Lantus aiheuttaisi ripulia” on ihan väärin sanottu , sillä jokaisella on omanlaisensa immuuni systeemi , joten ei voi yleistää.
Minun tuttavani ripuloi myöskin samasta lääkkeestä ja ripuli loppui kun vaihdettiin toinen sortti.
Siinä syy miksi tälläisissä asioissa ei voi yleistää asioita .joten paras mennä lääkärin puheille ja miettiä onko lääke sopiva juuri minulle vaikka se voi sopia jollekin muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ihminen reagoi eri lailla lääkkeisiin , joten se lääke joka sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle , niin että ei voi koskaan sanoa että ” en ole kuulut että Lantus aiheuttaisi ripulia” on ihan väärin sanottu , sillä jokaisella on omanlaisensa immuuni systeemi , joten ei voi yleistää.
Minun tuttavani ripuloi myöskin samasta lääkkeestä ja ripuli loppui kun vaihdettiin toinen sortti.
Siinä syy miksi tälläisissä asioissa ei voi yleistää asioita .joten paras mennä lääkärin puheille ja miettiä onko lääke sopiva juuri minulle vaikka se voi sopia jollekin muille.Tottakai kaikki on yksilöllistä, enkä tarkoittanut viestissäni ettei olisi mahdollista että lantus tai muu insuliini aiheuttaa ripulia. Totesin ainoastaan ettei minulla, eikä muutamilla tuntemillani lantuksen käyttäjillä ole ollut vaivaa.
- Anonyymi
Miltä näyttää normaali syömisesi.
rasvaa?
proteiinia?
hiilihydraattia?
kuituja-mistä? Ei ole ainakaan mainittu noiden haittavaikutuksissa mutta diabetes voi itsessään aiheuttaa vatsavaivoja.
- Anonyymi
"Ei ole ainakaan mainittu noiden haittavaikutuksissa mutta diabetes voi itsessään aiheuttaa vatsavaivoja."
Monella 2-tyypin diabeetikolla on haima lakannut tuottamasta insuliinin lisäksi myös haimaentsyymiä, jota ilman rasva ei imeydy, seurauksena rasvaripuli. Apteekista saa ilman reseptiä Creon nimisiä kapseleita, ruokailun yhteydessä otetaan ruuan arvioidun rasvamäärän mukainen määrä kyseistä lääkettä. Mikäli auttaa, niin kannattaa pyytää resepti lääkäriltä, on kelakorvattava lääke. Ei tosin sovi muslimeille, koska lääke on eriytetty sian haimaentsyymistä. Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole ainakaan mainittu noiden haittavaikutuksissa mutta diabetes voi itsessään aiheuttaa vatsavaivoja."
Monella 2-tyypin diabeetikolla on haima lakannut tuottamasta insuliinin lisäksi myös haimaentsyymiä, jota ilman rasva ei imeydy, seurauksena rasvaripuli. Apteekista saa ilman reseptiä Creon nimisiä kapseleita, ruokailun yhteydessä otetaan ruuan arvioidun rasvamäärän mukainen määrä kyseistä lääkettä. Mikäli auttaa, niin kannattaa pyytää resepti lääkäriltä, on kelakorvattava lääke. Ei tosin sovi muslimeille, koska lääke on eriytetty sian haimaentsyymistä.Kiitoksia tiedosta. Täytyy kokeilla auttaisiko se maa-artisokan kanssa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082824Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672501Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 67990
Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies123982Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait267942Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka317909Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k507858Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768