onko se laitonta jos kaverini jonka kanssa olen riidoissa tulee istumaan hänen kaverinsa kanssa minun rivitaloasunnon ”ajopihaan” eli ei siis minun etupihalleni vaan siihen tielle mistä ajan pihaani suoraan taloni eteen ja on myös ajellut siitä ohi tahallaan, siitä tieltä ei siis pääse mihinkään vaan se tie loppuu. ja odottaa siinä että tulen ulos jotta pääsee haastamaan riitaa? olen kertonut hänelle että en halua häntä siihen koska se ahdistaa minua mutta hän kertoo että saa ajaa siinä jos haluaa koska se on julkista tilaa. voiko tästä tehdä poliisille jotain ilmoitusta vai onko tuo ihan laillista?
kotirauhan rikkominen oleskelemalla rivitalon ajopihassa
5
143
Vastaukset
RL 25 luku, 7 §:
Vainoaminen
Joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vainoamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Ota vain poliisin yhteyttä.- Anonyymi
Pikkuasian vuoksi ei poliisin juttusille kannata mennä, sillä käräjäsalissa esiintyminen ei ole mitenkään mukavaa.
- Anonyymi
Ei suomessa ole lainvalvontaa. Laki on pelkkä moraalinen kannanotto, miten asioiden pitäisi olla. Asiat muuttuvat kun merkittävä osa poliisin rikostutkinnasta ja syyttäjälaitoksesta vaihdetaan henkilöihin jotka soveltuvat näihin tehtäviin, nyt näin ei ole, ja se on suuri tragedia Suomen ja sen kansan kannalta.
- Anonyymi
Miten niin vaihdetaan ? Ei vaihtaminen käy ihan noin vaan. Alle 10 vuotta uralla ollutta syyttäjää, tai poliisin tutkijaa ei vielä sanota kokeneeksi. Molemmat ovat vielä noviiseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin vaihdetaan ? Ei vaihtaminen käy ihan noin vaan. Alle 10 vuotta uralla ollutta syyttäjää, tai poliisin tutkijaa ei vielä sanota kokeneeksi. Molemmat ovat vielä noviiseja.
Merkittävällä osalla, tai jopa lähes kaikilla, rikostutkinnan henkilöstöstä ja syyttäjälaitoksesta ei ole pienintäkään tarkoitusta noudattaa lakia tai valvoa sitä.
Lisäksi tämän rikollisporukan pitäisi oikeusvaltion ja sen lain mukaan valvoa toisiaan. Yhtä realistista kuin pukki vartioisi kaalimaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821