Moi kaikille multasormille ja viherpeukaloille!
Kevät etenee hyvää vauhtia mutta kuinkas etenee puutarhan kevätkunnostus?
Hommattiin vaimon kanssa talvella ok-talo eli ollaan uusia "alalla".
Tontti on 2500 m2 josta puutarhaa n. 2000 m2.
Edelliset omistajat eivät ole juurikaan hoitaneet pihaa ja osittain nurmikko on jätetty täysin oman onnensa nojaan.
Kuolleita koristepensaita, pieni perunamaa täynnä mätiä perunoita, kukkapenkit rönsyilevät, syystoimet tekemättä ja puiden lehdet ovat kuin liimattu pitkään hoitamattomaan nurmikkoon, jne jne...
Hommaa siis riittää mutta on sitä kovasti jo tehtykkin. Nörttiyöni vuoksi kärsin niska- ja hartiasäryistä mutta uusi käänteentekevä jumppalaite on auttanut ihmeparanemiseen. Nimittäin LEHTIHARAVA.
Pihalla olevien pensaiden asettelu ei miellytä sillä ne ovat siellä sun täällä ja haittaavat nurmikon ajoa varsinkin ajoleikkurilla ajettaessa.
Kertokaapa viisaammat puskajussit että voiko pensaita siirtää vai ottavatko kenties moisesta itseensä. Pensaiden "merkkejä tai malleja ;)" en tiedä. Jos voi niin mitä tulee ottaa huomioon.
Hyvää kevään jatkoa kaikille!
Puutarhan kevätkunnostus
2
509
Vastaukset
- keskiyönkehrääjä
Kannattaa varmaan leikata noi puskat alas ja siirtää sitten vasta.Eihän se mitään ota jos ei annakkaan jos kuitenkin ne ovat mielestäsi väärässä paikassa.En ole puutarhuri vaan itse nää jutut kantapään kautta oppinut.Ronskilla otteella hyvällä lapiolla ja terveellä järjellä saa paljon aikaan puutarhassa.Aurinkoista kevättä sinulle
- Failure
Rauhallisesti kesyttämään. Voit löytää kasviaarteita vaikka mistä. Vanhan, villiintyneen pihan kunnostus rauhalliseen tahtiin vie sydämen. Ja siellä tähän asti selviytyneet kasvit sietävät kokematonta puu- tarhuria, kokemusta on :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255