Oon 22 vuotias nainen. Viimeaikoina usein mulle on alkanut tulemaan kohtauksia joissa yhtäkkiä tulee sellainen tosi ahdistava tunne ja sen jälkeen ikään kuin adrenaliini ryöppy ja sen jälkeen alkaa pumppu hakkaamaan hullunlailla ja vähän ahdistaa hengitystä ja hengitys muuttuu lyhyeksi pintahengitykseksi ja on jotenkin vaikea tasata hengitystä normaaliksi rauhalliseksi. Myös näihin kohtauksiin liittyy voimakas heikotus. Näiden kohtausten jälkeen mulle tulee ihan hillitön vapina ja vähän niinkuin palelee ja on jotenkin "flunssainen" olo. On ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriö diagnoosit.
Paniikkihäiriö vai sydänongelma?
10
134
Vastaukset
- Anonyymi
Verenpainemittari seuranta vois olla hyvä kotona ennen lääkärille menoa. Vaikea sanoa kumpaa lienee.
- Anonyymi
Ahdistukseen ja paniikkihäiriöön kyllä liittyy tuollaista oireilua, mutta ehkä kannattaisi käväistä vaikka sydänfilmi otattamassa, saisi ainakin itselle mielenrauhan.
- Anonyymi
Kuulostaa paniikkikohtaukselta.Itse olen aikoinaan saanut paniikkikohtauskessa vapinan koko kehoon.Sun pitää hengittää rauhassa vaikka paperipussiin.
- Anonyymi
Jos tee se itse hoitoa kokeilet, niin laita patonki uuniin 50asteelle ja käyt lämmittämässä itsesi suihkussa, sen jälkeen otat patonkia varovaisin liikkein päin pildeäsi, anna puikulan pikkusen jäähtyä, sitten voit huomata miten jäätävä olikaan pillu karvojen suojissa, taikka ajeltuna.
Herra Jeesus Kristus pillusi siunatkoon
Moro
https://m.youtube.com/watch?v=EcClCSO8P9Y- Anonyymi
heh heh olitpa hauska.
- Anonyymi
Sulle Moro, suosittelisin hakeutumista hoitoon.
- Anonyymi
Katsoppa tiktokista terapeuttiville keinot/konstit
- Anonyymi
Paniikkihäiriö taitaa olla onko sulla painavia asioita mitä painaa mieltä? Ehkä uusien ystävien etsiminen auttais, joku harrastus mikä saa sinua edes hetkeksi tuntuu hyvältä. Jos paniikkihäiriö on niin ei tartte pelätä vaikka se tuntuu inhottavalta kokeile tunnin kävelyä ulkona luonnossa.
- Anonyymi
En ole asiantuntija enkä lääkäri, mutta nuo oireet tuo mieleeni myös sydänperäiset asiat. Ehkä ei kuitenkaan... Mutta kannattaa kysyä lääkäriltä että tutkii senkin asian. Hyvää kesän jatkoa!
- Anonyymi
Itselläni nuo alkoivat influenssarokotteen jälkeen muutama vuosi sitten.
Niitä ei tule kun syö säännöllisesti välipalaa 2h välein. Kun tulee tunne kohtauksesta, niin syö välittömästi ruisleipää ja lasi maitoa. Iltapalaksi kaurapuuroa ja ruisleipää ennen nukkumaanmenoa.
Itselläni oli suuri ahaa elämys ymmärtää, että ne kohtaukset liittyy verensokereihin. Ressi pahentaa ja huonot yöunet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726318- 1385722
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4773585Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1192008- 391341
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3961328- 731163
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471024Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56940