Tk-eläkkeellä

Anonyymi

Oletko tyytyväinen elämääsi tk-eläkkeellä? Mikä tuo elämääsi sisältöä ja kenties iloakin?

Itsellä tämä kaikki ihan vielä hakusessa 😥

10

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ylipaino, alkoholismi ja laiskuus. Näiden lisäksi valitus. Niistä rakentuu hyvä elämä

      • Anonyymi

        Unohdit vuoskymmenien tupakointi.


    • Anonyymi

      Hei, mitä sinulla oli ennenkuin jäit tkeläkkeelle? Iloa ja sisältöä, muutakin kuin työ?

      • Anonyymi

        Eipä ollut oikeastaan mitään muuta kuin se työ. Ja siksi tämä eläkkeellä olo varmaankin on niin vaikeaa 😢 Kovasti odottaisin kokemuksia ja neuvoja muilta samassa tilanteessa olevilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollut oikeastaan mitään muuta kuin se työ. Ja siksi tämä eläkkeellä olo varmaankin on niin vaikeaa 😢 Kovasti odottaisin kokemuksia ja neuvoja muilta samassa tilanteessa olevilta.

        Nykyään on liian helppoa "jäädä" tk-eläkkeelle. Kyllä työ on se mikä pitää pollan kunnossa.
        Kannattaa tehdä töitä ansiorajan antaman mahdollisuuden mukaisesti.
        Pullojejn kerääminen piristää myös normiarkea sekä tuloksesas marjojen poiminta tuo lisuketta päivittäiseen ateriaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on liian helppoa "jäädä" tk-eläkkeelle. Kyllä työ on se mikä pitää pollan kunnossa.
        Kannattaa tehdä töitä ansiorajan antaman mahdollisuuden mukaisesti.
        Pullojejn kerääminen piristää myös normiarkea sekä tuloksesas marjojen poiminta tuo lisuketta päivittäiseen ateriaan.

        Kuntosalille ja luontoon ,nyt on mustikat kypsiä, ja niitä on, samoin sieniä alkaa tulemaan , sitten puolukkaa.
        Kansalaisopistoissa on hyvä tarjonta kielistä kädentaitoihin sinne vaan mukaan, syyskuussa alkavavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on liian helppoa "jäädä" tk-eläkkeelle. Kyllä työ on se mikä pitää pollan kunnossa.
        Kannattaa tehdä töitä ansiorajan antaman mahdollisuuden mukaisesti.
        Pullojejn kerääminen piristää myös normiarkea sekä tuloksesas marjojen poiminta tuo lisuketta päivittäiseen ateriaan.

        Miten niin helppoa? Sinulla ei taida olla aavistustakaan siitä, kuinka vankasti eläkevakuutuslääkärit istuvat rahakirstun päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollut oikeastaan mitään muuta kuin se työ. Ja siksi tämä eläkkeellä olo varmaankin on niin vaikeaa 😢 Kovasti odottaisin kokemuksia ja neuvoja muilta samassa tilanteessa olevilta.

        Joo näin on monen työorjentoituneet osa. On ollut vain työ ja itsestä huolehtiminen on unohtunut samoin kuin harrastukset. Jos on mahdollista niin kannattaa tulorajojen puitteissa koittaa tehdä töitä. Mutta tärkein homma on nyt tunnistaa ja tunnustaa tosiasiat. Mm. omat rajoitteet tekemisten suhteet. Mutta vielä tärkeämpää on kirjoittaa paperille 100 asiaa joita ei enää halua ja sitten ne 100 asiaa joita haluaa. Sitten vaan priorisoimaan niistä 100 halutusta asiasta.
        Kansalaisopistoissa on tosi hyviä ryhmiä eri harrastuksiin. Seurakunnilla, yhdistyksillä yms on paljon erilaisia ryhmiä jne. Kannattaa kokeilla! Nyt on aika toteuttaa ne haaveet jotka on toteutettavissa. Tsemppiä sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on liian helppoa "jäädä" tk-eläkkeelle. Kyllä työ on se mikä pitää pollan kunnossa.
        Kannattaa tehdä töitä ansiorajan antaman mahdollisuuden mukaisesti.
        Pullojejn kerääminen piristää myös normiarkea sekä tuloksesas marjojen poiminta tuo lisuketta päivittäiseen ateriaan.

        Höpö höpö sun helppoudelles. Typerää on väittää että tk-eläkkeelle jääminen/joutuminen olis helppoa. Kun se oikeasti sitä ole. Ei henkisesti, fyysisesti eikä 99,9% taloudellisestikaan. Kyllä se on monille kriisi tai ainakin iso muutos johon joutuu sopeutumaan halusi tai ei.
        Pullojen kerääminen, marjojen ja sienien kerääminen on kyllä ihan ok jos terveys antaa myöten esim TULES vaivat ei välttämättä sitä mahdollista


    • Anonyymi

      Jouduin tk-eläkkeelle 52 vuotisena. Syynä parantamaton verisyöpä joka pysyi kurissa alkuvuoden sytostaatti piikeillä ja sen jälkeiset niukat parikymmentä vuotta sytostaatti kapseleilla. Määräaikaiset tarkistukset.
      Ylitin elinikäennusteen ( max. 12vuotta ) reilusti.
      Tarkistuksia lukuun ottamatta elin tavallista elämää.
      Minulla oli vakioharrastukseni 3krt/vko.
      Matkustelimme mieheni kanssa vuosittain yhteen laskettuna vähintään 3kk.
      Upeaa elämää jota ei varjostanut mikään muu kuin tietoisuus luuytimen muuttuminen jossakin vaiheessa kuituiseksi ja punasolujen ylituotannon muuttumisen 0-tasoon.
      Tätä vaihetta olen nyt kohta elänyt 3 vuotta viikottaisine laboratoriokokeineen, punasolutankkauksineen, antibiootti höyryjen hengittämisineen, pernan lääkityksineen.

      Kelan virkailijat aikanaan ehdottivat eläkehakemuksen tekemistä ja päätös tuli parissa kuukaudessa. Ilmeisesti sairauteni peruuttamattomuus ja kehno elinikäennuste ( 3 - 12 vuotta ) vaikutti päätökseen.

      Kuten sanoin, ensimmäiset 19 vuotta oli upeaa aikaa. Mieheni lopetti työssä käymisen samoihin aikoihin joten elimme samatahtista yhteiselämää.
      Viime vuodet mieheni on toiminut jonkin asteisena omaishoitajana ja tietenkin omasta halustaan. En tarvitse fyysisesti henkilökohtaista apua mutta muuten tekemiseni on vähissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe