Perintö ja asumistuki

Anonyymi

Olen tällä hetkellä työtön, asun yksin vuokralla kun erottiin mieheni kanssa 4kk sitten. Olen saamassa n.55 000e perintöä, ja tästä summasta on kyllä menossa puolet jo alkuun mm uusien huonekalujen, sähkölaitteiden (mm pyykkikone,mikro,tv,tietokone,puhelin), auton ja muiden tarpeellisten tavaroiden hankintaan, kun mies vei kaikki ns parhaat päältä, ja mulla on käytössä sukulaisten vanhoja romuja, tai ei ollenkaan. Perintöveroa tulee maksettavaksi joku 4000e, laskuja vino pino ja velkoja.
Miten tämä summa vaikuttaa yleiseen asumistukeen?

11

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No kuvitellaan, että tuo summa on telletuksena tililläsi, siis sen jälkeen, kun kulut on pois päältä, eli noi hankinnat, perintövero ym, tilin mahdollinen korkotulo voi vaikuttaa asumistukeen. Nykyään melki kaikkien tilien korot ovat nykyään -0, niin tuolla summalla ei ole mitään merkitystä yleisessä asumistuessa. Jos sijoitat rahoja vaikka osakkeisiin, niiden tuotto voi vaikuttaa tuen määrään.

• Anonyymi

Joo nolla korkoinen käyttötili on mulla, ja en ole niitä sijoittamassa mihinkään, muuhun kuin näihin välttämättömiin omiin elämän menoihin. Mutta siis esim perintövero tulee maksettavaksi kuulemma vasta 8-12kk päästä, muut menot menee pikku hiljaa sieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo nolla korkoinen käyttötili on mulla, ja en ole niitä sijoittamassa mihinkään, muuhun kuin näihin välttämättömiin omiin elämän menoihin. Mutta siis esim perintövero tulee maksettavaksi kuulemma vasta 8-12kk päästä, muut menot menee pikku hiljaa sieltä.

Huono homma jos noin myöhään verokarhu vaatii "omiaan". Rahat on ehditty ryypätä aikapäiviä sitten.

• Anonyymi

sait juuri 50000e ,et tarvitse asumistukea se on tarkoitettu varattomille,

• Anonyymi

Erehdys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erehdys

Mikä erehdys?

• Anonyymi

Asuntotukea voi saada vaikka olisi miljoona euroa pankkitilillä. Kelalla ei ole pääsyä pankkitilitietoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asuntotukea voi saada vaikka olisi miljoona euroa pankkitilillä. Kelalla ei ole pääsyä pankkitilitietoihin.

Toimeen tulotuen kohdallapa on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimeen tulotuen kohdallapa on

Ei liity aloittajan asiaan millään tavoin, kusiaivo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei liity aloittajan asiaan millään tavoin, kusiaivo.

Hehehehhhaahha

• Anonyymi

Lukee ihan netissä. Perintö ei vaikuta asumistukeen tai työmarkkinatukeen. Toimeentulotukeen sen sijaan vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      629
      8358
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      3214
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      422
      2259
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      128
      1357
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1323
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      15
      1275
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1201
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      93
      1123
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      65
      1075
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      46
      943
    Aihe