Perintö ja asumistuki

Anonyymi

Olen tällä hetkellä työtön, asun yksin vuokralla kun erottiin mieheni kanssa 4kk sitten. Olen saamassa n.55 000e perintöä, ja tästä summasta on kyllä menossa puolet jo alkuun mm uusien huonekalujen, sähkölaitteiden (mm pyykkikone,mikro,tv,tietokone,puhelin), auton ja muiden tarpeellisten tavaroiden hankintaan, kun mies vei kaikki ns parhaat päältä, ja mulla on käytössä sukulaisten vanhoja romuja, tai ei ollenkaan. Perintöveroa tulee maksettavaksi joku 4000e, laskuja vino pino ja velkoja.
Miten tämä summa vaikuttaa yleiseen asumistukeen?

11

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No kuvitellaan, että tuo summa on telletuksena tililläsi, siis sen jälkeen, kun kulut on pois päältä, eli noi hankinnat, perintövero ym, tilin mahdollinen korkotulo voi vaikuttaa asumistukeen. Nykyään melki kaikkien tilien korot ovat nykyään -0, niin tuolla summalla ei ole mitään merkitystä yleisessä asumistuessa. Jos sijoitat rahoja vaikka osakkeisiin, niiden tuotto voi vaikuttaa tuen määrään.

• Anonyymi

Joo nolla korkoinen käyttötili on mulla, ja en ole niitä sijoittamassa mihinkään, muuhun kuin näihin välttämättömiin omiin elämän menoihin. Mutta siis esim perintövero tulee maksettavaksi kuulemma vasta 8-12kk päästä, muut menot menee pikku hiljaa sieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo nolla korkoinen käyttötili on mulla, ja en ole niitä sijoittamassa mihinkään, muuhun kuin näihin välttämättömiin omiin elämän menoihin. Mutta siis esim perintövero tulee maksettavaksi kuulemma vasta 8-12kk päästä, muut menot menee pikku hiljaa sieltä.

Huono homma jos noin myöhään verokarhu vaatii "omiaan". Rahat on ehditty ryypätä aikapäiviä sitten.

• Anonyymi

sait juuri 50000e ,et tarvitse asumistukea se on tarkoitettu varattomille,

• Anonyymi

Erehdys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erehdys

Mikä erehdys?

• Anonyymi

Asuntotukea voi saada vaikka olisi miljoona euroa pankkitilillä. Kelalla ei ole pääsyä pankkitilitietoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asuntotukea voi saada vaikka olisi miljoona euroa pankkitilillä. Kelalla ei ole pääsyä pankkitilitietoihin.

Toimeen tulotuen kohdallapa on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimeen tulotuen kohdallapa on

Ei liity aloittajan asiaan millään tavoin, kusiaivo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei liity aloittajan asiaan millään tavoin, kusiaivo.

Hehehehhhaahha

• Anonyymi

Lukee ihan netissä. Perintö ei vaikuta asumistukeen tai työmarkkinatukeen. Toimeentulotukeen sen sijaan vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2628
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2506
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2184
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1963
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1753
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      322
      1306
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1063
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259