Yamaha 2,5 pensakorki kysymys

Anonyymi

Jollan mootorin pensasäiliöön ilmestyy vettä ja syyllinen on ilmeisesti korkin ilmaus.

Osaako joku sanoa onko se kiinni vai auki, kun se "ruuvi" on alhalla kiinni korkissa, vai mistä tuota vettä siihen tankkiin ilmaantuu?

13

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos korkki on tiivis, kone sammuu, kun korkki ja ilmaruuvi on kiinni. Jos ei sammu, joku falskaa ja se on syyllinen.

    • Anonyymi

      Voi mennä tankki ruttuun jos se ei ole auki koneen käydessä.
      Sehän sen tarkoitus on - ja toinen funktio on se, ettei sammuksissa ollessa bensan herkemmin haihtuvat komponentit haihdu. Myös kuljettaessa ilmaventtiili kiinni tai voi olla viimeinen Nortti jonka autossa veneeseen bensaa hakiessa sytytät....

      • Anonyymi

        Ei mene


    • Anonyymi

      Googlasin vastauksen ja on se ollut "kiinni" ilmeisesti sitten liian vähän.

      Tankki on tukevaa muovia ja ei voi ruttuun mennä koneen imusta.

      Nyt väänsin, niin tiukkaa kiinni, kun uskalsin, toivottavasti vesi pysyy poissa tankista, vaikea on kyllä ymmärtää miten se tuosta ilmaruuvista on voinut sinne tankkiin päästä, kun systeemi vaikuttaa idiootti varmalta.

      Ehkä olen imbesili 😑

      • Anonyymi

        Jos se on väännetty liian tiukalle ja tiiviste on hajonnut. Tai tiiviste puuttuu kokonaan


    • Anonyymi

      Ei korkin ilmaruuvista pitäisi vettä mennä tankkiin, silloinhan sulla on aina vesibensaa kun ajetaan vesisateella tai kovassa kelissä. Onko itse korkki varmasti ehjä, ei murtumia tms? Ja korkkeja ei todellakaan tule koskaan vääntää voimalla tiukkaan, silloin ne nimenomaan hajoavat ja mahdolliset murtumat aukeavat ja päästävät vettä sisään.

      Osta uusi korkki.

      • Anonyymi

        Kyllä se on ehjä, siis ei halkeamia korkissa tai ilmaus "ruuvissa". Mielestäni muualta se vesi ei sinne tankkin pääse ja tuo ruvin jousi ja prikka siellä sisällä on ruostunut, niin päättelin veden tuule voimalla sieltä jotenkin tankkin pääsevän.

        Tuo uuden korkin osto taitaa olla siis edessä, kone on 12 vuotta ja tuo on ainut pulma...


    • Anonyymi

      Meni muuten aikanaan Solifer SM -mopon peltitankki ruttuun kun tankin korkista oli ilmareikä tukossa.....

    • Anonyymi

      Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa.

      • Anonyymi

        Pari tuntia?


      • Anonyymi

        "Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa."

        Missä 40 hv perämoottorin tankissa on ilmaruuvi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa."

        Missä 40 hv perämoottorin tankissa on ilmaruuvi?

        Yleensä se on korkissa, ainakin minulla. Koneeni on Yamaha F40.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa."

        Missä 40 hv perämoottorin tankissa on ilmaruuvi?

        Mullaki on 40 HP kone ja kahden irtotankin systeemillä mennään koska venebensahasemaa ei ole lähellä. Molemmissa tankeissa ilmaruuvi ja varmaan kaikissa maailman perämoottoreille tarkoitetuissa irtotankeissa on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe