Jollan mootorin pensasäiliöön ilmestyy vettä ja syyllinen on ilmeisesti korkin ilmaus.
Osaako joku sanoa onko se kiinni vai auki, kun se "ruuvi" on alhalla kiinni korkissa, vai mistä tuota vettä siihen tankkiin ilmaantuu?
Yamaha 2,5 pensakorki kysymys
13
232
Vastaukset
- Anonyymi
Jos korkki on tiivis, kone sammuu, kun korkki ja ilmaruuvi on kiinni. Jos ei sammu, joku falskaa ja se on syyllinen.
- Anonyymi
Voi mennä tankki ruttuun jos se ei ole auki koneen käydessä.
Sehän sen tarkoitus on - ja toinen funktio on se, ettei sammuksissa ollessa bensan herkemmin haihtuvat komponentit haihdu. Myös kuljettaessa ilmaventtiili kiinni tai voi olla viimeinen Nortti jonka autossa veneeseen bensaa hakiessa sytytät....- Anonyymi
Ei mene
- Anonyymi
Googlasin vastauksen ja on se ollut "kiinni" ilmeisesti sitten liian vähän.
Tankki on tukevaa muovia ja ei voi ruttuun mennä koneen imusta.
Nyt väänsin, niin tiukkaa kiinni, kun uskalsin, toivottavasti vesi pysyy poissa tankista, vaikea on kyllä ymmärtää miten se tuosta ilmaruuvista on voinut sinne tankkiin päästä, kun systeemi vaikuttaa idiootti varmalta.
Ehkä olen imbesili 😑- Anonyymi
Jos se on väännetty liian tiukalle ja tiiviste on hajonnut. Tai tiiviste puuttuu kokonaan
- Anonyymi
Ei korkin ilmaruuvista pitäisi vettä mennä tankkiin, silloinhan sulla on aina vesibensaa kun ajetaan vesisateella tai kovassa kelissä. Onko itse korkki varmasti ehjä, ei murtumia tms? Ja korkkeja ei todellakaan tule koskaan vääntää voimalla tiukkaan, silloin ne nimenomaan hajoavat ja mahdolliset murtumat aukeavat ja päästävät vettä sisään.
Osta uusi korkki.- Anonyymi
Kyllä se on ehjä, siis ei halkeamia korkissa tai ilmaus "ruuvissa". Mielestäni muualta se vesi ei sinne tankkin pääse ja tuo ruvin jousi ja prikka siellä sisällä on ruostunut, niin päättelin veden tuule voimalla sieltä jotenkin tankkin pääsevän.
Tuo uuden korkin osto taitaa olla siis edessä, kone on 12 vuotta ja tuo on ainut pulma...
- Anonyymi
Meni muuten aikanaan Solifer SM -mopon peltitankki ruttuun kun tankin korkista oli ilmareikä tukossa.....
- Anonyymi
Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa.
- Anonyymi
Pari tuntia?
- Anonyymi
"Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa."
Missä 40 hv perämoottorin tankissa on ilmaruuvi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen ajanut 40hp perämoottorilla pari tuntia ilmaruuvi unohtuneena kiinni. Ei sammunut, mutta tukevasta muovista tehty polttoainesäiliö oli aivan lommoposkinen. Alipaineessa on yllättävän paljon voimaa."
Missä 40 hv perämoottorin tankissa on ilmaruuvi?Yleensä se on korkissa, ainakin minulla. Koneeni on Yamaha F40.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä 40 hv perämoottorin tankissa on ilmaruuvi?Mullaki on 40 HP kone ja kahden irtotankin systeemillä mennään koska venebensahasemaa ei ole lähellä. Molemmissa tankeissa ilmaruuvi ja varmaan kaikissa maailman perämoottoreille tarkoitetuissa irtotankeissa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423