Hepokatti keittiössä

Anonyymi

Rupesin siivoamaan keittiön kaappeja ja huomasin yht äkkiä vihreän, ison hepokatin, olisko ollut jotain 10 senttiä pitkä.
Vein sen lautasella, minkä päälle oli istahtanut, ulos ruohikolle.

Mistä se oli tullut keittiöön?

Onko hepokatilla jokin symbolinen merkitys?

51

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löysin hiirenpapanan kellarista. Mikä symbolinen merkitys sillä on ?

    • liekko

      Kyllä heinärkkoja on. Isoa Heinäsirkkaa kutsuttiin Hepokatiksi.
      Näin niitä usein lapsena.
      En ole nänhnyt kymmeniin vuosiin enää.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!
        Olen itse nähnyt usein niitä täällä. Kerroin aikaisemmin näillä palstoilla, kuinka itse autoin yhtä hepokattia pääsemään sieltä ostoskeskuksen autotallista.

        Sittemmin olen nähnyt hepokatin pihassani.
        Tuli ajatus, että onkohan se sama "kaveri"?
        Ja nyt tänään kun hepokatti istui keittiössä lautasella.

        Tuntuu, että jotain erikoista tässä on kyllä.

        Siksi kyselin tällä palstalla.
        Olet ainut jolta on saanut asiallisen vastauksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!
        Olen itse nähnyt usein niitä täällä. Kerroin aikaisemmin näillä palstoilla, kuinka itse autoin yhtä hepokattia pääsemään sieltä ostoskeskuksen autotallista.

        Sittemmin olen nähnyt hepokatin pihassani.
        Tuli ajatus, että onkohan se sama "kaveri"?
        Ja nyt tänään kun hepokatti istui keittiössä lautasella.

        Tuntuu, että jotain erikoista tässä on kyllä.

        Siksi kyselin tällä palstalla.
        Olet ainut jolta on saanut asiallisen vastauksen.

        Olen ihmetellyt mihin heinäsirkat ja hepokatit ovat hävinneet. Olen ehkä vähemmän paikoissa missä liikkuvat.
        Aikoinaan niitä oli paljon, sirityskin kuuli, ei enää :(
        Hepokatti on paljon isompi kun tavallinen heinäsirkka.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Olen ihmetellyt mihin heinäsirkat ja hepokatit ovat hävinneet. Olen ehkä vähemmän paikoissa missä liikkuvat.
        Aikoinaan niitä oli paljon, sirityskin kuuli, ei enää :(
        Hepokatti on paljon isompi kun tavallinen heinäsirkka.

        Kuulen aina iltaisin heinäsirkkojen siritystä.
        On mukava nukahtaa siihen.
        Pidän ikkunaa öisin auki.

        Olen lukenut jostain, että kun vanhenee, niin ei enää kuule esim heinäsirkan siritystä.
        Voisiko olla kyseessä se?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulen aina iltaisin heinäsirkkojen siritystä.
        On mukava nukahtaa siihen.
        Pidän ikkunaa öisin auki.

        Olen lukenut jostain, että kun vanhenee, niin ei enää kuule esim heinäsirkan siritystä.
        Voisiko olla kyseessä se?

        Nytkin olen mökillä. On luontoa missä voisi olla heinäsirkkoja. En kuule siritystä enkä ole nähnyt yhtään ainoata.
        Johtuneeko siitä että yleensä istun ulkona virkkaamassa ja kuuntelen äänikirjaa.
        Ehkä kuulonikin on huonompi nykyisin.


      • liekko kirjoitti:

        Nytkin olen mökillä. On luontoa missä voisi olla heinäsirkkoja. En kuule siritystä enkä ole nähnyt yhtään ainoata.
        Johtuneeko siitä että yleensä istun ulkona virkkaamassa ja kuuntelen äänikirjaa.
        Ehkä kuulonikin on huonompi nykyisin.

        Tuota valitteli äitinikin viime vuosituhannella, että minne lie heinäsirkat hävinneet, kun ennen tässä rapulla istuessa kuului sen päivänen siritys, mutta ei enää.
        Vähän katsottiin silmäkkäin, kun me kaikki toiset kyllä kuultin heinäsirkan siritystä silloinkin.
        Häneltä oli mennyt kuulo niin, ettei enää korkeimpia ääniä kuullut vaikka muuten kyllä kuuli normaalin puheäänen aivan hyvin.


    • Anonyymi

      Meillä pörrää kärpänen. Mistä se oli tullut keittiöön ? Minkä symboli se on ?

      • Anonyymi

        Miten hölmöä viisasdtelu tas.
        Ihmettelen tällaisia 70.vuotiaita.
        Miksi aina tällainen ala-arvoinen tyyli?
        Luuletko olevasi jotenkin "vitsikäs"? Et ole.

        Kärpänen keittiössä on hyvin yleistä.


    • Anonyymi

      Luin aloituksen. Ja terassillani oli puolentoista sentin pituinen tummanruskeahko pikkuinen heinäsirkka. Olin iloinen. Tuskin siitä hepokatti.
      Joskushan noita tulee tuontivihannesten tai -hedelmien muassa.
      Olen tuhertanut koko päivän terassisiivouksen kanssa. Välillä henkäissyt ja kirjoittanut hätäisesti päivänpolttavat.
      Beng
      Ei muuten silittänyt yhtään. Ohjasin sen ulos ja mielestäni se 'lensi' heinikkoon.

      • Anonyymi

        Ja mitähän se heinäsirkka silittäisi. Po. sirittäisi.
        Beng


    • Anonyymi

      Hepokatti tuli keittiöön ' kiva kun tuli ' enempi olisin hämmästynyt jos mursu ahtaumassa ovesta sisään.

      pe

      • Anonyymi

        No sinun takiasi ei edes mursu yrittäisi vaivautua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinun takiasi ei edes mursu yrittäisi vaivautua!

        Eikä edes se persu!


    • Anonyymi

      Soitteliko se Hepokatti sinulle .....viulua
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Laitoin oman hepokattini ulos jo jotain 15 vuotta sitten. En nyt ymmärräkään miten helposti ja mukavasti voi aika kulua ja ne vuodet vieriä ilman sivustariippujia. Toki, miestähän se päätös kysyy...


      • Anonyymi

        Lauluissa on vain heinäsirkka, joka "soittaa viulua",

        Tiedoksi sinulle: - Oikeasti eläime ja hyönteiset eivät soita mitään instrumenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin oman hepokattini ulos jo jotain 15 vuotta sitten. En nyt ymmärräkään miten helposti ja mukavasti voi aika kulua ja ne vuodet vieriä ilman sivustariippujia. Toki, miestähän se päätös kysyy...

        Tiedoksi: hepokatti on iso heinäsirkka.

        Lue täältä lisää, kun et tiennyt asiaa:
        https://fi.wikiquote.org/wiki/Heinäsirkka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauluissa on vain heinäsirkka, joka "soittaa viulua",

        Tiedoksi sinulle: - Oikeasti eläime ja hyönteiset eivät soita mitään instrumenttia.

        Mistä se lampaanviulu sitten tulee?



    • Anonyymi

      Kas, onko hepokatti joten kotimainen versio kaskaasta?
      Eikös se jotenkin hankaa koipiaan, jotta saa sininen aikaan.
      Siis silloin, kun ei haravalla kaivele hampaitaan.
      Beng

      • Anonyymi

        ...saa sininen aikaan..jeesus mitä sekavuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...saa sininen aikaan..jeesus mitä sekavuutta!

        Sekavuus johtuu automaattioikolukijasta, mistä ei ole mitään hyötyä ja jonka jäljiltä pitää aina korjata. Mistähän sen saisi veks?
        Beng


    • Anonyymi

      Älä ota enää !

    • Anonyymi

      Aloituksesta huomaa siistin ihmisen huushollin ja asujan elintavat,,,,hepokatti vieraillyt jo viime kesänä ja nyt jälkikasvu alkaa jauhopurkkeja kaivelemaan kaapissa.Kohta rokki sirkkoja vilistää rotsi päällä pitkin nurkkia nahkasaappaat jalassa.

      • Anonyymi

        Hei, sen kauppakeskuksen heinäsirkan annoin hypätä parkkipaikkani viereiseen ruohikkoon.

        Ehkä se vieraili kotipihassani viime kesänä moikkmassa. Tänä kesänä tuli pistäytymään sisällä keittiössä morjenstamassa että miten se tämä kiltti ystävällinen täti elelee.
        Hauska vekkuli, ja on kai kiitollinen kun annan liftin kauppakeskuksen autotallista?

        Olen hyvin siisti täti-ihminen, joka pitää paikat kunnossa ja siisteinä.

        Joten väärässä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, sen kauppakeskuksen heinäsirkan annoin hypätä parkkipaikkani viereiseen ruohikkoon.

        Ehkä se vieraili kotipihassani viime kesänä moikkmassa. Tänä kesänä tuli pistäytymään sisällä keittiössä morjenstamassa että miten se tämä kiltti ystävällinen täti elelee.
        Hauska vekkuli, ja on kai kiitollinen kun annan liftin kauppakeskuksen autotallista?

        Olen hyvin siisti täti-ihminen, joka pitää paikat kunnossa ja siisteinä.

        Joten väärässä olet.

        Sori, hepokatti oli kyseessä.


    • Anonyymi

      Heinäsirkkaa ei usein näy, mustikkareissulla oikein säikähdin kun loikkasi eteen. Erikoista tuolla joku kirjoitti että heinänsirkat sirittävät avonaisesta ikkunasta. Lapsena oli näin, ei enää vuosiin. En usko että kuuloni niin olisi huonontunut.
      Minulla oli vielä viime kesänä rivitalon takapihalla kotisisilisko, kiipeili rakenteita pitkin useana kesänä, kerran tuli kun lapsenlapset olivat käymässä. Halusin uskoa että on sama aina ja odotin esille tuloa. Juttelin sille, toihan se mukanaan iloa, tarviiko sillä isompaa tarkoitusta olla.

      • Anonyymi

        Höpö,höpö Maissii,tuskin tulet näkemään hepokattia mustikka mättäällä paitsi jos kasvatat pensasmustikoita pihallasi,eivät ne metsässä viihdy vaan aukeat paikat niityt on niiden elinpiiriä.


    • Hepokatit ja heinäsirkat kuten muutkin hyönteiset
      ovat hädissään tässä elämänmenossa.

      Nykyään urbaanissa ympäristössä raivataa viimeisetkin oksankorret ja heinätupsut,
      joissa ne voisivat elellä ja hypähdellä rauhassa.
      Heti kun heinä vähänkin kasvaa ilmestyy ruohonleikkuriarmeija kaatamaan kaiken,
      Nyt maanteiden varsillakin pörrää erilaiset trimmerit.

      Tietenkin se hepokatti etsi luotasi turvaa ja rauhaa.

      • Anonyymi

        Ts. sanoen pieni heinäsirkkani on otollisesta ympäristöstä. Oli vain hassu yhteensattuma; aloitus ja havaintoni. Eilen näin useita kimalaisia ja mehiläisiä muutaman ja perhosia ja pirunpuntarin.
        Minulla on vanhanaikaisia perennoja ja sellainen lehti-risukasa, mihin vien puutarharoskia.
        Toivon, että siilit, mehiläiset ja muut öttiäiset löytävät suojaa sieltä.
        Beng


      • Anonyymi

        Leikkaan saksilla pihani ruohikon ja niin säästyy aina uudet tulokkaat nurmikolla (linnut kuljettaneet kai siemeniä?).

        On ilmestynyt nurmikolleni sitten viime kesän 1 sireenin taimi, 4 ruusuntainta, 2 katajan- ja 1 männyntaimi, Päivänkakkarat saavat vapaasti levitä, kamomillakin on eksiytynyt, samoin ukon- ja kissankellot, kuisma (niiden kukista teen hieromaöljyä), samoin voikukat (kauniita, niiden korsia syön ja nupuista teen kaprista, lehdistä salaattia) ovat tärkeitä mehiläisille ja ovat kauniita, oreganon violetin väriset kukat myös. lehdet mausttena.
        On lukematon määrä muitakin kukkia, en tiedä edes kaikkien nimiä, lemmikit ovat kauniit, keltamatara viihtyy, samoin keltaiset apilankukat, siankärsämöt saavat vapaasti kasvaa (kukat kauniita, lehdet terveellisiä, juuston päällä ja muutenkin).
        Sammalkin saa kasvaa, on pehmeää jalalle, jopa vaahteran taimi on löytänyt paikkansa.
        Odottelen että kuusen siemen lennähtäisi ensi kesään mennessä.

        Kun saksilla leikkaan nurmikon, niin säästyy kaikki uudet tulokkaat.

        Olen eri hyönteisten ystävä. Jos kärpänen tai mehiläinen eksyy sisälle, niin avaan ikkunan tai otan "koppiin" sen tulitikkurasiaan ja kiikutan ulos.
        Olisi paljon tarinoita näistä "kavereista", mutta jo tämä kertomus riittää tällä kertaa.


      • """Nyt maanteiden varsillakin pörrää erilaiset trimmerit."""

        Ne pörrää siellä siksi, että se suojelee jäniksiä ja muita pikkueläjiä jäämästä niin helposti auton alle.
        Missä kaikki hyönteiset ja pörriäiset ovat, niin niitten raatoja voi ihailla autojen tuulilaseista. Jos ei ajoteitten varsia trimmata, niin sen enemmän niitäkin pörriäisiä jää auton tuulilasiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaan saksilla pihani ruohikon ja niin säästyy aina uudet tulokkaat nurmikolla (linnut kuljettaneet kai siemeniä?).

        On ilmestynyt nurmikolleni sitten viime kesän 1 sireenin taimi, 4 ruusuntainta, 2 katajan- ja 1 männyntaimi, Päivänkakkarat saavat vapaasti levitä, kamomillakin on eksiytynyt, samoin ukon- ja kissankellot, kuisma (niiden kukista teen hieromaöljyä), samoin voikukat (kauniita, niiden korsia syön ja nupuista teen kaprista, lehdistä salaattia) ovat tärkeitä mehiläisille ja ovat kauniita, oreganon violetin väriset kukat myös. lehdet mausttena.
        On lukematon määrä muitakin kukkia, en tiedä edes kaikkien nimiä, lemmikit ovat kauniit, keltamatara viihtyy, samoin keltaiset apilankukat, siankärsämöt saavat vapaasti kasvaa (kukat kauniita, lehdet terveellisiä, juuston päällä ja muutenkin).
        Sammalkin saa kasvaa, on pehmeää jalalle, jopa vaahteran taimi on löytänyt paikkansa.
        Odottelen että kuusen siemen lennähtäisi ensi kesään mennessä.

        Kun saksilla leikkaan nurmikon, niin säästyy kaikki uudet tulokkaat.

        Olen eri hyönteisten ystävä. Jos kärpänen tai mehiläinen eksyy sisälle, niin avaan ikkunan tai otan "koppiin" sen tulitikkurasiaan ja kiikutan ulos.
        Olisi paljon tarinoita näistä "kavereista", mutta jo tämä kertomus riittää tällä kertaa.

        Tiedät yrteistä paljon ja osaat käyttää niitä.
        Minä varmaan myrkyttyisin jostain teeyritelmistä. Vatsa menisi upside-down.
        Beng
        Ihana ilma taas. Odotin niitä ukkosia ja maasalamoita alueelle, aamulla sateli.
        Valkoisia aika isoja perhosia on lennellyt kuin jotain virkaa tehden.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Nyt maanteiden varsillakin pörrää erilaiset trimmerit."""

        Ne pörrää siellä siksi, että se suojelee jäniksiä ja muita pikkueläjiä jäämästä niin helposti auton alle.
        Missä kaikki hyönteiset ja pörriäiset ovat, niin niitten raatoja voi ihailla autojen tuulilaseista. Jos ei ajoteitten varsia trimmata, niin sen enemmän niitäkin pörriäisiä jää auton tuulilasiin.

        Ja höpö höpö taas huu haa!

        Lukekaa muut Leena Vilkan juttuja.
        On huomattavasti enemmän asioista kuin tämä Tellukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö taas huu haa!

        Lukekaa muut Leena Vilkan juttuja.
        On huomattavasti enemmän asioista kuin tämä Tellukka.

        korj: - asioista perillä


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö taas huu haa!

        Lukekaa muut Leena Vilkan juttuja.
        On huomattavasti enemmän asioista kuin tämä Tellukka.

        En tunne naista.

        Tietoni on siitä, kun meidän riistansuojelija on selittänyt, miksi autoilijoitten liikkumista hidastavat trimmerit pyörivät ajoteitten varsilla.
        Tämä on hyvin eläinrikasta seutua ja nyt etenkin on kauriilla pieniä vasoja, jotka helposti törmäävät tienvierusheinikosta ajotielle autoilijan pystymättä reagoimaan ajoissa.
        Lyhyeksi leikatuista pientareista ne helpommin huomaa samoin kuin ketut, jänikset mäyrät ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En tunne naista.

        Tietoni on siitä, kun meidän riistansuojelija on selittänyt, miksi autoilijoitten liikkumista hidastavat trimmerit pyörivät ajoteitten varsilla.
        Tämä on hyvin eläinrikasta seutua ja nyt etenkin on kauriilla pieniä vasoja, jotka helposti törmäävät tienvierusheinikosta ajotielle autoilijan pystymättä reagoimaan ajoissa.
        Lyhyeksi leikatuista pientareista ne helpommin huomaa samoin kuin ketut, jänikset mäyrät ...

        Varmaankin on totta että et tunne Leena Vilkkaa.

        Voithan lukea silti nuo kaksi edellä esittämääni https: ä, niin ehkä asiat valkenee sinullekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin on totta että et tunne Leena Vilkkaa.

        Voithan lukea silti nuo kaksi edellä esittämääni https: ä, niin ehkä asiat valkenee sinullekin.

        Onko hän jumalasi, jonka sana on totuus?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko hän jumalasi, jonka sana on totuus?

        Ei ole, vaan hän on ympäristöfilosofi.

        Luotan enemmän hänen näkökantoihinsa kuin sinun.

        Hellittäisit jo!

        Voit jauhaa koko yön taas täällä, itse menen nyt nukkumaan.
        Hyvää yötä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, vaan hän on ympäristöfilosofi.

        Luotan enemmän hänen näkökantoihinsa kuin sinun.

        Hellittäisit jo!

        Voit jauhaa koko yön taas täällä, itse menen nyt nukkumaan.
        Hyvää yötä!

        Eihän se minun näkökantani ollut, johan sanoin.
        Aivan järkeenkäypä selitys riistanhoitajilta siihen ajoteitten pientareitten niittämiseen.

        Vai oletko kuvitellut niitä niitettävän vain siksi, että ne näyttäisivät siistimmältä ja että niittäjille riittäisi töitä?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän se minun näkökantani ollut, johan sanoin.
        Aivan järkeenkäypä selitys riistanhoitajilta siihen ajoteitten pientareitten niittämiseen.

        Vai oletko kuvitellut niitä niitettävän vain siksi, että ne näyttäisivät siistimmältä ja että niittäjille riittäisi töitä?

        Ei voi kun vain ihmetellä Tellukan logiikkaa...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän se minun näkökantani ollut, johan sanoin.
        Aivan järkeenkäypä selitys riistanhoitajilta siihen ajoteitten pientareitten niittämiseen.

        Vai oletko kuvitellut niitä niitettävän vain siksi, että ne näyttäisivät siistimmältä ja että niittäjille riittäisi töitä?

        Selitä paremminkin, että mikä symbolinen merkitys on hepokatilla, sitähän aloittaja kyselee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kun vain ihmetellä Tellukan logiikkaa...

        Siinäpähän jäät ihmettelemään, kun et muuta voi tehdä.
        Sitähän olet ihmetellyt aikaisemminkin ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selitä paremminkin, että mikä symbolinen merkitys on hepokatilla, sitähän aloittaja kyselee.

        En ole niin taikauskoinen, että minkään muunkaan ötökän näkemisessä mitään symboliikkaa edes ajattelisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaan saksilla pihani ruohikon ja niin säästyy aina uudet tulokkaat nurmikolla (linnut kuljettaneet kai siemeniä?).

        On ilmestynyt nurmikolleni sitten viime kesän 1 sireenin taimi, 4 ruusuntainta, 2 katajan- ja 1 männyntaimi, Päivänkakkarat saavat vapaasti levitä, kamomillakin on eksiytynyt, samoin ukon- ja kissankellot, kuisma (niiden kukista teen hieromaöljyä), samoin voikukat (kauniita, niiden korsia syön ja nupuista teen kaprista, lehdistä salaattia) ovat tärkeitä mehiläisille ja ovat kauniita, oreganon violetin väriset kukat myös. lehdet mausttena.
        On lukematon määrä muitakin kukkia, en tiedä edes kaikkien nimiä, lemmikit ovat kauniit, keltamatara viihtyy, samoin keltaiset apilankukat, siankärsämöt saavat vapaasti kasvaa (kukat kauniita, lehdet terveellisiä, juuston päällä ja muutenkin).
        Sammalkin saa kasvaa, on pehmeää jalalle, jopa vaahteran taimi on löytänyt paikkansa.
        Odottelen että kuusen siemen lennähtäisi ensi kesään mennessä.

        Kun saksilla leikkaan nurmikon, niin säästyy kaikki uudet tulokkaat.

        Olen eri hyönteisten ystävä. Jos kärpänen tai mehiläinen eksyy sisälle, niin avaan ikkunan tai otan "koppiin" sen tulitikkurasiaan ja kiikutan ulos.
        Olisi paljon tarinoita näistä "kavereista", mutta jo tämä kertomus riittää tällä kertaa.

        Jos olet hyönteisten ystävä, miksi suostut lainkaan leikkaamaan nurmikkoa? Erilaiset pörriäiset, hienot kimalaiset ja perhosetkin tarvitsevat kukkia joissa pyöriä etsimässä ravintoaan, ei kiilloitetuilla nurmikoilla ole hyönteisille mitään annettavaa.
        Itse "leikkaan" laajat nurmikot heinästä ja kukista syksyllä kesän ollessa hyönteistenkin kannalta ohi. Viikatteella tuo menee aika helposti poikki erityisesti pienen yöpakkasen jäliltä jäykistyneenä...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      194
      2396
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      381
      2002
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1314
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      1191
    5. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1173
    6. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      925
    7. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      910
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      870
    9. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      21
      780
    10. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

      Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      53
      775
    Aihe