Miksi kommunismi ei leviä?

Anonyymi

Jos kommunismi on paras järjestelmä, niin miksi ei ole vallitseva järjestelmä maailmassa?

45

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri sen takia kun se ei ole toimintakelpoinen.. Se toimii vain hörhöjen päässä ja kun sitä koko elämänsä ajan pyörittelee, se ikäänkuin muuttuu täysin toimintakelpoiseksi, kun sitä alkaa toteuttamaan se menee p......leen.

    • Anonyymi

      Jotenkin kummalliselta tuntuu kommunismiin siirtyminen. Haluaako kukaan aito kommunistikaan siirtyä kommunismiin, eli yksityisyys omistus pois ym.

      • Anonyymi

        Kun minä olin lähetys työssä Venäjän karjalassa ja siellä majoitetuna erääseen taloon, niin se talon isäntä sanoi, että:- Kun elettiin neuvostovallan aikaa niin me olimme ryysyläisiä mutta onnellisia. Rikollisuutta ei ollut eikä kukaan varastanut mitään, koska kellään ei mitään ollut.
        Nyt täällä ei olekkaan kuin varkaita ja muita rikollisia.
        Ihminen on näköjään onnellinen jos kaikki on yhtä köyhiä. Neuvosto ihminen on ystävällinen toiselle Neuvosto ihmiselle:- Näjn sanoi Mikko Vlasov se kortteeri talon isäntä.
        Moni tietääkin joka on käynyt Viipurissa, että siellä torilla myytävä tavara on suurelta osin Neuvosto vallan aikaista tavavaraa- Voidaanko sitä tavaraa sitten sanoa varastetuksi?
        Vai voidaanko sitä tavaraa sanoa nyt Venäläiseen yksityis omistukseen kuuluvaksi.
        Venäjä elää mun mielestä kommunistisen hallinnon ja Demokratian murros aikaa. Luulen että siellä tulee olemaan kahta ryhmittymää, Kommunistit ja nyky Demokratia joitten välillä tulee olemaan sisällissotaa muistuttava tilanne. No ne tietenkin voittaa kellä on aseet.
        Henk koht Venäläinen ei ole yhtään pahempi kuin muutkaan kansojen ihmiset, minun mielestäni. He kulkevat tietään joka on jo alkanut huikean pitkän jakson ajassa taaksepäin, niin kuin esm Suomi on kulkenut oman tiensä. Parempaan suuntaan Venäjä on kuitenkin menossa. Oon surullinen kun meidän välit Venäjään meni näin huonoksi, Me elimme kuten hyvät naapurit konsanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä olin lähetys työssä Venäjän karjalassa ja siellä majoitetuna erääseen taloon, niin se talon isäntä sanoi, että:- Kun elettiin neuvostovallan aikaa niin me olimme ryysyläisiä mutta onnellisia. Rikollisuutta ei ollut eikä kukaan varastanut mitään, koska kellään ei mitään ollut.
        Nyt täällä ei olekkaan kuin varkaita ja muita rikollisia.
        Ihminen on näköjään onnellinen jos kaikki on yhtä köyhiä. Neuvosto ihminen on ystävällinen toiselle Neuvosto ihmiselle:- Näjn sanoi Mikko Vlasov se kortteeri talon isäntä.
        Moni tietääkin joka on käynyt Viipurissa, että siellä torilla myytävä tavara on suurelta osin Neuvosto vallan aikaista tavavaraa- Voidaanko sitä tavaraa sitten sanoa varastetuksi?
        Vai voidaanko sitä tavaraa sanoa nyt Venäläiseen yksityis omistukseen kuuluvaksi.
        Venäjä elää mun mielestä kommunistisen hallinnon ja Demokratian murros aikaa. Luulen että siellä tulee olemaan kahta ryhmittymää, Kommunistit ja nyky Demokratia joitten välillä tulee olemaan sisällissotaa muistuttava tilanne. No ne tietenkin voittaa kellä on aseet.
        Henk koht Venäläinen ei ole yhtään pahempi kuin muutkaan kansojen ihmiset, minun mielestäni. He kulkevat tietään joka on jo alkanut huikean pitkän jakson ajassa taaksepäin, niin kuin esm Suomi on kulkenut oman tiensä. Parempaan suuntaan Venäjä on kuitenkin menossa. Oon surullinen kun meidän välit Venäjään meni näin huonoksi, Me elimme kuten hyvät naapurit konsanaan.

        Kun Ukraina saa ajettua Venäjän joukot pois alueeltaan ja rauha solmitaan, Nato-Suomen kauppa ja turismi Venäjän kanssa elpyy nopeasti. Välit Venäjään ovat asialliset.


    • Anonyymi

      Persuhörhö aloittaa tapojensa mukaisesti takapuolesta.

      • Anonyymi

        Peffalleen on mennyt jokapaikassa. Kova väkivalta koneisto voi pitää moisen moskan jotenkuten pystyssä, kuten vielä muutama kommunistinen yhteiskunta.


    • Anonyymi

      Järjestelmä on taloudellisesti tehoton, rajoittaa ihmisten mielipiteenvapautta liikaa eikä anna mahdollisuutta omistaa eikä hankkia yksityisomaisuutta. NL:sta puuttui innovatiivisuus täysin, totalitäärinen ja kannustamaton järjestelmä tukahdutti sen. Reagan voitti kylmän sodan estämällä NL:a ostamasta länsi-innovaatioita.

      • Anonyymi

        Kiinalle olisi pitänyt tehdä samoin. Ei päästää tuollaista valtiota tiedonlähteille. Toivottavasti kansa Kiinassa tulee kumoamaan tuon lähes satamiljoonaisen kommunistisen puolueen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinalle olisi pitänyt tehdä samoin. Ei päästää tuollaista valtiota tiedonlähteille. Toivottavasti kansa Kiinassa tulee kumoamaan tuon lähes satamiljoonaisen kommunistisen puolueen.

        Kiina vaikuttaa olevan innovatiivisempi kuin NL oli. Syynä lienee yksityisomistuksen ja yksityisen elinkeinonharjoittamisen rajoitettukin salliminen. Mielipiteenvapauden tukahduttaminen takuulla rajoittaa innovaatioita.


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista jos näihin kysymyksiin vastaisi kommunisti. Muitten mielipiteet tiedetään. Eli onko yhdellekään kommunistilla todellista halua kommunismiin?

      • Anonyymi

        Onko Suomessa näin onnettoman vähän kommunismidiktatuurin puuhastelijoita vain siksi, koska valtavat proletaarijoukot ovat kiiruhtaneet kapsäkkeineen Pohjois-Korean ja Kiinan kommunismidiktatuuriparatiiseihin? Olisko tuossa todellakin lopullinen selitys SKP:n lehmänhäntää imitoivalle kannatukselle?


    • Anonyymi

      Älkää peljätkö. Sosialismi etenee joka päivä. Tässä teille suuri ilosanoma.
      Porvarit ovat aloittaneet toistensa ampumisen sukupuuttoon.

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat vartoilleet sen Jeesukseksi nimetyn takaisinpaluuta parisen vuosituhatta, joten kyllä näitten erilaisten ilosanomien nimeen vannovien pitkäpinnaisten jonoon mahtuvat kyllä tuleviksi vuosituhansiksi kommunismidiktatuurin palvojatkin.

        Minä veikkaan globaalin kommunismidiktatuurin pullahtavan syntyväksi justiinsa samalla kellonlyömällä kuin Jeesuskin tulee, joten siinähän saavat otella keskenään jotta kennenkä paidassa se kaulus on vankinta tekoa. Itse meinaan kuitenkin kuolla kupsahtaa jo tällä vuosisadalla, joten pitäkäähän kiirutta.

        Mitä tulee ihmisten ampumiseen, jonka kommunismidiktatuurin puuhastelija Partacus tuossa anonyyminä mainitsee, niin ukrainalaisten ampumista ja heidän maansa rosvoamista kannattaa Vladimir Putinin fasistihallinnon liittolaisena SKP:n toveripuolue, Venäjän federaation kommunistinen puolue, jonka kanssarikollisuutta SKP ei ole halunnut jostain syystä tuomita millään tavalla.


    • Anonyymi

      Mutta Putin on entinen Kgb agentti. Eikö hän ole puolueen jäsen enään?

    • Anonyymi

      Eipä kommunistit taida vastailla vai?

    • Anonyymi

      Vähissä on kommunistien vastaukset, vaikka asiallisesti yrittää kysyä. Eli jos pitäisi siirtyä aitoon kommunismiin. Niin olisiko siihen valmiutta.

      • Anonyymi

        Kommunistien vastaukset ovat vähissä siitä syystä, että kommunistit ovat niin vähissä.


    • Anonyymi

      Voi olla niinkin. Ja tässä kyselijänä oli tavallinen työläinen. Eli ei kapitalisti, porvari, natsi, tai persu. Ja töissä käyty 34 vuotta.

    • Anonyymi

      Persumaista höpinää. Ei tarvitse vastata.

      • Anonyymi

        Kyllä me sen tiedämme ettei kommunismissa ole liiemmalti kehumisen arvoista, mutta yrittäisit edes.


      • Se lienee persumaisuus komuloisten ainoa selitys tilanteessa, jossa heillä on jo heittänyt ulalle!


      • Anonyymi

        Olen seurannut tätä Suomi 24: n SKP saittia muutaman vuoden, enemmän tai vähemmän satunnaisesti. Yksi juttu ihmetyttää: kommari saitin saitilla keskustellaan koko ajan persuista - ei mmuista puolueista ei juurikaan. Mistä moinen? Ovathan SKP ja persut avan eri sarjoissa - persujen kannatus on luokkaa 15 prosenttia ja SKP: nätti tasaluku: 0.0 prosenttia,


    • Anonyymi

      Niin, kysymys oli yksinkertainen esitetty ilman vinoilua ja ketään haukkumatta. Eli haluaako kukaan kommunisti oikeasti siirtyä kommunismiin. Vastausta tähän kysymykseen ei tullut.,tai ainakaan kukaan kommunisti ei siihen vastannut, joten voin päätellä että ei halua. Terv ap.

    • Lähes jokainen järjestelmä on lähes joidenkin mielestä paras järjestelmä, siitä huolimatta leviääkö se vai ei.

    • Anonyymi

      Kommunisteilla annetaan muun rokotteen yhteydessä ehkäisyrokote, jolla ehkäistään niiden lisääntyminen.

    • Anonyymi

      NL hajosi 1991 mahdottomuuteensa eikä kommunistinen aate ole enää ollut vetovoimainen. SKP:n nuorisojärjestö koostuu v. 2022 samoista ihmisistä kuin v. 1972.

      • Anonyymi

        Vedän sanani takaisin.

        V. 1972 nuorisojärjestön aktiiveista 30 % on kuollut. 65 % on vaihtanut poliittista katsantokantaansa. Loput 5 % muodostaa SKP:n nuorisojärjestön. Kommunistinuorten keski-ikä on n. 75 v.

        Lukijoille huomautettakoon, että lähteitä arvioihini minulla ei nyt ole antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedän sanani takaisin.

        V. 1972 nuorisojärjestön aktiiveista 30 % on kuollut. 65 % on vaihtanut poliittista katsantokantaansa. Loput 5 % muodostaa SKP:n nuorisojärjestön. Kommunistinuorten keski-ikä on n. 75 v.

        Lukijoille huomautettakoon, että lähteitä arvioihini minulla ei nyt ole antaa.

        Korpikommunisteja kaikki, pahanlaatuisia jämähtäneitä änkyröitä.


    • Anonyymi

      Muistan huvittavan ristiriidan ku. Meillä päin asui kova kommunisti mutta samalla oli isohkon maatilan isäntä.

    • Anonyymi

      Kommunismi ja homppeluus katoaa lapsille annettavan yhdistelmärokkoteen turvin

      • Anonyymi

        Et tunnu tietävän mistä puhut. Ota selvää ensin.


      • Anonyymi

        Kommunismi on kyllä kaikonnut Suomesta niin että oikeastaan pitäisi perustaa suojelualue uhanalaiselle tälle ihmisalalajille, joka paasaa Leninin kyhästeltyjä ja Stalinin valehdeltuja päivät läpeensä, ulkomuistista, ja kulkee tietä pitkin ainoastaan ja vain jos kartassa sanotaan se Otto Suomensyöjän viittilöimäksi eikä tie varmasti vie Nato-konttorille.

        Homoseksuaaleista taas minulla ei ole mitään erityistä sanomista, mukavia, tavallisia tai vittumaisia, kuten me kaikki muutkin ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismi on kyllä kaikonnut Suomesta niin että oikeastaan pitäisi perustaa suojelualue uhanalaiselle tälle ihmisalalajille, joka paasaa Leninin kyhästeltyjä ja Stalinin valehdeltuja päivät läpeensä, ulkomuistista, ja kulkee tietä pitkin ainoastaan ja vain jos kartassa sanotaan se Otto Suomensyöjän viittilöimäksi eikä tie varmasti vie Nato-konttorille.

        Homoseksuaaleista taas minulla ei ole mitään erityistä sanomista, mukavia, tavallisia tai vittumaisia, kuten me kaikki muutkin ihmiset.

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä.!


    • Anonyymi

      Venäjän hallitseva Putinin puolue tuomitsee homouden sairautena. Se yhtyy aiheessa Päivi Räsäsen taantumuksellisiin ajatuksiin. Niin sanottu homopersu on Putinin taattu kannattaja. Persupuolue ylipäänsä käy taistoa homoja vastaan ohjelmissaan.
      Persut kuoleutuvat. Sosialismi etenee.

      • Anonyymi

        Perussuomalaisuus ja homous eivät kumpikaan vaikuta olevan kuoleentumassa, mutta kommunistinen aate ei taida olla hirveän lähellä sukupuuttoon julistamista. Pitäisikö teille lahjoittaa valtion toimesta jokin oma reservaatti? Voisitte siellä sitten yhteisonnessa eläen näyttää maailmalle kommunismin toimivuuden Leninin toista tulemista odotellessa.


      • Anonyymi

        Se SKP:n venäläinen toveripuolue, Venäjän federaation kommunistinen puolue, on Moskovan fasistijuntan apupuolue niin Ukrainan hyökkäyssodassa kuin homojen vainossa Venäjän fasismidiktatuurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaisuus ja homous eivät kumpikaan vaikuta olevan kuoleentumassa, mutta kommunistinen aate ei taida olla hirveän lähellä sukupuuttoon julistamista. Pitäisikö teille lahjoittaa valtion toimesta jokin oma reservaatti? Voisitte siellä sitten yhteisonnessa eläen näyttää maailmalle kommunismin toimivuuden Leninin toista tulemista odotellessa.

        Nämä homo-jutut kertovat selkeästi, miten kurjaan jamaan SKP on ajautunut.


    • Anonyymi

      Kommunismi kaatuu sisäiseen kateuteen ja on kaatunut

    • Anonyymi

      Teorian tasolla voi hyvin. Käytännössä yksikään kommunisti ei taida haluta kommunismia. Jos haluaa voi ilmoittautua!

    • Anonyymi

      Kommunismi kukkii kauniisti vain komun päässä, reaalimaailmassa kukinta ei ole koskaan onnistunut vaan kukat ovat lakanneet kukkimasta ja lopuksi kuolleet.

    • Anonyymi

      Kommunismia oli tarkoitus kokeilla ensin rotilla mutta älykkäinä eläiminä ne eivät suostuneet. No halvemmaksi tuli aluksi käyttää venäläisiä mutta siitähän syntyi vaan helvetinmoinen sadan vuoden sotku josta koko maailma kärsii yhä. Rotat olisi sittenkin ollut helpompi eliminoida, ne kun ei tyydy niin vähään.

    • Anonyymi

      Lääkitys auttaa

    • Anonyymi

      Persut kokeilivat rotilla uutta kansallisuuksien kelpoisuutta. Rotat voittivat persut.

      Kommunismin esiaste sosialismi tekee tuloaan kaikista ovista. Kapitalismi on hätää kärsimässä. Siksi se kiihdyttää sotimista. Sodilla kiihdytetään pervo-isänmaallisuutta vaikka porvari asetetaan nuijimaan toisen maan porvareita. Sota hidastaa sosialismin esiintuloa mutta ei voi estää sitä.
      Paradoksi: Kapitalismi joutuu käyttämään sosialistisia keinoja säilyttääkseen oligarkkien vallan.

      • Anonyymi

        SKP:n toveripuolue, Venäjän federaation kommunistinen puolue, tukee varauksetta Moskovan fasistijuntan imperialistista hyökkäyssotaa Ukrainaa ja sen kansaa vastaan ja niin tukee myös suomalainen Kommunistien liitto, toverisi Heikki M. heidän joukossaan, ja ainakin ulostulojensa perusteella heitä on myös SKP:ssä.

        Onko sinulla, kommunismidiktatuurin puuhastelija Partacus, mahdollisesti jotain kritikoitavaa näitä hyökkäyssotaintoisia kommunistitovereitasi kohtaan?


    • Anonyymi

      Se on Kiinassa, ja Kuubassakin on tajuttu kapitalismin päälle. EU:ssa on paljon kommunismia, eli vasemmistoa. Ongelma demokratiassa vain on se että natseja (äärioikeistoa - joita on keskustassakin) pääsee usein valtaan ja ne keittää soppaansa demokratissa muinakin aikoinaan.
      Kun on vain kommunistit vallassa, vallitsee hyvin mieto ja seesteinen soppa, jossa noita ongelmia ei ole. Kapitalismi tosin sallitaan, mutta puhtaasti sen edustajia ei politiikassa ole.
      Kiina onkin uusi supermahti, kun taas USA:n talous romahtaa liialliseen kapitalismiin, ja kuten Italian talous on aina ollut huono, koska heillä ei varsinaisesti ole vasemmistoa. Äärioikeiston mukana tulee sitten natsismi.
      Pidemmän päälle sokea kanakin löytää jyvän, ja niin tulee käymään koko planeetalla. Nyt ollaa tässä vaiheessa planeetan poliittista kehitystä, joka on parempi kuin ennen, silloin vallalla olleiden natsien ja kommunistien aikaa. Matkaa vain vielä on, ja se on opittava kovimman kautta; yrityksen ja erehdyksen kautta.
      Nyt vain silmät auki, varsinkin Kiinaan päin, ja näette myös miten natsien hallitsemille maille käy, on käynyt ja on nyt.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1650
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1065
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      153
      1019
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      1004
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      61
      861
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe