Kuluttajansuoja kuljetuksissa

Anonyymi

Minulle on käynyt aivan kuten tuossa artikkelissa. Kotiinkuljetus on maksettu, mutta kuljetusta ei ole tapahtunut.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008959863.html

"Lähettiyritys väitti, ettei kyennyt tavoittamaan Mikkoa – paketti jäi tulematta, vaikka mies sanoo olleensa koko ajan kotonaan"

Minulle noin on käynyt sekä Postin että Matkahuollon kanssa. En ole muka ollut paikalla. Tosin olen kumpanakin päivänä ollut koko ajan kotona ja liikuntarajoitteisena on olisi pystynyt omin jaloin minnekään liikkumaan. Käynnistä ei ole jätetty mitään jälkeä. Liioin ei puhelimeen ole tullut mitään ilmoitusta tapahtuneesta. Ilmoitus on laitettu vasta seuraavana päivänä.

Kumpikin kuljetus vetoaa tehtyyn sopimukseen, mistä minä en ole edes osallisena.

7

165

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käytännössähän et ole tehnyt Postin/Matkahuollon kanssa sopimusta. Katso myyjän toimitusehdoista ja jos toimittu vastaisesti, niin pyydä myyjältä hyvitys

• Anonyymi

Suomessa kaikki rikollinen toiminta on valtion suojeluksessa. Koko eduskunta on mukana huijauksissa.

Kaikki rikollinen toiminta voidaan ketjuttaa ja ulkoistaa. Voidaan toimia ihan avoimen epärehellisesti. Rikollisesti toimivien yritysten johtajat palkitaan.

• Anonyymi

Ei. Vaan nimenomaan ei ketjuteta, vaan ostat kaine yhdestä osoitteesta ja vastuu on siinä yhdessä osoitteessa eli myyjällä. Sinun ei tarvitse ottaa kantaa alihankkijoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Vaan nimenomaan ei ketjuteta, vaan ostat kaine yhdestä osoitteesta ja vastuu on siinä yhdessä osoitteessa eli myyjällä. Sinun ei tarvitse ottaa kantaa alihankkijoihin.

Käytäntö vaan on toinen. Aterioita saa esim. Foodoralta. Se vaan ei vastaa mistään, sillä toimittajat ovat erikseen ja ne eivät taas vastaa, koska niiltä ostaja ei ole mitään tilannut.

• Anonyymi

Nykyisin tilaan tavaraa vain pakettiautomaattiin.
      Paitsi jouluruuhkassa ei kannata tilata mitään, jos ei halua seikkailemaan ties mihin syrjäkulmille perustettuun tilapäiseen paketinnoutopisteeseen.

• Anonyymi

Jouluruuhkassa ei muutenkaan kannata ostaa kuin ruokaa. Kesällä ja tammikuussa on halvempaa. Joululahjaksi riittää halaus.

• Anonyymi

Kuten Helsingin Laajasalossa. Kun automaatti oli täynnä, vei Posti paketin Suomenlinnan automaattiin.

Siinä tuli paketille pitkä ja aikaa vievä haku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      405
      8869
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      3288
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1764
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1146
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      985
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65