Kuluttajansuoja kuljetuksissa

Anonyymi

Minulle on käynyt aivan kuten tuossa artikkelissa. Kotiinkuljetus on maksettu, mutta kuljetusta ei ole tapahtunut.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008959863.html

"Lähettiyritys väitti, ettei kyennyt tavoittamaan Mikkoa – paketti jäi tulematta, vaikka mies sanoo olleensa koko ajan kotonaan"

Minulle noin on käynyt sekä Postin että Matkahuollon kanssa. En ole muka ollut paikalla. Tosin olen kumpanakin päivänä ollut koko ajan kotona ja liikuntarajoitteisena on olisi pystynyt omin jaloin minnekään liikkumaan. Käynnistä ei ole jätetty mitään jälkeä. Liioin ei puhelimeen ole tullut mitään ilmoitusta tapahtuneesta. Ilmoitus on laitettu vasta seuraavana päivänä.

Kumpikin kuljetus vetoaa tehtyyn sopimukseen, mistä minä en ole edes osallisena.

7

148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käytännössähän et ole tehnyt Postin/Matkahuollon kanssa sopimusta. Katso myyjän toimitusehdoista ja jos toimittu vastaisesti, niin pyydä myyjältä hyvitys

• Anonyymi

Suomessa kaikki rikollinen toiminta on valtion suojeluksessa. Koko eduskunta on mukana huijauksissa.

Kaikki rikollinen toiminta voidaan ketjuttaa ja ulkoistaa. Voidaan toimia ihan avoimen epärehellisesti. Rikollisesti toimivien yritysten johtajat palkitaan.

• Anonyymi

Ei. Vaan nimenomaan ei ketjuteta, vaan ostat kaine yhdestä osoitteesta ja vastuu on siinä yhdessä osoitteessa eli myyjällä. Sinun ei tarvitse ottaa kantaa alihankkijoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Vaan nimenomaan ei ketjuteta, vaan ostat kaine yhdestä osoitteesta ja vastuu on siinä yhdessä osoitteessa eli myyjällä. Sinun ei tarvitse ottaa kantaa alihankkijoihin.

Käytäntö vaan on toinen. Aterioita saa esim. Foodoralta. Se vaan ei vastaa mistään, sillä toimittajat ovat erikseen ja ne eivät taas vastaa, koska niiltä ostaja ei ole mitään tilannut.

• Anonyymi

Nykyisin tilaan tavaraa vain pakettiautomaattiin.
      Paitsi jouluruuhkassa ei kannata tilata mitään, jos ei halua seikkailemaan ties mihin syrjäkulmille perustettuun tilapäiseen paketinnoutopisteeseen.

• Anonyymi

Jouluruuhkassa ei muutenkaan kannata ostaa kuin ruokaa. Kesällä ja tammikuussa on halvempaa. Joululahjaksi riittää halaus.

• Anonyymi

Kuten Helsingin Laajasalossa. Kun automaatti oli täynnä, vei Posti paketin Suomenlinnan automaattiin.

Siinä tuli paketille pitkä ja aikaa vievä haku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1580
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      1217
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1115
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      52
      902
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      881
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      868
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      868
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      802
    9. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      783
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      769
    Aihe