Outo masentava olo

Anonyymi

Hei. Minulla on ollut pienestä pitäen välillä epätodellista olotiloja. Se tulee kuin altona ja kaikki tuntuu raskaalta ja epätodellista. Elämästä lähtee kaikki ilo. Usein liittyy kiiretilanteeseen esim pukeutumiseen. Näistä hetkistä on hankala päästä yli. Tietääkö joku mistä tämä johtuu onko kellään kokemusta. olenko tulossa hulluksi

14

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Traumaoireita?

      • Anonyymi

        En kyllä tiedä, mistä olisi voinut tulla, mutta voi olla


    • Olisiko joku dissosiatiivihäiriö? Onko olo kuin olisit kehosi ulkopuolella ja katsot elämääsi kolmannesta persoonasta? Stressi voi laukaista sen.

      • Anonyymi

        Oon miettinyt tätäkin, mulla on ollu tota, mutta nämä on kaksi eri asiaa tuntuu eritavalla epätodellista, mutta ei tunnu että eläisin ulkopuolelta


    • Anonyymi

      Hyvin osasit itse huomata, että haasteet korostuu stressissä. Tämä on tärkeää tietoa ja lähde omassa arjessa konkreettisesti nyt liikkeelle ennakoinnista siltä osin kuin se on mahdollista(varaa riittävästi aikaa siirtymätilanteissa, laita laukut/vaatteet/tavarat ym etukäteen valmiiksi ettei tule kiirettä).
      Älä ainakaan kuvittele olevasi hullu- minusta tämä kuulostaa vähän ADHD ominaisuudelta, mikä siis lähtee aivoista(tähän sisältyy siis monenlaista muutakin ilmenemismuotoa kuin ”vain” monen tuntema ylivilkkaus).
      Voit halutessasi tehdä tähän liittyen netissä testin jos se auttaisi hahmottamaan tilannetta omalla kohdallasi suuntaan tai toiseen.

      • Anonyymi

        Joo kiitos vinkeistä;) Yritän aina katsoa valmiiksi, mutta olen sen verran hajamielinen, että saatan unohtaa asioita, josta johtuu lisää stressiä. Suvussa on ollut ADHD: ta, joten voi olla sitäkin.


    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen. Tunnen oloni niin haavoittuvaiseksi kun tulee tällainen. Tunteeseen liittyy oudosti dejavu-fiiliksiä ja syksy. Etenkin nyt, kun illat alkaa pienenemään näitä on tullut lisää. Voimavarat heikkenee ja mikään ei kiinnosta, kun tällainen tulee. Kiire ja stressitilanteet ovat yleisimpiä,milloin nää tulee, mutta myös ihan yhtäkkiä voi tulla. Hymy lähtee huulilta ja vaikka pahin kohtaus lähtee loppupäivä on huono päivä. Tekee mieli vaan lysähtää maahan itkemään, mutta kyyneliä ei tule, enkä lysähdä(ainakaan vielä...)

    • Anonyymi

      Dissosiatiivinen häiriö?

      • Anonyymi

        Voi olla


    • Anonyymi

      Tiedän! Itse kutsun sitä epätodellista oloa koti-ikäväksi. Olo kestää muutaman sekunnin mutta on todella vahva ja aito tunne ja jättää jälkeensä vielä pahemman olon. En sano että se on ikävä kotiin vaan ikävä paikkaan mistä en tiedä. Paikkaan mitä ei ehkä ole olemassa. Olen nyt vuoden saanut elää ilman sitä oloa. Onneks! Oikea adhd lääke auttoi ja oikeat ihmiset.

      • Anonyymi

        Kiva että jollakin muulla on ollut kokemusta☺️Etten oo yksin tän kanssa


    • Anonyymi

      welcome to the matrix.

    • Anonyymi

      Minullakin tällaisia usein, jotain todellisuudesta pakoa varmaan, silloin kun elämä ahdistaa erityisen paljon. Mielen suojautumiskeino todellisuudelta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe