Miksi ekstrovertit kiusaavat ujoja lähes aina?

Anonyymi

Palan kohta loppuun. En pärjää tässä sosiaalisessa maailmassa. En ole koskaan tahtonut kenellekään ihmiselle mitään pahaa hiljaisuudellani. Mutta lähes aina jokaisessa koulussa tai työpaikassa joudun silmätikuksi ja ekstroverttien naurun ja kiusaamisen kohteeksi. Olen todella väsynyt. Olen ollut nykyisessä työssäni noin kolme vuotta ja pelkään mennä sinne. Ne katseet, naureskelut, selän takana puhuminen... pahimmat ovat juuri nuo sosiaaliset ekstrovertit, jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen - paitsi kaltaisteni hiljaisten ihmisten.

En jaksa enää. Olen todella, TODELLA väsynyt tähän elämään.

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja nuo sosiaaliset ekstrovertit ei edes ymmärrä käytökseni syytä. Heidän mielestään en ole ujo vaan koppava kusipää. Heidän mielestään heillä on siksi oikeus kiusata minua, koska olen heidän silmissään hirveä ihminen.

      Hitto kun tekee pahaa... vihaan olla tällainen, vihaan itseäni todella paljon. Jos en olisi pelkuri, olisin lähtenyt täältä jo ajat sitten.

      t. aloittaja

    • Anonyymi

      Minulla on vaikeuksia tervehtiä ja puhua ihmisten kanssa. Koulussa minua kiusattiin ja jos satuin tervehtimään luokkatoveria, niin kiusaaminen koveni. Ei kukaan halua tällaista hiljaista kummajaista tervehtiä! Joten opin varhain, että moikkailuni häiritsee ihmisiä. En uskalla puhua ihmisille, koska lapsena opin sen, että kontaktin ottaminen on väärin ja muut ihmiset suuttuvat tai alkaavat kiusaamaan, jos menen randomisti puhumaan uudelle ihmiselle. Joten parempi vaan olla hiljaa ja vältellä sosiaalisia tilanteita.

      Minua luullaan kusipääksi, koska en puhu kenellekään. En puhu, koska jännittää ja pelottaa. En saa henkeä kunnolla. Minulle tapahtui myös traumaattinen asia kaksi vuotta sitten, mikä pahensi oireilua entisestään. En minä halua kertoa tapahtumastani ventovieraalle "työkaverille". En oikeastaan ymmärrä, miksi minulla olisi jokin velvollisuus kertoa, mikä minua vaivaa, jos ei edes vaivauduta kysymään, mitä minulle kuuluu tai että miksi käyttäydyn syrjäänvetäytyvästi?

      Äh, masentaa. Anteeksi tämä avautuminen. Oli rankka päivä töissä.

    • Anonyymi

      En ees tiijä miks mua kiusattii kaikissa kouluissa ja myöhemmin netissä. Kai se että oon erilaisempi. En ossaa sanua. Ei ainakaan kouluissa sanottu syytä kiusaamiseen eikä mua kiinnostanut toisaalta tietääkään koska aivan sama minulle yksi hailee, koska on siihen syykin miksei mun tarvi tietää koska miksi helvetissä se pitäs tietää koska ei se oikeuta kiusaamaan ketään.

    • Anonyymi

      siihe en osaa ottaa kantaa onko ekstrovertit aina kiusaajia, mutta tuskinpa se niin on. varmasti yhtälailla introverteissä on kiusaajia, ja jopa ne introverttikiusaajat saattaa olla kaikkein pahimpia kuittailijoita, kun niiden naaman ilme ja silmien ilme&ele voi olla ns tunnekylmän oloinen, eikä ilmekään värähdä kun ne murjaisee sarkastisen jutun ja porukka nauraa ja kiusattu jää itkemään sarkastista kommenttia.

    • Anonyymi

      Voitko ap vaihtaa työkohdetta jos tuntuu ettet jaksa? Tai ainakin sairaslomaa. Vaikka työ ei olisi raskasta niin henkinen taakka tekee siitä raskaan jos kokee kiusaamista. Moni on ihmetellyt kun en enää tee töitä tiimini kanssa vaikka olinkin sosiaalinen, pälättävä työmyyrä. Vaihdoin yksin työskentelyyn ja olen tyytyväinen, ei tarvi puhua kellekään, ei selkään puukotusta, draamaa, vinoilua. Olo koheni ja työn ei tarvi määritellä koko elämää. Toivon ap että löydät jonkin ratkaisun tähän työkuvioon niin vointisi kohenee.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoititte tänne! On tärkeää voida keskustella mieltä painavista asioista. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus voi olla tarpeen keskustella myös ammattilaisen kanssa. Voisit olla yhteydessä myös työterveyshuoltoon.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän erilaisissa kriisitilanteissa. Kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä ja keskustella omasta tilanteesta ja ajatuksista joko ammattilaisen, tai vertaisten kanssa. Alla tiedoksesi tahoja joihin voit halutessasi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Keskusteluihin osallistuminen voi myös lievittää yksinäisyyttä.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe