Huonot neuvot

Anonyymi

Seuraan hämmennyksen tuntein huonoja neuvoja mitä kilteille ihmisille annetaan. Joskus syyllistäviäkin. Tiukassa on ihmisillä se usko, että kun kiltti ihminen muuttuu, kuuntelee kiltisti kritiikkiä, moitteita ym...niin pahat ihmiset lopettavat tekemästä pahaa ja ykskaks yllättäen tadaa, ongelma poistuu. Fakta on kuitenkin se, että vaikka se kiltti ihminen kuuntelisi sitä jonninjoutavaa paasaamista 24/7 on se ilkimys jo löytänyt uuden uhrin ja ongelma vain siirtyy. Jos narsu tai muu rajoja loukkaava ihminen on vaikka tunkeileva anoppi niin luuleeko nää neuvojat ja kritisoijat oikeasti että se ihminen uskoo noin vain? Jotkut ihmiset kun haluavat voittaa hinnalla ja keinolla millä hyvänsä. Heidän täytyy saada aina viimeinen sana ja jos joku yksinkin asia menee sen kiltin mielen mukaan niin jo noustaan kuin pullataikinat ulisemaan miten kiltti ihminen sai tahtonsa läpi, byhyy.

10

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu sosialismin mukainen holhoaminen. Lapsesta asti ihmiset tottuu siihen, että muut kertovat miten pitää ajatella ja tämä sosiaalinen perintö siirtyy eteenpäin niiden ihmisten toimesta, jotka haluaa sitten aikuisena kostaa muille sen, kuinka itsekään ei saanut tehdä sitä, mitä oikeasti halusi.

      Toki erikseeen on b-klusterityypin luonnevikaiset persoonat, narsismi psykopatia sosiopatia, jotka hakeutuu helposti aloille, joissa saa juurikin viran puolesta toimia, kuten ap kuvaakin, esim sote-palveluissa mt-palvelut, te-toimisto jne.. erikseen on tietysti vielä ne psykopaatit, jotka tekee tätä "rakkaudesta ja auttamishalusta" läheisille ja uhriutuvat sanoilla, että minähän vain haluan auttaa ja ajattelen parasta.. Toki ne psykot kyllä kostaa tavalla tai toisella aina, kun eivät saakaan tahtoaan läpi.

      • Anonyymi

        Niinpä...mä oon sanonut autettavalle, että hänen pitää alkaa ajatella enemmän omaa parastaan ja tutustua itseen, opetella asettamaan rajoja ja miettiä mikä on autenttista itseä, omia unelmia ja tavoitteita. Eikä niin, että muut sanelee kaiken. Ei niistä ole juurikaan mitään apua käytännössä kun ollaan ylpeitä vasta sitten kun elää jonkun muotin mukaista elämää muuttuen katkerasti ja tiuskivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä...mä oon sanonut autettavalle, että hänen pitää alkaa ajatella enemmän omaa parastaan ja tutustua itseen, opetella asettamaan rajoja ja miettiä mikä on autenttista itseä, omia unelmia ja tavoitteita. Eikä niin, että muut sanelee kaiken. Ei niistä ole juurikaan mitään apua käytännössä kun ollaan ylpeitä vasta sitten kun elää jonkun muotin mukaista elämää muuttuen katkerasti ja tiuskivaksi.

        Tämähän se just on ja olisi. Ap tosin tuo senkin ilmiön esiin, kuinka narskut yms vaistoaa kiltit ihmiset ja ottaa kohteekseen ja niistä narskuista irtaantuminen on aikamoinen taisto, kun ne osaa ja niiltä luonnistuu kyllä kaikki keinot, joilla koukuttaa kohteensa. Ja kun narskusta pääsee eroon, niin kostona on sitten tyypillisesti mustamaalaaminen..

        Eli oikeasti terapian ja varsinkin aivotoimimman sammuttavien pakkoinjektioiden kohteena tulisi ideaalimaailmassa olla psykot ja narskut, ei niiden mielisairaiden hirviöiden traumatisoituneet kohteet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se just on ja olisi. Ap tosin tuo senkin ilmiön esiin, kuinka narskut yms vaistoaa kiltit ihmiset ja ottaa kohteekseen ja niistä narskuista irtaantuminen on aikamoinen taisto, kun ne osaa ja niiltä luonnistuu kyllä kaikki keinot, joilla koukuttaa kohteensa. Ja kun narskusta pääsee eroon, niin kostona on sitten tyypillisesti mustamaalaaminen..

        Eli oikeasti terapian ja varsinkin aivotoimimman sammuttavien pakkoinjektioiden kohteena tulisi ideaalimaailmassa olla psykot ja narskut, ei niiden mielisairaiden hirviöiden traumatisoituneet kohteet..

        Näinhän se menee nyt että ongelmana nähdään uhrit ja uhreja höykytetään ja halutaan vain pois silmistä. Ihanteellinen kaikille sellainen hiljainen uhri joka ei puhu mitään. Eipä ole koskaan kukaan sanonut, että tekijässä se vika on. Jos meet jollekin kertomaan että kiusataan niin sen kiusatun pitää olla hiljaa tai muuttua. Sitten jos se kiusattu puolustautuu on sekin väärin.


    • Anonyymi

      Kiltti ihminen kuuntelee neuvoja, mutta ei niitä tarvitse silti toteuttaa.

      • Anonyymi

        Jätäppä noudattamatta niitä neuvoja kilttinä ja katso mitä tapahtuu...:D. Ihmiset eivät osaa pelkästään kuunnella. Vaikka joskus se kiltti tarvii vain tulla kuulluksi ja nähdyksi. Joka ikinen kerta ei tarvi neuvoja. Joskus kyllä, mutta se neuvojen tulva ei ole vastavuoroista. Siinä tehdään kiltistä tyhmä ja toisesta tietävämpi. Olen itsekin siihen sortunut ja tullut tulokseen, että voi kun joskus ihan vaan kuuntelisi eikä laukaisi mielipiteitä. Kehottaisi omaan pohdintaan mikä itselle toimisi ja sitten no asiantuntija olisi parempi joskus myös.


    • Anonyymi

      Joidenkin neuvoja seuraamalla kävelisit neljällä jalalla koiran lailla. Kun pääsee psykopaateista eroon, niin kaikki se möykkä ja raivo lähtee pois elämästäsi. Saat elämäsi takaisin!

      • Anonyymi

        Joidenkin neuvot on vastoin omaa parasta. Heillä oma agenda. Toki on myös hyviä neuvoja.


    • Anonyymi

      Kilttikin kun oppi sanomaan napakasti ei! Saa rauhan lähisuvulta kuin niin sanotuilta ystäviltä.Jätää taksen ne lähisukulaiset niin sanotut ystävät jotka omaa heikkoa itsetuntoa nostavat sättivät ihmistä etsien vikoja hänestä ja vaatien ilmaista palvelua.Alkavat haukkua se on hullu. mitä et tiedä et kule,et kuitenkan pahoita mieltäsi. Kun kylmästi katkaset välit ihmisin jotka eivät kuuntele sinua ,vaan käytävät omin tarpeisiinsa sinua.Maailma on jokaiselle avoin.Etsi itsesi kaltaisia ystäviä,nittä on ja voit hyvin.Omat kokemukseni aihe. Mutta ole tarkkana uusien ihmisten kanssa.Tarista kuntelevatko sinua, vai oletko heidä uhri taas,jotka kaatavat kaiken oman paskansa sinun kannetavaksi? Itse en juoen tupakoi. Joten se jo rajaa uudet ihmisuhteet. Mikään ei ole rasitavampaa kunella kuin viinin huruttavan eroneen naisen puheet.EX sylistäminen,tai lapsuuden. Kuin oksetta tupakalle haisevat naiset ja miehet.Valitavat köyhyys eivät laske paljon viini ,kalja,tupakka heille vuodessa maksaa.

      • Anonyymi

        Joo siis ensin moititaan että on liian kiltti ja se on vika, mutta sitte kun näytät niille niin haukutaan vaan lisää tai sanotaan just jotain, että "oot seonnut", " oot muuttunut liikaa", " et kestä kritiikkiä", " ootps herkkä". Ihan kuin nämä ihmiset luulis olevansa täydellisiä eikä he olisi missään vastuussa omasta käytöksestään. Osaavat aina kääntää asiat omaksi edukseen. En ole koskaan nähnyt tai kuullut heidän pyytävän anteeksi huonoa käytöstään tai jopa henkilöön meneviä loukkauksiaan, joita et itse saisi koskaan heille sanoa. Se on se ylemmyyskompleksi heillä ja tarkoitus onkin pitää se kiltti ihminen syyllisenä kaikkeen ja syntipukkina. Ikuisena hyppykeppinä jota ohjaillaan ja käskytetään. Ootko kuullu koskaan jos joku on tehnyt kilttiä ihmistä kohtaan rikoksen, että se paska ois joutunut mihinkään vastuuseen? Niin hyvin osaavat saada sympatiat puolelleen. Mä rukoilen et kaikki nämä neuvojat saa syntyä seuraavassa elämässään kilteiksi pieni kokoisiksi herkiksi ihmisiksi kun kerran ovat niin hyviä neuvomaan ja kokeilemaan kuinka heidän neuvot oikeasti käytännössä toimii. Ei yhtään osata asettua sen kiltin asemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe