Taksitarkastajana ei ole helppoa

Anonyymi

Sain diagnoosin "lievä kehitysvamma". 17-vuotiaana. Sitä oli edeltänyt oppimisvaikeustutkimukset, opetus pienryhmässä ja hankala nuoruus-aika. 13- vuotiaana karkailin kotoa, käytin alkoholia (ja kaikkea muuta).

Kun sain diagnoosin, niin se selittikin paljon käsittämättömästä, täysin epäloogisesta ja arvaamattomasta käytöksestä. Kaikkihan oli ennen diagnoosia laitettu laiskuuden ja ilkeyden piikkin.

Useissa kouluissa olen ollut, jotka on sitten jääneet kesken. Osan olen lopettanut itse, kun "ei kiinnosta" tai "ei jaksa". Osasta saanut potkut, koska puutteellisen ajantajun takia myöshästelen jatkuvasti. Koulussa ei tätä ole ymmärretty eikä ole siihen mitään apua saanut, vaan erotettiin suoraan.

Lisäksi rahankäyttö on täysin holtitonta. Rahan arvoa ei tajua ja aina luottaa, että kyllä äiti pelastaa, kun karhukirjeitä pikavipeistä alkaa tulemaan. Edunvalvojaa ei kuulemma voi asettaa, koska en ole TARPEEKSI KEHITYSVAMMAINEN. Äiti on laskuja maksellut jatkuvasti ja ostanut ruokaa kaappiin ja luottotiedot on säilynyt.

Sosiaalistyöntekijän apu on ollut pelkkä toimeentulotuki. Mitään kuntoutuksia tai muutakaan ei ole koskaa edes tarjottu. Eivätkö ne koske lievästä kehitysvammaisia ollenkaan?

Tavallisia työapaikkoja on kokeiltu, joissa ei onnistu, koska saa jo parista myöhästymisestä potkut. Ammattikouluja on aloitettu ja potkuthan sieltäkin on tullut.

Epäonnistuttuani sekä tavallisissa töissä että tavallisissa kouluissa tulee tilaisuus, taksitarkastajan työ! Hain siihen ja pääsin. Olin ainoa hakija ja haastattelijakin sanoi "et ole mikään kehari, koska erotat sinisen paidan punaisesta". Nyt olen asunut omassa asunnossa jo parisen vuotta "itsenäisenä" ja tarkastellut taksikuskien paitoja ja kenkiä. On todella vaikeaa katsoa molemmat samalla kerralla, jonka vuoksi pyysin tarvitsen pian kuntoutusta ja terapiaa.

12

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihania satuja, eikä vossikka kuskilla ole ajoja?

    • Anonyymi

      Aika paljon totuutta tuossa.

      Taksitarkastajiksi päätyy ne armeijassa olleet kaikista paskantärkeimmät alikersantit.

      Tai suurin osa tarkastajista taitaa olla ihan vaan miehistöä ?

      • Anonyymi

        Suhareiksi päätyy intin lihavimmat autokuskit.


    • Anonyymi

      Kuljetetaanko tarkastajia invataksilla?

      • Anonyymi

        Ei niitä kukaan päästä autoon.


    • Anonyymi

      Sorbus on hyvä kesäjuoma. Sitä saa juoda tolpalla, jos on kulmahousut jalassa.
      T. Tarkku

    • Anonyymi

      Taksi on minun koti ja omassa kodissa saa olla alasti. En tykkää kun minun kodissa on koko ajan jotain ihmisiä kylässä. Enkä tykkää kun tarkastajat huutaa, että en saisi olla omassa kodissani olla alasti, vaikka huudan, että turpa kiinni hullut kun ette mistään mitään ymmärrä saan olla omassa kotona alasti.

    • Anonyymi

      Suharit on maailman laiskimpia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Olet stasollesi sopivassa leikkityöpaikassa.

    • Anonyymi

      𝗧𝗮𝗸𝘀𝗶𝘁𝗮𝗿𝗸𝗮𝘀𝘁𝗮𝗷𝗶𝗮 𝗮𝗶𝗻𝗮𝗸𝗶𝗻 𝘁𝗮𝗿𝘃𝗶𝘁𝗮𝗮𝗻.
      𝗠𝗲𝗶𝘁𝗮̈ 𝗲𝗶 𝗮𝗶𝗻𝗸𝗮𝗮𝗻 𝗵𝗮𝗶𝘁𝘁𝗮 𝗹𝗮𝗶𝗻𝗸𝗮𝗮𝗻. 𝗝𝗮 𝘀𝗲𝗻 𝗼𝗹𝗲𝗻 𝗸𝗼𝗸𝗲𝗻𝘂𝘁, 𝗷𝗼𝘀 𝗮𝘀𝗶𝗮𝘁 𝗼𝗻 𝗸𝘂𝗻𝗻𝗼𝘀𝘀𝗮, 𝗲𝗶𝘃𝗮̈𝘁 𝗵𝗮𝗶𝘁𝘁𝗮𝗮 𝘁𝗼𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗸𝗲𝗿𝘁𝗮𝗮.

      • Anonyymi

        Taksitarkastajat kytketään tolppiin maaseudullakin piakkoin. Kaupungeissa ne on sidottu taksitolppiin, jossa voivat räksyttää rauhassa. Metsästyslain mukainen koirien kiinnipitoaika alkaa koko maassa keskiviikkona 1. maaliskuuta. Lain mukaan koirat on pidettävä kytkettyinä maaliskuun alusta elokuun 19. päivään asti. Kiinnipitoaika koskee taajamien ulkopuolisia alueita. Taajama-alueilla järjestyslaki velvoittaa pitämään koirat aina kytkettyinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksitarkastajat kytketään tolppiin maaseudullakin piakkoin. Kaupungeissa ne on sidottu taksitolppiin, jossa voivat räksyttää rauhassa. Metsästyslain mukainen koirien kiinnipitoaika alkaa koko maassa keskiviikkona 1. maaliskuuta. Lain mukaan koirat on pidettävä kytkettyinä maaliskuun alusta elokuun 19. päivään asti. Kiinnipitoaika koskee taajamien ulkopuolisia alueita. Taajama-alueilla järjestyslaki velvoittaa pitämään koirat aina kytkettyinä.

        Saako taksitarkastajan laittaa säilytykseen markettien koirahäkkeihin?
        Kysyy nimimerkki, Teinkö väärin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe