Pakko päästä pois kotoa

Anonyymi

Hei. Eli kotona on huono olla. Ei sen takia etteivät vanhemmat olisi hyviä ja ympäristökin terve, vaan koska tuntuu että tulen hulluksi vanhempieni lähellä. Äitini on narsisisti vaikka ei sitä myönnä. Kaikki tietää ja myöntää sen paitsi hän itse. Olen käynyt läpi paljon traumoja hänen ja isäni tekojen takia ja kotona tuntuu mahdottomalta. Ei ole ajokorttia enkä pääse pois. Minulla on myös ahdistus ja paniikkihäriö joten kaikki on vaikeeta ja en varmaan pystyisi töissäkään pärjäämään. Olen melkein 18. Tarvitsen apua, huono olla.

6

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhemmat hyviä ja ympäristö terve, äiti narsisti ja traumoja isän ja äidin tekosten takia.. ookoo

      • Anonyymi

        No kylmää kirjoitin vähän sekavasti mutta jos näkisit veljeni ja ymmärtäisit minkälaista minulla kotona on niin ymmärtäisit paremmin. Mutta joop toivottavasti sun ei tarvi kokee samantyyppeksiä assioit


    • Anonyymi

      Laita oma asunto hakuun.

      • Anonyymi

        Kumpikaa veljistäni ei ainakaan löytänyt asuntoa helpolla niin en usko että minäkää


    • Onneksi synttärit ovat jo tällä viikolla ja sitten pamahtaa 18 vuotta täyteen😂😂 olen semmonen piipertti

    • Anonyymi

      Nuoruuteen kuuluu tuollaisia tunteita. Ne kertovat, että olet itsenäistymässä ja siihen sisältyy vahva, jopa viha ja ahdistus, omia vanhempia kohtaan. Suurin osa ihmisistä kokevat näitä nuoruudessa. Se on normaalia.
      Kotoa pois muuttaminen ei yleensä ratkaise tilannetta, viha ja ahdistus säilyy, pitää huolehtia itse ruoasta, pyykeistä, jne.
      Meillä paras keino tunteen hallintaan ja jaksamiseen on ollut se, että lähtee toteuttamaan "heti" aikuisuuden rutiineja. Eli: Hae työpaikka, jossa olet töissä vähintään 20 h/vko. Jos koulusi alkaa elokuussa, sovi, että teet nyt töitä 20 h/vko ja koulun alettua viikonloppuisin. Älä selitä itsellesi tekosyytä, miksi näin et voi tehdä. Tee se. Kun otat vastuun ja teet tämän, saat arkeesi vastuuta ja sitä sisältöä. Olet jo 18 v. Tee se. Näytö itsellesi (ja vanhemmillesi), että sinä olet aikuinen. Meillä nuoret teki näin ja jaksaminen lisääntyi sekä ahdistus ja viha väheni. Se ei tarkoita, että tämä on helppoa. Ei sen kuulukaan olla helppoa. Elämä ei ole helppoa. Mitä enemmän kohtaat näitä haasteita ja voitat ne, sitä enemmän aivosi kehittyy ja kasvat, henkisesti, nuoruuden levittomuudesta aikuisuuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe