Hei. Eli kotona on huono olla. Ei sen takia etteivät vanhemmat olisi hyviä ja ympäristökin terve, vaan koska tuntuu että tulen hulluksi vanhempieni lähellä. Äitini on narsisisti vaikka ei sitä myönnä. Kaikki tietää ja myöntää sen paitsi hän itse. Olen käynyt läpi paljon traumoja hänen ja isäni tekojen takia ja kotona tuntuu mahdottomalta. Ei ole ajokorttia enkä pääse pois. Minulla on myös ahdistus ja paniikkihäriö joten kaikki on vaikeeta ja en varmaan pystyisi töissäkään pärjäämään. Olen melkein 18. Tarvitsen apua, huono olla.
Pakko päästä pois kotoa
6
131
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhemmat hyviä ja ympäristö terve, äiti narsisti ja traumoja isän ja äidin tekosten takia.. ookoo
- Anonyymi
No kylmää kirjoitin vähän sekavasti mutta jos näkisit veljeni ja ymmärtäisit minkälaista minulla kotona on niin ymmärtäisit paremmin. Mutta joop toivottavasti sun ei tarvi kokee samantyyppeksiä assioit
- Anonyymi
Laita oma asunto hakuun.
- Anonyymi
Kumpikaa veljistäni ei ainakaan löytänyt asuntoa helpolla niin en usko että minäkää
Onneksi synttärit ovat jo tällä viikolla ja sitten pamahtaa 18 vuotta täyteen😂😂 olen semmonen piipertti
- Anonyymi
Nuoruuteen kuuluu tuollaisia tunteita. Ne kertovat, että olet itsenäistymässä ja siihen sisältyy vahva, jopa viha ja ahdistus, omia vanhempia kohtaan. Suurin osa ihmisistä kokevat näitä nuoruudessa. Se on normaalia.
Kotoa pois muuttaminen ei yleensä ratkaise tilannetta, viha ja ahdistus säilyy, pitää huolehtia itse ruoasta, pyykeistä, jne.
Meillä paras keino tunteen hallintaan ja jaksamiseen on ollut se, että lähtee toteuttamaan "heti" aikuisuuden rutiineja. Eli: Hae työpaikka, jossa olet töissä vähintään 20 h/vko. Jos koulusi alkaa elokuussa, sovi, että teet nyt töitä 20 h/vko ja koulun alettua viikonloppuisin. Älä selitä itsellesi tekosyytä, miksi näin et voi tehdä. Tee se. Kun otat vastuun ja teet tämän, saat arkeesi vastuuta ja sitä sisältöä. Olet jo 18 v. Tee se. Näytö itsellesi (ja vanhemmillesi), että sinä olet aikuinen. Meillä nuoret teki näin ja jaksaminen lisääntyi sekä ahdistus ja viha väheni. Se ei tarkoita, että tämä on helppoa. Ei sen kuulukaan olla helppoa. Elämä ei ole helppoa. Mitä enemmän kohtaat näitä haasteita ja voitat ne, sitä enemmän aivosi kehittyy ja kasvat, henkisesti, nuoruuden levittomuudesta aikuisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822