ALKO/masennus

Anonyymi

Joku sen hienosti kiteytti: asiat ei koskaan vois olla niin huonosti ettei sitä vois viinalla pahentaa!
OK lapsuus ja hyvät vanhemmat, ei voi syyttää, ehkä ne rakkaudenosoitukset oli perheen kesken harvassa. Mutta viinasta löysi ujo poika ystävän ja sitä on sen jälkeen mennyt enemmän kuin laki sallii . Eka kerta muuten täällä mut syyt tulee kohta....
Työt on (melkein) aina hoidettu, Pari päivää omalla ilmoituksella poissa ( 1 päivä viimeiseen 16 vuoteen saikulla). Mut soppaa on mennyt. Laskin että sellaset 1200 kännii vedetty. Ja niissä lasken vaan yli kymmenen mukin annokset. Varmaan 600 filmi poikki kunnes tajusin lopettaa viimein kovat viinat. 3 juoppoputkaa herätti todellisuuteen. Se oli vaan sellasta että kun jollain hetkellä päässä napsahti, niin tuli juotua kaikki mitä käsillä oli. Ihme että olen hengissä. Niissä viina känneissä tuli aina yleensä masennus pintaan ja kerran hyppäsin rautatiesillalta alas. oli talvi, pehmee hanki, jatkoin matkaa.
Taas duunissa, mikä onneksi rajoittaa sopan ottoa. Työttämänä meni pari vuotta sitten3-5 päivää viikossa, pahimmillaan 22 päivää kuussa. Joku voi sanoa ettei tuo paha oo, mutta mulle oli. siinä 5 viiden päivän kuurin jälkeen aloin ymmärtämään tavallaan ns. alkoholisteja. Se oli vaan niin helppoo jatkaa sitä juomista, lykkää vaan darraa päivän kerrallaan. Mut 6 päivän jälkeen oli pakko lopettaa. tiesin että mitkä olot on luvassa, arvauskeskukseen en lähde. kädet täris 2 päivää niin paljon ettei pystyny kirjottaa käsin ja hyvä että osuin näppäimistölle. Nyt olen oppinut; muista syödä ja ota magnesiumia!
Mut ne pahimmat darrat: Tunget sun pääs tyynyn alle, sylkee erittyy koko ajan, koko kroppa tärisee, päässä vinkuu, lepopulssi 180, sydäri meinaa tulla jos ovikello soi, et mee avaamaan. käyt postilaatikolla 3 päivän jälkeen vaan pimeellä, et haluu nähdä ketään etkä vastata puhelimeen
Mut se mahdistus aikoinaan (masennuksen ja ahdistuksen) yhdistelmä on pahin! pyörit hikisissä lakanoissa ja tutiset. uni ei tuu ja oikeesti olo on jotain sanoinkuvaamatonta. Oot henkisesti niin pohjalla kun voi olla, mietit tapoja kuinka vois tappaa ittensä. Löysin varmaan jonkun 30 tapaa (myrkkykäärmettä ja dynamiittia ja jne) nyt ns. selvinpäin en pysty edes muistaa kaikkia. Ja silloin olin sairaasti tyytyväinen jos keksin vaikka pari lisää. OOn niin luuseri etten ole niitä koskaan toteuttanut.
Mutta sitä mahdiksuksen määrää ei voi kukaan ymmärtää!! Se tilanne kun siellä tunnelin päässä ei ole muuta kun tuleva juna! Sitä on helwetin vaikea sivullisen käsittää.
Mut nyt unille, sain nyt ensi kerran purettua sydäntäni tänne, mitä en ole koskaan aikasemmin tehnyt. Pikkusen helpottaa. Se on vanha klisee, mut vaikka edes jollekin niin tuntuu hivenen paremmalta.
P.S. Nyt on kaikki koht hyvin,Kissa on tuossa vuoden ollut messissä, pitää nyt kuosissa. Siis nelijalkainen. kun tulee yöllä jalkojen päälle kehräämän niin tuntee taas olevansa tärkeä. Eläimet ei koskaan tuomitse sua historias perusteella. Rakastan kympillä!
Peace & Love

2

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin viina eli shamppanjakin aina juhlan pahentaa... mutta ei ole aivcan yksiselitteistä tuo.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoit tänne! On tärkeää voida purkaa mieltä painavia asioita.

      Laitan tähän alle vielä tiedoksesi matalan kynnyksen auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Näistä voit saada sekä ammatti- että vertaistukea, jos sellaista kaipaat.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Kahdenkeskisessä Solmussa-chatissä voi jutella päivystäjän kanssa ma-to klo 15-19 välillä.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe