Elävätkö pankit yhä 1800-lukua?

Anonyymi

Tapaus todellisuudesta.

Liikuntavammaiselta pankki sulki etäkäytön. Jotta hän saisi käytön avatuksi olisi tultava henkilökohtaisesti pankin konttoriin, missä käytännössä tulisi varautua tuntien odotteluun. Tai sitten saisi avaustunnuksen postiin, mistä se pitää hakea henkilökohtaisesti. Mitkään valtakirjat eivät toimi.

Täysin mahdotonta olisi pankille käyttää nykyajan keksintöjä kuten puhelimen tekstiä tai sähköpostia.

Tuntuu siltä, että järjen käyttö on kiellettyä.

Pankin puolella tilanne tietenkin naurattaa, asiakkaan puolella itkettää.

Miksi pankin tunnuslause näyttää olevan: "Asiakas on aina väärässä"?

56

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatava valtion pankki.

      • Anonyymi

        Olisi säästytty monelta katastrofilta.


      • Anonyymi

        'Saatava valtion pankki.'

        Olihan Postipankki / Leonia jonka poliitikot kauppasivat Danske Bankille. Nyt joksenkin levittäytynyt pankki on S-Pankki.


    • Anonyymi

      Tajuatte varmaan, että verkkopankkia käytetään vahvana tunnistautumisena. Eli niitä ei haeta toiselle ”Tepon Peralle kuitinpohjaan kirjoitetulla valtakirjalla”.

      Valtion pankin jälkeen kaikki muut vaihtoehdot vaikuttaisivat hyvältä. Se olisi huonosti organisoitu, tehoton ja todella kallis veronmaksajille, kuten kaikki muu valtion toiminta myös.

      • Anonyymi

        Voit puolustaa toista oikeudessa ja tehdä sopimuksia toisen nimissä.

        Miten pankki eroaa noista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit puolustaa toista oikeudessa ja tehdä sopimuksia toisen nimissä.

        Miten pankki eroaa noista?

        Se syytetty kuitenkin saa itse tuomionsa, tunnistetaan ja viedään vankilaan, ei sinne mene Veijo valtakirjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se syytetty kuitenkin saa itse tuomionsa, tunnistetaan ja viedään vankilaan, ei sinne mene Veijo valtakirjalla.

        Mitä sitten, mitä tarkoitat?


      • Anonyymi

        Valtion pankki toimii omillaan, jos se pistetään toimimaan. Sen ei tarvitse kupata miljardivoittoja asiakkailtaan.


      • Anonyymi

        Tajuatte varmaan, että verkkopankkia käytetään siten, että on jotain ja tiedetään jotain. Nyt on kyse siitä, mitä on. Jos joku saisi tuon asiattomasti tuon lähetyksen, se olisi hänelle täysin arvoton. Argumenttisi on mitätön ja niin myös pankin argumentointi.

        Oikeustoimilaissa on selkeästi säädetty valtuutuksen merkitys. Miksi pankki asettuu lain yläpuolelle?


      • Anonyymi

        Vahvaan tunnistukseen riittää pankkikortti ja PIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatte varmaan, että verkkopankkia käytetään siten, että on jotain ja tiedetään jotain. Nyt on kyse siitä, mitä on. Jos joku saisi tuon asiattomasti tuon lähetyksen, se olisi hänelle täysin arvoton. Argumenttisi on mitätön ja niin myös pankin argumentointi.

        Oikeustoimilaissa on selkeästi säädetty valtuutuksen merkitys. Miksi pankki asettuu lain yläpuolelle?

        Pankit pyrkivät itse pönkittämään omaa asemaansa tärkeilyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahvaan tunnistukseen riittää pankkikortti ja PIN.

        Taidat nyt sekoittaa? Kuulostaa automaattinostolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat nyt sekoittaa? Kuulostaa automaattinostolta.

        Ei ole muut nostaneet rahaa tililtäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahvaan tunnistukseen riittää pankkikortti ja PIN.

        Ei riitä. Kokeile vaikka kirjautua esim. verkkopankkiin, omakantaan tai oma veroon pankkikortilla.


      • Anonyymi

        Ja hörön löröt 😆😆😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä. Kokeile vaikka kirjautua esim. verkkopankkiin, omakantaan tai oma veroon pankkikortilla.

        Hyvin sujuu, kun on kortin lukija


    • Anonyymi

      Normipankit toimii nykyisin ajanvarauksella. Ei siellä tarvi turhaan istua jonottamassa.

      • Anonyymi

        Jos sieltä edes vastataan puhelimeen


      • Anonyymi

        Pankit pyrkivät itse pönkittämään omaa asemaansa tärkeilyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sieltä edes vastataan puhelimeen

        Kokemus: ei vastata.


      • Anonyymi

        Niin asiakasta kyykytetään ja pankki tekee itsestään tärkeän, melkeinpä jumalaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus: ei vastata.

        Valtion virastoista vastataan aina. Mm siksi tarvitaan valtion pankki. Lukuisia muitakin syitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion virastoista vastataan aina. Mm siksi tarvitaan valtion pankki. Lukuisia muitakin syitä on.

        Valtion virastot ovat kansalaisia varten. Viraston tehtävä on kansalaisten palvelu.

        Pankin tehtävä on rahan palvelu.

        Edellisen pankkikriisin aikana eräs suurpankin johtaja totesi, etteivät he yksityisasiakkaita oikeastaan tarvitse. Tuovat vain hiekkaa sisälle.

        Olikos se viime vuonna, kun Nordeanitäkeskuksen konttorista poistettiin odotuspuolelta istuimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion virastot ovat kansalaisia varten. Viraston tehtävä on kansalaisten palvelu.

        Pankin tehtävä on rahan palvelu.

        Edellisen pankkikriisin aikana eräs suurpankin johtaja totesi, etteivät he yksityisasiakkaita oikeastaan tarvitse. Tuovat vain hiekkaa sisälle.

        Olikos se viime vuonna, kun Nordeanitäkeskuksen konttorista poistettiin odotuspuolelta istuimet.

        Kyllä se on liikuntarajoitteisten, vanhusten ja sairaitten raskasta seistä siinä jonossa pitkän ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion virastoista vastataan aina. Mm siksi tarvitaan valtion pankki. Lukuisia muitakin syitä on.

        Niinpä vastataan. Esimerkiksi julkiseen teeveydenhuoltoon ei voi edes soittaa eikä varata aikaa. Takaisinsoittopalvelu ja mahdollisuus mennä aamulla jonottamaam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä vastataan. Esimerkiksi julkiseen teeveydenhuoltoon ei voi edes soittaa eikä varata aikaa. Takaisinsoittopalvelu ja mahdollisuus mennä aamulla jonottamaam.

        Se ei ole valtion virasto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on liikuntarajoitteisten, vanhusten ja sairaitten raskasta seistä siinä jonossa pitkän ajan.

        Näköjään tuo liikuntarajoitus ei ole ulottunut suuhun.


    • Anonyymi

      ”Köyhimmät” asiakkaat, jotka maksavat ”korkeita palvelumaksuja” ovat maksuista huolimatta tappiollisia asiakkaita ja esimerkiksi yritysasiakkaiden tuotoista nämäkin palvelut rahoitetaan.

      Jos tulisi pelkästään yksityisiööe suunnattu valtion pankki, palvelumaksut olisivat varmaan satasia per asiakas tai kuten muutkin valtion virastot, verovaroin rahoitettu tehoton laitos.

      • Anonyymi

        Vanha mantra


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha mantra

        Kun sitten alkoi 90-luku ja pankkikriisi, tuo asia kääntyi päälaelleen ja ne pikkuasiakkaat pitivät pankit pystyssä.


      • Anonyymi

        Pitäisi rahoittaa pankkien voittovaroista


      • Anonyymi

        "Köyhimmät asiakkaat, jotka maksavat korkeita palvelumaksuja ovat maksuista huolimatta tappiollisia asiakkaita ja esimerkiksi yritysasiakkaiden tuotoista nämäkin palvelut rahoitetaan"

        Jos pankin toiminta on suunniteltu niin, että 99,9% pankkiasioista hoituu automatiikalla, ja vain 0,1% asiosta vaatii pankin henkilökunnan työaikaa, niin mitättömän pieni palvelumaksu riittää kuluihin. Todennäköisesti alle 1€ /vuosi /asiakas. No juu, pankkikortin uusiminen ja verkkopankin kertakäyttötunnusten printtaus ja postittaminen toki maksavat hieman enemmän.

        Maksamalla aikanaa Hok-Elannon 35€ osuusmaksun, sain oikeuden S-Pankin asiakasomistajille ilmaisiin pankkipalveluihin, eli pankkitili,debit -maksukortti ja verkkopankkitunnukset kaikki yht. 0€/kk.

        Jos tuo tuottaisi isoja tappioita S-Pankille, niin aivan varmasti alettaisiin palvelumaksuja periä samantien. Vaan eipä tuota sellaisia tappioita, että pitäisi palvelumaksuja alkaa periä.

        edelläoleva kirjoittaja on joku Nalle Wahlroosin kaveri, joka pyrkii siihen, että ihmiset vapaaehtoisesti maksaisivat Nordealle joka kuukausi palvelumaksuja: pankkitilin olemassaolosta, verkkopankkitunnksista ja maksukortista. Nordean osakkeenomistajan etujen mukaista touhua kyllä, asiakkaan etujen mukaista ei ole.

        Entä, jos olisi valtion pankki ?

        No, jos asiat hoidettaisiin oikeasti kustannustehokkaalla tavalla ja huolittaisiin myös yritysasiakkaita edullisilla palvelumaksuilla, niin henkilöasiakkaiden palvelumaksut voisivat hyvin olla 0€/kk, ja jos yritysasiakkaiden palvelumaksut olisivat esim. 25% siitä, mitä Nordea veloittaa, niin pankki pyörisi jo voitolla, ja voittorahat tulisivat tietenkin valtiolle.

        Toki, jos hölmöt poliitikot päästettäisiin vain tekemään tyhmiä päätöksiä ja maksimoimaan kustannukset minimoimisen sijasta, niin varmasti tulisi kalliiksi, ja sitten pitäisi palvelumaksujenkin olla kalliita.

        Lainatkaapa joku minulle se minimipääoma, mikä lain mukaan pitää olla uuden pankin perustamiseen, niin laitan pystyyn uuden pankin, ja koodaan kaiken tarvittavan tietotekniikan, että homma saadaan toimimaan. Eikä varmasti tule samanlaisia sotkuja kuin Helsingin kaupungin palkanmaksussa nyt on.

        Ne sotkut on juuri siksi, että tunnetut ohjelmistotalot saavat aikaiseksi huonoa laatua ja kalliin laskun tilaajalle. En väitä, että ohjelmisto välttämättä toimisi väärin (koska sellaisesta ei ainakaan julkistettujen tietojen perusteella ole todisteita), mutta ainakin ohjelma on niin vaikea käyttää, että kaupungin työntekijät tai osa heistä ei ole oppinut oikeaa käyttötapaa.

        Todellinen ohjelmistoammattilainen kirjoittaa ohjelman käyttöliittymän sellaiseksi, että se on looginen ja selkeä käyttää. Mutta monet koodaajat eivät tätä osaa tai eivät välitä.
        Myös ohjelmoijan esimiehellä on vaikutusta asiaan, jos vaaditaan tekemään minimimäärällä työtunteja, eikä välitetä työn laadusta. Eli syy voi olla joko ohjelmoijan tai sen ohjelmoijan esimiehen, tapauksesta riippuen.


    • Anonyymi

      Muutama vuosi sitten Danskebankilta tuli uudet ehdot sähköpostilla, mitkä piti hyväksyä. Hyväksyin, mutta en lukenut. Oli 158 sivullista tekstiä. En takuuvarmasti olisi sitä ymmärtänyt.

      Kas kun tuossa sähköposti oli toimiva menettely!

      • Anonyymi

        Raha ratkaisee. Oli halpa menettely.


    • Anonyymi

      Itseasiassa ei pankeilla ole oikeutta merkitä asiakastietojen joukkoon merkintää ihmisen terveyteen liittyvistä asioista.

      Ainoa asia on ihmisen ikä jonka perusteella voidaan olettaa asiakkaalla olevia ”ongelmia”. Liikuntavamma ei yksistään vaikeuta omatoimista kykyä toimia pankkiasioinnissa.

      Itsekin olen liikuntavammainen, eli en todellakaan vittuile! Niille jotka tarvitsisivat apua on ongelmana löytää ihminen joka olisi oikeasti kelpo hoitamaan toisten asioita, kun usein omatkin asiat on ns perseellään.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään terveysasioita. Mutta tapahtuma-asioita voi. Kuten sen, että ei voi saapua henkilökohtaisesti konttorille. Tuossa ei ole terveysasiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään terveysasioita. Mutta tapahtuma-asioita voi. Kuten sen, että ei voi saapua henkilökohtaisesti konttorille. Tuossa ei ole terveysasiaa.

        Ikäkin pitäisi olla salaista tietoa. Sitä kun tulkitaan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäkin pitäisi olla salaista tietoa. Sitä kun tulkitaan väärin.

        Kyllä ikäkin merkitsee jotain raha-asioita mietittäessä. Joskus kun itse tein lainasopimuksia niin ”tuttu” pankkineuvoja mietti takaisinmaksuturvaa ja vammaa. Voiko liikuntavammainen saada takaisinmaksuturvaa. No, itse en asiaa ottanut puheeksi ja paras turva on maksaa laina sovitusti. Ikä ei ole este luoton saannille, mutta on korkeassaiässä ja nuoruudessa aina omat riskinsä. Ihmisen elämä voi muuttua nopeastikkin.


    • Anonyymi

      Sais juuri uuden osoituksen aiheesta pankin asiakaspalvelu ja suhtautuminen asiakkaisiin.

      Sain lukkoon menneen pankkiyhteyden avaamiseen kirjatun henkilökohtaisen kirjeen pankilta. Sen ohjeiden mukaan toimin ja lukossa pysyivät. Meni pari päivää ja uusi kirje palkilta. Taas uusi salasana eikä avaudu. Pitkällisen soittelun,odottelun ja jonotuksien jälkeen kuulin, että minulta ovat menneet lähetykset sekaisin

      Siis kun pankki mämmää, minulta menee asia sekaisin!

      Niin se on, pankin asiakas on aina väärässä!

      • Anonyymi

        "Siis kun pankki mämmää, minulta menee asia sekaisin!"

        Pankki on lähettänyt käyttäjätunnuksen yhtenä kirjeenä ja pin-koodin toisella kirjeellä. Näin he tekevät lähettämisestä turvallisempaa. Eli mokan olet tehnyt sinä itse!

        Olisiko aika hankkia edunvalvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis kun pankki mämmää, minulta menee asia sekaisin!"

        Pankki on lähettänyt käyttäjätunnuksen yhtenä kirjeenä ja pin-koodin toisella kirjeellä. Näin he tekevät lähettämisestä turvallisempaa. Eli mokan olet tehnyt sinä itse!

        Olisiko aika hankkia edunvalvoja?

        Edunvalvoja vain pankin vuoksi? Järjetöntä 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edunvalvoja vain pankin vuoksi? Järjetöntä 😁

        Jo on heppulilla luulot pankin mahdista. Pahaksi on päässyt 😀😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on heppulilla luulot pankin mahdista. Pahaksi on päässyt 😀😀

        Todellisuus hämärtynyt. Vaatii sähköshokkeja


    • Anonyymi

      Ei pankit lähettele mitään henkilökohtaisia tunnuksia sähköpostitse tai tekstiviestitse.

      • Anonyymi

        Miksiköhän ei?
        Vastaukseksi ei mitään ikäloppua mantraa, vaan järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän ei?
        Vastaukseksi ei mitään ikäloppua mantraa, vaan järkevää.

        Varmaan sen takia ettei luoteta, että sen sähköpostin tai tekstarin saa saa henkilö, kenelle se on tarkoitettu. Pankissa asioidessa tai kirjattua kirjettä noutaessa joudut tunnistautumaan näyttämällä henkilöllisyystodistuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän ei?
        Vastaukseksi ei mitään ikäloppua mantraa, vaan järkevää.

        Kun muuta ei ole esittää, ilman että myönnetään pankin möhlineen.


    • Anonyymi

      Tässä asiassa pankit voisivat noudattaa nerouden ylivisiirin Björn Wahlroosin oppeja. Hänen mukaansa tavallinen asiakas ei tuo pankille muuta kuin hiekkaa lattialle. Miksi siis vaatia tuomaan hiekkaa lattialle pelkän tunnistautumisen vuoksi kun muitakin keinoja on.

      • Anonyymi

        Kyllä tavallinen asiakas tuo pankkiin sisään tullessaan muitakin haittoja kuin hiekkaa, kuten esim. vie turhaan henkilökunnan aikaa, jota tarvittaisiin tärkeämpäänkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tavallinen asiakas tuo pankkiin sisään tullessaan muitakin haittoja kuin hiekkaa, kuten esim. vie turhaan henkilökunnan aikaa, jota tarvittaisiin tärkeämpäänkin!

        Siksi on saatava valtion pankki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi on saatava valtion pankki.

        Pienet raha-asiat on voitava hoitaa ilman pankkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet raha-asiat on voitava hoitaa ilman pankkeja.

        On jo olemassa. Sen nimi on käteinen raha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tavallinen asiakas tuo pankkiin sisään tullessaan muitakin haittoja kuin hiekkaa, kuten esim. vie turhaan henkilökunnan aikaa, jota tarvittaisiin tärkeämpäänkin!

        Pankkitoiminnan harjoittaminen on vapaaehtoista. Sen voi lopettaa, jos ei sitä osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet raha-asiat on voitava hoitaa ilman pankkeja.

        Riippuu asiasta. Esim tilaat 25€ ostoksen ruotsalaisesta verkkokaupasta on ostoksen maksaminen käteisellä aika vaikea. Kahvikuppi kioskilla ilman sähköistä etukorttia onnistuu. Mutta mikä pitäisi voida maksaa käteisellä on esim. sairaankuljetuksen ja terveydenhoidon maksut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu asiasta. Esim tilaat 25€ ostoksen ruotsalaisesta verkkokaupasta on ostoksen maksaminen käteisellä aika vaikea. Kahvikuppi kioskilla ilman sähköistä etukorttia onnistuu. Mutta mikä pitäisi voida maksaa käteisellä on esim. sairaankuljetuksen ja terveydenhoidon maksut.

        En tilaa, ostan myymäiästä. Terveyskeskuksissa voitavamaksaa kaikki käteisellä. Vaatii järkeä ja tahtoa.


    • Anonyymi

      En tiedä mitä ne tekee nykyään, nussivatko jossain aikansa kulusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe