Alkoholistin vaimo

Anonyymi

Tapasin mieheni nuorena. Mies oli tavallinen tehdasduunari. Hän oli kuitenkin älykäs. Tiesin hänen opiskelleen tekussa. Hänen opinnot olivat keskeytyneet. Miehen kaveri kertoi tyttöystävän jättäneen hänet viimeisellä luokalla. Hän otti sen raskaasti ja ensimmäisen kerran mies turvautui pulloon.

Saimme yhdessä kolme lasta. Jo kahden ensimmäisen kohdalla hän joi runsaasti. Juominen pahentui hänen jäätyään työttömäksi tehtaalta. Lapsen koulukaveri kertoi lapselle, että hän näki mieheni polkevan pyörällä tyytyväisenä aamulla kotiin kaljakori tarakalla.

Juominen jatkui. Joskus mies oli niin humalassa, että hän virtsasi keittiön lavuaariin. Minun oli pakko lähteä. Avioeron jälkeen mies jatkoi juomista ja hän velkaantui rajusti. Tämän seurauksena hän joutui muuttamaan.

Nyt mies asuu pienessä parturikampaamomökissä. Juopporemmin keskellä. Mies on välillä pahoinpidelty rajusti. Jalka katkesi kerran. Hän on menettänyt hampaansa ja varpaansa. Annoin hänelle vanhan tietokoneeni. Ajattelin jos se saisi hänet piristymään. Välillä hän pelaa sillä. Miehen lapset välillä vierailevat isänsä luona. Hän on myös isoisä, mutta välit lapsenlapsiin ovat etäiset.

Olen vain niin pettynyt. Jatkoin elämääni. Ilman alkoholia miehestä olisi voinut tulla ihan mitä vaan. Nyt hänen aivonsa ovat muusina ja ainoa asia milloin hän tuntee jotain, kun hän avaa uuden kaljapullon.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juopolle pullo on tärkein elämässä.

    • Anonyymi

      Milloin suomalainen mies oppii?

    • Anonyymi

      Mitenkähän mahtaa käydä minun lasteni isälle, kun tulee se päivä, että hän menettää lapset kokonaan.
      Vetääkö viinaa kaksin käsin sen jälkeen ja päätyy metsään asumaan. Nyt jo alkoholia kuluu liikaa, ja sitä ei enää lasten tarvi katsella.
      Odotettu ontarpeeksi kauan, että elämänsä muuttuisi parempaan, mutta ei, on käynyt päinvastoin.

      Jos vanhemmalla on jo lastensuojelu niskassaan ja siltikin lapset kertovat hänen juoneen, joka päivä, niin eikö tämä jo kerro alkoholiongelmasta.

      Olen niin pahoillani exän puolesta, kun ei ajoissa ymmärtänyt lopettaa, vaikka hänelle siitä puhuttiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1047
    Aihe