Kiltti vai alistettu

Anonyymi

Erityisen kiltti lapsi vai kotona erityisen alistettu lapsi joka hakee hyväksyntää olemalla kiltti uskaltamatta näyttää omia aitoja tunteitaan. Joka ei saa vanhemmaltaan hyväksyntää. Kotona haukutaan ja mollataan, itsetunto romahtaa jo nuorena / lapsena. Poikalapsi, jota äiti höykyttää ja pitää otteessaan. Vanhempi on kunnianhimoinen joka ei siedä huonoutta. Lapsesta tulee alistuja, josta kasvaa piiloilkeä eli tekee salaa ilkeyttä muille, jos sitä ei huomata, purkaa siten omaa pahaa oloaan jota ei julkisesti ole uskaltanut näyttää. Äitiään pelkää. Toisena hetkenä hän mielistelee mutta kun selkäsi käännät niin hän tekee huomaamatta jotain vahinkoa sinulle ja kaikilla mahdollisilla tavoilla. Kateus on vielä lisänä aiheuttamaan hänelle negatiivisia tunteita joka saa hänet tekemään ilkeyttä. Alkoholi maistuu. Tyhmä hän ei ole, vaan älyäkin on suunnitella ilkeyksiä.

Narsisti vai uhri, kuka sen tietää? Joka tapauksessa mahdoton tapaus.

9

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla ei olut äitiä.Isäkin kuoli ainoa huoltaja un olin 11v.tytö.Lasten kotin ,sielläkin alistettin.Jos et totele.Sietä lähisuvun kotin sama asia.Teki sen että kaikialla yritin olla kiltti ja totteleva.Keräsin siis vahvoja ihmisä ympärille ja nielin totelin.Enää en joten saan olla ykin.Mutta voin paremmin kun en enää palvele muita ilmaiskisi.

      • Anonyymi

        Niinpä, koulussa oppi olemaan kiltti ja sai hyviä numeroita kun teki pilkulleen niin kuin opettaja käski.
        Ei oppinut monipuolista itsenäistä ajattelua koska siitä sai huonon numeron.

        Sai osakseen raivoamista jos yhtään ajatteli tehdä toisin kuin käskettiin. Koulussa joskus opettaja ihmetteli miksi ei toiminut itsenäisesti. Miten olisi muka uskaltanut kun itsenäisestä toiminnasta sai raivoa osakseen.

        Jos ei koskaan ollut edes nähnyt jotain esinettä niin opettaja ei uskonut että ei osaa käyttää sitä. Kun sitten työ meni pilalle niin taas sai raivoa osakseen.
        Lapsi oppi että muut ovat mielisairaita, he ei ymmärrä edes sanoja : "en osaa, en ole koskaan tällaista edes nähnyt, voisiko joku neuvoa".


    • Anonyymi

      Jos piilokiusaa niin ei ole kiltti vaan pelkästään alistettu.

      Toinen lapsi puolestaan voi olla sekä kiltti, että alistettu.

      Lopulta jokainen sadistialistaja joutuu itse tuomiolle ja ikuisuus kidutuksessa on hirveä.

    • Anonyymi

      Esim a ja b tutustuvat. A alkaa olemaan blle ilkeä ja b on alkuun ollut kiltti. A jatkaa jatkuvasti bn alistamista ja ilkeää käytöstä kertomatta blle, miksi näin on. Eli oletus on, että b on tietämättään loukannut btä ja kilttinä on valmis pyytään aidosti anteeksi bltä. A ei kuitenkaan itse kykene myöntämään omia tunteitaan ja kertomaan blle, mistä on loukkaantunut. Alkaa ilkeileen blle enenevässä määrin. Joten ihan hyvä

      Peliteorian ennustamama on että b alkaa toimiin samoin. Ei näytä mitään tunteita alle ja ilkeilee sen minkä kerkiää.

      Ei siinä nyt tarvi psycho the rapistin a.ka. psychotherapistin psykoanalyysiä lapsuudesta.

      Tämä vain siis yksi logiikka, matematiikka kun on kaunista ja se ei ikinä valehtele.

      Edellä mainittu tilanne voidaan ilman lapsuusajan psykoanalysointia mallintaa peliteorian avulla ihan kynällä ja paperilla minuutissa todeksi ilman, että menee vuosien terapiaan pohtiin julman äidin ja aikuiselämässä tapahtuneen julman ihmissuhteen korrelaatiota, joka on tilastotiedettä.

      Tässä esimerkissä äiti olisi henkilö c. Jos a jac ei ole ikinä olleet missään tekemisissä. Niin an ja cn välillä ei ole matemaattista korrelaatiota ja ainoa korrelaatio millä oikeasti on mitään merkitystä on itseisarvoltaan yksi. Kaikki muut korrelaatiot jättää tulkinnoille varaa, joita sitten jonkun on kiva tulkita terapiassa, toisen keskustelupalstoilla, toiset tulkitsee asioita niiden kanssa, jotka jaksaa niitä tulkintoja kuunnella.

      Matemaattisesti edellä mainittu logiikka ja peliteoria on siis tieteellisesti todistettu ja matematiikka on kaunista, asia kun on tosi tai epätosi ja siitä tuloksesta ei sivistynyt ihminen ala väittelemään. Kaikki muu on sitten tulkintaa ja psykologiahan käyttää hyväkseen tilastotiedettä, joka on täynnä epävarmuuksia. Psykologia hyväksikäyttää myös peliteoriaa ja on mielenkiintoista kuinka sadistisia peliteoriamalleja psykologia käyttääkin, jotta saavat mielipidetieteeseensä edes jonkinlaista luonnonteiteellistä matemaattista mallinnusta.

      M.O.T

      • Anonyymi

        Edit. Joten ihan hyvä.. että b alkaa toimimaan ata kohtaan samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edit. Joten ihan hyvä.. että b alkaa toimimaan ata kohtaan samoin.

        Jos olisin b en enää olisi an kanssa tekemisissä.
        Miksi pitäisi olla aina kiusattu.
        Etsiköön a sellainen ihmisen josta tykkää eikä tarvii kiusata.
        Toki jotkut kokee olevansa elossa vain jos saavat kiusata jotakuta joten ehkä a etsii dn jota kiusata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin b en enää olisi an kanssa tekemisissä.
        Miksi pitäisi olla aina kiusattu.
        Etsiköön a sellainen ihmisen josta tykkää eikä tarvii kiusata.
        Toki jotkut kokee olevansa elossa vain jos saavat kiusata jotakuta joten ehkä a etsii dn jota kiusata.

        Jossain vaiheessa a:lta loppuu aakkoset ja päätyy vanhainkotiin kiusaan hoitajia, jotka sitten sedatoi sen lääkezombiksi..


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa. Mä olen kiltti, mutta erota oikean väärästä enkä suunnittele mitään ilkeää. Mut ihmiset ei kestä sitä, että jos loukkaavat kilttiä niin kiltilläkin on tosiaan ne tunteet ja sitten kun kiltti näyttää ne tunteet niin niistä syyllistetään ja keksitään omia diagnooseja. Jos kiltti saa jotakin eikä olekkaan se häviäjä aina on se sietämätön tilanne monelle voittamaan tottuneelle. Mulla ei myöskään ole huono itsetunto vaikka kiusaajat onko yrittäneet siihen vaikuttaa ja osaan olla onnellinen muiden puolesta. En ole kateellinen sen enempää kuin muutkaan. On kiusattu ja lannistettu paljon mutten siltikään suunnittele muiden satuttamista. Mä koen, että kun asetan omat tavoitteet ja meen niitä kohti niin se mun onnistuminen jossakin ja kova työ on paras kosto pahoille ihmisille. Se et onnistun ja voin hyvin heistä huolimatta. Toisinsanoen uskon karman hoitavan. Mun ei tarvitse tehdä muille pahaa vaan jokainen saa ansionsa mukaan. Se on se "pimeys" mun kiltteydessä mikä tavallaan saa hyvityksen kun karma iskee. Mutta toki voi olla ihmisiä jotka oikeasti vain esittää kilttiä. Eli ovatko piilonarsuja? Mut kiusatuksi tuleminen ei tee ihmisestä narsistia. Se kiusaaja on se joka tekee väärin ja jotkut valitettavasti kostaa kunnolla kun ei ole sitä vahvuutta antaa karman tapahtua itsestään.

      • Anonyymi

        Ja muiden miellyttäminen ei ole Narsismia. Ihmiset joita pidetään ilkeinä saattavat joskus yrittää kääntää sen niin päin, että kiltteys ja muille miellyttävänä olo olisi vika ja huono asia. Ehkä se johtuu siitä, että he kokevat olevansa oikeassa aina eivätkä itse osaa asettua sen kiltin asemaan mitenkään joten he näkevät kiltteyden vikana. Kiltteyden todellinen voimavara tulee postitiivisesta suhtautumisesta omaan kiltteyteen ja kannustamisesta omien rajojen vetoon. Kiusaajat pitävät tiukasti kiinni oikeudestaan kiusata ja alistaa kilttejä uskoen johonkin viidakon lakeihin. Kiusaajia ei juuri vastuuteta vaan ikäänkuin väitetään että jos toinen ei osaa olla jämäkkä niin muka mahdollistaisi kohtalonsa. Ikäänkuin olisi joku oikeus käyttää toisen miellyttämisen halua. En taas itse koe lainkaan noin vaan aistin toisesta onko raja lähellä. En koe mitään oikeutta ottaa kilteiltä. Ehkä myöskään samalla lailla syyttele näitä kusipäitä 24/7. Syytän heitä vääristä teioistaan, mutten kaikesta. Samat ihmiset jotka valittaa että heitä miellyttetään ovat niitä samoja kenen mielestä muissa on vikoja ja heidän elämäntehtävä on osoittaa ne. Sitten kun testaat niitä rajoja tähän samaan tuomion kelloon niin kyllä suutaan et ei saa käyttäytyä noin. Katsos kun silti heitä pitääkin miellytää, et voi onnistua teitpä niin tai näin. He sanelevat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe