Onko jakoketjulla vai hihnalla.
Mikä vaihtoväli
On ruvennut kiinnostaa kun ei oo hybridi eikä pikkukone turbolla.
Skyactiv-g 2 litranen
18
6467
Vastaukset
- Anonyymi
Skyactiv-g 2 litranen
Kunniahimoinen tavoite, mutta moottorina aika lailla epäonnistunut tekele.
Mitkä tavoitteet moottorissa onnistui, mitä uutta ja parempaa moottori toi tullessaan?- Anonyymi
Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....
Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....
Ja juuri tuon automaatin ja moottorin yhteistyötä ollaan moitittu kaikissa testeissä.
Kannattaa lukea ettei tule pettymystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....
Näinhän se on. Mazdan vapaasti hengittävät Skyactiv-g 2.0l ,2.5l bensamoottorit kestää hyvin kilometrejä kunhan säännöllistä huolto-ohjelmaa ei ole laiminlyöty koska näissä moottoreissa ei ole todettu mitään rakenteellisia ongelmia. Samaa ei voida sanoa muiden autovalmistajien 1.6l ja pienemmistä bensaturboista joista alle puolet kestää edes yli 250tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Mazdan vapaasti hengittävät Skyactiv-g 2.0l ,2.5l bensamoottorit kestää hyvin kilometrejä kunhan säännöllistä huolto-ohjelmaa ei ole laiminlyöty koska näissä moottoreissa ei ole todettu mitään rakenteellisia ongelmia. Samaa ei voida sanoa muiden autovalmistajien 1.6l ja pienemmistä bensaturboista joista alle puolet kestää edes yli 250tkm.
Tuo se kiinnostaa ihan älyttömästi uuden auton ostajaa.
"Hmm, ostan Mazdan, koska siinä on kestävä moottori.
näin hankinnastani hyötyy eniten viiden tai kuudes omistaja.
Taidan samalla teettää kalliin alustasuojauksen ja hommata istuinpäälliset" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri tuon automaatin ja moottorin yhteistyötä ollaan moitittu kaikissa testeissä.
Kannattaa lukea ettei tule pettymystä.Kannattaa käydä itse koeajamassa. Niin minä tein, eikä tullut pettymystä, vaan vedin ostohousut jalkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa käydä itse koeajamassa. Niin minä tein, eikä tullut pettymystä, vaan vedin ostohousut jalkaan.
Kyllä vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....
Oliskin vielä työntötankokoneita, kuten ruohonleikkureissa, yms. Sivusta.
- Anonyymi
Osta pois vaan, Skyactiv-moottorit ovat erittäin vahvoja ja kestäviä. Mazdan manuaalit ovat niin taivaallisen pehmeitä ja sulavaliikkeisiä! Automaatissa sama juttu, mutta Manuaali parempi! Mazda kestää ja kestää ja kestää..
- Anonyymi
Jakoketjulla ovat Mazda Skyactiv sarjan moottorit, myös vanhemmat MZR sarjan bensamoottorit ovat jakoketjullisia ainakin rivi 4 moottoreista. Mazda luopui hihnajakopäästä bensamoottoreissaan vuoden 2001 jälkeen kun lopettivat automallin 626 valmistuksen, jonka jälkeen tilalle tuli Mazda 6. Mazdalla on vuosikymmenien verran kokemusta ketjujakopäiden valmistuksesta ja huonot jakoketjut olivat enimmäkseen 2.3litraisissa(Ford-Mazda yhteistyössä kehitetty moottori) bensamoottoreissa.
Jakoketjun käyttöikään vaikuttaa erittäin paljon moottoriöljyn kunto ja laatu. Jakoketjun käyttöiän pystyy puolittamaankin jos venyttelee öljyn öljynsuodattimen vaihtovälejä tai käyttää vääränlaista öljyä. Toistuvasti ajaa liian vähäisellä öljyn määrällä. Parempi on vaihtaa moottoriöljy öljynsuodatin vaikka hieman suositeltua aikaisemmin kuin venyttää öljynvaihtovälejä. - Anonyymi
Kävin jo koeajamassa yhden 2019 vm manuaalin.
Kylmänä kone aika äänekäs mut sit lämpimänä tikitti nätisti.
Oli tuol hiekkatiellä hyvä .Mut vähä oli melua kapiinis 150 vauhdissa motarilla mut harvemmin tarvii siel ajaa.
Tarjosi vaan vähän vaihtaroautosta mut kyl harkinnassa on.
Aloittaja- Anonyymi
Mutta suosittelen todella ostamaan Mazda6:sen , et tule pettymään, sillä sehän on segmenttinsä parhaimmistoa, mutta luotettavuus ja ajo-ominaisuudet Kuutosessa on parasta luokassaan.
- Anonyymi
Ketjulla on. Automaatti kulkee pirteästi vaikka numerot ei sitä tue. Laatu tuntuu ja monien kommenttien mukaan kestävä. Taloudellinen. En koskisi litran turbo koneisiin kun on tälläinen vaihtoehto.
- Anonyymi
Masa 6 2.5l bensa sedan täällä vm.-19,ihan napakka ajaa ja aitomaatti hoitaa hyvin vaihdot.Riittää mulle,talvel kuluttaa vähän reippaammin,n.8-8.5l sekalaises ajos,maantiel pääsee jopa alle 6l.
- Anonyymi
Mazda 6 bensa 2,5 ketjukone vuosimallia -19 farmari täällä, valkoiset nahat, luxury malli. Hyvä auto ajaa, menee maantiellä kuin juna ja adaptiivinen vakkari pitää etäisyyden edelläajavaan. Lisäksi mukavan hiljainen varsinkin talvella kitkoilla. Auto on myös hauska ajettava. Ohjaus yllätti tunnokkuudellaan, vaikka onkin sähköinentehostus. Kävin koeajamassa kian farkku optiman ja ohjaustunto aivan kuraa verrattuna mazdaan, samoin auton sisämeteli oli pari pykälää suurempi. Mazda on ajajan auto.
- Anonyymi
onko mazdalla saatu ruoste kuriin
- Anonyymi
Tojotapuolella tuo kestävyys on ykkösasia. Täällä sitä ei kukaan ymmärrä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432111Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252030- 921680
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 52977
- 24918
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850