Skyactiv-g 2 litranen

Anonyymi

Onko jakoketjulla vai hihnalla.
Mikä vaihtoväli
On ruvennut kiinnostaa kun ei oo hybridi eikä pikkukone turbolla.

19

11611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skyactiv-g 2 litranen
      Kunniahimoinen tavoite, mutta moottorina aika lailla epäonnistunut tekele.

      Mitkä tavoitteet moottorissa onnistui, mitä uutta ja parempaa moottori toi tullessaan?

      • Anonyymi

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....

        Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....

        Ja juuri tuon automaatin ja moottorin yhteistyötä ollaan moitittu kaikissa testeissä.
        Kannattaa lukea ettei tule pettymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....

        Näinhän se on. Mazdan vapaasti hengittävät Skyactiv-g 2.0l ,2.5l bensamoottorit kestää hyvin kilometrejä kunhan säännöllistä huolto-ohjelmaa ei ole laiminlyöty koska näissä moottoreissa ei ole todettu mitään rakenteellisia ongelmia. Samaa ei voida sanoa muiden autovalmistajien 1.6l ja pienemmistä bensaturboista joista alle puolet kestää edes yli 250tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Mazdan vapaasti hengittävät Skyactiv-g 2.0l ,2.5l bensamoottorit kestää hyvin kilometrejä kunhan säännöllistä huolto-ohjelmaa ei ole laiminlyöty koska näissä moottoreissa ei ole todettu mitään rakenteellisia ongelmia. Samaa ei voida sanoa muiden autovalmistajien 1.6l ja pienemmistä bensaturboista joista alle puolet kestää edes yli 250tkm.

        Tuo se kiinnostaa ihan älyttömästi uuden auton ostajaa.
        "Hmm, ostan Mazdan, koska siinä on kestävä moottori.
        näin hankinnastani hyötyy eniten viiden tai kuudes omistaja.
        Taidan samalla teettää kalliin alustasuojauksen ja hommata istuinpäälliset"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tuon automaatin ja moottorin yhteistyötä ollaan moitittu kaikissa testeissä.
        Kannattaa lukea ettei tule pettymystä.

        Kannattaa käydä itse koeajamassa. Niin minä tein, eikä tullut pettymystä, vaan vedin ostohousut jalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käydä itse koeajamassa. Niin minä tein, eikä tullut pettymystä, vaan vedin ostohousut jalkaan.

        Kyllä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....

        Oliskin vielä työntötankokoneita, kuten ruohonleikkureissa, yms. Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....

        Laatikko on AISIN... hyvä lodju!


    • Anonyymi

      Osta pois vaan, Skyactiv-moottorit ovat erittäin vahvoja ja kestäviä. Mazdan manuaalit ovat niin taivaallisen pehmeitä ja sulavaliikkeisiä! Automaatissa sama juttu, mutta Manuaali parempi! Mazda kestää ja kestää ja kestää..

    • Anonyymi

      Jakoketjulla ovat Mazda Skyactiv sarjan moottorit, myös vanhemmat MZR sarjan bensamoottorit ovat jakoketjullisia ainakin rivi 4 moottoreista. Mazda luopui hihnajakopäästä bensamoottoreissaan vuoden 2001 jälkeen kun lopettivat automallin 626 valmistuksen, jonka jälkeen tilalle tuli Mazda 6. Mazdalla on vuosikymmenien verran kokemusta ketjujakopäiden valmistuksesta ja huonot jakoketjut olivat enimmäkseen 2.3litraisissa(Ford-Mazda yhteistyössä kehitetty moottori) bensamoottoreissa.

      Jakoketjun käyttöikään vaikuttaa erittäin paljon moottoriöljyn kunto ja laatu. Jakoketjun käyttöiän pystyy puolittamaankin jos venyttelee öljyn öljynsuodattimen vaihtovälejä tai käyttää vääränlaista öljyä. Toistuvasti ajaa liian vähäisellä öljyn määrällä. Parempi on vaihtaa moottoriöljy öljynsuodatin vaikka hieman suositeltua aikaisemmin kuin venyttää öljynvaihtovälejä.

    • Anonyymi

      Kävin jo koeajamassa yhden 2019 vm manuaalin.
      Kylmänä kone aika äänekäs mut sit lämpimänä tikitti nätisti.
      Oli tuol hiekkatiellä hyvä .Mut vähä oli melua kapiinis 150 vauhdissa motarilla mut harvemmin tarvii siel ajaa.
      Tarjosi vaan vähän vaihtaroautosta mut kyl harkinnassa on.
      Aloittaja

      • Anonyymi

        Mutta suosittelen todella ostamaan Mazda6:sen , et tule pettymään, sillä sehän on segmenttinsä parhaimmistoa, mutta luotettavuus ja ajo-ominaisuudet Kuutosessa on parasta luokassaan.


    • Anonyymi

      Ketjulla on. Automaatti kulkee pirteästi vaikka numerot ei sitä tue. Laatu tuntuu ja monien kommenttien mukaan kestävä. Taloudellinen. En koskisi litran turbo koneisiin kun on tälläinen vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Masa 6 2.5l bensa sedan täällä vm.-19,ihan napakka ajaa ja aitomaatti hoitaa hyvin vaihdot.Riittää mulle,talvel kuluttaa vähän reippaammin,n.8-8.5l sekalaises ajos,maantiel pääsee jopa alle 6l.

    • Anonyymi

      Mazda 6 bensa 2,5 ketjukone vuosimallia -19 farmari täällä, valkoiset nahat, luxury malli. Hyvä auto ajaa, menee maantiellä kuin juna ja adaptiivinen vakkari pitää etäisyyden edelläajavaan. Lisäksi mukavan hiljainen varsinkin talvella kitkoilla. Auto on myös hauska ajettava. Ohjaus yllätti tunnokkuudellaan, vaikka onkin sähköinentehostus. Kävin koeajamassa kian farkku optiman ja ohjaustunto aivan kuraa verrattuna mazdaan, samoin auton sisämeteli oli pari pykälää suurempi. Mazda on ajajan auto.

      • Anonyymi

        onko mazdalla saatu ruoste kuriin


    • Anonyymi

      Tojotapuolella tuo kestävyys on ykkösasia. Täällä sitä ei kukaan ymmärrä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      18
      3814
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      222
      3708
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      97
      2662
    4. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

      Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      20
      2574
    5. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      32
      2324
    6. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      19
      2247
    7. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2246
    8. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1946
    9. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      58
      1778
    10. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1611
    Aihe