Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Skyactiv-g 2 litranen

Anonyymi

Onko jakoketjulla vai hihnalla.
Mikä vaihtoväli
On ruvennut kiinnostaa kun ei oo hybridi eikä pikkukone turbolla.

18

4150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skyactiv-g 2 litranen
      Kunniahimoinen tavoite, mutta moottorina aika lailla epäonnistunut tekele.

      Mitkä tavoitteet moottorissa onnistui, mitä uutta ja parempaa moottori toi tullessaan?

      • Anonyymi

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....

        Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja automaatilla kun ottaa, niin ei ole CVT, eikä DSG, vaan Mazdan oma automaattilaatikko, joka kestää, kestää, ja kestää....

        Ja juuri tuon automaatin ja moottorin yhteistyötä ollaan moitittu kaikissa testeissä.
        Kannattaa lukea ettei tule pettymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....

        Näinhän se on. Mazdan vapaasti hengittävät Skyactiv-g 2.0l ,2.5l bensamoottorit kestää hyvin kilometrejä kunhan säännöllistä huolto-ohjelmaa ei ole laiminlyöty koska näissä moottoreissa ei ole todettu mitään rakenteellisia ongelmia. Samaa ei voida sanoa muiden autovalmistajien 1.6l ja pienemmistä bensaturboista joista alle puolet kestää edes yli 250tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Mazdan vapaasti hengittävät Skyactiv-g 2.0l ,2.5l bensamoottorit kestää hyvin kilometrejä kunhan säännöllistä huolto-ohjelmaa ei ole laiminlyöty koska näissä moottoreissa ei ole todettu mitään rakenteellisia ongelmia. Samaa ei voida sanoa muiden autovalmistajien 1.6l ja pienemmistä bensaturboista joista alle puolet kestää edes yli 250tkm.

        Tuo se kiinnostaa ihan älyttömästi uuden auton ostajaa.
        "Hmm, ostan Mazdan, koska siinä on kestävä moottori.
        näin hankinnastani hyötyy eniten viiden tai kuudes omistaja.
        Taidan samalla teettää kalliin alustasuojauksen ja hommata istuinpäälliset"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tuon automaatin ja moottorin yhteistyötä ollaan moitittu kaikissa testeissä.
        Kannattaa lukea ettei tule pettymystä.

        Kannattaa käydä itse koeajamassa. Niin minä tein, eikä tullut pettymystä, vaan vedin ostohousut jalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käydä itse koeajamassa. Niin minä tein, eikä tullut pettymystä, vaan vedin ostohousut jalkaan.

        Kyllä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui kestävyys. Vääntö turbokoneen luokkaa ILMAN turboa, mutta kuitenkin turbokoneen polttoaineen kulutus. Ja jakopää ketjulla of course....

        Oliskin vielä työntötankokoneita, kuten ruohonleikkureissa, yms. Sivusta.


    • Anonyymi

      Osta pois vaan, Skyactiv-moottorit ovat erittäin vahvoja ja kestäviä. Mazdan manuaalit ovat niin taivaallisen pehmeitä ja sulavaliikkeisiä! Automaatissa sama juttu, mutta Manuaali parempi! Mazda kestää ja kestää ja kestää..

    • Anonyymi

      Jakoketjulla ovat Mazda Skyactiv sarjan moottorit, myös vanhemmat MZR sarjan bensamoottorit ovat jakoketjullisia ainakin rivi 4 moottoreista. Mazda luopui hihnajakopäästä bensamoottoreissaan vuoden 2001 jälkeen kun lopettivat automallin 626 valmistuksen, jonka jälkeen tilalle tuli Mazda 6. Mazdalla on vuosikymmenien verran kokemusta ketjujakopäiden valmistuksesta ja huonot jakoketjut olivat enimmäkseen 2.3litraisissa(Ford-Mazda yhteistyössä kehitetty moottori) bensamoottoreissa.

      Jakoketjun käyttöikään vaikuttaa erittäin paljon moottoriöljyn kunto ja laatu. Jakoketjun käyttöiän pystyy puolittamaankin jos venyttelee öljyn öljynsuodattimen vaihtovälejä tai käyttää vääränlaista öljyä. Toistuvasti ajaa liian vähäisellä öljyn määrällä. Parempi on vaihtaa moottoriöljy öljynsuodatin vaikka hieman suositeltua aikaisemmin kuin venyttää öljynvaihtovälejä.

    • Anonyymi

      Kävin jo koeajamassa yhden 2019 vm manuaalin.
      Kylmänä kone aika äänekäs mut sit lämpimänä tikitti nätisti.
      Oli tuol hiekkatiellä hyvä .Mut vähä oli melua kapiinis 150 vauhdissa motarilla mut harvemmin tarvii siel ajaa.
      Tarjosi vaan vähän vaihtaroautosta mut kyl harkinnassa on.
      Aloittaja

      • Anonyymi

        Mutta suosittelen todella ostamaan Mazda6:sen , et tule pettymään, sillä sehän on segmenttinsä parhaimmistoa, mutta luotettavuus ja ajo-ominaisuudet Kuutosessa on parasta luokassaan.


    • Anonyymi

      Ketjulla on. Automaatti kulkee pirteästi vaikka numerot ei sitä tue. Laatu tuntuu ja monien kommenttien mukaan kestävä. Taloudellinen. En koskisi litran turbo koneisiin kun on tälläinen vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Masa 6 2.5l bensa sedan täällä vm.-19,ihan napakka ajaa ja aitomaatti hoitaa hyvin vaihdot.Riittää mulle,talvel kuluttaa vähän reippaammin,n.8-8.5l sekalaises ajos,maantiel pääsee jopa alle 6l.

    • Anonyymi

      Mazda 6 bensa 2,5 ketjukone vuosimallia -19 farmari täällä, valkoiset nahat, luxury malli. Hyvä auto ajaa, menee maantiellä kuin juna ja adaptiivinen vakkari pitää etäisyyden edelläajavaan. Lisäksi mukavan hiljainen varsinkin talvella kitkoilla. Auto on myös hauska ajettava. Ohjaus yllätti tunnokkuudellaan, vaikka onkin sähköinentehostus. Kävin koeajamassa kian farkku optiman ja ohjaustunto aivan kuraa verrattuna mazdaan, samoin auton sisämeteli oli pari pykälää suurempi. Mazda on ajajan auto.

      • Anonyymi

        onko mazdalla saatu ruoste kuriin


    • Anonyymi

      Tojotapuolella tuo kestävyys on ykkösasia. Täällä sitä ei kukaan ymmärrä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe