Kannatatteko huumeidenkäyttöhuoneita

Anonyymi

Huumeiden käyttö on lisääntynyt ja nuorten huumekuolemat. Nyt on tapetilla huumeidenkäyttöhuoneiden perustaminen. Oletteko puolesta vai vastaan ja perustelut sille.
Siili

25

175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä kannatan.
      Jos saan siellä ottaa lääkärin määräämään nukahtamispillerin.
      Apteekin eikä Kelan tarvitse puuttua lääkärin ja minun väliseen soppariin
      Toivon että on virtuaalihuone.

• Anonyymi

No ihan tuota ei tällä huoneella taideta tarkoittaa.....
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

No ihan tuota ei tällä huoneella taideta tarkoittaa.....
        Siili

Ano/Siili
        Ai miksei?
        Apteekkari sanoo minulle , että olen huumeen vääriinkäyttäjä.
        Silloinhan lääke pitää ottaa julkisesti jossain.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Siili
        Ai miksei?
        Apteekkari sanoo minulle , että olen huumeen vääriinkäyttäjä.
        Silloinhan lääke pitää ottaa julkisesti jossain.

No sinulle ei ehkä nukahtamislääkereseptiä enää kirjoiteta ja ehkä tämä huone ei olisi tarkoitettu kaikille lääkeriippuvaisille. Vai pitäisikö olla?
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

No sinulle ei ehkä nukahtamislääkereseptiä enää kirjoiteta ja ehkä tämä huone ei olisi tarkoitettu kaikille lääkeriippuvaisille. Vai pitäisikö olla?
        Siili

Ano/Siili
        Kenelle se on sitten tarkoitettu?

• Anonyymi kirjoitti:

Siili

Ano/Siili
        Kyllä vaan kirjoitetaan.
        Viimeisen sairaalakeissini jälkeen on ymmärretty, että tarvitsen unta.
        Ja että minulla on krooninen sairaus.

Mikä erottaa lääkeriippuvaisen tramalin käyttäjän
        nististä, joka ostaa tramalia pimeästi.
        Tai muita lääkärin määrämiä huumaavia aineita ns.tavallisille ihmisille.
        Eikös molemmat ole koukussa.
        Toinen vain luokitellaan narkomaaniksi.

• Anonyymi

Kyllä.

Aivan selvää, viralliset piikityspaikat parempi vaihtoehto, kuin pitkin katuja narkkaaminen. Ihan näkyvä asia on katujen siistiytyminen, eikä lasten hiekkalaatikoilta pitäis enää juuri käytettyjä ruiskuja löytyä.

Tärkeempää tosin on nämät terveysvaikutukset, siisteissä paikoissa ei sairaudet leviä ja niistä voi saada apua terveysasioissa laajemminkin. Ja neuvoja kaikenlaiseen yleiseenkin elämiseen kuuluvissa asioissa.

Kun nyt ihmisistä osa narkkaa, sille asialle ei paljoa voi, mutta piikkihuoneitten ansista joku saattaa raitistuakkin, ainakin kuolemat vähenisivät. Ja ihminen on sairas jos on sairas, sairautta narkkaaminen kin on ja siihen liittyy helpolla hitosti muita sairauksia. Sairaita pitää lähtökohtausesti tietenkin koittaa hoitaa.

Voi mennä aikansa, ennekuin toikaan asia etenee. Lisäks tulee mielenkiintoista, kuka haluaa piikkimestan naapuriinsa.

Mutta päihdepoltiikkaa pitää uudistaa. Tärkeimpänä ois alkon monopolin lakkauttaminen ja pötsyn diskriminalisointi. Mutta siinäpä laajemmassa kokonaisuudess olettais noitten piikkihuoneittenkin tulevan laillisiksi.

Aikaa kokonaisuuden muuttamiseen tulee menemään rutkasti, mutta jos piikkihuoneet saadaan aikaiseksi, olisi sekin edistysaskel.

=DW=

• Anonyymi

OIisi järjetöntä vastustaa huumeidenkäyttöhuoneita.

Käyttöhuoneissa on läsnä terveydenhuollon henkilö.
      Riippuvuudet ovat sairauksia.

Käyttöhuoneet lisäävät käyttäjien ja kaikkien muittenkin turvallisuutta.

Huoneet ovat piikittäjiä varten. Neulat kerääntyvät huoneisiin
      eikä julkisille paikoille, puistoihin, lasten leikkikentille ja kaduille.

Maissa, jossa huoneita on niillä ei ole ollut sanottavaa merkitystä mihinkään
      suuntaan huumeiden käyttäjien määrässä,
      mutta huumekuolemat ovat vähentyneet ja jotkut muut käyttäjien
      mahdolliset sairaudet esim. HIV.

Huumeiden käyttöhuoneet vähentävät haittoja, mutta aiheuttavat tietämättömissä ihmisissä paheksuntaa ja pelkoa.

• Eikö tätä oikeastaan voisi verrata ravintolaan.
        Siellä on tarjoilijat tai viinurit, jotka tarkkailevat kuinka paljon sitä viinaa voi myydä asiakkaalle.
        Potkaisevat sitten ulos, kun nuppi on täynnä.
        Portsari voi vielä vähän avittaa, vaikka tilaamalla taksin.
        Ennenmuinoin oli sellainen sääntö, että ravintola vastaa asiakkaastaan tämän kotiportille asti.
        Korona-aikaan kaikki valvonta katosi taivaan tuuliin.
        Miten porukat oikein pärjäsivät ilman valvovia viranomaisia.
        Taisivat pärjätä yllättävän hyvin.

• Anonyymi

Äärisuvaitsevan typerä kommentti. Huumeiden käyttö ei tiettävästi aiheuta mitään muuta
        kuin kuolemaa ja kurjuutta.

• Anonyymi

Matut murhaavat ja raiskaavat, mutta aiheuttavat vain TIETÄMÄTTÖMISSÄ ihmisissä paheksuntaa ja pelkoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matut murhaavat ja raiskaavat, mutta aiheuttavat vain TIETÄMÄTTÖMISSÄ ihmisissä paheksuntaa ja pelkoa?

Matut = maaltatulleet!

Nimenomaan! Tuttuni kävi kääntymässä syvällä maaseudulla ja siellä sai, jopa pidettiin normaalina junttikäytöstä ja rasistisia vitsejä.

Ns. suamalaiset on sellaisia villi-ihmisiä!

• Anonyymi

Mieltä on monta ja asiassa monta puolta. Kuka haluaa moisen huoneen naapurustoonsa. Huumebisneksessä pyörii monenlaista ongelmaa, ei se ole vain siistiä piikittelyä ja terveysneuvontaa. Entäs he jotka eivät vielä käytä huumeita julkisesti vaan salaa. Eivät halua leimautua käyttäjiksi?

Asian tiimoilta pitäisi haastatella asiantuntijoita, henkilökuntaa ja omaisia myös käyttäjiä.
      Siili

• Anonyymi

Olen luullut että minulla on mielipide kaikkeen, mutta tähän ei ole, on niin kaukana elämästäni. Ei ole ainakaan tietoisesti yhtään huumeenkäyttäjää ympärilläni. En todellakaan tiedä mikä ratkaisu tässä asiassa on oikein.

• Anonyymi

Sama täällä. Ollaanko tunnustamassa, että ongelmaa ei saa poistettua, joten sen kanssa on tultava toimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä. Ollaanko tunnustamassa, että ongelmaa ei saa poistettua, joten sen kanssa on tultava toimeen.

Kuinka moni huumeiden käyttäjistä oikeasti käyttäisi näitä huoneita. Mut lieneehän se pienikin osa pois kaduilta.
        Toisaalta antaisiko huone viestin et huumeidrnnläyttö on hyväksyttävää ja sallittua? Ja mistä resurssit, nyt taitaa olla jo kova pula katkaisu-ja korvaushoitopaikoista.
        Siili

• Anonyymi

Vetäkää vaan niitä reseptimyrkkyjänne

• Anonyymi

Itse et ilmeisesti ole koskaan sairastunut siten että edes särkylääkettä olisit tarvinnut, vai miten on?

• Anonyymi

Ei voi olla tasapainoinen ja järkevä ihminen, jos päiteiden kanssa pitää touhuta ja niitä käyttää.

• Anonyymi

Riippvuudet voivat tulla salakavalasti huomaamatta kenelle vaan knka siihen leikkiin ryhtyy. Huumrfiilerit koukuttavat koulujen pihoilla jo ylä-asteikäisiä. Huumeiden käyttö on lisääntynyt.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippvuudet voivat tulla salakavalasti huomaamatta kenelle vaan knka siihen leikkiin ryhtyy. Huumrfiilerit koukuttavat koulujen pihoilla jo ylä-asteikäisiä. Huumeiden käyttö on lisääntynyt.
        Siili

Sit kannattaa miettiä, että mikä saa sen ihmisen huumeeseen koskemaan sen ensimmäisen kerran. Lapsia voi toki kusettaa, mutta aikuiset ihmiset ymmärtävät jo jotakin, ellei sitten ole pihalla kuin lumiukko.

• Anonyymi

Kannatan, mutta huoneissa pitää olla myös ruokatarjoilu kaupungin laskuun.

• Anonyymi

No johan pomppas. Ruokaa saa kotoa tai ostaa kaupasta.
        Minkä vitun takia pitäis saada ruokatarjoilua jostain toisen kustannuksella jos os on kerran vara maksaa jostain vitun piikittelystä??!!!!

• Anonyymi kirjoitti:

No johan pomppas. Ruokaa saa kotoa tai ostaa kaupasta.
        Minkä vitun takia pitäis saada ruokatarjoilua jostain toisen kustannuksella jos os on kerran vara maksaa jostain vitun piikittelystä??!!!!

Varmaan kommenttinsa provo tai sarkasmia

Minä en ed

• Siili25 kirjoitti:

Varmaan kommenttinsa provo tai sarkasmia

Minä en ed

.....edelleenkään kannata noita huoneita. Jos toimisivatkin kuten on suunniteltu mutta mukana tulevat lieveilmiöt vesittävät tarkoituksen. Enkä usko että kaikki ongelmakäyttäjät tulisivat asiakkaaksi vaan sama homma pyörisi kuten nykyisinkin. Tai vähintään huumeidenkäyttöhuone pitäisi olla joka lähiössä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      84
      3413
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3043
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2942
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2793
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2608
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      49
      2588
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2369
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2241
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2112
    Aihe