Turha kulutus pois

Anonyymi

Suomessa on talous menossa huonompaan suuntaan. Asuminen kallistuu,ruoka kallistuu ja sähkö on kohta yleellisyyttä mikäli talven sähkönjakelurajoitukset toteutuu. Yksi asia pysyy. Ihmisillä on varaa edelleen polttaa tupakkaa. Äsken tuli tupakan savut asuntoon. Itätuuli painaa tupakan savut tupakkapaikalta minun asunnon sisään.

25

150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      taloudellinen ja poliittinen eliitti muna pystyssä odottaa, että saavat tuhottua ihmisten elämiä näillä hinnankorotuksilla, vtun murhanhimoiset psykopaatit!!

      • Anonyymi

        Eikai globaali inflaatio ole poliittisen eliitin aiheuttama pelkästään? Kovasti haluttiin elvyttää, tarjota markkinoille korotonta rahaa. Sitä huuti kaikki, vaikka oli jo etukäteen tiedossa, että kohta inflaatio laukkaa.

        Entäs esimerkkinä Hugo Chavezin Venezuela. Kaikki köyhät tykkäsi kommunistisen Chavezin jakamasta ilmaisesta rahasta. Sama politiikka ajoi Venezuelan katastrofiin ja nyt samat äänestäjät ei pidäkään siitä ilmaisesta rahasta ja politiikasta.

        Jos kaikilla ihmisillä olisi rahaa, se menettäisi arvonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai globaali inflaatio ole poliittisen eliitin aiheuttama pelkästään? Kovasti haluttiin elvyttää, tarjota markkinoille korotonta rahaa. Sitä huuti kaikki, vaikka oli jo etukäteen tiedossa, että kohta inflaatio laukkaa.

        Entäs esimerkkinä Hugo Chavezin Venezuela. Kaikki köyhät tykkäsi kommunistisen Chavezin jakamasta ilmaisesta rahasta. Sama politiikka ajoi Venezuelan katastrofiin ja nyt samat äänestäjät ei pidäkään siitä ilmaisesta rahasta ja politiikasta.

        Jos kaikilla ihmisillä olisi rahaa, se menettäisi arvonsa.

        Minä olen köyhä, mutta en ole nähnyt mitään ilmaista rahaa! Nekin rahat vetää rikkaat liiveihinsä erinäisin kepulikonstein, kuten täysin mädäntyneellä asumistukijärjestelmällä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen köyhä, mutta en ole nähnyt mitään ilmaista rahaa! Nekin rahat vetää rikkaat liiveihinsä erinäisin kepulikonstein, kuten täysin mädäntyneellä asumistukijärjestelmällä!!!

        Rahan luonne vain on sellainen, että jos sitä olisi pohjattomasti kaikilla, se olisi arvotonta.

        Mikä voi olla olettama, että jos on köyhä, työtön, niin pitäisi olla sama elintaso ja samat mahdollisuudet, kuin sillä, joka tekee töitä. Kaikki ihmiset eivät ole taloudellisesti saman arvoisia, työn laatu/hinta/lopputulos/työteho vaihtelee ja sen seurauksena kaikki eivät ole saman arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan luonne vain on sellainen, että jos sitä olisi pohjattomasti kaikilla, se olisi arvotonta.

        Mikä voi olla olettama, että jos on köyhä, työtön, niin pitäisi olla sama elintaso ja samat mahdollisuudet, kuin sillä, joka tekee töitä. Kaikki ihmiset eivät ole taloudellisesti saman arvoisia, työn laatu/hinta/lopputulos/työteho vaihtelee ja sen seurauksena kaikki eivät ole saman arvoisia.

        Talous on vain eräiden luonnevikaisten ihmisten kehittämä toisten ihmisten alistusmekanismi, eikä mikään luonnonlaki saatana!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talous on vain eräiden luonnevikaisten ihmisten kehittämä toisten ihmisten alistusmekanismi, eikä mikään luonnonlaki saatana!!!

        Eiköhän sitä "ilmaista rahaa" ole pumpattu köyhillekin. Jo pelkkä syntyminen maksaa 3-4teur. Peruskoulu 9 vuotta on siinä 100 tonnin hinnoissa. Ennen täysi-ikään tuloaan jokaiselle suomalaiselle on pumpattu melkein 200 000 eur edestä yhteiskunnan palveluita.

        Niitä pitäisi jossainvaiheessa maksella veroina takaisin, mutta ei se avuttomilta onnistu. Kaikki ihmiset eivät ole keskenään saman arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sitä "ilmaista rahaa" ole pumpattu köyhillekin. Jo pelkkä syntyminen maksaa 3-4teur. Peruskoulu 9 vuotta on siinä 100 tonnin hinnoissa. Ennen täysi-ikään tuloaan jokaiselle suomalaiselle on pumpattu melkein 200 000 eur edestä yhteiskunnan palveluita.

        Niitä pitäisi jossainvaiheessa maksella veroina takaisin, mutta ei se avuttomilta onnistu. Kaikki ihmiset eivät ole keskenään saman arvoisia.

        Keneltäkäänhän ei edes kysytä haluaako syntyä tähän maailmaan ja oppivelvollisuus on lain nojalla pakollinen kaikille, joka pääasiallisesti on tarkoitettu toteutettavaksi peruskoulun käymällä.
        Kyllä jos minä olisin tiennyt millaiseksi tämä maailma menee 2000-luvulla, niin valintatapauksessa en olisi halunnut syntyä tähän maailmaan ainakaan tässä ajassa. Kyllä tämä on mennyt ihmiselle hyvin pahaksi paikaksi olla ja elää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keneltäkäänhän ei edes kysytä haluaako syntyä tähän maailmaan ja oppivelvollisuus on lain nojalla pakollinen kaikille, joka pääasiallisesti on tarkoitettu toteutettavaksi peruskoulun käymällä.
        Kyllä jos minä olisin tiennyt millaiseksi tämä maailma menee 2000-luvulla, niin valintatapauksessa en olisi halunnut syntyä tähän maailmaan ainakaan tässä ajassa. Kyllä tämä on mennyt ihmiselle hyvin pahaksi paikaksi olla ja elää!!

        Jotain nämä ilmaiset palvelut kuitenkin maksavat ja jotkut ne myös rahoittavat. Ihmiset eivät ole samanarvoisia taloudellisesti, ihmisarvo on sama, mutta koska on niin paljon muuttujia, taloudessa ei voi olla tasa-arvoa. Ei ollut neuvostoliitossakaan lääkäri ja duunari samaa kastia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain nämä ilmaiset palvelut kuitenkin maksavat ja jotkut ne myös rahoittavat. Ihmiset eivät ole samanarvoisia taloudellisesti, ihmisarvo on sama, mutta koska on niin paljon muuttujia, taloudessa ei voi olla tasa-arvoa. Ei ollut neuvostoliitossakaan lääkäri ja duunari samaa kastia.

        Tuloerot ovat kasvaneet kohtuuttomiksi, eikä minua niinkään ne tuloerot haittaa, mutta se haittaa, että elinkustannukset, asumisen ja tavaroiden hinnat, jne. hintataso on määritelty sen hyvin toimeentulevan porukan mukaan, mikä aiheuttaa erittäin pahoja vaikeuksia pienituloisempien jokapäiväiseen elämään, ja se ei ole oikein!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuloerot ovat kasvaneet kohtuuttomiksi, eikä minua niinkään ne tuloerot haittaa, mutta se haittaa, että elinkustannukset, asumisen ja tavaroiden hinnat, jne. hintataso on määritelty sen hyvin toimeentulevan porukan mukaan, mikä aiheuttaa erittäin pahoja vaikeuksia pienituloisempien jokapäiväiseen elämään, ja se ei ole oikein!!

        Kyse ei ole siitä, onko se oikein vai ei. Kyseessä on kysynnän ja tarjonnan laki ja sen mukaan määräytyy hinnat.

        Monissa hinnoissa ei välttämättä ole paljoa ns. "ilmaa", esimerkkinä Keskon tulos. Ei se ole kuitenkaan mitenkään älyttömiä vrt. liikevaihto.
        Sama juttu on vuokra-asunnoissa, kaikkien kulujen jälkeen asuntosijoittajalle ei jää mitään hirveitä katteita.

        Kommunistien oma ideologiakin on sitä, että kenelläkään ei ole mitään ylimääräistä rahaa, vaan kaikilla menee rahat elämiseen viimeistä penniä myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä, onko se oikein vai ei. Kyseessä on kysynnän ja tarjonnan laki ja sen mukaan määräytyy hinnat.

        Monissa hinnoissa ei välttämättä ole paljoa ns. "ilmaa", esimerkkinä Keskon tulos. Ei se ole kuitenkaan mitenkään älyttömiä vrt. liikevaihto.
        Sama juttu on vuokra-asunnoissa, kaikkien kulujen jälkeen asuntosijoittajalle ei jää mitään hirveitä katteita.

        Kommunistien oma ideologiakin on sitä, että kenelläkään ei ole mitään ylimääräistä rahaa, vaan kaikilla menee rahat elämiseen viimeistä penniä myöten.

        Sitten se "kysynnän ja tarjonnan -laki-" ei ole oikein ja pitää kumota!! Ainakin ihmisten perustarpeissa kuten ruoka, vesi, asuminen!! Ihmisten perustarpeilla rahastaminen on törkeää ja alhaista riistämistä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten se "kysynnän ja tarjonnan -laki-" ei ole oikein ja pitää kumota!! Ainakin ihmisten perustarpeissa kuten ruoka, vesi, asuminen!! Ihmisten perustarpeilla rahastaminen on törkeää ja alhaista riistämistä!!!

        Luonnonlakia on melko vaikeata kumota.

        Yhteiskunnassa on paljon epätahtia, kaikkien ihmisten käyttäytyminen ja menettelytavat ei ole hallittavissa.

        Joku ostaa asunnon, sijoittaa ja kasvattaa varallisuutta. Toinen asuu koko elämänsä vuokralla, eikä pysty maksamaan edes omia kulujaan.

        Kaikki kerätyt verorahat riittäisivät hyvin, jos kaikki käyttäytyisivät kunnolla, eivätkä aiheuttaisi omalla menettelyllä ylimääräisiä kustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnonlakia on melko vaikeata kumota.

        Yhteiskunnassa on paljon epätahtia, kaikkien ihmisten käyttäytyminen ja menettelytavat ei ole hallittavissa.

        Joku ostaa asunnon, sijoittaa ja kasvattaa varallisuutta. Toinen asuu koko elämänsä vuokralla, eikä pysty maksamaan edes omia kulujaan.

        Kaikki kerätyt verorahat riittäisivät hyvin, jos kaikki käyttäytyisivät kunnolla, eivätkä aiheuttaisi omalla menettelyllä ylimääräisiä kustannuksia.

        Se ei ole mikään luonnonlaki vaan eräiden luonnevikaisten ihmisten käyttöön runnoma toisten ihmisten alistusmekanismi, joka on lähtökohtaisesti väärin!!
        Maapallon rajallisten resurssien kannalta olisi niiden tasajako ihmisten kesken ainoa oikea tapa toimia!!!
        Tämä on väärin, että rikkain prosentti ahnehtii itselleen valtaosan resursseista vaikka eivät edes tarvitse niitä kaikkia ja muille jää vain mitättömiä murusia, joka ei ole edes tarpeeksi, se ei ole millään lailla oikein!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen köyhä, mutta en ole nähnyt mitään ilmaista rahaa! Nekin rahat vetää rikkaat liiveihinsä erinäisin kepulikonstein, kuten täysin mädäntyneellä asumistukijärjestelmällä!!!

        Vähän kuin nämä hallituslehmät. Ylimääräinen lapsilisä, päivähoitomaksut alas.... kas kummaa, kun sattuu noilla lehmillä itsellään olemaan kakaroita juuri tuossa iässä, että kolahtaa heillekin sievoinen siivu. Tämä on vain yksinkertainen esimerkki kähminnästä, joka luulisi sitten menevän kaikkien pollaan.


        Tulot 10000-16000€-1000000/kk kaikki matkat ym, ruoat, viinat, asumiset ilmaisia, jälkimmäinen summa Fortumin pääpirun tasoa olevien johtajien liksa

        Työssäkäyvä palkka 1500-2000€/kk, maksaa KAIKKI ITSE

        Eläkeläinen (ns tavallinen), 1000-1700€/kk, maksaa KAIKKI ITSE, vero% korkeampi kuin työssäkäyvän

        Työtön, 700-1300€/kk, maksaa KAIKKI ITSE, vero% korkeampi kuin työssäkäyvän

        Summat bruttoja. Laskeskelkaa tuosta. Kuvitelkaa penska tai pari, yksinäinen tai kaksi, lapset aikuisia, sairas, hammas särkee: pitäis päästä hammaslääkäriin, ym ym, normaaliin arkeen kuuluvaa.

        Tarkoituksella jätin ns keskiluokan pois, joka alkaa olla vähemmistö, siis Vähemmisto ei vasemmisto.


      • Anonyymi

        Tyhmähän sinä olet.


    • Anonyymi

      Turha kusetus pois niin elämä Suomessa palaisi melko hyvälle mallille!

      • Anonyymi

        Ei palaa niin kauan, kuin tämä mielenvikainen sakki häärää. Kirjoitin jo vuosia sitten, että tämä koko huorasakki tekee suomesta ja suomalaisista slummin/slummiasukkaita. Nyt se on totta. Ajatelkaa, vain vajaat neljä (4) vuotta ja kokonainen kansakunta kaikkinensa on tuhottu!
        Se lehti, mihin kirjoitin, sensuroi jutun. Huomioikaa siis, että myös sananvapaus on mennyt, koska tietty ip-lehti on maksettu sensuroimaan huorahallituksesta kielteisesti kirjoittavat. Suomi on kuin P-Korea.


    • Anonyymi

      Se on vähän siinä, miten rahansa allokoi. Minä olen säännöllisesti palkkapäivisin hankkinut osakkeita. Niistä saa passiivista tuloa. Asuntokin on maksettu.

      • Anonyymi

        Mahdollista vain hyväosaisille suurituloisille sisäpiiriläisille vakituisessa virassa olijoille, joiden ei tarvitse pelätä koskaan työsuhteen katkeamista, yt-neuvotteluja tai edes lomautuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollista vain hyväosaisille suurituloisille sisäpiiriläisille vakituisessa virassa olijoille, joiden ei tarvitse pelätä koskaan työsuhteen katkeamista, yt-neuvotteluja tai edes lomautuksia!

        Kaikki ei olekaan kaikkia varten. Tottakai kannattaa aina tehdä se, mikä on itselle mahdollista. Kaikki eivät ole keskenään tasa-arvoisia.


    • Anonyymi

      Kun kulutus vähenee, verotuotot vähenevät. On siis pakko kuluttaa ja painaa pitkää päivää. Niin keskiluokkaisen on tehtävä, työttömän on syytä säästää ja olla nostamatta liikaa sosiaaliturvaa. Kansan kahtiajako pelastaa talouden. Vielä parempi olisi jos työtön tekisi ilmaiseksi työtä eikä lisääntyisi.

      Ennen oli paremmin. Joskus ennen 90-lukua. Vai oliko silloinkin kahta sakkia?

      • Anonyymi

        Ehkä, jos viitataan 80-lukuun, on otettava huomioon se, että Suomi taisi olla silloin itse se halpatuotantomaa. Kun tuotanto oli halpaa, oli niinsanottua täystyöllisyyttä.

        Esimerkkinä Ruotsissa on kauan aikaa ollut säästämisaste yli 10%, Suomessa ei oikeastaan ikinä.

        Kyllä kansaa jaetaan kahtia ihan taloudellisen käyttäytymisen perusteella, myös työtehossa on eroja. Osa ihmisistä osaa käyttää rahansa järkevästi, osa ei osaa.


    • Anonyymi

      Oletko unohtanut sen, että tupakka-askissa on veroa ainakin 80%? Anna polttaa, äläkä kitise. Tupakoijat maksaa veroa siitä tupakka-askistaan enemmän kuin sinä

      • Anonyymi

        En ole itse verojen maksajana varmaankaan ihan parhaimmasta päästä. Mutta maksan kuitenkin vuoden aikana veroja yli 20 000eur. Samoin olen maksanut kaikki aiheuttamani kustannukset yhteiskunnalle takaisin. Koulutukseni, päiväkotini, kaikki kulut jo aiemmin työelämäni aikana. Siihen ei moni pysty.

        Siihen nähden jonkun tupakka-askin muutaman euron vero on lähinnä vitsi.

        Työllisyysaste nykyisin lienee samaa luokkaa kuin 80-luvulla. Nyt vain on se ongelma, että tulonsiirrot ovat huomattavasti isommat, kuin silloin ennen. 80-luvulla tuskin oli näin paljon porukkaa, joilla ei ole työhistoriaa juuri ollenkaan.


    • Anonyymi

      Kelan elätit panikoivat ja pelkäävät kiristyksiä, ei muut kuin Kokkelit ja Persut ole teille uhkia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe