Olen läheisriippuvainen

Anonyymi

Ollaan oltu vajaa vuosi yhdessä ja viimeiset kuukaudet on ollu vaikeita. Mä voisin olla toisen kanssa koko ajan ja mulla olis niin paljon rakkautta jaettavana, mutta toista ei kiinnosta yhtä paljon. Tosi raskasta itelle. Päivittäin mietin poikaystävää ja odotan että saan olla hänen kanssaan. Näkeminenkin vähenee koko ajan ja mua se stressaa. Ajattelen muutenkin aina pahinta ja stressan mielessä asioota joita ei ole vielä edes tapahtunut. Elämässä ei ole muuta sisältöä kun kumppani. Lisäksi olen tosi yksinäinen ja masentunut.

6

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Et kertonut, että oletko keskustellut ahdistuksesta ja tilanteestasi yleensäkin ammattailaisen kanssa. On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi saada vinkkejä miten ahdistusta voi yrittää lievittää. Myös vertaistuesta voi olla hyötyä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmiin ja chatteihin osallistuminen voi lievittää myös yksinäisyyttä.

      Joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ysätävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      miten korjaast josd on piytlsd jonnks bsibsy johyubsy käyridrn puuyyrdys js diyyrn ri olr tshsskssn mrnnä rfrd lääkäåtillr

      Miten parannat?

    • Anonyymi

      Tää kuulostaa niin tutulta. Mul on varmaan sama ongelma pohjalla. Joskin meillä ei nakemiset oo harventunu. Mutta hdistus on suuri kun pitää tappaa aikaa yksin. Ja yksin mikään ei kiinnosta. Ja vaikka olis kavereidensa kanssa niin ei pysty iloitseen.. Koska se oma kulta ei oo mukana jakamas niitä hetkiä. Ja jos onnistutkin iloitsemaan hetken niin pian se onni kääntyy huonoksi omatunnoksi ja pahaksi oloksi ja sit itkettää kun ei oo se kulta siellä.

      • Anonyymi

        Siis elämä ei ole ollenkaan omassa hallinnassa!

        Olet tehnyt itsestäsi toisen ihmisen vangin ja nimität häntä vieläpä "omaksi kullaksesi". Ja se "oma kulta", jonka vanki haluat olla, huitelee ihan omilla teillään. Sinä ikävissäsi "tapat aikaa" sillä välin.

        En ole ennen vastaavaa nähnyt enkä kuullut!

        Muuta en osaa sanoa kuin että nyt elämä omaan hallintaan. Itku ja masennus hiiteen! Parempaa on olemassa. Hyviä neuvoja jo on aiemmassa kommentissa, mihin sinäkin voisit ottaa yhteyttä tilanteesi kohentamisen aloittamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis elämä ei ole ollenkaan omassa hallinnassa!

        Olet tehnyt itsestäsi toisen ihmisen vangin ja nimität häntä vieläpä "omaksi kullaksesi". Ja se "oma kulta", jonka vanki haluat olla, huitelee ihan omilla teillään. Sinä ikävissäsi "tapat aikaa" sillä välin.

        En ole ennen vastaavaa nähnyt enkä kuullut!

        Muuta en osaa sanoa kuin että nyt elämä omaan hallintaan. Itku ja masennus hiiteen! Parempaa on olemassa. Hyviä neuvoja jo on aiemmassa kommentissa, mihin sinäkin voisit ottaa yhteyttä tilanteesi kohentamisen aloittamiseksi.

        Kyllä parisuhteessa pitää saada nähdä kavereita. Ja jos harrasteet ei osu siltä osin yksiin että vois kaikki vaan yhdessä porukalla tehdä samoi juttuja. Etkä tahdo hengata nurkassa katsomassa kun toiset vaan tekee.. Niin jotenkinhan se aika pitää kuluttaa ja puhe oli nyt juurikin tuosta ajasta. Mä olen enimmässä määrin ollut muksusta asti yksin. Vihaan olla yksin! Mutta olen myös introvertti ja sosiaalisten tilanteiden kammoinen.. Ja hyvin ujo. Mulle riittää kun seurana on kumppani. Muille harvemmin on energiaa. Ei helppoo. x3 ahdistus on ihan sukasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe