Eli tässä olisin kesän, viimeistään syksyn aikana hommaamassa korttia kun on tässä kuussa 18 täynnä ja tässä olisi kesäl viimeistään ne rahatkin kasas kun porukat vähän jeesaa. Mikä olisi täällä Jyväskylän seudulla se hinta/laatu suhteeltaan paras autokoulu. Tuhannen euron tietämillähän ne aikalailla on täälläpäin ne B korttien hinnat. Mutta kertokaapa hieman että mikä on paras autokoulu ja missä on paras hinta/laatu suhde? Tiedot tulee tässä kyllä tarpeeseen.
Jyväskylän autokouluista
18
6489
Vastaukset
- B-kortti
Freeroadissa ja ihan tykkäsin. Ainakin joustavaa toimintaa aikataulujen suhteen. Hinnat kaikilla kouluilla käytännössä sentilleen samat. Pimeänajo- ja "liukkaan" kelin harjoitusmaksut tulee vielä lisäksi (rahastusta).
- rahasti
autokouluko vai onko pimeänajo ja rata turhajuttu jonka lainsäätäjä on päättänyt?
- Maksumies
rahasti kirjoitti:
autokouluko vai onko pimeänajo ja rata turhajuttu jonka lainsäätäjä on päättänyt?
Joka autokoulussa nää tulee. Kortille tosiaan kertyy vaivihkaa lisähintaa.
- minäpä juuri
mennä koljanderiin. hauskaa ja hyvää opetusta ainakin! :)vähän lyhytpinnaisia opettajia mutta huumorintajuisia.
- tuore kuski
Eli Koljanderille suosittelen minäkin menemään ehdottomasti! Itse ajoin kortin siellä vuodenvaihteen tienoilla ja oli kyllä niin mukavan rentoa että! Sinne vaan Esan ja Eiran oppiin! Olin kai melko toivoton tapaus, mutta silti osasivat minut opettaa jopa taitavaksi kuskiksi. Kakkosvaihetta odottelen jo innolla että pääsen taas tuttuun ympäristöön. Aina kahvia ja keksejä tarjolla.
- johansen
Kannattaa ajaa jokaisessa pari tuntia niin löytää parhaan. Halvin on paras.
- Jen
Itse kävin viime kesä-syksyllä ajelemassa B-kortin Menox autokoulussa. Ei ehkä JKL:n halvin, mutta sanoisin, että hyvästä ja ammattitaitoisesta opetuksesta kannatti maksaa. Opet ovat todella mukavia ja joustavia. Ajotunnit saa ajaa lähes aina siihen aikaan kun itselle parhaiten sopii. Kesä on kuitenkin sesonkiaikaa, joten kannattaa varautua ruuhkaan! Mikäli on vaikeuksia päättää, kannattaa kouluissa käydä paikan päällä katsastamassa tilat ja palvelutaso.
Toinen hyvä koulu, jota kamut ovat suositelleet on Freeroad. Uskoakseni yksi halvimmista JKL:n autokouluista. Hieman negatiivista palautetta olen kuullut ABC-autokoulusta. Itse en ainakaan menisi kaikista halvimpaan autokouluun. Kannattaa kysellä tuttavilta ja kamuilta, että missä autokoulussa he ajoivat kortin ja mitä mieltä olivat. Saahan autokoulun aina vaihtaa jos homma ei ala sujumaan...- miten tapahtuu?
Jos vaihtaa autokoulua kun on ajamassa korttia, niin joutuuko maksamaan uudelleen sen kurssin hinnan? Itselleni tulee ainakin tuollainen käsitys asiasta. Sillein että autokoulua voi vaihtaa jos on rahaa. Pitääkö paikkansa?
- tietoa
miten tapahtuu? kirjoitti:
Jos vaihtaa autokoulua kun on ajamassa korttia, niin joutuuko maksamaan uudelleen sen kurssin hinnan? Itselleni tulee ainakin tuollainen käsitys asiasta. Sillein että autokoulua voi vaihtaa jos on rahaa. Pitääkö paikkansa?
miten vaihdat autokoulua kesken opetuksen. Edelliseen autokouluun on maksut tietenkin maksettu, jotta voit pyytää todistusta saamastasi opetuksesta. Se hyvitetään uudessa autokoulussa eli et joudu maksamaan uutta kurssia, Autokouluilla on tietysti eri käytäntö miten kirjaavat uudet oppilaat. Toiset ottavat kirjaamismaksun (esim lääkäriasemat ottavat käynnistä toimistomaksun). Sen lisäksi maksut siitä opetuksesta jonka vielä saat, teoriatunnit ? ja ajokerrat sekä tutkinto. Niistä muodostuu loppullinen hinta ja mikäli olet maksanut edellisen kouluun kokokurssin on sinulla oikeus pyytää hyvitystä maksuistasi. Teet siis vastinen ja perustelet miksi aiot vaihtaa koulua. Yleensä asiat selviävät puhumalla ja ehkä sinun ei tartse vaihtaa toiseen kouluun ja näin vältyt lisäkustannukista.
- mikä on paras?
Kertokaahan te ketkä olette korttine ajaneet Koljanderissa että mitä se mahtaa maksaa? Jos itsekkin panisin kyseisen autokoulun harkintaan?
- tuore kuski
Heippa taas! Silloin kun menin autokouluun (loppuvuodesta 2004) ja tein hintavertailuja, Koljander oli ihan saman hintainen kuin muutkin Jyväskylän autokoulut. Itse asiassa olivat juuri nostaneet hintaa, kun aloitin, mutta sain vanhalla hinnalla, kun olin hintoja tiedustellut s-postitse muutamaa viikkoa aikaisemmin. Eli muistivat minut nimeltä jo pelkän s-postin perusteella.
Luulen, ettei kauheita hintaeroja voida pitää tämän kokoisessa kaupungissa, kun ihmiset valitsevat koulun pitkälti hinnan perusteella. Ja tietysti suosittelut vaikuttavat myös. Eli sinne vaan rentoon opetukseen. Opettajina on siis tosi mukava aviopari, Esa ja Eira. Autot uusia ja hyvin toimivia. Ajotunteja saa tosi kivasti haluamaansa aikaan ja teoriatuntien ajankohdissakin on valinnanvaraa. Lisäksi vielä se, että Koljanderilla oli pimeän ajossakin jotain järkeä. Siinä oppi ihan oikeasti jotain uutta, näin sanoivat myös sellaiset oppilaat jotka suorittivat pimeän ajon kakkosvaiheen yhteydessä. Kerrohan mihin autokouluun päädyit! - mikä on paras?
tuore kuski kirjoitti:
Heippa taas! Silloin kun menin autokouluun (loppuvuodesta 2004) ja tein hintavertailuja, Koljander oli ihan saman hintainen kuin muutkin Jyväskylän autokoulut. Itse asiassa olivat juuri nostaneet hintaa, kun aloitin, mutta sain vanhalla hinnalla, kun olin hintoja tiedustellut s-postitse muutamaa viikkoa aikaisemmin. Eli muistivat minut nimeltä jo pelkän s-postin perusteella.
Luulen, ettei kauheita hintaeroja voida pitää tämän kokoisessa kaupungissa, kun ihmiset valitsevat koulun pitkälti hinnan perusteella. Ja tietysti suosittelut vaikuttavat myös. Eli sinne vaan rentoon opetukseen. Opettajina on siis tosi mukava aviopari, Esa ja Eira. Autot uusia ja hyvin toimivia. Ajotunteja saa tosi kivasti haluamaansa aikaan ja teoriatuntien ajankohdissakin on valinnanvaraa. Lisäksi vielä se, että Koljanderilla oli pimeän ajossakin jotain järkeä. Siinä oppi ihan oikeasti jotain uutta, näin sanoivat myös sellaiset oppilaat jotka suorittivat pimeän ajon kakkosvaiheen yhteydessä. Kerrohan mihin autokouluun päädyit!Tässä vielä on mietinnän alla että mihinkä autokouluun sitten päädyn. Näiden kommenttien perusteella Koljander on ihan varteenotettava vaihtoehto. Kerron kyllä sitten täällä että mihinkä autokouluun päädyin kun ilmottaudun sille kurssille! Ja mikäli se onkin jostakin syystä muu autokoulu kuin Koljander, niin kyllä te sen vielä kuulette. Kyllä mä luulen että se Koljander on nyt aika vahvoilla kun valitsen sitä kurssia.
- ehdottomasti!
Koljanderilla aloitin noin kuukausi sitten. Hirmuisesti olen tykännyt. :)
Hintaa tulee opetuksesta hieman päälle 1000€. lisäksi tietenkin lupamaksu (60€) ja liukkaankelinrata (~40€) ja jos täytyy ottaa lisäajoja niin nekin tietysti maksavat. Kahvia, teetä, mehua yms. on aina tarjolla ja mukavia ihmisiä ovat kaikki opettajat ja erityisesti sihteerikkö Minna. :) - mikä on paras?
ehdottomasti! kirjoitti:
Hintaa tulee opetuksesta hieman päälle 1000€. lisäksi tietenkin lupamaksu (60€) ja liukkaankelinrata (~40€) ja jos täytyy ottaa lisäajoja niin nekin tietysti maksavat. Kahvia, teetä, mehua yms. on aina tarjolla ja mukavia ihmisiä ovat kaikki opettajat ja erityisesti sihteerikkö Minna. :)Koljander on sellainen että enköhän mä sen kortin siellä aja nytten. Tässä kun on rahat kasassa (porukat kun vähän sponssaa) niin tässä kesällä viimeistän pitäisi sitten viimeistään kesällä aloittaa.
- tuore kuski
ehdottomasti! kirjoitti:
Hintaa tulee opetuksesta hieman päälle 1000€. lisäksi tietenkin lupamaksu (60€) ja liukkaankelinrata (~40€) ja jos täytyy ottaa lisäajoja niin nekin tietysti maksavat. Kahvia, teetä, mehua yms. on aina tarjolla ja mukavia ihmisiä ovat kaikki opettajat ja erityisesti sihteerikkö Minna. :)Aivan, unohdinkin mainita Minnan. Siinä on kyllä ehkä aurinkoisin ja rempsein asiakaspalvelija keneen olen ikinä törmännyt. Monet naurut tuli Minnan kanssa naurettua, kun odottelin ajotunnin alkua aulan mukavalla sohvalla kahvia hörppien!
- vertaile itse
käypä kiertelemässä autokouluissa ja "haistelemassa" ilmapiiriä. tutustu henk koht kouluihin.
hinnoissa ei eroja taida ratkaisevasti olla.- mikä on paras?
Olet oikeessa. Joskus kävi mielessä että pitäisi itsekkin käydä, silleinhän sen parhaan kuvan saa noista autokouluista koska kaikki ei voi tykätä kaikesta ja kaikki tykkää vähän eri asoista. Jos joku sanoo että jossakin paikas on hyvä meininki niin siellä ei ehkä ole hyvä meininki jonkun toisen mielestä.
Kaveri kehui Jyväskylän autokoulua että oli mukavia opettajia ja sillein. Mitäs teidän mielestä? Meinasin että käyn vilaseen tuon Koljanderin ja vaikka sitten Jyväskylän autokoulun ja noita autokouluja läpi ennenkuin päätän lopullisesti. Näiden kommenttien perusteella Koljander olisi hyvä, mutta se nähdään.
- mikä on paras?
Kaverilta kuulin kommenttia tuosta Jyväskylän autokoulusta. Mitä mieltä olette, että kumpi on parempi teidän mielestä, Koljander vai Jyväskylän autokoulu? Käyn kyllä itsekkin vilkaisemassa paikan päällä ennenkuin valitsen, mutta mielipiteitä olisi kiva kuulla vielä edes tuosta Jyväskylän autokoulusta. Millaisia opettajia ja millainen ilmapiiri oli teillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791