apua eläkeläiselle

Anonyymi

Kaaduin ja jouduin pitkälle sairaalakierrokselle ja kun olen eläkeläinen (ei mikään suuri eläke) alkoi maksukierre. Laskuja jäi rästiin ja miehelläni ja minulla on asuntolaina ja yhtiövastike maksettavana ja nyt rästissä on muutamia maksamattomia eriä. Lääkekuluni ovat sanoisinko mahtavat ja uskokaa tai älkää, stressikäyrä on lääkärinkin mukaan 100 ja ylikin. Luottotiedot meni kun sairaalamaksuista osa meni ulosottoon joten en saa lainaa pankista. Olen öisin itkenyt ja miettinyt mistä apua. Lainaisin 2000 euroa vuodeksi jotta saisin rästit maksettua ja saisin talouden tasapainoon. Olen yrittänyt kaikkeni mutta mikään ei tunnu onnistuvan. Eräs tuttavani sanoi että kysele jos joku parempiosainen voisi lainata tuon summan niin saisin viettää vielä eläkepäiväni rauhallisin mielin. Maksuvaraa olisi kuitenkin kuukausittain 150 euroa ja korot jos vain jostain lainan saisin ja pääsisin tasapainoon.

32

1592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli et ole anonut toimeentulotukea Kelalta? Se kattaa kaikki välttämättömät terveydenhoitokulut ja välttämättömät asumiskulut (asuntolainasta korkokulut).

      Muuten sitten vain kämppä myyntiin ja vuokralle. Lainaamalla tilanne ei ainakaan parane!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Asunto on myynnissä mutta ei täällä maaseudulla onnistu kovin hyvin. Ollut myynnissä melkein vuoden ja tulos nolla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sairaalamaksuissa on päiväkatto, muttei vuosikattoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalamaksuissa on päiväkatto, muttei vuosikattoa.

        Maksukatto on vajaa 1000€. Loppu vuodeksi saa ns greencardin sairaalamksuista ja julkisista lääkärimaksuista.

        Tuohon ns parempiosaiset avustuksiin. Itse törmäsin ns parempiosaisen kommenttiin ihan muissa mielipiteissä ja toivon ettei heiltä kukaan pyydä koskaan mitään. Itse olen pa sinnittelijä. Eikä tämä maailma pyöri almuilla. Kannattaa ottaa yhteyttä oman kunnan sosiaalityöhön näiden asioitten kanssa.

        Ja toivon teidän tilanteen paranevan myös asuntolainan kanssa. Anonyymilainat on syvältä ja poikittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksukatto on vajaa 1000€. Loppu vuodeksi saa ns greencardin sairaalamksuista ja julkisista lääkärimaksuista.

        Tuohon ns parempiosaiset avustuksiin. Itse törmäsin ns parempiosaisen kommenttiin ihan muissa mielipiteissä ja toivon ettei heiltä kukaan pyydä koskaan mitään. Itse olen pa sinnittelijä. Eikä tämä maailma pyöri almuilla. Kannattaa ottaa yhteyttä oman kunnan sosiaalityöhön näiden asioitten kanssa.

        Ja toivon teidän tilanteen paranevan myös asuntolainan kanssa. Anonyymilainat on syvältä ja poikittain.

        " Loppu vuodeksi saa ns greencardin sairaalamksuista ja julkisista lääkärimaksuista"

        No etkö jo usko? Maksukaton täyttymisen jälkeen asiakas maksaa sairaalahoidosta 22,80 euroa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksukatto on vajaa 1000€. Loppu vuodeksi saa ns greencardin sairaalamksuista ja julkisista lääkärimaksuista.

        Tuohon ns parempiosaiset avustuksiin. Itse törmäsin ns parempiosaisen kommenttiin ihan muissa mielipiteissä ja toivon ettei heiltä kukaan pyydä koskaan mitään. Itse olen pa sinnittelijä. Eikä tämä maailma pyöri almuilla. Kannattaa ottaa yhteyttä oman kunnan sosiaalityöhön näiden asioitten kanssa.

        Ja toivon teidän tilanteen paranevan myös asuntolainan kanssa. Anonyymilainat on syvältä ja poikittain.

        Sairaalamaksuja menee aina, toki maksu pienenee.


        Joku kysy; miksi et ole hakenut.

        Voin sanoa että jos äkkinäisesti sairastuu, silloin on tyytyväinen jos saa ruokaa ja unta.
        Silloin ei todella ole aina voimia yhtään mihinkään.
        Sitä ei terve tajua mitä on olla sairas. Jopa vaatetuskin voi viedä tunnin, kunnes pääsee ulos.

        Meillä sairastuttiin myös, mutta yksi onni oli se kun sairaudet alkoi tammikuussa ja loppui marraskuussa. Jos olisi alkanut kesällä, olisi tullut samat sairaudet KAHTENA VUONNA noin 1800 e kalliimmaksi.

        OTTASIN YHTEYTTÄ KUNTAAN ja SEURAKUNTAAAN.
        kelaan ei sairas jaksa tehdä papereita,
        vai kuinkas teidän isoäitinne jaksaisi, miettikää.


    • Anonyymi

      Nämä on näitä "amerikkalaisia upseereita."

    • Anonyymi

      Unohdit mainita nimesi ja tilinumerosi, joten en voi auttaa.

      • Anonyymi

        Soita numeroon 0505464956 jos todella haluat auttaa.


      • Anonyymi

        Kenelle nuo tiedot oli tarkoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle nuo tiedot oli tarkoitettu?

        Sille tuntemattomalle kirjoittajalle, joka kahta viestiä ylempänä pahoitteli, ettei ollut saanut maksutietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soita numeroon 0505464956 jos todella haluat auttaa.

        Kenenköhän numeroa täällä levittelet?


    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni sairaalamaksuihin saa helposti neuvoteltua takaisinmaksun.

      • Anonyymi

        Eiköhän sairaalan tai rerveyskeskuksen sosiaalityöntekijä ole paras neuvomaan.

        Aloittajan ongelma ei taida olla tulot vaan VELAT.

        ANONYYMI keskustelupalsta on viimeinen paikka saada oikeaa tietoa. KAVEREILLE avautuminen on paras keino päästä kavereista eroon. Varmaan seurakunnan diakonia on hyvä paikka kertoa asioista. Mutta kannattaa ymmärtää ettei seurakuntakaan voi muuta kuin ohjeistaa johonkin tilapäiseen ratkaisuun esim kelan luukulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sairaalan tai rerveyskeskuksen sosiaalityöntekijä ole paras neuvomaan.

        Aloittajan ongelma ei taida olla tulot vaan VELAT.

        ANONYYMI keskustelupalsta on viimeinen paikka saada oikeaa tietoa. KAVEREILLE avautuminen on paras keino päästä kavereista eroon. Varmaan seurakunnan diakonia on hyvä paikka kertoa asioista. Mutta kannattaa ymmärtää ettei seurakuntakaan voi muuta kuin ohjeistaa johonkin tilapäiseen ratkaisuun esim kelan luukulle.

        " Mutta kannattaa ymmärtää ettei seurakuntakaan voi muuta kuin ohjeistaa johonkin tilapäiseen ratkaisuun esim kelan luukulle."

        Ei tuo ole mikään tilapäinen ratkaisu, Kela kun ei peri makstettuja tukia takaksin, tai perii mikäli ovat väärin perustein myönnettyjä.


      • Anonyymi

        Sinulla ei sitten kovin paljon ole ymmärrystä.


    • Anonyymi

      Joko on kela-anomukset laitettu vetämään. Liittykää vain tukiloisten joukkoon.

    • Anonyymi

      keitä pontikkaa tai viljele hamppua ?

    • Anonyymi

      Tarkoitatteko ”parempiosaisilla” niitä muutamaa kymmentä/sataa suomalaista, jotka ovat saaneet perintönä niin suuren varallisuuden, että on tekemättä mitään rikas läpi elämän vai niitä satoja tuhansia, jotka ovat opiskelleet ja tehneet työtä läpi elämänsä saavuttaakseen haluamansa elintason?
      Ei kenenkään kohtalo ole olla köyhä. Se on laiskuutta. Miljonääriksi ei toki suurimmalla osalla rahkeet riitä, tuskin itsellänikään.

      Aloitusviestin eläkeläisillä kuulostaa olevan jo tuloihin nähden vähintään riittävästi velkaa. Ei tarvita yhtään lisää. Nyt nautitaan vain matkasta ja ulosottomiehen seurasta.

    • Anonyymi

      Juuri tämän takia köyhät pysyvät köyhinä. Ei uskota ahkeruuteen ja työhön vaan ihmepelastumiseen, äkkirikastumiseen ja lahjoihin

    • Anonyymi

      Ikävää kun olet joutunut sellaiseen kierteeseen.
      Inventoi ensin kaappisi ja varastosi jos voit myydä pois jotain mitä ette käytä.
      Jos miehesi käy vielä töissä niin hän voisi kysyä työnantajalta jos he voisivat lainata kohtuullisella korolla ja maksuajalla. Eihän kyseessä ole edes kuukauden palkkasummasta.
      Kysele kunnalta jos heillä on velkaneuvoja joka voisi auttaa ja antaa vinkkejä
      Sitten voit kääntyä myös näiden puoleen: Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus ( STEA) löydät heidän yhteystiedot netistä.

    • Anonyymi

      En usko että ketään parempiosaista kiinnostaa. Uteliaina ja vahingoniloisina voivat utsia ja taivastella asioitasi mutta oikeaa apua tuskin tulee.
      Mullakin on stressi heti kun herään. Hirveä huoli kun säästöt loppuu just enkä enää selviä perheen menoista.

      • Anonyymi

        Kenenkään velat ja ongelmat ei ole kuin asianomistajan asioita ja niin pitääkin. Jos on laissa jokin pykälä niin sen mukaan toimitaan.


    • Anonyymi

      Keskity vain omien velkojesi maksuun. Jos nyt käytätte rahasi/rahanne miehen velkojen maksuun, mies pysyy kuivilla. Monesti luullaan, että yhdessä ollaan loppuelämä, mutta pitkästä avoliitosta/avioliitosta toinen saattaa lähteä. Jos näin käy, niin olet kaikkien velkojen kanssa yksin. Mies voi lähteä, kun tajuaa myöhemmin, että sinä olet ajautunut velka/ulosotto kierteeseen ja itse mihellä on puhtaat paperit. Raha-asiat on monen liiton kohtalo, kun toinen ei jaksa katsoa velkaantuneen tilannetta. Mieti vielä tilannettasi, olisiko parempi, että keskittyisit omien asioiden hoitamiseen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ihan samoista syistä eläkeläisen on vaikea sada lainaa kuin työssä olevan. Talouden pitää olla kunnossa jotta luottoa saa. Kannattaa myös muistaa ettei velka ole ratkaisu velkaan. Aloittajan kaltainen ihminen olisi tarvinnut ”konsulttia” jo paljon aiemmin. Ja älkää kuvitelko että konsultointi on ilmaista. Julkisen puolen talous neuvonta voi olla ilmaista.

        Itsellä on pännäämisestä sen verran kokemusta että tulokset tähtää lainojen maksamiseen vaikka se merkitseekin verta hikeä ja kyyneliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoista syistä eläkeläisen on vaikea sada lainaa kuin työssä olevan. Talouden pitää olla kunnossa jotta luottoa saa. Kannattaa myös muistaa ettei velka ole ratkaisu velkaan. Aloittajan kaltainen ihminen olisi tarvinnut ”konsulttia” jo paljon aiemmin. Ja älkää kuvitelko että konsultointi on ilmaista. Julkisen puolen talous neuvonta voi olla ilmaista.

        Itsellä on pännäämisestä sen verran kokemusta että tulokset tähtää lainojen maksamiseen vaikka se merkitseekin verta hikeä ja kyyneliä.

        Eläkeläisellä on periaatteessa vakaammat tulot kuin työntekijällä. Pieneläkeläiselle ei kuitenkaan kannata ikinä lainata, koska Kelan eläke-etuudet ovat ulosmittauskelvottomia. Päinvastoin kuin työeläkkeet.


    • Anonyymi

      Kannattaa hakea lääkäriltä lääkkeitä ja myydä ne katukaupassa ?

      • Anonyymi

        Jäin leskeksi pari vuotta sitten. Asun velkaisessa talossa josta maksan asuntolainaa 300 euroa kuussa. Eläkkeeni on pieni alle tonnin kuussa. Välillä maksan pelkkää korkoa, joka sekin on noussut kovasti. Ymmärrän kovasti tätä eläkeläistä joka kirjoitti sairastumisestaan ja sairaala maksuista. Itsellä sama juttu. Laskupino kasvaa. Puhuin sairaalan sosiaalihoitajan kanssa, joka oli ihan turhaa. Olen hakenut toimeentulo tukea ja sosiaali avustusta, mutta mistään ei myönnetä mitään. Kun jää leskeksi joutuu yhden ihmisen eläkkeellä maksamaan kaikki kulut. Tänään tuli eläke, joka meni saman tien eikä riittänyt. Ruokaa on muutamaksi päiväksi, ruokajonossa käyn jos jaksan. Että tämmöistä on hyvinvointi valtiossa. nimimerkki.nälkä


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe